Goed concept?? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tparadise    posted on 06-12-2010 07:41
Goedemorgen,

IK heb met een paar (opkomende) jonge dj's het idee om een soort Arnhem's upcoming dj talent te organiseren(we wonenn alle 4 in arnhem) Nou willen we daar bijvoorbeeld een club voor afhuren waar ongeveer 300/350 man in kan en een entree vragen van 2,50. Wat ik me dus een beetje afvraag omdat wij zelf allemaal nog vrij onbekend zijn moeten we natuurlijk reclame maken maar zijn er mensen geinteresseerd op zoon feest als de entree 2,50. Ik bedoel stel jullie wonen in arnhem en er zoon feeest zou je dan gaan als de entree 2,50 is?

What do you think about Goed concept?? ??

Vote :   

OneSixty    posted on 06-12-2010 08:54
Dit hangt natuurlijk af van hoe je flyer eruit ziet, of het een populaire locatie is ed ed.

Bij ons in de buurt zijn er regelmatig onbekende feesten gegeven door een school of chiro aan 3-4 euro, prijs is zeker OK dus.
Je hebt altijd mensen die nietveel gaan verwachten door de lage prijs, maar ik denkt dat je beter aan de lage kant dan aan de hoge kant vraagt.
Sjoewe    posted on 06-12-2010 09:05
Tja, mijn ervaring is dat mensen (namelijk je vrienden) ??n keer komen als je zoiets doet. Daarna moet je toch wel een beetje bekende(re) namen komen met of een dusdanig uniek concept komen dat men erbij wil zijn. De entreeprijs is nauwelijks meer van invloed. Sterker nog er is zelfs een punt dat mensen een feestje van ?5,- laten liggen, want voor de dat geld kan het toch niks bijzonders zijn. Ik zou kijken of er een manier is om het gratis voorelkaar te boxen en eventueel het geld van de garderobe te krijgen of iets dergelijks, of anders de entree ietsjes hoger maken en toch artiesten van buiten aantrekken.
kuituhh    posted on 06-12-2010 09:21
Ik ben het wel eens met Sjoewe.

Hier in de omgeving hebben ze ook een dergelijk concept alleen dan puur Hardstyle.
Wat doen zij?

Een dj-contest
5 euro voor verkoop en 10 euro deurverkoop.
Stuk of 6 a 8 contest dj's
1 publiekstrekker / 'grote' naam welke ook jurylid is.

Uiteraard nemen dus de dj-contest dj's vaak vrienden mee en de overige opvulling moet komen uit de publiekstrekker.
Daarnaast moet je toch proberen de kwaliteit hoog te houden zodat mensen die naar de eerste editie gekomen zijn daadwerkelijk met een goed gevoel naar huis gaan en dus een top avond gehad hebben.

Dit vertellen zei dan mooi weer door en een eventuele tweede editie wordt misschien drukker bezocht.

succes ermee!
Spin that Sh!t BAM!
M-Tine    posted on 06-12-2010 09:23
Als ik jou was zou ik eerst je volledige plan op papier zetten... logo gaan ontwerpen, flyers & posters ontwerpen... en bereken goed je kosten daarvan + alle andere kosten die voor eigen rekening komen, en pas daarop je entreeprijs aan. Mocht je entreeprijs dan echt te hoog worden in verhouding met de kwaliteit die je verwacht.... dan moet je gaan schrappen in kosten. Denk ook eens na over sponsoren.

Verder qua promotie moet je uit de ogen van je potentieel bezoeker kijken. Als je dan je logo/flyer/poster bekijkt moet je jezelf afvragen: zou ik, als dit niet mijn feest was geweest, hier meer informatie over willen en misschien hier wel heen willen? Als je die vraag met ja kan beantwoorden moet je ervoor zorgen dat die informatie die je verder wil ook beschikbaar is! Promotie moet je altijd zien in 2 en soms wel 3 lagenWinking my eye

Klinkt leuk wat je wilt doen.. maar denk heel goed na voordat je echt besluit om het te gaan doenWinking my eye

suc6
You can find all your answers, in Music!
DJADMIN    posted on 06-12-2010 10:20
Ik zou nooit entree vragen de eerste keer, dat gaat niet werken.

Op zo'n feestjes heb je 't voornamelijk nodig van gasten tussen de 16 en 20 jaar, die gewoon niet meer dan 10 euro te besteden hebben. 2,50 is dus 25%....te veel dus. En waarom entree? Om er aan te verdienen ?

Zeker met een eerste feest gaat het er om om het feest op de kaart te zetten, en niet om winst te maken.

Daarnaast, als jij een goed overleg hebt met het caf? (waar ik eerder voor zou kiezen) of jongerencentrum, hoef je waarschijnlijk niks aan ''huur'' te betalen. Oftewel, het kost je niks (want je gebruikt je eigen apparatuur, of het staat er al), en het kost je alleen ''de investering'' in promotie en dergelijke.

Lijkt me een mooi uitgangspunt
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ElVrieso    posted on 06-12-2010 10:22
Poster: DJADMIN
Ik zou nooit entree vragen de eerste keer, dat gaat niet werken.

Op zo'n feestjes heb je 't voornamelijk nodig van gasten tussen de 16 en 20 jaar, die gewoon niet meer dan 10 euro te besteden hebben. 2,50 is dus 25%....te veel dus. En waarom entree? Om er aan te verdienen ?

Zeker met een eerste feest gaat het er om om het feest op de kaart te zetten, en niet om winst te maken.

Daarnaast, als jij een goed overleg hebt met het caf? (waar ik eerder voor zou kiezen) of jongerencentrum, hoef je waarschijnlijk niks aan ''huur'' te betalen. Oftewel, het kost je niks (want je gebruikt je eigen apparatuur, of het staat er al), en het kost je alleen ''de investering'' in promotie en dergelijke.

Lijkt me een mooi uitgangspunt

Perfecte reply. ^^
Bruno de Vries - @djelvrieso
tparadise    posted on 06-12-2010 16:37
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:18:35 (100%)
Seca    posted on 06-12-2010 16:40
Drinken de mensen daar niets?
Estacy    posted on 06-12-2010 16:46
das een begroting zo lek als een mandje. ik bedoel, sinds wanneer kosten die 4 dj's geld als het een contest is? en denk je echt dat je 500 man die club in krijgt? en zoals Seca al zei, drinkt er niemand?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djmathijs    posted on 06-12-2010 16:49
Ook zal er beveiliging moeten rondlopen, mensen bij garderobe, etc.
Maar zou best kunnen dat deze kosten al zijn inbegrepen bij het huren van de club.
Sebasz    posted on 06-12-2010 16:51
drinken moeten ze gewoon betalen in de club denk ik daar heeft hij niks mee te maken als hij het afhuurt, behalve dat mensen waarschijnlijk een bepaalde hoeveelheid moeten drinken
tparadise    posted on 06-12-2010 16:51
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:18:45 (100%)
Estacy    posted on 06-12-2010 17:07
k las het idd verkeerd, tis geen contest maar gewoon upcoming DJ. neemt niet weg dat de begroting niet helemaal klopt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tparadise    posted on 06-12-2010 17:10
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:19:02 (100%)
Danielvb    posted on 06-12-2010 17:12
Welke club in arnhem is het? Want het lijkt me nog redelijk wat geld.
Waar je ook op moet letten, is dat als het tegen valt, en de club te weinig omzet maakt of jij daar aansprakelijk voor bent. Voor sommige clubs is het zo dat dat je een mimimale omzet moet genereren.

Ik woon zelf bij Arnhem dus mocht je nog een Dj zoeken. Als ik uit een ander 'gebied' van arnhem kom trek ik misschien weer andere vrienden mee. Je kunt me altijd een pm sturen Winking my eye
RemcoV    posted on 06-12-2010 17:19
Ik wens je succes!
DJADMIN    posted on 06-12-2010 17:20
Howwww in de rol als administrateur gaan mijn oren nu klapperen...wat een begroting !!

Kosten:
Club huren(750)

Ok, tenzij je een feest op prime time wil houden...maar dan toch, 750 is belachelijk. Ik zou allereerst een feest organiseren dat kleinschalig is. Dus in een (grand) cafe ofzo. Daar vragen ze bijna nooit geld voor iets te organiseren. Zeg dat je dan 150 euro kwijt bent aan een mooie licht installatie. Voordelen : je hebt minder mensen nodig om de zaak te vullen, en het is dus veel goedkoper. Daarnaast zijn caf? eigenaren vaak erg blij met dit soort initiatieven, dus kunnen zij ook financieren. Om meteen naar een ''grote '' club te gaan, zeker als je zoals jij het noemt ''upcoming'' (in de ogen van duizenden dj's zijn ze upcoming, maar dat ter zijde) is overkill, en nutteloos. Dan zou je 't alleen doen om een keer in een grote club te staan. Geloof me, als jij goed draait op kleinere feesten, kom je er vanzelf wel !!

Reclame(Digitale flyer)(225)

Kijk hier iemand lief aan, of iemand in je omgeving, en die flanst je voor bijna niks een professionele poster in elkaar. Zelf een hyve opstarten, en vanuit daar mensen uitnodigen en de poster als JPEG verspreiden. Drukken zou ik niet eens aan beginnen, van flyers dan (van posters wel, maar ach, dat zijn een paar tientjes) omdat het effect van een social media veulll groter is. Oftewel, deze kun je ook zo goed als schrappen.

Persooneel(4 dj?s)(ongeveer 200)

WTF ? Feestje organiseren en geld krijgen ? A. Je doet het niet om het geld, MAX een reiskostenvergoeding, en dan ook komen jullie allemaal uit de buurt. De DJ'S moeten blij zijn om ergens te draaien ! En een hele avond gratis drinken kost ook normaal klauwen vol...dus nee, ik zou, zeker omdat jullie ''upcoming' zijn nooit met gages smijten. Ik heb al jarenlang ervaring met het organiseren van dit soort feesten, hopelijk valt dit te zien, en hopelijk heb je er iets aan. Maargoed, meteen TE groot denken...ik heb zo al menig GOED concept de mist in zien gaan.
Ziax    posted on 06-12-2010 17:25
Ik zou er toch ook eens met de DJ's over praten.. je zegt het zelf, het zijn beginnende dj's dus als het hen nu al vooral om het geld gaat dan zal dat hun eigen graf worden vrees ik.

Hier organiseren we ook plaatselijk 2x/jaar een fuif maar alle dj's komen hier gratis (en met plezier draaien). Waarom? Ze krijgen een plaats aangeboden, gear staat er en drank krijgen ze. Dus ze komen toe met hun cd map, doen hun ding en vertrekken weer. Iets wat ik vaak enkel bij grotere namen te zien krijg.
Ze worden niet betaald maar is NAAMBEKENDHEID niet meer waard dan die 50? dat je op dat moment krijgt? Als je feest goed loopt dan zal?er de volgende keer normaal meer volk zijn en dan kan je iets voor jezelf opzij zetten (ook het feit dat je voor jezelf al een 'loontje' ingecalculeerd hebt.. sorry maar wtf? :s).

ondernemen?= eerst investeren, op middellange termijn haal je daar winst uit.
Dat is net hetzelfde als een winkel willen openen en de dag erna alles al terugverdiend hebben ?n jezelf kunnen uitbetalen --> keep on dreaming, bedrijven werken hier soms jaren voor voor ze winstgevend worden
RemcoV    posted on 06-12-2010 17:32
Poster: DJADMIN
Howwww in de rol als administrateur gaan mijn oren nu klapperen...wat een begroting !!

Kosten:
Club huren(750)

Ok, tenzij je een feest op prime time wil houden...maar dan toch, 750 is belachelijk. Ik zou allereerst een feest organiseren dat kleinschalig is. Dus in een (grand) cafe ofzo. Daar vragen ze bijna nooit geld voor iets te organiseren. Zeg dat je dan 150 euro kwijt bent aan een mooie licht installatie. Voordelen : je hebt minder mensen nodig om de zaak te vullen, en het is dus veel goedkoper. Daarnaast zijn caf? eigenaren vaak erg blij met dit soort initiatieven, dus kunnen zij ook financieren. Om meteen naar een ''grote '' club te gaan, zeker als je zoals jij het noemt ''upcoming'' (in de ogen van duizenden dj's zijn ze upcoming, maar dat ter zijde) is overkill, en nutteloos. Dan zou je 't alleen doen om een keer in een grote club te staan. Geloof me, als jij goed draait op kleinere feesten, kom je er vanzelf wel !!

Reclame(Digitale flyer)(225)

Kijk hier iemand lief aan, of iemand in je omgeving, en die flanst je voor bijna niks een professionele poster in elkaar. Zelf een hyve opstarten, en vanuit daar mensen uitnodigen en de poster als JPEG verspreiden. Drukken zou ik niet eens aan beginnen, van flyers dan (van posters wel, maar ach, dat zijn een paar tientjes) omdat het effect van een social media veulll groter is. Oftewel, deze kun je ook zo goed als schrappen.

Persooneel(4 dj?s)(ongeveer 200)

WTF ? Feestje organiseren en geld krijgen ? A. Je doet het niet om het geld, MAX een reiskostenvergoeding, en dan ook komen jullie allemaal uit de buurt. De DJ'S moeten blij zijn om ergens te draaien ! En een hele avond gratis drinken kost ook normaal klauwen vol...dus nee, ik zou, zeker omdat jullie ''upcoming' zijn nooit met gages smijten. Ik heb al jarenlang ervaring met het organiseren van dit soort feesten, hopelijk valt dit te zien, en hopelijk heb je er iets aan. Maargoed, meteen TE groot denken...ik heb zo al menig GOED concept de mist in zien gaan.

Agree with Admin.

Ik vind het plan van Paradise nogal naief, haha..

Kun je uberhaupt draaien en hoe goed zijn je DJ's?
Je kunt heel leuk een feest organiseren, maar als dat voor geen meter loopt dan heb je er niks aan.
Bovendien vind ik het nogal een groot risico met geld, want als je verlies draait komt dat uit je eigen zak.

Als ik een tip mag geven, probeer het eerst eens klein en zo goedkoop mogelijk.
DJADMIN    posted on 06-12-2010 17:47
Poster: RemcoV
Agree with Admin.

Ik vind het plan van Paradise nogal naief, haha..

Kun je uberhaupt draaien en hoe goed zijn je DJ's?
Je kunt heel leuk een feest organiseren, maar als dat voor geen meter loopt dan heb je er niks aan.
Bovendien vind ik het nogal een groot risico met geld, want als je verlies draait komt dat uit je eigen zak.

Als ik een tip mag geven, probeer het eerst eens klein en zo goedkoop mogelijk.

Zoals toen in Horn Remco -je weet nog wel...die ene jongen in de pizzabar....nouja all? :P- dat was een vette avond, 5 djs daar, allemaal voor de fun, heeft me niks opgeleverd, niks gekost, een volle tent (80 man), goede sfeer, veel gelachen e veel gedronken, nieuwe connecties gemaakt....daar draait 't om !!
tparadise    posted on 06-12-2010 17:53
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:20:24 (100%)
Tomazos    posted on 06-12-2010 18:13
ik doe zelf met een maat van me 1x in de maand een feest voor 1600 tot 2000 man,
vrijwel 4 jaar bijna altijd uitverkocht, maar besef goed het risico factor!
wij hebben inmiddels een 'pot' waar we soms gekke dingen mee kunnen doen, en soms wat minder.

als ik jou openings post zo lees, en je wilt een dj contest organiseren,
gaat dat niet werken.. waarom niet?

je hebt een club voor 350 man,
arnhem en regio zal geen 350 dj's+aanhang hebben,

niet-dj's zullen niet uit zichzelf naar een dj contest komen,
dj's dansen niet, bekritiseren alleen maar op een contest. dus verwacht geen dansende/springende mensen.

als de lokatie niet 'hot' is geven bezoekers geen fuck om je feest, alleen om je (dure) Lineup.. (waar dus ook jou risico zit)
als de lokatie wel 'hot' is, en het feest word leuk gebracht met dj's die wel knap kunnen draaien, en publiek aanvoelen is een 1e succes haalbaar,
van het 1e feest hangt een 2e succes af,

je moet een 'illusie' creeren dat je feest veel voorstelt,

ik denk dat je het eerder moet gaan zien als een meeting,
huur een Jongeren centrum af, en benader dj's om met elkaar plaatjes te gaan draaien, en aanhang mee te mogen nemen,

doe dit niet op een zaterdag, maar op een vrijdag.

meer tips geef ik niet:P
amen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 06-12-2010 @ 18:15:29 (24%)
tparadise    posted on 06-12-2010 19:02
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:20:35 (100%)
DJADMIN    posted on 06-12-2010 19:15
Nouja, ik zit hier in t zuiden...en ik organiseer schoolfeesten. Ooit klein op school begonnen, vorig jaar der 4 gegeven voor 2000 man elk. Maargoed, het eerste schoolfeest, paar jaar terug, kwamen er nog geen 250 man. Ik had geen entree en lokale djs die voor de fun kwamen draaien...

Nouja de eerste keer 200 man, die vonden het cool, omdat het druk leek (aula kantine), maargoed, het tweede feest, zelfde locatie, 300 man (ong. 160 van de vorige keer, + aanhang + nieuwe mensen) en zo doorgegroeid naar 1500 / 2000 man. Als je nog nooit iets van dergelijke aard hebt georganiseerd, BEGIN ER DAN NIET AAN (BEZINT EER GIJ BEGINT!!)...Want er komt echt veel meer bij kijken...mensen hier zoals Tomas, Remco, ik, en nog enkele anderen, die weten een en ander, maar ook nog niet ALLES.

Ik zeg niet dat ons advies heilig is, maar wel dat je er serieus naar kan luisteren....
tparadise    posted on 06-12-2010 19:25
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:20:48 (100%)

145 Users online: 16 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 62.952
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.670.703