4usonly weg?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

stefanmplayer    posted on 11-12-2010 11:18
Beste Forumleden,

ik kwam tot mijn grote schrik vandaag tot de conclusie dat de site van 4usonly niet meer bereikbaar is,
ik haalde sinds +- 1 jaar elke week de nieuwe top 40 nummers van binnen maar dat gaat nu dus niet meer en sinds het publiek waar ik doorgaans voor draai toch voornamelijk top 40 geori?nteerd (middelbare school, en dan voornamelijk de lagere klassen) is is dat natuurlijk een probleem(pje).

nu is mijn vraag:
weet iemand van jullie misschien een site of iets dergelijks waar ik die top 40 nog zou kunnen vinden?
en ander alternatief is natuurlijk om bijv, in de veronica magazine te kijken wat er nieuw is elke week en dat zo goed en kwaad als het gaat te downloaden, maarja mocht er nu een vergelijkbare site zijn als 4usonly die alles in hapklare brokken aanleverd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

alvast bedankt voor jullie reaacties,

Stefan

What do you think about 4usonly weg? ??

Vote :   
Dyno    posted on 11-12-2010 11:25
Als dit om illegale downloads gaat kan je deze vraag beter hier niet stellen.

Als het niet het geval is ... er zullen toch best wel sites te vinden zijn die Top40 muziek verkopen?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
TripleSpin    posted on 11-12-2010 11:26
Een andere oplossig is gewoon je muziek legaal downloaden via 538 of even van de bank af komen, met je fiets naar de stad en daar ff de nieuwe top 40 inslaan bij de lokale cd boer.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
DaCompra    posted on 11-12-2010 11:27
op radio538.nl kan je de hele nederlandse top40 downloaden mijn vriend!
LouisCasper    posted on 11-12-2010 11:28
www.9ty.biz maar dit is eigenlijk nogal illegaal op dit forum dus je hebt het niet van mij.
http://www.louiscasper.com
-FLoriZ-    posted on 11-12-2010 11:48
Poster: Look
*link* maar dit is eigenlijk nogal illegaal op dit forum dus je hebt het niet van mij.

Kan je beter naar 'm pmen dan haha.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
TH3llC    posted on 11-12-2010 12:17
Poster: Look
www.9ty.biz maar dit is eigenlijk nogal illegaal op dit forum dus je hebt het niet van mij.

waarom zeg je het dan?
DaCompra    posted on 11-12-2010 12:51
Poster: -FLoriZ-
Kan je beter naar 'm pmen dan haha.

Je kan beter gewoon dat soort sites niet sharen.
Estacy    posted on 11-12-2010 13:07
dit soort illegale shit is hier eigenlijk niet gewenst....
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 11-12-2010 13:40
wanneer snappen jullie nou dat dit NIET illegaal is, de rechter heeft laatst nog in zijn oordeel gezet dat downloaden van muziek of film, zelfs van 'illegale bron', gewoon LEGAAL is! (iets wat allang in de wet stond maar dat terzijde)

stelletje prutsers hiero get your facts straight
User edit by Sebasz on 11-12-2010 @ 13:40:57 (28%)
Mixt-Ape    posted on 11-12-2010 13:46
Eeeeeeuh, wat is 4usonly?

En btw Sebasz: 'De' rechter? Welke rechter? 'Zijn' oordeel? Welk oordeel? Onlangs?

Kan je dit effe verduidelijken?
User edit by Mixt-Ape on 11-12-2010 @ 13:48:41 (100%)
Yorick    posted on 11-12-2010 13:52
Slotje op,
Dit hoort hier niet thuis..
Als DJ hoor je te investeren,
Heb je geen geld? Dan kan je beter stoppen
feestbeest    posted on 11-12-2010 13:53
Als je het gebruikt voor je MP3 gebruik zie ik het probleem niet...Dan is dit of van welk andere bron dan ook LEGAAL.
Wanneer je het gaat gebruiken op feesten/in het openbaar dan is deze muziek ILLEGAAL.
Aangezien dit een DJ forum is, gaan de meeste mensen er vanuit dat je dit voor het draaien gebruikt?
4usonly is weg en zoals al eerder vermeld is het www.ty9.biz geworden, Je acount blijft wel het zelfde.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
TripleSpin    posted on 11-12-2010 13:55
Voor eigen gebruik thuis jaa. Hij gebruikt het voor draaien. Illegaal? Uuh ja dus..

Dan werk ik maar wat harder en legaal dan andere mensen naaien met illegale zooi.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
User edit by TripleSpin on 11-12-2010 @ 13:57:04 (100%)
Sebasz    posted on 11-12-2010 14:06
Poster: Mixt-Ape
Eeeeeeuh, wat is 4usonly?

En btw Sebasz: 'De' rechter? Welke rechter? 'Zijn' oordeel? Welk oordeel? Onlangs?

Kan je dit effe verduidelijken?

ja was in nederland, voor de belgen weet ik niet hoe die paupers van de regering het daar geregeld hebben.
ging over de zaak Eyeworks vs FTD. Die wilden komt een vrouw bij de dokter verbieden voor download. is ook gebeurd maar dan op grond van de filename en niet op het downloaden an sich. moet je maar ff googlen
Mathiz    posted on 11-12-2010 14:08
Als we nu is een topic maken met alle muziekblogs , forums en sites ... ? Vaak heel handig als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwste muziek. Meestal staan hier geen of lage bitrate samples op zo dat je ze alsnog moet kopen . Hier is dus niets illegaals aan ?
Is dat dan geen beter idee ?
Limb-Girdle    posted on 11-12-2010 14:14
Poster: Mathiz
Als we nu is een topic maken met alle muziekblogs , forums en sites ... ? Vaak heel handig als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwste muziek. Meestal staan hier geen of lage bitrate samples op zo dat je ze alsnog moet kopen . Hier is dus niets illegaals aan ?

Is dat dan geen beter idee ?

Nee, topic report gedaan en hopen op een slotje.
Where the music meets the deejay!
ccc    posted on 11-12-2010 14:58

http://forum.soundarea.org/ is een goeie.

Anders via nieuwsgroepen; www.binaries4all.nl staat alles uitgelegd.

Voor alle moraal ridders hier: Niet iedereen heeft bakken met geld. En veel plaatjes kunnen best duur zijn als je beginnend dj bent.
Try before buy. Winking my eye

En ja hij vraagt geen foute dingen, laten we eerlijk wezen.
User edit by ccc on 11-12-2010 @ 15:00:38 (23%)
Mixt-Ape    posted on 11-12-2010 15:08
Lol try before you buy, ik hoop dat dat niet aan mij gericht was. Mensen moeten stoppen met janken, de prijs van een mp3 is 1,5 euro?
Da's NIKS, vinyl DJs betalen 5 keer meer!
stefanmplayer    posted on 11-12-2010 15:23
@ Yorick
Ik heb inderdaad afgelopen jaar dat van 4usonly gehaald omdat dat makkelijk was maar het is zeker niet dat ik alles 1wegs verkeer wil hebben, zelfde verhaal als dat ik Electrovoice gekocht heb ipv skytec speakers, ik wil toch zo goed als het budget van een 17 jarige dat toelaat kwaliteit kunnen bieden als ik voor een feestje ofzo geld vraag voor het draaien, dus ik ben ook zeker niet te beroerd om voor mijn muziek te betalen: het was alleen even dat ik niet wist WAAR ik nu moest kijken om up-to-date te blijven qua top 40 omdat er gewoon in zo'n rap tempo nieuwe nummers worden gemaakt en kids nog steeds (te?) veel tmf etc. kijken dus die stroom zal ik ook moeten bijhouden.
(komt trouwens ook beter uit met muziekrechtengezeiver, daar heb je dan namelijk minder last van met betaalde tracks)

dus iedereen! nu al alvast bedankt voor jullie reacties, nu kan ik tenminste weer verderCool

overigens is het misschien toch een leuk idee wat Limb-Girdle oppert:
ik zou het bijv. ook handig vinden om een topic ofzo te hebben met allerlei locaties vanwaar je muziek kunt downloaden (legaal uiteraard en ja daar kan natuurlijk altijd een ''minder legale'' post tussen komen maar dan zijnw e in ieder geval op de goede weg en vooral voor nieuwe dj's die net willen beginnen is het ook weer handig omdat ze dan daar kunnen lezen ''waar ze zoals onder andere muziek van zouden kunnen downloaden'' en dan zouden die vanaf het begin aangezet kunnen weorden tot legaal downloaden dus dat leverd misschien weer een stap in de goede richting op,
maargoed laten we hier geen morele discussie van maken, het was maar een ideeCool
Lead    posted on 11-12-2010 15:58
Let the BASS be louder
Lead    posted on 11-12-2010 16:15
Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

277 Users online: 47 Guests (230 Unknown)
Pages generated today : 71.065
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.406.596