Poster: DJADMIN
Howwww in de rol als administrateur gaan mijn oren nu klapperen...wat een begroting !!
Kosten:
Club huren(750)
Ok, tenzij je een feest op prime time wil houden...maar dan toch, 750 is belachelijk. Ik zou allereerst een feest organiseren dat kleinschalig is. Dus in een (grand) cafe ofzo. Daar vragen ze bijna nooit geld voor iets te organiseren. Zeg dat je dan 150 euro kwijt bent aan een mooie licht installatie. Voordelen : je hebt minder mensen nodig om de zaak te vullen, en het is dus veel goedkoper. Daarnaast zijn caf? eigenaren vaak erg blij met dit soort initiatieven, dus kunnen zij ook financieren. Om meteen naar een ''grote '' club te gaan, zeker als je zoals jij het noemt ''upcoming'' (in de ogen van duizenden dj's zijn ze upcoming, maar dat ter zijde) is overkill, en nutteloos. Dan zou je 't alleen doen om een keer in een grote club te staan. Geloof me, als jij goed draait op kleinere feesten, kom je er vanzelf wel !!
Reclame(Digitale flyer)(225)
Kijk hier iemand lief aan, of iemand in je omgeving, en die flanst je voor bijna niks een professionele poster in elkaar. Zelf een hyve opstarten, en vanuit daar mensen uitnodigen en de poster als JPEG verspreiden. Drukken zou ik niet eens aan beginnen, van flyers dan (van posters wel, maar ach, dat zijn een paar tientjes) omdat het effect van een social media veulll groter is. Oftewel, deze kun je ook zo goed als schrappen.
Persooneel(4 dj?s)(ongeveer 200)
WTF ? Feestje organiseren en geld krijgen ? A. Je doet het niet om het geld, MAX een reiskostenvergoeding, en dan ook komen jullie allemaal uit de buurt. De DJ'S moeten blij zijn om ergens te draaien ! En een hele avond gratis drinken kost ook normaal klauwen vol...dus nee, ik zou, zeker omdat jullie ''upcoming' zijn nooit met gages smijten. Ik heb al jarenlang ervaring met het organiseren van dit soort feesten, hopelijk valt dit te zien, en hopelijk heb je er iets aan. Maargoed, meteen TE groot denken...ik heb zo al menig GOED concept de mist in zien gaan.
Agree with Admin.
Ik vind het plan van Paradise nogal naief, haha..
Kun je uberhaupt draaien en hoe goed zijn je DJ's?
Je kunt heel leuk een feest organiseren, maar als dat voor geen meter loopt dan heb je er niks aan.
Bovendien vind ik het nogal een groot risico met geld, want als je verlies draait komt dat uit je eigen zak.
Als ik een tip mag geven, probeer het eerst eens klein en zo goedkoop mogelijk.