Poster: DJADMIN
Howwww in de rol als administrateur gaan mijn oren nu klapperen...wat een begroting !!
Kosten:
Club huren(750)
Ok, tenzij je een feest op prime time wil houden...maar dan toch, 750 is belachelijk. Ik zou allereerst een feest organiseren dat kleinschalig is. Dus in een (grand) cafe ofzo. Daar vragen ze bijna nooit geld voor iets te organiseren. Zeg dat je dan 150 euro kwijt bent aan een mooie licht installatie. Voordelen : je hebt minder mensen nodig om de zaak te vullen, en het is dus veel goedkoper. Daarnaast zijn caf? eigenaren vaak erg blij met dit soort initiatieven, dus kunnen zij ook financieren. Om meteen naar een ''grote '' club te gaan, zeker als je zoals jij het noemt ''upcoming'' (in de ogen van duizenden dj's zijn ze upcoming, maar dat ter zijde) is overkill, en nutteloos. Dan zou je 't alleen doen om een keer in een grote club te staan. Geloof me, als jij goed draait op kleinere feesten, kom je er vanzelf wel !!
Reclame(Digitale flyer)(225)
Kijk hier iemand lief aan, of iemand in je omgeving, en die flanst je voor bijna niks een professionele poster in elkaar. Zelf een hyve opstarten, en vanuit daar mensen uitnodigen en de poster als JPEG verspreiden. Drukken zou ik niet eens aan beginnen, van flyers dan (van posters wel, maar ach, dat zijn een paar tientjes) omdat het effect van een social media veulll groter is. Oftewel, deze kun je ook zo goed als schrappen.
Persooneel(4 dj?s)(ongeveer 200)
WTF ? Feestje organiseren en geld krijgen ? A. Je doet het niet om het geld, MAX een reiskostenvergoeding, en dan ook komen jullie allemaal uit de buurt. De DJ'S moeten blij zijn om ergens te draaien ! En een hele avond gratis drinken kost ook normaal klauwen vol...dus nee, ik zou, zeker omdat jullie ''upcoming' zijn nooit met gages smijten. Ik heb al jarenlang ervaring met het organiseren van dit soort feesten, hopelijk valt dit te zien, en hopelijk heb je er iets aan. Maargoed, meteen TE groot denken...ik heb zo al menig GOED concept de mist in zien gaan.
Poster: tparadise
hoeveel % btw moet ik rekenen op zoon kaartje?
Poster: specialm
Een DJ mag er ook wel toch wat aan verdiennen tegenwoordig krijg je niks voor niks.
Poster: RemcoV
Als jij als beginnende DJ ergens een kans krijgt om te draaien, vind ik het van de gekke om daar geld voor te vragen.
Je moet al blij zijn dat je de kans krijgt om jezelf te laten zien.
Hoe denk je dat ik gekomen ben waar ik nu sta? En dan ermee rekening houden dat ik pas een jaar bezig ben
In het begin boeide het me niet als ik niet betaald kreeg, ik was allang blij dat ik mocht draaien voor publiek!
En gretig als ik was heb ik daar ontzettend veel van geleerd, daardoor ben ik elke keer een stapje hoger gekomen.
Nu kan ik makkelijk 250-500 euro voor een avond vragen. (dat is nogal een verschil met niks krijgen, een jaar terug)
Ik denk dat dat me niet gelukt zou zijn als ik vanaf dag 1 een arrogante houding had aangenomen met als standpunt: een DJ moet betaald krijgen.
Dus nogmaals @ Specialm: Met de houding die jij laat zien hier op dit forum, ga je er zeker niet komen. Ik zeg je dit als tip en advies, niet om je aan te vallen. Doe er wat mee en the sky is the limit!
Hoi Remco,
Ik voel totaal niet aangevallen hoor.
Dit is niet van mij een arrogante Houding maar laten we eerlijk zijn als jongeren wil je best wat verdiennen. En het hoeft helemaal niet veel te zijn.
Ik draai al 7 jaar? en toen ik begon verdiende ik ook niks.
Maar het is toch fijn dat ik na al die jaren wat verdien ( wat ik dus nu ook doe )
Laten we allemaal eerlijk zijn tegenwoordig gaat niks voor niks en je wilt er zelf ook geen Geld bijleggen.
Denk B.v aan de reiskosten. Dat vind ik persoonlijk dat het gewoon Vergoedt moet worden..
Poster: Ashley
BR>
dus nu ben je weer 7 jaar bezig? elke week een jaartje meer?![]()
je begon toen je 12 was toch..
Ey Ashley.
Nee ik begon toen me moeder jarig was en we hebben uitgerekendt.
was het 7 jaar 12 jaar klopt dus niet.
Hoi Remco,
Ik voel totaal niet aangevallen hoor.
Dit is niet van mij een arrogante Houding maar laten we eerlijk zijn als jongeren wil je best wat verdiennen. En het hoeft helemaal niet veel te zijn.
Ik draai al 7 jaar? en toen ik begon verdiende ik ook niks.
Maar het is toch fijn dat ik na al die jaren wat verdien ( wat ik dus nu ook doe )
Laten we allemaal eerlijk zijn tegenwoordig gaat niks voor niks en je wilt er zelf ook geen Geld bijleggen.
Denk B.v aan de reiskosten. Dat vind ik persoonlijk dat het gewoon Vergoedt moet worden..
Poster: DJADMIN
Ik heb 2 residenties waar ik genoeg verdien...en evengoed doe ik vrijdag in een discotheek eens ''voor de 'fun' '' draaien..en dus gratis. Daar moet je je als dj zeker niet te groot voor voelen..
Poster: Ashley
BR>
dat houdt je een beetje met beide benen op de grond
Poster: Bouncy
BR>
Ik doe het al sinds ik geboren ben?
En nog steeds zitten er zat klussen voor waar ik niks aan verdien...
Poster: LilQuint
@DJADMIN
Jij draait toch @ B'n'N in valkenswaard?
Je kent vast William Watts dan wel!
Ik ken hem al super lang :P
Doe hem maar een x de groeten van me!
Poster: Vinnyo
BR>
Vanaf 1 Januari 19%.