Poster: ellthorro
hallo,
ben nu al even aan het oefen op mijn overgang en die lukt nu wel al redlijk goed. ik zou graag mijn eerste mix maken maar ik zou echt niet weten welke liedjes ik goed kan gebruiken. zouden jullie mij een paar nummers kunnen geven die ik kan gebruiken?
Als je gaat mixen moet je even een paar dingen voor jezelf bepalen:
- Wat vind jezelf leuk om te draaien. Niet elk house nummer vind je leuk. Kies zelf daarin welke nummers je graag wilt mixen.
- Als je gaat mixen beluister eerst altijd de nummers voordat je gaat mixen. Niets is makkelijker dan dat je de nummers kent. Dan weet je ook wanneer je een nummer erin kan mixen en wanneer je het beste kunt stoppen. Dit is per nummer verschillend.
- Zorg dat de 'overloop' van nummers toch ongeveer op een minuut zitten. Het mooiste is om niet helemaal tot het einde te wachten met het inmixen maar begin daar eerder mee, uiteraard wel op het juiste moment. De intro duurt meestal 1 minuut van het nieuwe liedje en de extro duurt meestal 1,5 minuut (soms 1m50 en soms 1m 20). Zoek hier een mooi moment op.
- Zorg tijdens het mixen dat de overloop naar het andere nummer altijd met wat minder geluid gebeurt. Niet dat je dus beide bassen hoort van beide liedjes. Dat klinkt totaal niet. Zorg hier ook voor een goede overgang.
Als je gewoon gaat proberen en je post je eerste mix hier op het forum kijken en luisteren wij ernaar. We zullen je dan eerlijk commentaar geven en zeggen wat je nog kunt verbeteren.
Noem je topictitel dan: 'Mijn eerste mix. Graag beluisten en commentaar'
Dan zul je zeker weten goede reacties krijgen op je eerste mix met veel tips een aanwijzingen.