Mixvibes cross pack timecode (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TH3llC    posted on 07-12-2010 21:03
zoals de titel al zegt heeft er iemand ervaring met mixvibes cross?
op het eerste zicht ziet het er allemaal goed uit, vooral de prijs dan.
filmpje

bedankt.

edit: heb ondertussen mixvibes cross pack gekocht en werkt perfectCool
User edit by TH3llC on 28-02-2011 @ 11:20:56 (43%)

What do you think about Mixvibes cross pack timecode ??

Vote :   

TH3llC    posted on 09-12-2010 22:58
Poster: Nood
misschien moet je de demo versie al eens proberen?
klik

is er geen verschil als je het zo gebruikt of met timecode?
dacht dat het dan een veel zwaarder programma wordt
Nood    posted on 09-12-2010 23:02
kan wel, met de interface en zo...
Maar dan kan je alvast zien wat voot interessant programma het is!!!
TH3llC    posted on 09-12-2010 23:04
Poster: Nood
kan wel, met de interface en zo...
Maar dan kan je alvast zien wat voot interessant programma het is!!!

heb de demo al geprobeert, ook geprobeert met timecode maar de cd's van virtual dj waren niet echt goed voor mixvibes:p
+ pm
User edit by TH3llC on 09-12-2010 @ 23:15:42 (2%)
TH3llC    posted on 25-12-2010 00:46
was tot vandaag van plan mixvibes aan te schaffen tot dat ik wat youtube video's van de x1 tezien kreeg..
wat zijn zijn jullie ervaringen mer de x1?
is het de moeite waard om i.p.v. mixvibes traktor aan te schaffen enkel voor de x1 er in de toekomst bij je hebben?
Dolivieira    posted on 25-12-2010 11:21
Ik heb Trakor Scratch Pro met een X1. Ik moet zeggen dat ik er hele goede ervaringen mee heb. En bijna wekelijks op locatie mee neemt. Ik weet niet hoe Mixvibes werkt. Maar de overzichtelijkheid van Trakor is gewoon heel lekker om mee te werken. De effecten zijn goed bruikbaar en beat gerelateerd. Loop zijn altijd seamless mits je beatgrid goed staat. maar met?House en Techno en alles wat?er tussen zit, zet die de beatgrids automatisch en 99,9% goed, Ik hoef ze zelden aan te passen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
TH3llC    posted on 26-12-2010 19:49
zojuist mixvibes cross pack besteld in m*usicstore!
was toch aan het twijfelen voor traktor scratch maar die was overal uitverkocht, een paar winkels waar ze hem hadden maar vond die er nogal verdacht uitzien dus heb het maar gewoon gelaten en mixvibes genomen!
Dolivieira    posted on 26-12-2010 20:34
Laat wel even je bevindingen van de Software en Hardware weten. Jij ben een van de wienige die mixvibe koopt. En zodoende kunnen we ook weer wat leren hier. Maar ik denk dat je hier ook best een X1 kan gebruiken. Al moet je hem dan zelf wel mappen.
TH3llC    posted on 26-12-2010 20:54
Poster: Dolivieira
Laat wel even je bevindingen van de Software en Hardware weten. Jij ben een van de wienige die mixvibe koopt. En zodoende kunnen we ook weer wat leren hier. Maar ik denk dat je hier ook best een X1 kan gebruiken. Al moet je hem dan zelf wel mappen.

heb al 15dagen de demo geprobeert, timecode cd's kunnen gebruiken(niet echt legaal maar who cares)
en alles werkt goed naar mijn mening, makkelijk te gebruiken, werkt snel op een niet zo snelle computer(nummers laden sneller als op traktor LE(waarschijnlijk bij de duurdere traktor dat ze even snel laden of misschien zelfs iets sneller) bpm counter zit er zelden naast enkel bij snellere nummers dat de bpm gehalveert wordt maar is niet echt een probleem.
heb het programma kunnen gebruiken en zoals ik heb gezegt zou ik ook de orginele kopen en dat doe ik nu dus!
de geluidskaart weet ik zelfs niet of ik ga gebruiken want hij werkt prima met de mijne maar dat zie ik nog wel
Dolivieira    posted on 26-12-2010 22:12
Ik heb net effe alles zitten bekijken. Maar het lijkt me wel een mooi alternatief. De hele files gedeelde hebben ze ook geintergreerd in Rekordbox. Het is duidelijk te zien dat hun Rekordbox hebben ontworpen. ?
TH3llC    posted on 26-12-2010 23:02
ik moet wel erbij zeggen dat ik nog nooit timecode heb gedraait met traktor maar mixvibes is echt een degelijke software! had eigelijk verwacht dat het wat goedkoop ging lijken wat dus niet het geval is!
wat ook heel makkelijk is is dat je de 2 waveforms(zo heet het toch he?) van beide liedjes vanboven samen ziet lopen
zo kan ja echt supersnel beatmatchen, en maakt het echt gemakkelijk maar wilt niet zeggen dat ik niet kan beatmatchen he.. heb lang met usb en cd gedraait
is wel een voordeel tegenover traktor
het nadeel is misschien dat er (nog) geen effecten in mixvibes zitten maar voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik wil timecode vooral voor 'music managment' zoals mixvibes het zelf noemt, effecten gebruik ik wel op mijn mixer en als er effecten komen (staat op de site van mixvibes dacht ik) koop ik wel een controllertje erbij om ze te gebruiken, waarschijnlijk de x1 mappen maar dat zie ik dan wel
Dolivieira    posted on 27-12-2010 00:41
Over die 2 waveforms dat werk bij Trakor anders. Bij Trakor heb je phasemeter als het ze beiden in een het midden zitten dan lopen de beats gelijk.

Maar ik geloof best dat het goede software is. Daarom wacht ik met smacht af als je het allemaal binnen heb en gebruikt. Kan je de bevindingen hier vermelden. Is voor andere gebruikers hier die dat ook overwegen altijd makkelijk. Ook is Mixvibes volledig compatible met De CDJs 2000, 900, 850 en 350. Net zo als Traktor en Serato.
User edit by Dolivieira on 27-12-2010 @ 00:47:33 (100%)
TH3llC    posted on 27-12-2010 02:05
1 member likes this  
Poster: Dolivieira
Over die 2 waveforms dat werk bij Trakor anders. Bij Trakor heb je phasemeter als het ze beiden in een het midden zitten dan lopen de beats gelijk.

Maar ik geloof best dat het goede software is. Daarom wacht ik met smacht af als je het allemaal binnen heb en gebruikt. Kan je de bevindingen hier vermelden. Is voor andere gebruikers hier die dat ook overwegen altijd makkelijk. Ook is Mixvibes volledig compatible met De CDJs 2000, 900, 850 en 350. Net zo als Traktor en Serato.

ik zal mixvibes met de geluiskaart gebruiken en na een week of 2 mn bevindingen posten, maar vind het moeilijk om een echte revieuw te posten omdat ik niet echt ervaring heb met andere timecode systemen..maar zal mijn persoonlijke mening natuurlijk geven in dit topic.
dus nog geen slotje opCool
Dolivieira    posted on 27-12-2010 09:23
Nee dat is ook niet nodig. Je bevindingen en de mogelijkheden een beetje hier vermelden is genoeg.
User edit by Dolivieira on 27-12-2010 @ 09:23:52 (26%)
Tekhead    posted on 27-12-2010 11:40
zal iedereen blij mee zijn
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 28-02-2011 01:46
kan je ook werken met een externe FX bakje zoals de EFX-500 met mixvibes ?
TH3llC    posted on 28-02-2011 01:49
natuurlijk, als je deze op je mixer aansluit staat het volledig los van de software..
net zoals bij cd-spelers, deze hebben niet te maken met wat er in de mixer gebeurt..
Tekhead    posted on 28-02-2011 04:03
Tof, als effecten in software niet aanwezig zijn.
Dolivieira    posted on 28-02-2011 09:22
Poster: Tekhead
kan je ook werken met een externe FX bakje zoals de EFX-500 met mixvibes ?

Maar dat kan met alle software pakketen, Rodger je bent niet verplicht om de effecten te gebruiken die in het software pakket zit. Bij de meeste digitale programmas kan je de interne effecten ook kompleet uit zetten.
TH3llC    posted on 28-02-2011 10:33
Poster: Tekhead
Tof, als effecten in software niet aanwezig zijn.

als je de update doet naar 1.5, die volledig gratis is,
kan je effecten gebruiken, ik geloof dat het er 6 of 7 zijn, ken ze niet van buiten want ik gebruik ze niet.
Tekhead    posted on 28-02-2011 11:14
ik heb gisteren die demo gedownload (CP 1.5) en op de interface heb ik die effecten ook zien staan, alleen jammer dat de PC hier niet de juiste systeemvereiste heeft om M-V CP volledig te kunnen testen, krijg direct de melding van System disabled, zal eerst andere computer nodig hebben.
TH3llC    posted on 28-02-2011 11:20
dat is idd jammer.. zo maakt het een timecode set ook een pak duurder als je er een andere pc/laptop voor moet kopen..
Tekhead    posted on 28-02-2011 11:52
idd, maar de pc is voor zowat elk programma niet krachtig genoeg. Ben al op zoek gegaan voor een 2de hands macbook, maar die blijven prijzig, en ik zou graag?alles van m'n?dj en andere muziekprogramma's en toestanden op 1 laptop zetten en die alleen daarvoor gebruiken, en mits ik nog een nodig heb voor alle andere toepassingen en mogelijkheden van MacOS?wordt het prijskaartje wel heel hoog. Had gedacht aan een windows laptop, die een heel stuk goedkoper zijn,? en die dan alleen voor MV te gebruiken, maar ben helemaal geen fan van Windows, dus is dit een lastig probleem
TH3llC    posted on 28-02-2011 12:02
mac of windowns.. als je er enkel mixvibes op zet ga je echt niet veel verschil merken hoor..
je voorkeur gaat naar mac, is duidelijk maar windows is ook niet zo erg he :p
Nood    posted on 28-02-2011 15:44
Ik ben ook nieuwsgierig naar je 'review' Winking my eye
TH3llC    posted on 28-02-2011 15:45
alles werkt zoals er bechreven staat op de site^^

105 Users online: 25 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 4.167
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.682