Goed concept?? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tparadise    posted on 06-12-2010 07:41
Goedemorgen,

IK heb met een paar (opkomende) jonge dj's het idee om een soort Arnhem's upcoming dj talent te organiseren(we wonenn alle 4 in arnhem) Nou willen we daar bijvoorbeeld een club voor afhuren waar ongeveer 300/350 man in kan en een entree vragen van 2,50. Wat ik me dus een beetje afvraag omdat wij zelf allemaal nog vrij onbekend zijn moeten we natuurlijk reclame maken maar zijn er mensen geinteresseerd op zoon feest als de entree 2,50. Ik bedoel stel jullie wonen in arnhem en er zoon feeest zou je dan gaan als de entree 2,50 is?

What do you think about Goed concept?? ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 06-12-2010 20:27
Je zegt trouwens dat als het een succes is, je doorgaat.

Is heel subjectief..succes...

wanneer vind jij dat het een succes is ? Als de tent helemaal vol staat zonder dansende mensen ? Als de tent half vol staat en iedereen gaat los ?

Haak niet te snel af...events zoals nope is dope, sneakerz enzovoort, hebben ook tijd nodig gehad groot te worden...de aanhouder wint, wanneer je het goed doet Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ElVrieso    posted on 06-12-2010 20:48
Begin gewoon klein, want zoals ADMIN al zei, je zou echt eerst ervaring met dit soort ondernemingen moeten hebben voordat je wat groter wilt gaan/in een club.

Verder zorgen voor reclame, vooral mond-op-mond reclame en de social networks vol spammen.. (A)

Veel 'succes' en we gaan wel horen of het wat is geworden. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
tparadise    posted on 06-12-2010 21:34
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:21:02 (100%)
DJADMIN    posted on 06-12-2010 22:36
Ok, en hoeveel mensen moeten dat zijn dan ? 5 - 10 - 20 - 100 - 20% - 50% - 80% ?

Allemaal dingen waar je over na moet denken....ik wil alleen maar 't punt maken...dat t lang niet zo makkelijk is, als dat t lijkt
tparadise    posted on 06-12-2010 23:00
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:28:21 (100%)
tparadise    posted on 11-12-2010 00:17
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:28:33 (100%)
Tomazos    posted on 11-12-2010 05:14
je moet een bedrijf/organisatie zijn,

of je kan misschien regelen dat de lokatie voor je de btw e.d betaald, en ze willen dan ook vaak paar euro per kaartje voor zichzelf,
voor de 'moeite'
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
tparadise    posted on 11-12-2010 10:01
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:28:41 (100%)
specialm    posted on 12-12-2010 11:12
Poster: DJADMIN
Howwww in de rol als administrateur gaan mijn oren nu klapperen...wat een begroting !!

Kosten:
Club huren(750)

Ok, tenzij je een feest op prime time wil houden...maar dan toch, 750 is belachelijk. Ik zou allereerst een feest organiseren dat kleinschalig is. Dus in een (grand) cafe ofzo. Daar vragen ze bijna nooit geld voor iets te organiseren. Zeg dat je dan 150 euro kwijt bent aan een mooie licht installatie. Voordelen : je hebt minder mensen nodig om de zaak te vullen, en het is dus veel goedkoper. Daarnaast zijn caf? eigenaren vaak erg blij met dit soort initiatieven, dus kunnen zij ook financieren. Om meteen naar een ''grote '' club te gaan, zeker als je zoals jij het noemt ''upcoming'' (in de ogen van duizenden dj's zijn ze upcoming, maar dat ter zijde) is overkill, en nutteloos. Dan zou je 't alleen doen om een keer in een grote club te staan. Geloof me, als jij goed draait op kleinere feesten, kom je er vanzelf wel !!

Reclame(Digitale flyer)(225)

Kijk hier iemand lief aan, of iemand in je omgeving, en die flanst je voor bijna niks een professionele poster in elkaar. Zelf een hyve opstarten, en vanuit daar mensen uitnodigen en de poster als JPEG verspreiden. Drukken zou ik niet eens aan beginnen, van flyers dan (van posters wel, maar ach, dat zijn een paar tientjes) omdat het effect van een social media veulll groter is. Oftewel, deze kun je ook zo goed als schrappen.

Persooneel(4 dj?s)(ongeveer 200)

WTF ? Feestje organiseren en geld krijgen ? A. Je doet het niet om het geld, MAX een reiskostenvergoeding, en dan ook komen jullie allemaal uit de buurt. De DJ'S moeten blij zijn om ergens te draaien ! En een hele avond gratis drinken kost ook normaal klauwen vol...dus nee, ik zou, zeker omdat jullie ''upcoming' zijn nooit met gages smijten. Ik heb al jarenlang ervaring met het organiseren van dit soort feesten, hopelijk valt dit te zien, en hopelijk heb je er iets aan. Maargoed, meteen TE groot denken...ik heb zo al menig GOED concept de mist in zien gaan.

Een DJ mag er ook wel toch wat aan verdiennen tegenwoordig krijg je niks voor niks.
Vinnyo    posted on 12-12-2010 11:13
Poster: tparadise
hoeveel % btw moet ik rekenen op zoon kaartje?

Vanaf 1 Januari 19%.
tparadise    posted on 12-12-2010 14:20
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:28:56 (100%)
RemcoV    posted on 13-12-2010 10:08
Poster: specialm
Een DJ mag er ook wel toch wat aan verdiennen tegenwoordig krijg je niks voor niks.

Als jij als beginnende DJ ergens een kans krijgt om te draaien, vind ik het van de gekke om daar geld voor te vragen.
Je moet al blij zijn dat je de kans krijgt om jezelf te laten zien.

Hoe denk je dat ik gekomen ben waar ik nu sta? En dan ermee rekening houden dat ik pas een jaar bezig benWinking my eye

In het begin boeide het me niet als ik niet betaald kreeg, ik was allang blij dat ik mocht draaien voor publiek!
En gretig als ik was heb ik daar ontzettend veel van geleerd, daardoor ben ik elke keer een stapje hoger gekomen.

Nu kan ik makkelijk 250-500 euro voor een avond vragen. (dat is nogal een verschil met niks krijgen, een jaar terug)

Ik denk dat dat me niet gelukt zou zijn als ik vanaf dag 1 een arrogante houding had aangenomen met als standpunt: een DJ moet betaald krijgen.

Dus nogmaals @ Specialm: Met de houding die jij laat zien hier op dit forum, ga je er zeker niet komen. Ik zeg je dit als tip en advies, niet om je aan te vallen. Doe er wat mee en the sky is the limit!
specialm    posted on 13-12-2010 10:57
Poster: RemcoV
Als jij als beginnende DJ ergens een kans krijgt om te draaien, vind ik het van de gekke om daar geld voor te vragen.
Je moet al blij zijn dat je de kans krijgt om jezelf te laten zien.

Hoe denk je dat ik gekomen ben waar ik nu sta? En dan ermee rekening houden dat ik pas een jaar bezig benWinking my eye

In het begin boeide het me niet als ik niet betaald kreeg, ik was allang blij dat ik mocht draaien voor publiek!
En gretig als ik was heb ik daar ontzettend veel van geleerd, daardoor ben ik elke keer een stapje hoger gekomen.

Nu kan ik makkelijk 250-500 euro voor een avond vragen. (dat is nogal een verschil met niks krijgen, een jaar terug)

Ik denk dat dat me niet gelukt zou zijn als ik vanaf dag 1 een arrogante houding had aangenomen met als standpunt: een DJ moet betaald krijgen.

Dus nogmaals @ Specialm: Met de houding die jij laat zien hier op dit forum, ga je er zeker niet komen. Ik zeg je dit als tip en advies, niet om je aan te vallen. Doe er wat mee en the sky is the limit!

Hoi Remco,

Ik voel totaal niet aangevallen hoor.

Dit is niet van mij een arrogante Houding maar laten we eerlijk zijn als jongeren wil je best wat verdiennen. En het hoeft helemaal niet veel te zijn.

Ik draai al 7 jaar? en toen ik begon verdiende ik ook niks.

Maar het is toch fijn dat ik na al die jaren wat verdien ( wat ik dus nu ook doe )

Laten we allemaal eerlijk zijn tegenwoordig gaat niks voor niks en je wilt er zelf ook geen Geld bijleggen.

Denk B.v aan de reiskosten. Dat vind ik persoonlijk dat het gewoon Vergoedt moet worden..

Ashley    posted on 13-12-2010 10:59
Hoi Remco,

Dit is niet van mij een arrogante Houding maar laten we eerlijk zijn als jongeren wil je best wat verdiennen. En het hoeft helemaal niet veel te zijn.

Maar het is toch fijn dat ik na al die jaren wat verdien ( wat ik dus nu ook doe )

Laten we allemaal eerlijk zijn tegenwoordig gaat niks voor niks en je wilt er zelf ook geen Geld bijleggen.

Denk B.v aan de reiskosten. Dat vind ik persoonlijk dat het gewoon Vergoedt moet worden..

dus nu ben je weer 7 jaar bezig? elke week een jaartje meer? Happy, laughing
je begon toen je 12 was toch..
Maar wat nou als het lukt, mama?
specialm    posted on 13-12-2010 11:02
Poster: Ashley
BR>

dus nu ben je weer 7 jaar bezig? elke week een jaartje meer? Happy, laughing
je begon toen je 12 was toch..

Ey Ashley.

Nee ik begon toen me moeder jarig was en we hebben uitgerekendt.

was het 7 jaar 12 jaar klopt dus niet.

Bouncy    posted on 13-12-2010 11:14
Ey Ashley.

Nee ik begon toen me moeder jarig was en we hebben uitgerekendt.

was het 7 jaar 12 jaar klopt dus niet.

Ik doe het al sinds ik geboren ben?

En nog steeds zitten er zat klussen voor waar ik niks aan verdien...
RemcoV    posted on 13-12-2010 11:16
Hoi Remco,

Dat ben ik met je eens, echter in dit geval lijkt het met niet zo verstandig om de DJ's te gaan betalen.
Reiskostenvergoeding oke, maar een gage voor het draaien lijkt me in dit stadium wat overdreven.
Simpelweg omdat je als organisator nu nog geen risico kan gaan nemen.
tparadise    posted on 13-12-2010 13:22
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:29:12 (100%)
DJADMIN    posted on 13-12-2010 13:32
Ik heb 2 residenties waar ik genoeg verdien...en evengoed doe ik vrijdag in een discotheek eens ''voor de 'fun' '' draaien..en dus gratis. Daar moet je je als dj zeker niet te groot voor voelen..
Ashley    posted on 13-12-2010 14:17
Poster: DJADMIN
Ik heb 2 residenties waar ik genoeg verdien...en evengoed doe ik vrijdag in een discotheek eens ''voor de 'fun' '' draaien..en dus gratis. Daar moet je je als dj zeker niet te groot voor voelen..

dat houdt je een beetje met beide benen op de grond Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
DJADMIN    posted on 13-12-2010 14:54
Poster: Ashley
BR>

dat houdt je een beetje met beide benen op de grond Happy, laughing

Zeker,
en daarnaast verspreid je je eigen sound ook weer....kan ook weer nieuwe boekingen opleveren !
Tomazos    posted on 13-12-2010 15:01
Poster: Bouncy
BR>
Ik doe het al sinds ik geboren ben?

En nog steeds zitten er zat klussen voor waar ik niks aan verdien...

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
LilQuint    posted on 13-12-2010 17:39
@DJADMIN

Jij draait toch @ B'n'N in valkenswaard?
Je kent vast William Watts dan wel!
Ik ken hem al super lang :P
Doe hem maar een x de groeten van me!
DJADMIN    posted on 13-12-2010 18:12
Poster: LilQuint
@DJADMIN

Jij draait toch @ B'n'N in valkenswaard?

Je kent vast William Watts dan wel!

Ik ken hem al super lang :P

Doe hem maar een x de groeten van me!

William is inderdaad een nieuwe collega van ons sinds een paar maanden, hij draait idd nu ook daar....goede gozer Winking my eye Ik zal m de groeten doen man !
Lucalicious    posted on 14-12-2010 17:32
Poster: Vinnyo
BR>

Vanaf 1 Januari 19%.

moet je btw betalen over je kaartjes in 2011?
hoe werkt dit dan precies?

134 Users online: 24 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 47.593
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.108