[Movie] It's all gone Pete Tong
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 18-12-2005 10:37
The legend of Frankie Wilde The Deaf DJ

It's All Gone Pete Tong is een komedie gebaseerd op het tragische leven van de wereldberoemde DJ Frankie Wilde. In de vorm van een biopic neemt het verhaal ons mee door de hoogtepunten van het leven van Frankie als een van de beste DJ's tot de dieptepunten wanneer hij te kampen krijgt met een gehoorprobleem en zijn uiteindelijke mysterieuze verdwijning uit de scene.

Op zijn eigen geniale wijze weet Frankie Wilde de hoogste regionen van de DJ wereld te bereiken en leeft als een ware superster in een machtig huis op Ibiza met zijn beeldschone vrouw. En dan slaat de tragedie toe. Door een aangeboren gehoorafwijking begint Frankie’s gehoor het te begeven en moet hij het lopende seizoen in Ibiza afronden met slechts een werkend oor. En met een gehoor dat slechts voor 20% werkt kan Frankie niet mixen. Het publiek laat hem in de steek, de platenmaatschappij laat hem vallen en ook zijn manager trekt zich terug. Frankie raakt in een diepe depressie en sluit zich af van de buitenwereld en zijn problemen. Zal Frankie als een beter mens uit de afgrond herrijzen, zal hij zijn persoonlijke demonen kunnen overwinnen en zal hij terug kunnen keren naar zijn oude glorie en wil hij dat eigenlijk wel? Als je niet kunt horen voelt de muziek immers heel anders aan. Its All Gone Pete Tong balanceert op de snede tussen roem en waanzin tegen de achtergrond van de aanstekelijke ritmes van de clubscene op Ibiza.

http://www.a-film.nl/film.php?id=00000776

Anyone seen it?
User edit by Gupy on 18-12-2005 @ 10:38:24 (2%)

What do you think about [Movie] It's all gone Pete Tong ??

Vote :   

Gupy    posted on 18-12-2005 10:41
Zelf vond ik het maar een rare film.

Als je de beschrijving leest lijkt het een echte DJ film met vette sounds uit Ibiza.

Echter als je het eerste half uur gekeken hebt, ga je 'm bijna afzetten omdat het alleen maar over drugs gaat.
De sounds uit de Ibiza clubs vallen erg tegen.

Maar dan wordt het pas leuk.....

In het begin zie je Tiesto z'n kop nog voorbij komen in een interview.

the-melody    posted on 18-12-2005 10:42
Tiësto speelt er ook in mee heb ik gehoord?
W.i.M    posted on 18-12-2005 10:59
Ik heb hem niet gezien maar het ziet er wel interessant uit om even te gaan kijken.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
eAs    posted on 18-12-2005 12:31
Nee nog niet gezien .. die gast speelde volgens mij vroeger Dennis The Pennice bij iets van BNN ..
Hij ging op de rode loper sterren lastig vallen en grof doen tegen ze .. Ik persoonlijk vond dat altijd wel grappig .. als hij die humor nu ook in de film heeft ??

djdinaio    posted on 18-12-2005 12:48
Poster: Gupy
Zelf vond ik het maar een rare film.

Als je de beschrijving leest lijkt het een echte DJ film met vette sounds uit Ibiza.

Echter als je het eerste half uur gekeken hebt, ga je 'm bijna afzetten omdat het alleen maar over drugs gaat.
De sounds uit de Ibiza clubs vallen erg tegen.

Helemaal mee eens...

Binnenkort komt er nog een DJ film uit en daar verwacht ik persoonlijk veel meer van dan van deze film...
User edit by djdinaio on 18-12-2005 @ 12:48:52 (31%)
Blast    posted on 18-12-2005 13:19
Poster: W.i.M
Ik heb hem niet gezien maar het ziet er wel interessant uit om even te gaan kijken.

helemaa mee eens
Gupy    posted on 18-12-2005 13:57
Het mooie aan de film is dat de maker doen alsof het een waar gebeurd verhaal is. De TOP Dj's zoals Paul v Dijk, Tiesto, Carl Cox doen allemaal hun zegje over deze DJ.

Check: http://www.frankiewilde.net/

Kleine review:

Ooit van de legendarische DJ Frankie Wilde gehoord? De man die dankzij een iets te succesvolle DJ-carrière zijn gehoor verloor en toch door bleef gaan met het maken van plaatjes. Nooit van gehoord? Ik ook niet. Volgens de makers van It's All Gone Pete Tong is de film toch wel degelijk op het waargebeurde verhaal van deze DJ gebaseerd. Dat lijkt dus niet helemaal waar te zijn. Het verhaal wordt er echter niet minder om.

Huh, wat?
Frankie Wilde (Kaye) draait plaatjes als geen ander. De grootste namen uit de dance wereld (Tiësto, Carl Cox) hebben niets anders dan respect voor de man en avond aan avond laat hij de Manumission (Ibiza's grootste discotheek) uit zijn voegen barsten. Wanneer hij producer Max (Wilmot) ontmoet, stijgt zijn populariteit tot ongekende hoogte. Max stuurt Frankie de studio in en zijn plaatjes gaan als warme broodjes over de toonbank. Frankie heeft het gemaakt en leeft als een echter rockster. In zijn villa op Ibiza zuipt, snuift en neukt hij zich helemaal de pleuris. Frankie leeft er lustig op los tot de dag dat hij van de dokter te horen krijgt dat hij bijna doof is. Als de koppige Frankie toch door blijft gaan, raakt hij zijn gehoor volledig kwijt en lijkt zijn DJ-carrière voor goed voorbij. 'It's all gone, Pete Tong!'

Engelse humor
De film is een Brits/Canadese coproductie, maar de humor is overwegend Engels. Recht voor z'n raap, soms wat grof, maar over het algemeen erg lekker. Je zult niet over de grond rollen van het lachen, want It's All Gone Pete Tong is geen hilarische komedie. Zo is de film ook niet bedoelt. Het is meer een zwarte komedie waarin ons een blik wordt gegund in de met drank, drugs en vrouwen overspoelde dance wereld op feesteiland Ibiza. De personages van Frankie en Max zijn stereotiepen uit deze wereld. Frankie is de typisch Britse plaatjesdraaier die het slachtoffer wordt van zijn eigen succes en Max is de sluwe producer die alleen maar uit is op de centen die door zijn artiesten verdiend worden. De vertolking van deze personages door de Engelse Paul Kaye en de Canadese Mike Wilmot is erg goed. Beide heren zijn over the top en hierdoor behoorlijk grappig.

Waar gebeurd
Zoals gezegd, is deze film niet echt gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Waarschijnlijk vonden de makers van It's All Gone Pete Tong het gewoon erg grappig om de film op deze manier te presenteren. Waarheid of niet, regisseur Dowse liet zich voor het personage van Frankie wel degelijk inspireren door grootheden uit de dance wereld. Frankie heeft de techniek van Larry Levan gekregen, de sterrenstatus van Paul Oakenfold en de feestinstelling van Brandon Block. Om het verhaal nog wat geloofwaardiger te maken laat Dowse een aantal bekende DJ's (ondermeer onze eigen Tiësto) en clubeigenaren opdraven. Voor de camera doen zij hun zegje over (de niet bestaande) Frankie Wilde en Dowse monteerde deze beelden tussen het verhaal door, waardoor de film af en toe een beetje op een documentaire lijkt en je jezelf afvraagt wat nu precies waar is.

Conclusie
It's All Gone Pete Tong is een goed geslaagde zwarte komedie over een Britse DJ die ten prooi valt aan zijn eigen succes. Het personage van Frankie Wilde is geweldig. Hij feest, zuipt, snuift, neukt en kan fantastisch plaatjes draaien. Hij is held en anti-held tegelijkertijd, maar bovenal zeer vermakelijk om anderhalf uur naar te kijken. Zin in de zomer? Bekijk deze film alvast op dvd en je bent klaar voor een aantal lange nachten op Ibiza (of een andere zonnige vakantiebestemming, natuurlijk).

Mod edit by Lead on 31-12-2005 15:08 (1%)
Nvie    posted on 18-12-2005 14:11
huh... bestaat die frankie wilde ook echt
eAs    posted on 31-12-2005 13:51
Ik heb nu laatst die film gezien en ik moet zeggen dat hij best wel in de smaak viel..
De film ademde zeker wel..
Of Frankie wilde echt bestaat blijft een raadsel voor mij .. heb wat research gedaan maar dat zonder vruchten af te werpen ..
Verder ..

Ik vond hem top .. gewoon lekker kijken en je eigen ding ermee doen 
Reemz    posted on 31-12-2005 13:57
Ik heb deze film ook pas gezien. Ik vind het een echte aanrader. Top film!
Lead    posted on 31-12-2005 15:09
Dus toch maar eens gaan huren dus...
Let the BASS be louder
eAs    posted on 31-12-2005 15:31
Poster: Lead
Dus toch maar eens gaan huren dus...

Ik zou het doen .. ik zag in de making of ook dat ze gewoon op normale feest avonden in de grote clubs op Ibiza, zoals Pacha, cream en manumision, hebben mogen filmen .. geen suffe figuranten maar real party people .. dat geeft allemaal een extra goed en realistich gevoel bij de film ..

doe het !!  hahah
User edit by eAs on 31-12-2005 @ 15:32:44 (2%)
Bobson    posted on 16-01-2006 22:04
Alternatieve film in de aard van Trainspotting maar vond hem toch niet slecht hoe hy afkicked van de drugs en de drank, heb wel goed gelachen met die wolf, diegene die zijn verslaving voorstelt. Zware kost maar as je er over nadenkt vind ik het toch wel goed gevonden.
en wat betreft Tiësto zijn bijdrage, da was mss 10 seconden in heel de film, dat waren gewoon korte fragementen wat de bekende dj's van het hoofdpersonage vonden.
djdinaio    posted on 17-01-2006 15:27
Ik heb de film zelf gezien toen hij net uitwas...
Ik heb meteen al gemerkt toen ik in de bios zat, dat er niet veel mensen naar deze film gingen en de film een flop zou zijn...
In mijn ogen is deze film ook een flop... Ik heb niet iets echts kunnen zien van de Ibiza-sferen, maar meer een verhaal over een DJ die geen gehoor en verslaafd raakt aan de drugs en alcohol...

In februari komt de film uit van ID&T over Sensation. Ik denk zelf dat deze film veel boeiender is deze flop film, maar dat is mijn mening natuurlijk...
De releasedatum van de film over Sensation is 2 februari (voor de mensen die er interesse in hebben)...
Dav3    posted on 17-01-2006 15:50
Hey DJ vond ik toch echt beter'Winking my eye

www.everybeat.nl
Abc123    posted on 17-01-2006 21:42
Domme film heb hem vroeger eens gezien. Ik vond dat er ging nut in zat :p
the-melody    posted on 18-01-2006 19:58
Poster: djdinaio
Ik heb de film zelf gezien toen hij net uitwas...
Ik heb meteen al gemerkt toen ik in de bios zat, dat er niet veel mensen naar deze film gingen en de film een flop zou zijn...
In mijn ogen is deze film ook een flop... Ik heb niet iets echts kunnen zien van de Ibiza-sferen, maar meer een verhaal over een DJ die geen gehoor en verslaafd raakt aan de drugs en alcohol...

In februari komt de film uit van ID&T over Sensation. Ik denk zelf dat deze film veel boeiender is deze flop film, maar dat is mijn mening natuurlijk...
De releasedatum van de film over Sensation is 2 februari (voor de mensen die er interesse in hebben)...
 Film van sensation toch eens naar gaan kijken
Pioneerjunkie    posted on 18-01-2006 20:01
Poster: djliberty
Film van sensation toch eens naar gaan kijken
 Wil ik toch ook eens zien
Camino    posted on 18-01-2006 20:14
Heb hem nog steeds nie gezien... maar ik vond Hey DJ zelfs licht tegenvallen...

This is an old Topic

No new postings for 7.056 days.
 Post CommentThat would be 235.2 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

185 Users online: 14 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 36.027
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.486