FL: vocals bpm verhogen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ferox    posted on 03-12-2010 17:59
Hallo, ik heb nog een paar vraagjes maar ik probeer ervoor dit forum niet te spammen :D anyways ik heb een vocal van 126 bpm maar mijn beat is op 128, wat is de beste manier om dit op te lossen: dus 128bpm en ervoor zorgen dat dus de stem hetzelfde blijft? en nee ik wil geen beat bpm van 126 :D alvast bedankt

What do you think about FL: vocals bpm verhogen ??

Vote :   

spilo    posted on 03-12-2010 18:08
pitchen, timestretchen
main    posted on 03-12-2010 18:19
of: op de sample klikken: fit to tempo.
Ferox    posted on 03-12-2010 19:34
Poster: main
of: op de sample klikken: fit to tempo.

dat vind ik nergens waar staat dat?
JMwan    posted on 03-12-2010 20:07
Poster: Ferox
BR>

dat vind ik nergens waar staat dat?

op je sample zit linksboven zon opties menutje voor de sample daar staat fit to tempo
Ferox    posted on 03-12-2010 21:31
Poster: JMwan
BR>

op je sample zit linksboven zon opties menutje voor de sample daar staat fit to tempo

ok thanks

no-rush    posted on 03-12-2010 23:56
ook lachen om er een jackhammer in te gooienCool
Jethro_Official    posted on 04-12-2010 15:25
Poster: JMwan
BR>

maar dit werkt niet altijd .

en ik lees ook dat hij de stem zelfde wil houde , maar als je timestreched veranderd de toon van de vocal .

ik heb eens gelezen dat je bij timestretchen moet veranderen van resample naar pro default ofzoiets omdat hetzelfde te houde

Hardshort    posted on 04-12-2010 15:46
Recentelijk dit al aan meerdere mensen via msn uitgelegd dus daar ga ik weer.. :P

* Open een nieuw project,
* Ga naar je FL mixer,
* Open edison op je master channel (in slot 1 ofzo)
* Open vervolgens je acapella in edison (gewoon open sample en browsen)
* Klik met je rechtermuis vervolgens op de titel (staat net boven je waveform)
* Nu opent een schermpje en bij BPM vul je dus in jouw geval 126 in, let wel op dat de acapella ook echt 126 BPM moet zijn!
* Klik nu op accept.
* Vervolgens sleep je met de meest rechter button in edison je acapella naar je playlist.
* Klik nu dubbel met je linkermuisknop op je vocal in je playlist, en je zal zien dat t sample-properties-scherm-ding tevoorschijn kom.
* Klik met je rechtermuis op de potmeter ''TIME'' onder het kopje timestrech, en kies vervolgens voor autodetect.
* Kies nu bij de dropbox voor pro-default.
* FL zal nu de sample koppelen aan je BPM

Voila, zodra je nu je BPM van je project verhoogt of verlaagt blijft hij prima in Sync met de rest van je nummer Happy, laughing zonder pitchende stemmetjes Winking my eye
Wel zodra FL er om vraagt: ''stretch all channels now ?'' yes Happy, laughing

Good luck, have fun Happy, laughing
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

270 Users online: 145 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 95.367
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.892.404