[DJR] Votesysteem in het forum (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 20-11-2010 23:08
Zoals het sommige al is opgevallen hebben we een mooi voting systeem gemaakt waarmee individuele postings kunnen worden gewaardeerd. Zo kun je dus aangeven of een posting aan een van de volgende criteria voldoet. Je moet wel plus-member zijn om te kunnen voten. Neutraal is de post als er nog geen votes zijn uitgedeeld of in ieder geval nog geen 2 votes heeft of de post heeft een neutraal karakter. Neutraal kun je niet voor voten.

De waardering wordt weergegeven onder de userinfo van een posting op het forum (links). Rechts bovenaan iedere posting staan de vote knoppen in een grijs vlakje.

Keuzes zijn :

Bullet Arrow Offtopic : Posting wijkt af van het onderwerp van de openingspost
Bullet Arrow Ontopic : Posting beantwoord de stelling van de openingspost
Bullet Arrow Good/Best : Deze posting beantwoord de openingspost of voert waardevolle info aan het topic toe.

De voteknoppen verdwijnen als je per dag al 3x op dezelfde member hebt gestemd, zo wordt voorkomen dat mensen iemand anders zwart kunnen maken. Ook kun je natuurlijk je eigen postings niet waarderen.

De waardering voor een posting is standaard neutraal () tot er meer dan 2 votes zijn gegeven voor deze posting. Er zijn dus minimaal 2 votes nodig om een gemiddelde te kunnen bepalen.

Je kunt niet voten in de volgende forums :
Bullet Arrow Chattalk
Bullet Arrow Introduce Yourself

We kijken even hoe dit zich ontwikkelt, waarschijnlijk zijn er nog wel wat fijnafstellingen nodig de komende tijd, maar dit is het begin Winking my eye
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 20-11-2010 23:51 (43%)

What do you think about [DJR] Votesysteem in het forum ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 20-11-2010 23:14
Dat is een leuk idee, maar ik denk niet dat het heel vaak gebruikt gaat worden..

Nogmaals ik vind het echt een leuk idee! en dan de post die echt goed zijn positief raten. Misschien een lijst met de meest positief beoordeelde reacties?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Tekhead    posted on 20-11-2010 23:15
Leuke gadget WIM, en ik had het maar weeral juist in de late leeuw
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 20-11-2010 @ 23:15:36 (3%)
DJSHAK3S    posted on 20-11-2010 23:24
Poster: T-to-the-J
Dat is een leuk idee, maar ik denk niet dat het heel vaak gebruikt gaat worden..

Nogmaals ik vind het echt een leuk idee! en dan de post die echt goed zijn positief raten. Misschien een lijst met de meest positief beoordeelde reacties?

ja idd.
Kijk bijvoorbeeld naar de topic ''mixen''.
Iedereen heeft het over de avatar i.p.v de hoofdvraag.
Maar ik denk niet dat veel mensen dit SERIEUS gaan gebruiken eerder dat mensen alleen maar oftopic of ontopic zonder er serieus bij stil te staan.
T-to-the-J    posted on 20-11-2010 23:36
Ja maar ik vind ook, dat je nu alles kan beoordelen, je kan een booth een cijfer geven, alleen pioneer booths krijgen een hoge score, terwijl ik de speakers en meubel(en de gear, duhh) Van TH3LLC ook echt vet vind, maar mensen geven alleen een cijfer om: owh alleen pio mixer, 7. Dat vind ik een nadeel van die cijfer score!
Tekhead    posted on 20-11-2010 23:45
Daar heb je gelijk in, en in de LL heeft WIM die voting er al weggehaald, logisch vind ik.
Bootstrap    posted on 20-11-2010 23:46
Ik vind het een goed idee Happy, laughing In praktijk zullen alleen de opvallende (in positieve of negatieve zin) posts worden beoordeeld denk ik, wat echt prima is.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
-FLoriZ-    posted on 20-11-2010 23:48
Ik vind 't een nutteloze functie. Uitleg kan je zelf wel bedenken denk ik.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tekhead    posted on 20-11-2010 23:48
Hopelijk wordt er professioneel mee omgegaan.
W.i.M    posted on 20-11-2010 23:54
Poster: -FLoriZ-
Ik vind 't een nutteloze functie. Uitleg kan je zelf wel bedenken denk ik.

Zo'n nutteloze functie zou wel een nuttig kunnen worden als mensen het waarderen en posten om een goede beoordeling te krijgen. Misschien kan het de kwaliteit van postings verbeteren.
Lomme_    posted on 20-11-2010 23:56
Jeuj, mijn idee wordt nog gebruikt ook Winking my eye Leuke toevoeging. Lijkt me overigens wel handig dat je een comment kan toevoegen, die je dan kan bekijken bij My Profile.
User edit by Lomme_ on 21-11-2010 @ 00:04:22 (100%)
TH3llC    posted on 21-11-2010 00:18
Ja maar ik vind ook, dat je nu alles kan beoordelen, je kan een booth een cijfer geven, alleen pioneer booths krijgen een hoge score, terwijl ik de speakers en meubel(en de gear, duhh) Van TH3LLC ook echt vet vind, maar mensen geven alleen een cijfer om: owh alleen pio mixer, 7. Dat vind ik een nadeel van die cijfer score!

bedankt^^
even on-topic:
vind het wel een leuk idee!
misschien dat er nu minder topics 'verpest' worden door te veel offtopic gedoe,
we zullen zien hoe het binnen een week of 2 is
Lead    posted on 21-11-2010 09:44
Wij hopen dat dit laatste gebeurt En dat dit bijdraagt, wellicht, aan meer ontopic postings... Dus een lekkerder leesbaar forum in zijn algemaanheid Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-11-2010 09:44 (100%)
MoXeGy    posted on 21-11-2010 09:58
goed idee hoor! ik denk dat het wel zal werken als ze er normaal mee omgaan.
T-to-the-J    posted on 21-11-2010 10:00
Misschien een idee om ook die grijze vierkantjes weg te halen in de late leeuw en ander topic waar je niet kan stemmen?
W.i.M    posted on 21-11-2010 14:31
Misschien een idee om ook die grijze vierkantjes weg te halen in de late leeuw en ander topic waar je niet kan stemmen?

Daar zat ik ook aan te denken want het staat hier een beetje nutteloos

edit : na het denken heb ik het ook daadwerkelijk uitgezet in de 2 forums waar je niet kunt voten
Mod edit by W.i.M on 21-11-2010 14:45 (41%)
Limb-Girdle    posted on 21-11-2010 15:12
W.i.M, de grijze achtergrond van de vote knopjes zou van mij best weg mogen...
Where the music meets the deejay!
W.i.M    posted on 21-11-2010 15:32
Poster: LimbGirdle
W.i.M, de grijze achtergrond van de vote knopjes zou van mij best weg mogen...

Ik heb hem wat lichter gemaakt want hij viel teveel op inderdaad

Verdien ik nu een groene (good post) icon ? Cool
Mod edit by W.i.M on 21-11-2010 15:35 (24%)
Limb-Girdle    posted on 21-11-2010 15:45
Ziet er goed uit!
Yes, je hebt een +2 van mij ontvangen Winking my eye
Where the music meets the deejay!
W.i.M    posted on 21-11-2010 15:48
Poster: LimbGirdle
Ziet er goed uit!
Yes, je hebt een +2 van mij ontvangen Winking my eye

Yeah Cool

Eigenlijk moet ik het er zo in maken dat als ik wat post dat ik automatisch een groene krijg Cool

Want ik post nooit onzin Cool
T-to-the-J    posted on 21-11-2010 15:50
Haha, wat was die post dan eigenlijk? Informatieve onzin? Tongue
Tekhead    posted on 21-11-2010 15:51
Poster: W.i.M

Yeah Cool

Eigenlijk moet ik het er zo in maken dat als ik wat post dat ik automatisch een groene krijg Cool

Want ik post nooit onzin Cool

awoert, awoert haha LOL Winking my eye
Bouncy    posted on 21-11-2010 16:04
Misschien dat dit systeem nog uitgebreid kan worden met een 'gemiddelde post value' oid? Dat je dus een soort reputatie kunt opbouwen en (nieuwe) mensen in 1 oogopslag kunnen zien wie goed bezig is en wie loopt te 'klooien'.
W.i.M    posted on 21-11-2010 16:05
Poster: Bouncy
Misschien dat dit systeem nog uitgebreid kan worden met een 'gemiddelde post value' oid? Dat je dus een soort reputatie kunt opbouwen en (nieuwe) mensen in 1 oogopslag kunnen zien wie goed bezig is en wie loopt te 'klooien'.

Dit is wel de bedoeling. Dit zit er nog niet in maar gaat er zeker van komen.

Daarom staat het in sommige forums ook uitgeschakeld.
Mod edit by W.i.M on 21-11-2010 16:06 (17%)
T-to-the-J    posted on 21-11-2010 17:01
..

Dat bedoelde ik dus ook Winking my eye
Phenix    posted on 21-11-2010 21:51
Ik vind dit een nuttige functie. Aangezien de postings soms een beetje nutteloos zijn onder het mom van, ik probeer zoveel mogelijk postings te krijgen.

Op deze manier filter je die mensen eruit, wat de kwaliteit van het forum (hopelijk) ten goede komt.

Je kan deze functie eventueel ook nog koppelen aan het member niveau. Dat je eerder een niveau hoger komt, naarmate je meer 'nuttige' postings maakt.
http://www.djmillhouse.nl

140 Users online: 12 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 46.952
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.326