Rekordbox & next generation CDJs (4/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 09-12-2010 21:53
Het tweede deel van het topic over Pioneers Rekordbox software, de CDJ-850, CDJ-900 en de CDJ2000 (zie hier Deel 1). Lees deze topics nog eens goed door als er dingen onduidelijk zijn, het is heel iets anders dan de persberichten die je overal al bent tegen gekomen :

Pioneer RekordboxPioneer CDJ-850Pioneer CDJ-900Pioneer CDJ-2000

OK Marker Kijk hier voor alle verschillen tussen de CDJs : Ultimate CDJ Comparison Chart
OK Marker USB sticks en SD kaarten moeten FAT32 geformateerd zijn, andere formaten werken NIET !
OK Marker USB drives moeten ook FAT32 geformateerd zijn, ondersteuning tot in ieder geval 1TB.
OK Marker Gebruik USB/SD media ALLEEN voor Rekordbox exports, overige files vertragen de werking.

De workflow van het Rekordbox/CDJ systeem is :
  1. Importeer de tracks in Rekordbox vanaf een locatie waar Rekordbox deze altijd weer kan terug vinden. Rekordbox onthoud deze locatie en maakt geen copy naar een database file (zoals bijv. iTunes).
  2. Bewerk de tags indien nodig in Rekordbox en voeg eventueel album art toe etc.
  3. Exporteer voor je gaat draaien de tracks die je mee wilt nemen naar een USB/SD medium en gebruik dat medium op het podium.
  4. Als je thuis komt Update je je Collection vanaf je USB/SD medium in Rekordbox. Eventuele toegevoegde Cue/Loop punten worden nu overgenomen in je Collection zodat je die bij een volgende export ook gelijk hebt. Tevens wordt de 'Played' counter geupdate.

Hier even wat items die ik aangevult heb die in deel 1 ter sprake zijn gekomen. Ik heb wat vergeten antwoorden toegevoegd en wat onduidelijkheden uitgeschreven zoals ze zijn om misverstanden te voorkomen.

• Rekordbox werkt niet voor type CDJs die er al waren voordat de CD900 en CDJ-2000 werden geintroduceerd. Er komt dus GEEN update voor de volgende type spelers, je zult hier dus geen Rekordbox export mee kunnen afspelen : CDJ-400, CDJ-1000MKx, CDJ-800MKx, MEP-7000 en CDJ-200.

• CDJ's ondersteunen alleen de primaire partitie van een USB/SD device, de overige partities zijn niet te benaderen door de CDJs en kun je dus niet gebruiken voor je exports vanuit Rekordbox.
  • De Cue/Loop punten die je met de CDJ-1000MK3 op een kaartje hebt gezet voor je CDs kun je gebruiken in de CDJ-2000 om Cue info in te lezen, de waveform zal opnieuw ingelezen moeten worden.

• Een USB/SD medium met losse MP3/AAC/WAV/AIFF files erop kun je gebruiken in de CDJ's, echter heb je geen gemakt van alle ID3/Meta data van de track. Het zoeken en de database functies werken niet, maar de tracks kun je natuurlijk wel gewoon afspelen.

• De CDJ's slaan de Cue/Loop info op, op het medium waar de track op staat. Als spelers in een link aangesloten zitten zullen de Cue punten op de stick worden geschreven waar vandaan de track wordt afgespeeld, die hoeft dus niet hetzelfde deck te zijn als waar de Memory knop op wordt ingedrukt. In het display zal verschijnen waar de info wordt weggeschreven.

• Diefstal van de USB stick tijdens het draaien. Je kan dit makkelijk voorkomen door er bijvoorbeeld een Lenyard aan te haken die je klemt onder het voetje van de CDJ. Als je draait vanaf USB/SD dan hoef je je niet meer om te draaien om een nummer uit te zoeken dus je verliest de stick ook niet meer uit oog als je eenmaal staat te draaien.

• Pioneer heeft op 21 september 2009 in de Sand in Amsterdam de CDJ-2000 geintroduceerd en hier kun je iets van de sfeer opsnuiven :
    door Reind : About DJ verslag en foto's
    door Bambam : Gearjunkies Video

• De registratie code voor Rekordbox kreeg je eerst niet zomaar, deze kreeg je alleen als je een CDJ kocht die Recordbox ondersteunde. Na een paar maanden is deze policy omgegooid en nu kan iedereen Rekordbox downloaden en gratis een code aanvragen.

• Alle CDJ's die hierboven genoemd zijn ondersteunen zowel MIDI als het HID protocol. Je kunt de spelers dus direct gebruiken met je VDS systeem. De fabrikant van de software moet je wel een update kunnen aanbieden die deze spelers ondersteunt. Je sluit de speler(s) met een USB kabel direct aan op je laptop en selecteerd in je DJ software de CDJ-xxx als geluidskaart. Het geluid komt dan gewoon uit de tulp pluggen van de CDJ. De bekenste software pakketten zoals Traktor en Serato ondersteunen de CDJs zeker.

• De nauwkeurigheid van de BPM teller op de CDJ-2000 is met de firmware update 3.1 vergroot naar 1 decimaal. Dit betekent dat BPMs worden weergegevens als 128.4. Hiermee kun je dus al bijna mixen op de BPM teller, dit tot onsteltenis van sommige members Winking my eye

• Als je een netwerk switch gebruikt om meer dan 2 CDJs aan elkaar te hangen, sluit er dan geen internet of computers op aan die je niet gebruikt tijdens het draaien. Dit kan storingen veroorzaken.
Let the BASS be louder

What do you think about Rekordbox & next generation CDJs ??

Vote :   3 members like this  

MarcoMartinez    posted on 03-05-2011 08:23
Ik bedankt ik zal eens kijken.
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 07-05-2011 12:27
Is zelf goed te doen.?
Loops lopen nu merkbaar stakker en blijven op bpm.
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 07-05-2011 13:36
Niet dat ik moeilijk wil doen hoor Marco. Maar op de site staat het precies.?Je hebt?zelf?gezien dat het appeltje eitje is.?En ik ben blij dat de loops nu straker lopen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 07-05-2011 22:36
Ik begrijp je reactie niet.
Ik wil alleen maar even laten weten dat t gelukt is met updaten.

Ik heb na t updaten wat loops gemaakt en het leek erop
dat ze wat naadlozer liepen.

Vanavond nog even wat staan mixen,maar ik vind t nog steeds ruk.
De loops lopen nog steeds uit t ritme.

Ik ga maar verder sparen voor de cdj 2000.
www.djmarcomartinez.com
Estacy    posted on 07-05-2011 22:51
de 850 heeft geen quantize, de 900 en 2000 wel. dus daarom lopen je loops niet perfect
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 07-05-2011 22:51
Als je een DJM 2000, CDJ 2000 of CDJ 900 hebt aangeschaft. Kan je 100 euro per product terug claimen:

Pioneer geeft tijdelijk een extra gunstige draai aan de prijzen van een aantal DJ-producten. Bij aanschaf van een van de Pioneer-actieproducten bij een offici?le Pioneer-dealer zoals Bax-shop.nl krijgt u namelijk ? 100,- terug. Indien u v??r 31 juli een?Pioneer CDJ-900,?Pioneer CDJ-2000 of?Pioneer DJM-2000 aanschaft bij een offici?le Pioneer-dealer kunt u gebruik maken van deze geweldige cashbackactie. Om uw ? 100,- te claimen vult u na aanschaf van het product online het registratieformulier in op de actiepagina van Pioneer. Hier dient u een gescande kopie van uw aankoopbewijs aan toe te voegen. U kunt tot maximaal 6 aanvragen indienen.

Bron: Bax-Shop
Gewoon.
MarcoMartinez    posted on 07-05-2011 22:59
Zo snel zal t sparen helaas niet gaan.
T zal wel helpen als ik zsm een paar opdrachten heb.
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 08-05-2011 13:56
Poster: MarcoMartinez
Ik begrijp je reactie niet.
Ik wil alleen maar even laten weten dat t gelukt is met updaten.

Ik heb na t updaten wat loops gemaakt en het leek erop
dat ze wat naadlozer liepen.

Vanavond nog even wat staan mixen,maar ik vind t nog steeds ruk.
De loops lopen nog steeds uit t ritme.

Ik ga maar verder sparen voor de cdj 2000.

Je vroeg toch een paar post voor deze. Hoe het moest toch? En nu is het gelukt. Maar goed jammer dat die niet goed lopen. Je kan ook voor cdj900 gaan
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 08-05-2011 18:53
Oh zo nu snap ik t.
Nee ga nu voor de 2000,maar dat zal nog wel ff duren.
www.djmarcomartinez.com
MatthiasDB    posted on 14-05-2011 10:57
Ik heb een redelijk technische vraag!

gisteren in het JH een computer geinstalleerd, waarop we de rekordbox software hebben staan.
Onze 2 CDJ 900's staan in de dj booth, gekoppeld aan een wireless philips router.
De PC staat achter de toog en verbind via een wireless adapter met het netwerk.

Als ik DHCP(uitdeling van ip-adressen) laat opstaan, kan de rekordbox software de CDJ's niet vinden!
Als ik DHCP uitzet en de pc en pioneeers zichzelf een standaard ip adres geven (in de 169.x.x.x range), kan rekordbox alles wel vinden.

Is het zo dat de pioneers geen DHCP toestaan op hun netwerkkaart en daardoor ook niet bij in de pool komen? ik zou namelijk graagc zelf ip-adressen uitdelen zodat we ook andere toestellen (ipod's, smartphones, ...) op het draadloze netwerk kunnen laten registeren voor andere toepassingen.

Moest dit niet mogelijk zijn, zou het misschien wel een leuke optie zijn om toe te voegen aan een latere firm- en software update, zodat ip-adressen uitdelen aan de spelers wel mogelijk word! Alsook een optie die toelaat om vanaf de rekordbox software een playlist in de spelers te laden zodat deze in feite vanop afstand bediend worden. (Ik weet dat ik via de speler een playlist uit rekordbox kan inladen maar houd even in gedachte dat deze pc in het jeugdhuis niet NAAST de spelers staat, dus de persoon achter de bar moet telkens naar de spelers lopen. Het is makkelijker dat hij van achter de toog gewoon nieuwe muziek kan kiezen of een nieuwe playlist kan starten.)

grtz
User edit by MatthiasDB on 14-05-2011 @ 10:59:55 (82%)
Lead    posted on 15-05-2011 12:31
ProDJ Link gebruikt geen DHCP.

Gebruik alleen een netwerk switch voor de ProDJ link, hou internet daarbuiten.

Op alle aangesloten computers schakel je internet delen uit. De CDJ's krijgen dus GEEN IP, noch zijn ze met een IP bereikbaar in het netwerk.

ProDJ link is alleen voor ondersteunende CDJ's/DJM's, hou alle andere gear uit dit netwerk, de CDJs sturen al genoeg pakketjes rond...
Let the BASS be louder
Lucalicious    posted on 09-06-2011 22:58
ik heb even een vraagje:
kun je met rekordbox je library en de usb stick synchroniseren?
dus dat de ceupoints en nieuwe tracks en playlists worden overgezet naar je usb-stick, en dat de ceupoinst die je hebt gemaakt op je usb, worden overgezet in rekordbox?
als dit niet zo is, is dit namelijk een functie die ik heel erg mis namelijk. want dan moet je telkens opnieuw al je tracks op je usb zetten als je nieuw cuepoinst hebt?

edit: ik ben er achter hoe het met de ahnd moet, is niet heel moeilijk, maar dan moet je wel onthouden wat je hebt veranderd enzo.

ik moet trouwens zeggen, ik ben nu sinds kort rekordbox echt gaan gebruiken, en het opent wel echt een wereld aan creative mogelijkheden, echt top!
User edit by Lucalicious on 09-06-2011 @ 23:12:33 (66%)
OneSoul    posted on 10-06-2011 07:06
Poster: Lucalicious
ik heb even een vraagje:
dus dat de ceupoints en nieuwe tracks en playlists worden overgezet naar je usb-stick, en dat de ceupoinst die je hebt gemaakt op je usb, worden overgezet in rekordbox?
als dit niet zo is, is dit namelijk een functie die ik heel erg mis namelijk. want dan moet je telkens opnieuw al je tracks op je usb zetten als je nieuw cuepoinst hebt?

edit: ik ben er achter hoe het met de ahnd moet, is niet heel moeilijk, maar dan moet je wel onthouden wat je hebt veranderd enzo.

ik moet trouwens zeggen, ik ben nu sinds kort rekordbox echt gaan gebruiken, en het opent wel echt een wereld aan creative mogelijkheden, echt top!

Ja dat is zeker mogelijk, sluit vanaf je laptop een LAN kabel aan op een switch, linksys verkoopt deze, en D-link ook. ALs je laptop daarop is aangesloten sluit je gewoon je andere apparatuur hier ook op aan met LAN-kabel, met welke apparatuur werk je, want je moet zien dat ze deze functie ondersteund.
Play the music, not the instrument.
BennoRevelli    posted on 10-06-2011 10:29
ik heb even een vraagje:

Dat synchroniseren van playlists werkt nog niet echt helemaal lekker hoor Winking my eye
Rekordbox en de CDJs zijn in de loop der tijd wel beter geworden maar ik gebruik het nu al bijna 1,5 jaar en het is nog steeds niet op zijn hoogste punt.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
OneSoul    posted on 10-06-2011 10:38
Poster: Beatunite
Dat synchroniseren van playlists werkt nog niet echt helemaal lekker hoor Winking my eye
Rekordbox en de CDJs zijn in de loop der tijd wel beter geworden maar ik gebruik het nu al bijna 1,5 jaar en het is nog steeds niet op zijn hoogste punt.

Wat ontbreekt er dan nog?
Jij werkt met switcher dan zeker?
BennoRevelli    posted on 10-06-2011 10:42
Poster: OneSoul
Wat ontbreekt er dan nog?
Jij werkt met switcher dan zeker?

lol nee..

Ik werk met CDJ-2000/CDJ900 + DJM-2000
Wat ik in me vorige post probeerde aan te geven is dat er nog genoeg werk te doen is voor Pioneer Winking my eye

De stabiliteit van Rekordbox is in de laatste 1.4.1 versie sterk verbeterd, maar er zijn nog zat punten waar naar gekeken moet worden.

Dat updaten van cuepoints,etc. deed ik voorheen altijd maar van de 10 keer werd het bij mij altijd maar een keer of 6/7 goed overgenomen zonder problemen.
Lucalicious    posted on 10-06-2011 19:02
ik bedoel meer in de zin dat als je je usbstick in je latop prikt, dat je dan kunt zeggen, 'synchroniseer', net als met een ipod in itunes, volgens mij is wat jij zegt, one soul, daar niet echt een antwoord op Winking my eye
OneSoul    posted on 10-06-2011 19:15
ik bedoel meer in de zin dat als je je usbstick in je latop prikt, dat je dan kunt zeggen, 'synchroniseer', net als met een ipod in itunes, volgens mij is wat jij zegt, one soul, daar niet echt een antwoord op Winking my eye

Volgens mij is dit dan het antwoord, je moet de muziek van je USB gwn overzetten(importeren) in rekordboxx
Lucalicious    posted on 10-06-2011 23:48
ja dat weet ik, maar dat moet je allemaal handmatig doen, en je moet dus goed onthouden welke tracks je iets aan verandert hebt etc. ik zou eigenlijk graag een functie zien die alles in 1 keer voor jou doet, zoals, opnieuw, bij itunes en een ipod.
OneSoul    posted on 11-06-2011 05:31
Dat weet ik niet juist....
BennoRevelli    posted on 30-06-2011 00:59
Voor de mensen die het nog niet wisten.. eergisterennacht is een nieuwe update uitgekomen van Rekordbox.

namelijk 1.5!

Het is nog geen complete update, want er zitten nog een aantal veranderingen aan te komen binnen aanzienbare tijd. maar het is al een behoorlijke verbetering qua stabiliteit en prestaties.

Ook het zoeken met RB ?is weer leuk!
Download & Info

Dav3    posted on 30-06-2011 07:48
Gisteren toen ik wilde gaan draaien gaf RB het aan, gelijk gedownld en gedraaid. ik merkte 1 prob : met Link aan zoeken in de track met de FF knop en de jog leverde op dat de FF functie niet meer werkte; niet elke keer overigens.
www.everybeat.nl
Yani    posted on 11-07-2011 14:33
Even?twee kleine noob vraag en.

Is het mogelijk om je DJM -700 ook aan te sluiten met recordbox ? of is dit alleen de DJM-2000 ?

Op mijn DJm-700 zitten 2 midi ingangen,?en deze gaan naar me CDJ-900's.
Is dit bedoeld voor Traktor ? hoe sluit ik dan mij mixer aan op de computer zodat traktor dit ziet ?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Lead    posted on 11-07-2011 14:59
Nee je kunt geen DJM-700 aansluiten op je computer met rekordbox, dit gaat via LAN kabel.
Wat zou je trouwens met je DJM-700 en rekordbox willen doen ?
Let the BASS be louder
Yani    posted on 11-07-2011 15:42
Ik zag een plaatje van de week. waarop dit aangesloten stond.( waarschijnlijk DJM-2000 )?En vroeg me af of dit kon. En voor wat je dit kon gebruiken Happy, laughing
Maar ik moet natuurlijk eerst vragen of dit kan.

122 Users online: 20 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 55.585
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.728.537