beste mixer voor beginner. help!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjBeunhaas    posted on 05-12-2010 19:45
ik heb nog maar een paar keer in me leven gemixd, maar ik produce wel al een tijdje op fl studio. ik zou graag willen leren mixen en ik wil dus ook wat gear aanschaffen, maar ik weet totaal niet wat het beste is om te kopen.

ik zoek dus een mixer (met minstens 2 decks neem ik aan), waarmee ik dus 2 nummers in elkaar kan overlopen (mixen).

ik heb 400/500 (misschien meer) te besteden, ligt eraan hoeveel ik voor me verjaardag krijg :P.
dus wat is nou de geschikte mixer voor mij??

hier een lijstje van mixer waarvan ik denk dat ze wel goed zijn, alleen heb ik geen idee of ze wel geschikt zijn voor beginners zoals ik:

[Mod Edit: Op DJResource geen links naar webshops, gebruik onze Gearbase]

edit: ik heb een mixdeck gevonden, maar kan je met deze ook mixen zonder een laptop/pc?
User edit by DjBeunhaas on 05-12-2010 @ 21:49:34 (34%)
Mod edit by Lead on 07-12-2010 23:00 (45%)

What do you think about beste mixer voor beginner. help! ??

Vote :   

main    posted on 05-12-2010 19:53
'ik zoek dus een mixer (met minstens 2 decks neem ik aan), waarmee ik dus 2 nummers in elkaar kan overlopen (mixen).'

ga naar een dj shop en klik op mixers of mengpanelen, daarna klik je op 2 channel en voila: een hele lijst.

voor die prijsklasse kun je voor pioneer gaan, ik zou alleen voor die prijs eerder voor een rmx 40 dsp o.i.d. gaan.
een 4 channel met kwaliteit en opties.
DjBeunhaas    posted on 05-12-2010 20:09
@main

kan die rmx 40 dsp ook opnemen wat je aan het draaien bent??
main    posted on 05-12-2010 20:13
je hebt naar de pioneer djm 350 gekeken zie ik. dat is de enige die dat kan.

meeste dj's nemen via de outputs van je mengpaneel op, rechtstreeks naar de input van een laptop o.i.d en dan opnemen met audacity (en daar zijn nog een hele hoop programma's voor)
DjBeunhaas    posted on 05-12-2010 20:16
dus je kunt die rmx 40 dsp wel verbinden aan de pc en dan alles opnemen met software?

kan dat met alle dj gear??

edit: ik las net namelijk een revieuw over JB-Systems MSD 900 en er stond dat die niet kon opnemen, maar als je hem verbind met je pc kan je het dus wel opnemen?
User edit by DjBeunhaas on 05-12-2010 @ 20:18:57 (100%)
main    posted on 05-12-2010 20:23
tuurlijk kun je dan opnemen.

als ik jou was zou ik je iets meer verdiepen in het hele dj/producer gebeuren, ik ben ook erg benieuwd naar een productie van je.

mijn tip: koop een midi console en kijk of dj'en iets voor jou is.
DjBeunhaas    posted on 05-12-2010 20:32
het probleem is dus dat ik niks van het dj/draai gebeuren weet, maar over producen wel en dat ik dus nu graag wil beginnen met het leren van het mixen/dj gebeuren.
Winston    posted on 05-12-2010 20:57
Ik merk dat je vnl. player-mixer combinaties hebt bekeken.

Als je nu begint moet je eerst een keus maken of je met DJ controller in combinatie met DJ software wil werken of met meerdere spelers en een mixer.

Heb je hierover al nagedacht?
Tic Toc
DjBeunhaas    posted on 05-12-2010 21:21
daar had ik al over nagedacht.

ik wil een mixer die geen software nodig heeft, dus ik denk dat degene die ik heb bekeken geschikt zijn voor mij (toch?).

edit: ik heb een mixdeck gevonden, maar kan je met deze ook mixen zonder een laptop/pc?
http://www.agiprodj.com/numark-mixdeck.html
User edit by DjBeunhaas on 05-12-2010 @ 21:38:49 (94%)
Esmee    posted on 05-12-2010 21:43
Wil je alsjeblieft een beetje letten op je lay-out van je posts en je links klikbaar maken?
Dankje wel
kuituhh    posted on 05-12-2010 21:53
aanvullend op de post van Esmee.

Haal al die < br > codes weg in je begin post Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 05-12-2010 @ 21:54:00 (16%)
Winston    posted on 06-12-2010 12:10
Aanvullend op de correcties: Verander de titel in: 'beste mixdeck voor beginner' i.p.v.: 'beste mixer voor beginner. help!'

Er wordt vanzelf wel geholpen, dus de 'help!' hoeft niet.

Verder ben je duidelijk liefhebber van 'mixdecks' en niet van een losse mixer met players eraan gekoppeld.

Kies dan voor een mixdeck met USB. Dat is lekker modern en je hoeft geen cd te branden voor 1 nieuwe nummer die je net hebt gedownload.
Als je nummers op een USB opslagmedium zijn, heb je ook geen zware en grote cd mappen te sjouwen.

Persoonlijk geef ik wel de voorkeur aan losse apparaten. Dat geeft wat meer flexibiliteit bij uitbreidingen, en als iets stuk gaat is niet meteen de hele set up onbruikbaar.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-12-2010 @ 19:53:45 (2%)
Lucalicious    posted on 06-12-2010 15:41
Poster: main
je hebt naar de pioneer djm 350 gekeken zie ik. dat is de enige die dat kan.

meeste dj's nemen via de outputs van je mengpaneel op, rechtstreeks naar de input van een laptop o.i.d en dan opnemen met audacity (en daar zijn nog een hele hoop programma's voor)

fout, american audio heeft er bijvoorbeeld?ook ??n die dit kan

This is an old Topic

No new postings for 5.389 days.
 Post CommentThat would be 179.6 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

387 Users online: 327 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 3.074
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.271.047