[DJR] Votesysteem in het forum (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 20-11-2010 23:08
Zoals het sommige al is opgevallen hebben we een mooi voting systeem gemaakt waarmee individuele postings kunnen worden gewaardeerd. Zo kun je dus aangeven of een posting aan een van de volgende criteria voldoet. Je moet wel plus-member zijn om te kunnen voten. Neutraal is de post als er nog geen votes zijn uitgedeeld of in ieder geval nog geen 2 votes heeft of de post heeft een neutraal karakter. Neutraal kun je niet voor voten.

De waardering wordt weergegeven onder de userinfo van een posting op het forum (links). Rechts bovenaan iedere posting staan de vote knoppen in een grijs vlakje.

Keuzes zijn :

Bullet Arrow Offtopic : Posting wijkt af van het onderwerp van de openingspost
Bullet Arrow Ontopic : Posting beantwoord de stelling van de openingspost
Bullet Arrow Good/Best : Deze posting beantwoord de openingspost of voert waardevolle info aan het topic toe.

De voteknoppen verdwijnen als je per dag al 3x op dezelfde member hebt gestemd, zo wordt voorkomen dat mensen iemand anders zwart kunnen maken. Ook kun je natuurlijk je eigen postings niet waarderen.

De waardering voor een posting is standaard neutraal () tot er meer dan 2 votes zijn gegeven voor deze posting. Er zijn dus minimaal 2 votes nodig om een gemiddelde te kunnen bepalen.

Je kunt niet voten in de volgende forums :
Bullet Arrow Chattalk
Bullet Arrow Introduce Yourself

We kijken even hoe dit zich ontwikkelt, waarschijnlijk zijn er nog wel wat fijnafstellingen nodig de komende tijd, maar dit is het begin Winking my eye
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 20-11-2010 23:51 (43%)

What do you think about [DJR] Votesysteem in het forum ??

Vote :   

Bouncy    posted on 21-11-2010 21:53
Poster: W.i.M

Yeah Cool

Eigenlijk moet ik het er zo in maken dat als ik wat post dat ik automatisch een groene krijg Cool

Want ik post nooit onzin Cool

Als je nooit onzin post, dan zou je toch ook altijd groene moeten krijgen? Anders klopt er iets niet aan het systeem (A)
niiicola    posted on 22-11-2010 07:28
Poster: W.i.M

Yeah Cool

Eigenlijk moet ik het er zo in maken dat als ik wat post dat ik automatisch een groene krijg Cool

Want ik post nooit onzin Cool

En toch heb je een rood vakje bij je naam Happy, laughing
Gewoon.
W.i.M    posted on 22-11-2010 18:09
Poster: niiicola

En toch heb je een rood vakje bij je naam Happy, laughing

Eens even in de historie kijken wie mij een rood vlaggetje heeft bezorgd Smile
Tekhead    posted on 22-11-2010 20:17
Lead heeft dat gedaan Winking my eye CoolCool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dyno    posted on 22-11-2010 22:15
Denk je niet dat er strax alleen maar rode blokje bij de namen staan? Want ik zie niet dat mensen ?lke post hier op het forum gaat beoordelen. Ik denk dat er alleen gebruik van gemaakt gaat worden als de post onzin is of offtopic. Ik zie mezelf ook niet elke post beoordelen die ik lees. Sterker nog, ik heb eigenlijk alleen in dit topic bij de openingspost van W.i.M op het groene blokje geklikt om te zien wat er nou gebeurde. (uh, ... niets Unhappy )

Dus, persoonlijk denk ik dat er niet veel van gebruikt gaat worden, of heb ik het mis?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Winston    posted on 22-11-2010 22:55
Ik heb groen op die van jou gedaan en er gebeurd nog niks Cool

Misschien moest ik rood hebben gedaan. Cool Cool

Ik denk ook niet dat een ieder zal voten, of tenminste elke post zal beoordelen.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-11-2010 @ 22:56:52 (100%)
W.i.M    posted on 22-11-2010 23:17
Er moeten minimaal 2 votes zijn voordat er een score aan wordt gegeven
Winston    posted on 22-11-2010 23:31
Had ik eerder gelezen. Plaag Dyno alleen maar Cool
Tic Toc
Dyno    posted on 23-11-2010 01:00
Poster: Winston
Had ik eerder gelezen. Plaag Dyno alleen maar Cool

Hierdoor heb je nu wel een rood blokje verdient, maat!!

Cool Cool

Geintje..
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 23-11-2010 @ 01:04:57 (9%)
Winston    posted on 23-11-2010 12:37
OkCool

Ik heb nu dus een groene en een rode, nu wachten op een blauwe.

Maar wat ik me afvraag. Stel ik krijg eerst 1 rode en dan 1 blauwe, wordt het weer neutraal grijs? En moeten er dan 2 blauwe komen voordat het blauw wordt?

Als het blokje 1 x is gekleurd, kan er niet meer worden ge-vote.
Tic Toc
Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 13:05
OkCool

Maar wat ik me afvraag. Stel ik krijg eerst 1 rode en dan 1 blauwe, wordt het weer neutraal grijs? En moeten er dan 2 blauwe komen voordat het blauw wordt?

Je blokje is nu weer grijs, omdat ik op het blauwe blokje heb gedrukt Winking my eye
Where the music meets the deejay!
niiicola    posted on 23-11-2010 13:32
OkCool

Het gaat denk ik om het gemiddelde, rood =-1 blauw =+1 groen =+2
Gewoon.
Ywe    posted on 23-11-2010 14:28
Poster: Dyno
Denk je niet dat er strax alleen maar rode blokje bij de namen staan? Want ik zie niet dat mensen ?lke post hier op het forum gaat beoordelen. Ik denk dat er alleen gebruik van gemaakt gaat worden als de post onzin is of offtopic. Ik zie mezelf ook niet elke post beoordelen die ik lees. Sterker nog, ik heb eigenlijk alleen in dit topic bij de openingspost van W.i.M op het groene blokje geklikt om te zien wat er nou gebeurde. (uh, ... niets Unhappy )

Dus, persoonlijk denk ik dat er niet veel van gebruikt gaat worden, of heb ik het mis?

Dat denk ik dus ook Happy, laughing Is een leuk systeem, maar denk niet dat ik me veel mee bezig zal houden.
W.i.M    posted on 23-11-2010 18:05
Waarschijnlijk ga ik het er ook zo in maken dat je kunt zien hoe je aan je post value bent gekomen. Zonder namen maar wel hoeveel mensen er op een vlag hebben geklikt.
Limb-Girdle    posted on 23-11-2010 20:54
Een klein verbeterpuntje voor het 'ratesysteem':

zou het mogelijk zijn dat je deze optie d.m.v. Javascript maakt, zodat je niet de gehele pagina hoeft te refreshen als je wilt voten...?
Where the music meets the deejay!
W.i.M    posted on 23-11-2010 22:02
Poster: Limb-Girdle
Een klein verbeterpuntje voor het 'ratesysteem':

zou het mogelijk zijn dat je deze optie d.m.v. Javascript maakt, zodat je niet de gehele pagina hoeft te refreshen als je wilt voten...?

Dat is wel een goed verbeterpuntje en zal zeker op de agenda komen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.151
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.525