Poster: Sandr
Als ik een tip mag geven:
Ga draaien met In Ears. Omdat deze echt in je oren vallen dempen ze ontzettend goed en kan je je geluid heel zacht zetten en toch alles goed horen. Als je niet mixt zet je gewoon je pfl uit of heel zacht en dat is dus ook goed voor je gehoor.
Als je oordoppen onder je koptelefoon stop ga je vaak je koptelefoon nog wat harder zetten, eerst dempen om het vervolgens wat harder te zetten. Raar dus.
Ik geef toe, het is even wennen om er mee te draaien en voor goede in ears betaal je ook wel wat maar nu ik er aan gewend ben wil ik niks anders meer...
En toch is dit minde schadelijk voor je gehoor. Je kan beter iets harder met doppen draaien dan iets zachter zonder.
Hou er wel rekening mee dat de earproofs iets groter zijn vanwege de verwisselbare filers. Als je bijvoorbeeld 'Filterz' koop vallen deze veel dieper in je oor. Echter is dit geen vlakke demping. Voordeel van deze is dat je ze minder ziet.
Dus voor draaien is optie 1 het beste. Ik had in het begin last van mn koptelefoon die waarbij de schelp niet helemala over mijn oor viel. Dit gaat na een aantal uur draaien (bij mij) wat irriteren.
Nu heb ik een koptelefoon die beter over mijn oren valt dus ideaal.
Edit: als je ze laat maken zorg wel dat ze 100% goed zijn. Ik heb al een aantal mensen gehad die niet zo goed waren in het ingieten. Bij mij zijn ze 2x opnieuw gedaan. Als ik veel geld betaal voor op maat gemaakte doppen wil ik ook dat ze 100% goed op maat zijn!