[DJR] Masked Forum Links
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 23-11-2010 20:41
Omdat ik al vaker een tinyurl link ben tegen gekomen op het forum en ik wat klooitijd over had heb ik een functie in het forum gemaakt waarmee je links onzichtbaar kunt maken als je bijvoorbeeld niet wilt dat google de link opneemt in z'n database of welke andere reden dan ook.

Hier is een voorbeeld hoe een masked url er uit ziet :

- Masked Url -

Wat er nu nog niet in zit is dat DJResource geopend blijft en dat is wel de bedoeling. Dus dit zal op korte termijn aan de functie worden toegevoegd.

Hoe je een masked url maakt gaat als volgt :

[ m a s k ]hierkomtjelink[ / m a s k ]

Hier moet je uiteraard de spaties uit verwijderen om het te laten werken.
Je kunt zoveel links omzetten per post als je wilt.

update : De link is alleen klikbaar voor members, guests krijgen platte tekst zonder link
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 27-11-2010 01:21 (16%)

What do you think about [DJR] Masked Forum Links ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 20:43
Handig, maar vanwaar de keuze om een eigen masked URL te maken, in plaats van 1 van de vele andere sites die hetzelfde kunnen?
Where the music meets the deejay!
W.i.M    posted on 23-11-2010 20:45
Poster: LimbGirdle
Handig, maar vanwaar de keuze om een eigen masked URL te maken, in plaats van 1 van de vele andere sites die hetzelfde kunnen?

Hier kun je hem direct aanmaken en gebruiken. Ik heb geen idee of het een nuttige toevoeging is maar het lijkt me handig als je hier onherkenbare links wilt maken dat je niet eerst ergens anders heen hoeft te gaan.

Nog even een toevoeging want ik zat er aan te denken om deze links vanaf een bepaalde level pas klikbaar te maken.
Mod edit by W.i.M on 23-11-2010 20:47 (30%)
hoppie    posted on 23-11-2010 20:50
ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet
Question everything
Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 20:53
Poster: W.i.M

Hier kun je hem direct aanmaken en gebruiken. Ik heb geen idee of het een nuttige toevoeging is maar het lijkt me handig als je hier onherkenbare links wilt maken dat je niet eerst ergens anders heen hoeft te gaan.

Nog even een toevoeging want ik zat er aan te denken om deze links vanaf een bepaalde level pas klikbaar te maken.

Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig users zullen zijn die er gebruik van zullen maken, but we'll see Happy, laughing.
Om het makkelijker te maken om deze tags te gebruiken, zou je ze kunnen toevoegen aan de Wysiwyg editor?
Even als de 'youtube' link zou een stuk makkelijker zijn als deze wordt toegevoegd aan deze editor Winking my eye
W.i.M    posted on 23-11-2010 20:56
Poster: hoppie
ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet

Je bent niet verplicht om het te gebruiken.

Poster: LimbGirdle
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig users zullen zijn die er gebruik van zullen maken, but we'll see Happy, laughing.
Om het makkelijker te maken om deze tags te gebruiken, zou je ze kunnen toevoegen aan de Wysiwyg editor?
Even als de 'youtube' link zou een stuk makkelijker zijn als deze wordt toegevoegd aan deze editor Winking my eye

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er veel mensen er gebruik van zullen maken net zoals de email tag wat toch wel handig is in sommige gevallen. Maar in ieder geval is het een feature die je eventueel wel eens nodig kan hebben en dan kan het maar alvast ingebouwd zitten in het forum Cool
Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 21:00

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er veel mensen er gebruik van zullen maken net zoals de email tag wat toch wel handig is in sommige gevallen. Maar in ieder geval is het een feature die je eventueel wel eens nodig kan hebben en dan kan het maar alvast ingebouwd zitten in het forum Cool

Yes, daar kan ik me wel in vinden.
Zou je misschien een spatie tussen Limb en Girdle kunnen zetten in mijn username?
Zodat het twee aparte delen wordt Winking my eye?
TH3llC    posted on 23-11-2010 21:12
kan iemand uitleggen wat het doet?Cool
heb alles 3keer gelezen en ben er nog niet uit..
wat is het verschil tussen deze link en een normale?
Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 21:16
Poster: TH3llC
kan iemand uitleggen wat het doet?Cool
heb alles 3keer gelezen en ben er nog niet uit..
wat is het verschil tussen deze link en een normale?

Normale link: Als je een link toevoegt aan een post, wordt deze link ge?ndexeerd door Google. Dat wil zeggen, als jij bijvoorbeeld een link maakt naar: www.toiletrollen.nl, dan wordt deze door Google opgenomen. Als je dan in Google zoekt naar toiletrollen, heb je de kans dat je uitkomt bij een topic van dit forum.

Masked link: Als je een link naar een andere website maakt, en tussen de < M A S K > < / M A S K > tags plaats, dan wordt deze link omgezet in bijvoorbeeld: www.sdfkjsdf.nl >> een link die niet of nauwelijks herkent wordt door Google. Als je dan op Google zoekt naar 'toiletrollen' dan zal je in ieder geval NIET in dit topic uitkomen Winking my eye
TH3llC    posted on 23-11-2010 21:17
ah ok ik snap het^^
bedankt!
hoppie    posted on 23-11-2010 21:54

dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat ik het nut van deze feature pas vanaf een bepaald member leven beschikbaar te maken, daar zie ik het nut niet van in
Question everything
W.i.M    posted on 23-11-2010 22:09
Hier is m'n hyves pagina - Masked Url - .

Ik heb er geen probleem mee om m'n hyves pagina hier neer te zetten maar als ik kan zorgen dat hij alleen voor members beschikbaar is dan vind ik dat wel een plus punt. Cool

Of als ik wil dat alleen members naar deze site - Masked Url - gaan.

Ik heb nog geen idee of dit er zo in blijft maar we zullen zien.
Sebasz    posted on 25-11-2010 15:09
je kan ook gewoon een nofollow meegeven in de rel attribute in je anker tag.
Roov    posted on 25-11-2010 15:21
Poster: Sebasz
je kan ook gewoon een nofollow meegeven in de rel attribute in je anker tag.

Volgens mij accepteren niet alle zoekmachines dit stukje.
Ik weet alleen van Google, Bing en Yahoo dat deze zoekmachines de links niet opnemen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

142 Users online: 12 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 85.979
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.353