Wave Display op CDJ-850 werkt niet. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AlainDiaz    posted on 02-12-2010 17:45
Sinds eerder gister heb ik mijn CDJ-1000 mk3's omgeruild voor 2 CDJ-850's. Na heel wat vooronderzoek kwam ik tot de conclusie dat de CDJ-850 over al mijn wensen beschikte. Vooral de usb functie trok mij erg aan. Vervolgens heb ik (na het particulier verkopen van mijn mk3's) twee nieuwe CDJ-850's online besteld.

Vanaf het moment dat ik mijn eerste cd in de 850 stopte viel het mij op dat hij geen 'waveform' weergaf. Na nog een paar andere cd's, usb en mp3's te hebben geprobeerd kwam ik er achter dat hij dit nooit weergeeft. Soms doet de cdj wel een poging en laad hij de 1e 30 seconden van een track maar dan stopt hij. Ook als je de track op pauze zet, word de waveform niet geladen.

Ik heb hierdoor erg spijt van mijn aanschaf en hunker weer naar mijn mk3's. Ik brand namelijk liever wat extra cd's en dat ik wel van de 'waveform' gebruik kan maken.

Ik vind dat Pioneer dit erg slecht (ofwel niet) communiceert. Op iedere website staat namelijk vermeld: 'De CDJ-850 is de meest betaalbare CDJ in de professionele reeks met uitgebreide wave data'

Op de Pioneer website (http://www.pioneer.nl/nl/products/44/106/462/CDJ-850/index.html) lees je zelfs het volgende:'Met Wave Display zie je pieken en dalen in je tracks, zodat je vlot kunt mixen tussen verschillende tracks.'!
Dit is gewoon niet juist! Daarnaast zie je op iedere foto van de CDJ-850 een mooie (volledige!) waveform. Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.

De webwinkel waar ik ze heb gekocht kan de spelers niet terugsturen naar Pioneer dus ik zit met 2 CDJ-850's waar ik niet tevreden over ben omdat ze niet werken zoals mij is beloofd.

Iemand hier ook ervaring mee? Of tips? Want ik wil graag weer 2 mooie MK3's en rust niet voordat deze weer onderdeel van mijn booth zijn!

Alvast bedankt!
User edit by AlainDiaz on 02-12-2010 @ 17:46:46 (1%)

What do you think about Wave Display op CDJ-850 werkt niet. ??

Vote :   

Estacy    posted on 02-12-2010 17:52
je moet recordbox gebruiken. die analyseert je tracks, en zet er een waveform bij. als je dan een usb stick met die recordbox traks in je CDJ steekt, werken de waveforms gewoon.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
kippebotje    posted on 02-12-2010 17:53
Als je je tracks in rekordbox hebt geladen en dan naar je usb hebt gekopieert dan moet hij het doen, bij mij iedergeval wel
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Jizzy    posted on 02-12-2010 17:58
Als de producten die je gekocht hebt niet aan je verwachtingen voldoen heb je, zowie zo, 7 dagen de tijd om ze terug te sturen.

Succes!!!

Edit: Ik lees dat je Rekordbox moet gaan gebruiken om de 100% functionaliteit van de CDJ-850 te benutten. Is goed om te weten.
User edit by Jizzy on 02-12-2010 @ 18:07:33 (63%)
Tekhead    posted on 02-12-2010 18:00
en waarom kan de verkoper ze niet terug naar Pioneer sturen ?.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dav3    posted on 02-12-2010 18:11
Oplossing voor de USB is je tracks in recordbox analyzen en opnusb zetten, daarna laadt deze gelijk.

Voor cd's - dit duurt erg lang om te laden, daarna kun je ze wel saven op USB en laadt hij de volgende x wel meteen.
www.everybeat.nl
AlainDiaz    posted on 02-12-2010 18:21
Via Recordbox zou voor mij een oplossing kunnen zijn, ook vind ik het een nare omweg, want als wat vrienden van mij komen draaien (met hun cd map) dan hebben hun er niets aan.

@Tekhaed Geen idee. Zou Pioneer ze wel terug moeten nemen van deze webshop dan volgens jou?

@Dav3 Hoe kan ik cd's 'saven' op usb zodat hij de waveforms onthoud als ik de track nog eens draai?
Dav3    posted on 02-12-2010 18:33
Gewoon een x Laten inladen en een USB key laten zitten.
www.everybeat.nl
Jizzy    posted on 02-12-2010 18:39
Poster: AlainDiaz
Via Recordbox zou voor mij een oplossing kunnen zijn, ook vind ik het een nare omweg, want als wat vrienden van mij komen draaien (met hun cd map) dan hebben hun er niets aan.

@Tekhaed Geen idee. Zou Pioneer ze wel terug moeten nemen van deze webshop dan volgens jou?

@Dav3 Hoe kan ik cd's 'saven' op usb zodat hij de waveforms onthoud als ik de track nog eens draai?

Jij hebt niks met Pioneer te maken maar met de webshop waar je ze gekocht hebt.
Estacy    posted on 02-12-2010 18:43
precies, jij bent een overeenkomst aangegaan met de verkoper, niet met Pioneer. fabrieks garantie bijv. is dus niks meer dan een extratje van de fabrikant.

maargoed, hoe lang heb je ze al? want dat is belangrijk als je je geld terug wilt.
AlainDiaz    posted on 02-12-2010 18:49
Ik heb ze 2 of 3 dagen in mijn bezit.
Heb uiteraard alle dozen en dergelijke nog.
Estacy    posted on 02-12-2010 18:52
als je ze via internet besteld heb, heb je bedenktijd. dus je kan ze in principe gewoon terugsturen en de verkoper moet je dan je geld teruggeven. even bellen kan natuurlijk geen kwaad
Jizzy    posted on 02-12-2010 19:07
Poster: Estacy
als je ze via internet besteld heb, heb je bedenktijd. dus je kan ze in principe gewoon terugsturen en de verkoper moet je dan je geld teruggeven. even bellen kan natuurlijk geen kwaad

Precies. Kijk even op hun site. Binnen 7, in sommige shops 14 dagen, kan je ze zonder opgave van reden terug sturen. Stuur wel even van te voren een e-mail dat je dit gaat doen. Dan heb je het ook schriftelijk als bewijs. Als je ze terug stuurt zorg dat je het bewijs van verzenden goed bewaard!
K0ENE    posted on 02-12-2010 19:42
ruilen tegen 2 MK3's?Winking my eye
venzi    posted on 02-12-2010 19:59
Poster: K0ENE
uilen tegen 2 MK3's?Winking my eye

?
Dat is dus echt ene KUT opmerking:S
?
die jongen heeft eerst vol vertrouwen in de 850's z'n 1000's verkoopt en dan gaan er mensen zo begginen...
djdalex    posted on 02-12-2010 21:55
Was mezelf ook al opgevallen toen ik een? keer achter de 850's stond.
Slecht geimplenteerd. Ook te erg voor woorden dat het zo op de markt wordt gezet.

Van de Pioneer site:

Met Wave Display zie je pieken en dalen in je tracks, zodat je vlot kunt mixen tussen verschillende tracks.

Daar staat niet dat het alleen maar werkt met recordbox. Is toch misleidend dat het zo vermeld wordt?
Laat ze daar bij Pioneer maar eens snel wat aan doen.
Voor mij geen CDJ-850 in iedergeval.
TH3llC    posted on 02-12-2010 22:04
bij 1000's zie je ze toch zogoed als altijd?
lijkt me raar om niet het zelfde systeem te gebruiken voor de 850..
djdalex    posted on 02-12-2010 22:13
Dat lijkt me ook, blijkbaar hebben ze iets te veel beknibbeld op deze speler.
Dav3    posted on 02-12-2010 22:19
Ik denk eerder dat ze ons als gebruiker iets meer richting het gebruik vd USB en recordbox functie sturen.
Wat ik trouwens ook de mooiste functie aan deze nieuwe generatie spelers vind.
www.everybeat.nl
mrwhoopie    posted on 02-12-2010 22:31
Poster: djdalex
Was mezelf ook al opgevallen toen ik een? keer achter de 850's stond.
Slecht geimplenteerd. Ook te erg voor woorden dat het zo op de markt wordt gezet.

Van de Pioneer site:

Met Wave Display zie je pieken en dalen in je tracks, zodat je vlot kunt mixen tussen verschillende tracks.

Daar staat niet dat het alleen maar werkt met recordbox. Is toch misleidend dat het zo vermeld wordt?
Laat ze daar bij Pioneer maar eens snel wat aan doen.
Voor mij geen CDJ-850 in iedergeval.

Even serieus nu,los van het feit dat de 850 een INSTAPPER is in het pro-segment,weet ??n ieder van ons dat enkel de CDJ 2000 de top is van pioneer,al de andere modellen zijn afkooksels om mensen voor wie de prijs van de 2000 te duur is een soortgelijk toestel te kunnen bieden.
Ook vind ik het raar dat jij een toestel koopt dat je niet kent,je test zo een ding toch eerst??

Ook las ik een reactie van iemand die spontaan zijn MK3's aanbied,wel ik vind dit een nobel gebaar,daarvoor dient dit forum ook.
K0ENE    posted on 02-12-2010 22:33
Poster: venzi
Poster: K0ENE

?
Dat is dus echt ene KUT opmerking:S
?
die jongen heeft eerst vol vertrouwen in de 850's z'n 1000's verkoopt en dan gaan er mensen zo begginen...

stel je niet aan man, dat was natuurlijk niet serieus bedoeld. en hij zegt zelf dat die graag weer 2 mk3's in zijn booth wil.

DJADMIN    posted on 03-12-2010 09:03
Inderdaad, wat al gezegd is door anderen, ''normaal gebrande cd's zullen enkel tijdens de track hun waveform inladen. Dus stel voor, je stopt een cd er in, je luistert m voor 30 seconden, duwt dan op cue, dan zie je de wave van 30 seconden. Op t moment dat je de cd er uit haalt, gaat je wave ook verloren, dus als je de 2e keer die cd er in duwt, is je wave weg.

Met rekordbox kun je inderdaad wel waveforms inladen, en in mijn ogen werkt dat ook prima. Maargoed, eigenlijk vind ik dit een kwestie van de handleiding lezen. Bijna iedereen haalt vol trots die dingen uit de doos, en gaat meteen aan de slag, zonder de handleiding te lezen.

En als je zo'n spijt hebt van je aankoop...had je misschien beter research moeten doen ? Op de topics hier staan ze ruimschoots omschreven...en...je had er zelf ??n aan kunnen maken.

Uiteindelijk ben ik ook overgestapt van de 1000 en 800 voor de 850, en als je de handleidingen goed leest, geloof me, valt er prima mee te werken..playlists e.d. maken...maargoed, dat zou persoonlijk voor JOU zijn, en niet voor je vrienden, als die langskomen met ''normaal'' gebrande cd's, zien ze de waveforms niet...

Vraag ik me zowiso af : is dat een probleem...ik hoop toch als DJ dat je je eigen nummers een beetje kent..ik weet het, voor nieuwe nummers is dat lastiger, maargoed, dan komt 't op timing aan...toch ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ywe    posted on 03-12-2010 09:25
Poster: DJADMIN
Inderdaad, wat al gezegd is door anderen, ''normaal gebrande cd's zullen enkel tijdens de track hun waveform inladen. Dus stel voor, je stopt een cd er in, je luistert m voor 30 seconden, duwt dan op cue, dan zie je de wave van 30 seconden. Op t moment dat je de cd er uit haalt, gaat je wave ook verloren, dus als je de 2e keer die cd er in duwt, is je wave weg.

Klopt, maar de USB heeft de functie van de SD kaart overgenomen. Als je een USB kaart in je speler hebt zitten onthoud ie de waveform wel. Dus eigenlijk heb je er maar 1 keer last van per track. Als je een track uitspeelt dan heeft ie de waveform wel, en met USB sla je m dan op. Volgende keer heb je dan wel plaatje erbij.

Ik ben het er wel mee eens dat het een slechte zaak is dat hij niet 'vooruitdenkt' misschien dat dat met een software update verholpen kan worden? #voorallemensenvanpioneerdiemeelezen *kuchkuch* Lead *kuchkuch*

Voor mij was het wel bewuste keuze om te gaan draaien met USB, dus ik heb er geen last van. Ook gebruik ik ze als controllers bij all round feestjes waarvan ik de muziek niet in recordbox heb staan. CD's gebruik ik eigenlijk niet meer.
User edit by Ywe on 03-12-2010 @ 09:27:04 (26%)
DJADMIN    posted on 03-12-2010 10:30
Voor mij was 't zeker ook een bewussie...heb er ook nooit spijt van gehad van deze aankoop !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Pedroz    posted on 03-12-2010 12:13
Ik heb ook CDJ850's... Soms mis ik het idd wel dat de waveform op voorhand niet geladen kan worden. Ik denk ook dat dit softwarematig verholpen kan worden. De enige vraag is of pio de moeite zal doen...
BennoRevelli    posted on 03-12-2010 12:26
Poster: Pedroz
Ik heb ook CDJ850's... Soms mis ik het idd wel dat de waveform op voorhand niet geladen kan worden. Ik denk ook dat dit softwarematig verholpen kan worden. De enige vraag is of pio de moeite zal doen...

Denk niet dat ze zoiets ooit kunnen/willen gaan implementeren.

Na exporteren met Rekordbox werkt het namelijk wel gewoon.

In mijn ogen hadden bepaalde dingen ook wel wat 'moderner' gemogen op de nieuwe series cdjs maargoed.
Op de major issues na ben ik zeer blij met mijn cdjs Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 03-12-2010 @ 12:27:07 (17%)

91 Users online: 64 Guests (27 Unknown)
Pages generated today : 42.548
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.205.404