Nieuwe opdracht...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 24-11-2010 20:12
Zo beste mensen, ik ben gewend om vaak main setjes te draaien, of een hele avond De intro setjes heb ik eigenlijk nooit gedaan....maar daar is verandering in gekomen ! Komende zaterdag sta ik als eerste ingepland...van half 10 tot half 12, leek me een keer leuk voor de verandering, en zo kan ik zelf naderhand ook nog drinken -ook niet onbelangrijk-. In ieder geval, nu denk ik de hele tijd al aan de muziek. Het is een dance / house / club feestje, maargoed, om nog voor 12 uur platen zoals SHM - One te droppen, vind ik over de top. Nu ben ik op zoek naar nummers die zeker niet te druk zijn, zich lekker wegluisteren en zorgen voor een goede sfeer. Natuurlijk, ik draai al jaren, dus ik heb wel de nodige muziek, maar vaak vul ik dit allround op. Daarnaast is een vereiste ook dat het een (licht) commercieel karakter moet hebben. En last but not least, ik vind het in een intro set makkelijker om te werken met extended versies, in plaats van radio edits o.i.d. Dus...welke nummers draai jij als opener op een ''beats'' feest ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Nieuwe opdracht... ??

Vote :   
N0L1F3    posted on 24-11-2010 20:34
Hmm interessant

Als eerste draaien en meteen knallers draaien lijkt me idd over the top.

Ben benieuwd naar de comments
Estacy    posted on 24-11-2010 20:39
idd afblijven van de knallers op dat moment. ook als je zo vroeg begint, gewoon lekker rustig beginnen, beetje r&b ofzo en als het wat later wordt, die mensen op de dansvloer krijgen zodat de main act (of wie er dan ook na jouw draait) een volle vloer heeft. gebruik gewoon wat aloude classics ala Work
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Limb-Girdle    posted on 24-11-2010 20:39
Admin, persoonlijk zou ik beginnen met wat progressive / tech house - uitlopend tot vocal house.
Een aantal tracks die ik zou draaien:

Baramuda & Deex - Pussy (Original Mix)
Huggy & Dean Newton - Soul Roots (Antranig Remix)
Robyn - Hang With Me (Avicii's Exclusive Club Mix)
Gregor Salto Ft. Chappel - We Get High (Original Mix)
Sandro Silva vs. Ultra Nate - Only You Can Be Free (Eddie Thoneick Bootleg) --> gratis en legaal te downloaden op de soundcloud van Eddie Thoneick!
Gary Caos - Jack Hits The Road (Original Mix) <-- banger voor de dames!
David Vendetta Ft. Peter Stormare - I Love U (Manuel La Mare Remix)

Tussendoor kun je ook veel platen van Avicii gebruiken, echte progressive bangers voor vroeg op de avond om het publiek warm te maken! Happy, laughing
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 24-11-2010 @ 20:40:48 (91%)
Tekhead    posted on 24-11-2010 20:43
Kijk even wie er na jou draait zodat je je set er een beetje kan op afstemmen, ik zou toch ook wat oldskool draaien, daar zitten ook nummers tussen met een licht commercieeel karakter zoals bvb Jaydee (plastic dreams) of Scoop.?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ziax    posted on 24-11-2010 21:09
Omdat je het wat commercieel wil houden: de hele 'solid sounds' reeks heeft wel wat kalmere, maar toch herkenbare nummers en vaak in extended versies.
Bij het openen van een avond heb ik wel gemerkt dat ik ook niet t? kalm mag draaien. Het laatste uurtje mag er wat meer tempo gaan inkomen en mogen er al knallertjes gehoord worden die daarom niet D? feesttracks zijn (daft punk remixen vb).

maar eerlijk gezegd denk ik dat je dat wel al wist :p
User edit by Ziax on 24-11-2010 @ 21:11:09 (100%)
DJADMIN    posted on 24-11-2010 22:20
Wist ik inderdaad al :P maargoed, het is een topic voor iedereen, zullen vast ook mensen zijn die dat nog niet weten...

Ik moet zeggen..
ik vind dit veel spannender dan een main set...dat is , mits je een goede voorganger hebt , veel eenvoudiger in mijn ogen.
Gidi    posted on 24-11-2010 23:06
Ik ben beginnend en sta altijd op het begin van de avond ingepland.
achja, je leert er mee leven, maar wil snel wel eens een main setje draaien.

Ten eerste vind ik het zeer moeilijk om de party people, niet zien los te gaan wanneer je je beats laat horen.
Niet omdat ze het niet relax of chill vinden, maar gewoon omdat ze nog niet in de stemming/dronken genoeg zijn.
ofja zo ervaar ik dat.

Wat ik dan doe is beginnen met beat muziek, weinig vocalen, af en toe een flinke climax met drop, en weer afbouwen. dan op het einde van je set toch wat commercielere, vocalere tracks draaien en opbouwen tot een hoogte punt, zodat het publiek lekker is opgewarmt voor de next DJ.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is wat ik ervaar.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Ziax    posted on 24-11-2010 23:30
Eenvoudiger .. ja misschien.
Je krijgt sowieso een pak minder respons van de zaal en ik heb er wel een pak minder voldoening van dan van een main setje. Omdat je precies geen waardering krijgt van wat je hebt gedaan. Je hebt gedaan, stapt weg en bijna niemand zal je nog naroepen van leuk gedaan Happy, laughing.
Ik ben ook minder gespannen omdat het lijkt alsof je eens een foutje mag maken.. omdat je toch niet de headliner bent.
DJADMIN    posted on 25-11-2010 00:26
Kijk, hoe ik moet draaien en dergelijke...dat weet ik wel..altans, denk ik :P

in ieder geval jongens, bedankt voor de reacties, want dit kan beginnende djs zeker helpen

GIDI ben t trouwens helemaal met je eens...maar wat ik dan wil weten...is er een bepaald nummer dat je draait tijdens je intro set waarbij altijd leuk gereageerd word / dansgarantie ?

in mn residentie is dat bijvoorbeeld een mix van I WANNA DANCE WITH SOMEBODY met wat beat er in...dus ik ben nog meer opzoek naar wat titels...dan zoek ik een bepaalde mix wel op..
Dolivieira    posted on 25-11-2010 10:26
Als ik op een house feest begint begin ik altijd met veel Soulfull House en Deephouse. Mensen komen dan binnen en kunnen nog een beetje met elkaar praten en rustig in de sfeer komen. In de nummers zorg ik wel dat het een dansbaar karakter in zit, ook oudere nummers verwerk ik er in. Soms kan je ook van bekende nummers een bepaalde mix draaien die lekker rustig is. Traxsource staat vol met dat soort nummers.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gidi    posted on 25-11-2010 11:43
Ik draai meestal de niet al te commerciele house als:

01. Hardsoul presents Greg van Bueren - Waiting for U (Hardsoul Reconstruction)
02. Luis Radio & Raffa - MOA (Main Mix)
03. Chocolate Puma vs Hardsoul - R2G2
04. Gel Abril - Marir (Original Mix)

etc..

en dan als 'climax' komen de hitjes als i gotta feeling remixes, kidsos, one, etc.

Rusafli    posted on 25-11-2010 11:50
De beginnende dj vind ik altijd wel belangrijk. Hij is toch degene die langzaam de stemming moet opbouwen voor de dj's erna.
Respect voor degene die dit goed kunnen.
Gidi    posted on 25-11-2010 12:32
zoals je kunt zien is opstarten op een Hardstyle feest g??n enkel probleem Happy, laughing
Als het publiek springt, spring ik lekker mee.

http://www.youtube.com/watch?v=YWR-GhwX9eI
User edit by Gidi on 25-11-2010 @ 12:36:28 (38%)
Awave    posted on 25-11-2010 13:43
mijn oren, wat doe je :S (grapje hoor Thumbs Up)

nummers:
Heikki L feat Lovetone - Air Guitar
Eric Prydz/Pryda -> Vega
Mark Knight en Funkagenda tracks zijn ook niet te druk, dus kan prima (dingen als Sax en Antidote)
Kidsos - Seb Ingrosso
An21 & Max Vangeli - Swedish Beauty (komt wel tegen een knaller aan)
Sander van Doorn - Reach Out
Conscindo - Wolfgang Gartner & Mark Knight
Goldfish is ook erg goed.
Jorrit    posted on 25-11-2010 14:18
Een goede opwarmset is misschien wel moeilijker dan een prime time set. Prime time is hersenloos knallen en zorgen dat je een bepaalde energieopbouw vindt. Opwarmen is een vibe neerzetten die de hele avond goed zal doen, en waardoor de DJ na je 'een schot voor open doel' heeft. Ik maak het zo vaak mee, draai je van 00.00 tot 01.30 bijvoorbeeld, staat er een beginnend ventje voor je afrojack platen te beuken. Nooit doen!

Mijn tip zou zijn: neem de Defected catalogus is door. Het ligt er altijd aan waar je draait en wat voor publiek je hebt, maar in de serieuzere clubs is dit toch wel het opwarmwerk wat de klok slaat.
Dolivieira    posted on 25-11-2010 14:30
Ben ik compleet met je eens Jorrit. Opbouwen laat juist zien dat je kan DJen. Knallen kan iedereen opbouwen en afbouwen dan ben je van mij een goede DJen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJADMIN    posted on 25-11-2010 14:47
Dat is ook zeker zo.

als ik een nieuwe dj ergens moet aannemen...laat ik 'm ook altijd van 10 tot 12 ofzo draaien...
RiX    posted on 25-11-2010 18:03
Toffe topic en succes met je start-set!

Als ik ergens draai en iedereen moet nog wat in de stemming komen draai ik vaak iets van:
- Hed Kandi tracks
- Pappilion - Tom Neville remix (nu dance)
- Clubhitjes van paar jaar terug
- Vooral nummers waar je lekker op binnenkomt, met sax partijen, latin grooves en voorzichtige climaxes.
Ziax    posted on 25-11-2010 18:28
H??l in het begin van de avond durf ik met nummers van het poker flat label te beginnnen. Vrij minimalistisch maar toch een deuntje erbij waar je toch n?t niet kan op stilstaan. Eens je dit 15min hebt gedraaid kunnen de reeds opgesomde nummer eraan komen
User edit by Ziax on 25-11-2010 @ 18:28:58 (1%)
Mathiz    posted on 25-11-2010 19:09
tech house vind ik ook altijd chill in het begin van de avond .
Bonchanoize    posted on 25-11-2010 21:50
Defected werkt inderdaad zeer goed. Redelijk chill, maar met de nodige energie. En voor de rest, de nieuwere, nog minder bekende platen, die redelijk knallen (zoals Cactus Rhythm van X-Tof), of oudere, bekendere platen die wel lekker zijn, maar niet 100% knallen. (Genre Pjanoo van Eric Prydz)
Let the magic begin

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

255 Users online: 54 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 63.374
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.398.905