[Producer Tutorial] #1 Beatport hitje maken (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 04-12-2010 21:36
Nouja tutorial, eigenlijk meer om te laten zien dat je om een Beatport hitje te maken geen vette synthesizerskills of melodieskills nodig hebt. Het enige wat je (officieel) nodig hebt is wat geld.

We nemen een paar voorbeelden van wat hitjes die op #1 hebben gestaan op Beatport.
1. Steve Angello - KNAS
2. Chuckie - Aftershock
3. Chuckie - Let The Bass Kick
4. Afrojack - Take Over Control

Allemaal stuk voor stuk vette nummers! Maar was het nou echt zo lastig om ze te maken? Tuurlijk draait het ook wel om wat verstand hebben en creatief zijn, zeker. Maar wat als je even niet zo veel inspiratie hebt, of wat mist voor een vette melodie. Ga dan gewoon vette shit zoeken die je mag gebruiken.

Een goed voorbeeld zijn de soundpacks van Vengeance. Worden door veel producers gebruikt voor kicks, percussie e.d. Vaak worden er standaard loopjes meegeleverd of voorgespeelde instrumenten. Maar dat ga je toch nooit gebruiken zal je bij jezelf denken, want dat is wel erg goedkoop zal je vinden.

Maar wisten jullie dat de bovengenoemde beatport-hitjes niks minder zijn dan eigenlijk een loopje uit een Vengeance pack? Demostratie:
1. skip naar 02:48
2. skip naar 01:31
3. skip naar 00:47
4. skip naar 02:07

Dus: zorg dat je een vette beat kan maken, zoek een vette sample, doe wat vette compressie er overheen, en een potentieel nummer-1 hitje is klaar!

Succes Winking my eye

What do you think about [Producer Tutorial] #1 Beatport hitje maken ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 05-12-2010 00:02
hahaha wat grappig om te horen zeg :P

gregor salto maakt er ook veel gebruik van haha. maar ja, opzich, als je een vet loopje hebt waar je wat vets mee kunt maken, waarom niet? ik herken er trouwens wel meer haha :P
Prozei    posted on 05-12-2010 00:16
die Vengeance crap is useless.
de genoemde producers hebben deze samplepacks niet gebruikt.
in die sample/loop packs zijn de sounds van bekende tracks nagemaakt met een net iets andere melodie.
het klinkt leuk maar omdat dit zoveel op het orgineel lijkt ga je geheid gezeur krijgen bij het uitbrengen van een track.

de nummer 1 hitjes komen niet vanzelf. hiervoor moet je moeite doen.
wil je goed advies geven kom met een goede synthese tutorial.
Sebasz    posted on 05-12-2010 04:56
Poster: Prozei
die Vengeance crap is useless.

de genoemde producers hebben deze samplepacks niet gebruikt.

in die sample/loop packs zijn de sounds van bekende tracks nagemaakt met een net iets andere melodie.

het klinkt leuk maar omdat dit zoveel op het orgineel lijkt ga je geheid gezeur krijgen bij het uitbrengen van een track.

de nummer 1 hitjes komen niet vanzelf. hiervoor moet je moeite doen.

wil je goed advies geven kom met een goede synthese tutorial.

Onzin, die future house vol. 2 is bijvoorbeeld al v??l langer uit dan KNAS
main    posted on 05-12-2010 10:09
hmm, interessant.

dit topic ga ik eens even blijven volgen
LilQuint    posted on 05-12-2010 10:35
Poster: main
hmm, interessant.

dit topic ga ik eens even blijven volgen

Ik ga het ook maar eens volgen ja Happy, laughing
Prozei    posted on 05-12-2010 11:09
Poster: Sebasz

Onzin, die future house vol. 2 is bijvoorbeeld al v??l langer uit dan KNAS

steve angello is denk een uitzondering.
deze man is zo populair dat alles nummer 1 wordt hoe crappy het ook is.
de electroshock sample packs zijn na de orginele tracks uit gegeven.

electroshock vol 1 is jan 2010 releasedate van let the bass kick is 2008 aftershock 2009.
electroshock vol 2 is dec 2010 rekeasedate van take over control was maanden geleden.
Mod edit by Prozei on 05-12-2010 11:19 (19%)
Dolivieira    posted on 05-12-2010 11:24
Maar dan nog, Prozei. ook de bvekende namen gebruiken sample packs als Vengeance. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Prozei    posted on 05-12-2010 11:40
ik vindt het te makkelijk. leer zelf een beetje soundsynthese en je kan doen en maken wat je zelf wilt.
ik vraag me nu zelfs af wat er met de copyright gebeurd. de sample packs zijn royalty free.
maar doordat bvb steve angello er een #1 hit van maakt wordt de loop waar jij geld voor heb betaald ontbruikbaar.

een track wordt geregistreerd bij de buma of een andere buitenlandse auteurrechten organisatie.
de sample die jij dan rechtenvrij heb gekocht is ineens niet zo rechtenvrij meer.
Gidi    posted on 05-12-2010 12:09
hmm vaak hoor je de vec packs zeer duidelijk erin.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Vinnyo    posted on 05-12-2010 12:19
ik vindt het te makkelijk. leer zelf een beetje soundsynthese en je kan doen en maken wat je zelf wilt.

ik vraag me nu zelfs af wat er met de copyright gebeurd. de sample packs zijn royalty free.

maar doordat bvb steve angello er een #1 hit van maakt wordt de loop waar jij geld voor heb betaald ontbruikbaar.

een track wordt geregistreerd bij de buma of een andere buitenlandse auteurrechten organisatie.

de sample die jij dan rechtenvrij heb gekocht is ineens niet zo rechtenvrij meer.

Neen, daar heeft Buma ofzo niks mee te maken, alles wat jij maakt heb jij de rechten over. Dus het is onmogelijk dat iemand de rechten gaat claimen over een sample die te koop staat.
Gidi    posted on 05-12-2010 12:34
hmm vaak hoor je de vec packs zeer duidelijk erin.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Dav3    posted on 05-12-2010 12:45
Leuk topic dit !
www.everybeat.nl
tparadise    posted on 05-12-2010 13:15
W00T bingo players gebruiken ook veel loopjes zeg, nooit geweten
RemcoV    posted on 05-12-2010 19:07
Leuk dat je dit deelt Sebasz!

Het was mij al langer bekend.

Wist je dat DJ Jean - New Dutch Shuffle een synth is uit Nexus, waarbij je slechts 1 toets in hoeft te drukken en dat hij dan het hele melodietje eruit knalt? Winking my eye

Lol.. Lach me af en toe suf wat je tegenkomt!

Ik vind het niet erg, het gaat uiteindelijk om creativiteit.
Dolivieira    posted on 05-12-2010 19:16
Poster: RemcoV
Leuk dat je dit deelt Sebasz!

Het was mij al langer bekend.

Wist je dat DJ Jean - New Dutch Shuffle een synth is uit Nexus, waarbij je slechts 1 toets in hoeft te drukken en dat hij dan het hele melodietje eruit knalt? Winking my eye

Lol.. Lach me af en toe suf wat je tegenkomt!

Ik vind het niet erg, het gaat uiteindelijk om creativiteit.

Jean heeft dat ook met Life Goes On gedaan het origineel is van One Tribe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BennoRevelli    posted on 05-12-2010 19:19
Ach, dit gebeurt heel vaak.
Dit verschijnsel zie je overal in de muziekwereld, alles word ge-imiteerd
En soms met een behoorlijk goed resultaat.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
main    posted on 05-12-2010 19:34
achja, ik ken t wel. maar zal t zelf nooit gebruiken. vind dit toch fake.
Ferox    posted on 05-12-2010 20:07
bij de laatste

3:07 heeft iets weg van sexi bitch van david guetta
4:08 heeft iets van moombah drop
4:37 heeft iets van dat een waarvan ik de naam kwijt ben

ik ga mij hier nu niet uitspreke over wie wat gepikt heeft ofzo, maarja deze post is wel een feit :p
Renzis    posted on 05-12-2010 22:13
Dit is allemaal al heel erg lang bekend! Dit zal ook blijven gebeuren.

Maarrrrr waarom wordt een nummer zo vaak gekocht? Omdat het blijkbaar vet is en werkt in de clubs. Wat maakt het dan uit waar het vandaan komt?

Deze track staat op dit moment eerst op beatport. Is niets meer dan een lekkere beat, groovy bass, cheesy vocal en een loopje. Maar het swingt en klinkt lekker! Dat is waarom het verkoopt. Niet omdat de maker nu zo creatief of inventief is geweest.
Prozei    posted on 05-12-2010 22:16
Poster: Vinnyo

Neen, daar heeft Buma ofzo niks mee te maken, alles wat jij maakt heb jij de rechten over. Dus het is onmogelijk dat iemand de rechten gaat claimen over een sample die te koop staat.

o nee kijk dit filmpje even.

Mod edit by Prozei on 05-12-2010 22:17 (25%)
Sebasz    posted on 05-12-2010 22:18
Ik denk dat Vinnyo niet helemaal duidelijk was en dat hij het over zelfgemaakte shit met die rechtenvrije sample had. Die sample mag je als je wil gewoon gebruiken. Je kan gewoon een legale remix van KNAS nu maken als je wil en releasen :P
Prozei    posted on 05-12-2010 22:45
officieel zou dat zo moeten gaan maar aangezien ik denk dat steve angello zijn plaat heeft geregistreerd bij een auteursrechten organisatie geld er een copyright op knas. en zou deze organisatie de inkomsten kunnen opeisen van jou 'knas remix' plaat.

in het filmpje zie je dat maurice geld krijgt voor een plaat van akon terwijl die nog niet ze niet eens op elkaar lijken. wat denk je dat er gebeurd als die precies lijkt op die van steve angello.
donkey    posted on 05-12-2010 22:53
Lang leven de bootleg packs van Vatooooooo :D

zo lost hij de copyright problemen op..
Zijn bootlegs bevatten vaak samples van grote artiesten waardoor het zeer moelijk is om toestemming te krijgen om een offici?le remix te maken van hun nummer. Daarom brengt Vato die tracks (met die samples) uti onder de naam van bootlegs...
Maniax
Sebasz    posted on 05-12-2010 22:56
officieel zou dat zo moeten gaan maar aangezien ik denk dat steve angello zijn plaat heeft geregistreerd bij een auteursrechten organisatie geld er een copyright op knas. en zou deze organisatie de inkomsten kunnen opeisen van jou 'knas remix' plaat.

in het filmpje zie je dat maurice geld krijgt voor een plaat van akon terwijl die nog niet ze niet eens op elkaar lijken. wat denk je dat er gebeurd als die precies lijkt op die van steve angello.

verschil is dat die sample rechtenvrij is op een bepaalde manier, en dat meneer angello daar dus niet ineens de rechten over kan krijgen. als het zelfgemaakte dingen zijn zoals in je akon voorbeeld is het een ander verhaal
tom-j    posted on 05-12-2010 23:01
bij de laatste bij 1:37 heeft iets weg van Erick morillo - Live Your Life

264 Users online: 131 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 94.698
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.891.735