Key van tracks bepalen via...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 16-11-2010 16:55
Hallo DJR,

Ik was me vandaag wat aan het verdiepen in harmonisch mixen maar nu vroeg ik mij af zijn er nog andere programma's buiten mixed in key en rapid evolution? Ik had zelf beatunes gevonden voor itunes maar de manier waarop deze zijn key's weergeeft is helemaal anders dan bij het camelot systeem en nu kan ik er niet echt aan uit. Misschien dat iemand van jullie er wel aan uit kan?

voorbeelden vanuit beatunes:

Am
Cm
F
F#
E ( met een raar pijltje)
User edit by jochemke on 16-11-2010 @ 17:29:35 (18%)

What do you think about Key van tracks bepalen via... ??

Vote :   

Tomazos    posted on 16-11-2010 18:03
Mix meister kan het ook
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Danielvb    posted on 16-11-2010 18:14
Virtual Dj kan het ook, (neem aan traktor ook). Alleen tussen mixmeister en virtualDJ zit nog weleens verschil.
Geen idee welke de ' juiste' is.
Lucalicious    posted on 16-11-2010 18:25
# staat voor sharp, dus de zwarte toetsen op een piano zegmaar. volgens mij geeft beatunes dan gewoon noten toch?
ik zou alleen niet weten waar die m voor staat.
main    posted on 16-11-2010 18:28
zwarte toetsen, je hebt mol en je hebt fis. sharp lijkt me fis (omhoog) mol lijkt me dat rare tekentje van je achter de E!

Am staat voor A mineur (zelfde als met Cm) dit is gewoon akkoorden schema voor gitaar/piano etc. etc.

edit: je kunt ook Amaj hebben, dat is A majeur

mineur: droevig
majeur: vrolijk

heeft te maken met mollen en kruizen in het akkoord (mol = mineur, fis = majeur)

edit2: je hebt er ook een cirkel voor, met alle akkoorden mineur en majeur, en met hoeveel kruizen dit is. lijkt volgens mij heel erg op dat cirkeltje van mixed in key. zal straks nog even wat plaatjes voor je zoeken Winking my eye

hoop dat je wat snapt van mijn onduidelijk uitleg haha, misschien moeten we hier een topic voor aanmaken!
User edit by main on 16-11-2010 @ 18:32:58 (100%)
jochemke    posted on 16-11-2010 18:36
Poster: main
zwarte toetsen, je hebt mol en je hebt fis. sharp lijkt me fis (omhoog) mol lijkt me dat rare tekentje van je achter de E!

Am staat voor A mineur (zelfde als met Cm) dit is gewoon akkoorden schema voor gitaar/piano etc. etc.

edit: je kunt ook Amaj hebben, dat is A majeur

mineur: droevig
majeur: vrolijk

heeft te maken met mollen en kruizen in het akkoord (mol = mineur, fis = majeur)

edit2: je hebt er ook een cirkel voor, met alle akkoorden mineur en majeur, en met hoeveel kruizen dit is. lijkt volgens mij heel erg op dat cirkeltje van mixed in key. zal straks nog even wat plaatjes voor je zoeken Winking my eye

hoop dat je wat snapt van mijn onduidelijk uitleg haha, misschien moeten we hier een topic voor aanmaken!

Ik kan er wel wat van maken Happy, laughing. Zou je me die plaatjes willen doorsturen (hier of via pm )
main    posted on 16-11-2010 18:48
linkjes met uitleg via de pm Winking my eye
jochemke    posted on 16-11-2010 18:58
Super :D, Bedankt main

This is an old Topic

No new postings for 5.409 days.
 Post CommentThat would be 180.3 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

370 Users online: 306 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 2.824
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.270.797