Samenstellen van een mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Inspiration    posted on 15-11-2010 15:26
Hey iedereen,

Ik ben een beginnende dj en ik zou graag eens een mix opnemen zodat ik als is kan kijken hoe ik ervoor sta. Maar nu wou ik weten hoe jullie een mix samenstellen. En op wat je moet letten bij dit soort zaken.
Ik hou het meest van house en electro

mvg inspiration.

What do you think about Samenstellen van een mix ??

Vote :   

Winston    posted on 15-11-2010 15:30
Bij het mixen let ik op nummerkeuze van klinkt het goed en past het bij elkaar, setopbouw van rustig naar heftiger met nodige breaks en climaxen, timing van in en uitfaden van een nummer, overgangen van het ene naar het andere nummer.
Tic Toc
Danielvb    posted on 15-11-2010 16:50
Je kunt kijken naar de key van een nummer, als de key van 2 nummers matched(of 1 afwijkt) zal in bijna alle gevallen je een mooie overgang kunnen maken.
Inspiration    posted on 15-11-2010 17:02
En hoe bepaal je de key van een nummer? + hoe weet ik welke je wel kan mixen en welke beter niet (afgaande op de key)
Winston    posted on 15-11-2010 17:04
Er is software 'mixed in key' hiervoor. Er verschijnt op DJR regelmatig reclame ervan. Anders moet je op muziek les (key = toon en op muziek les leren ze je vast de hele toonladder).

Maar over het algemaan als je gevoel hebt voor muziek hoor je wel of iets wel lekker klinkt bij of samen met een ander nummer.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 17:05:19 (28%)
Inspiration    posted on 15-11-2010 17:12
Ik ga het programma zeker is opzoeken. Maar ik denk dat het wel zal lukken op het gevoel. Alhoewel het altijd wel handig is om een controle te hebben.
Winston    posted on 15-11-2010 17:18
Misschien heb je ook wat aan deze topics:

DJResource>Harmonisch mixen

DJResource>Mixed in key
Tic Toc
User edit by Winston on 15-11-2010 @ 17:18:38 (41%)
Inspiration    posted on 15-11-2010 17:34
Zeer zeker Happy, laughing. Bedankt hiervoor

Weet er iemand misschien hoe je in itunes op key kan sorteren?

Edit: Na even googelen heb ik beatunes gevonden.
User edit by Inspiration on 15-11-2010 @ 17:58:35 (100%)
Winston    posted on 16-11-2010 13:47
Key van een nummer valt onder nummerkeuze, maar vergeet niet dat er nog 3-4 andere dingen waarop je moet letten.

Let ook op de input gain van je nummers. Dat is iets wat vele beginners vergeten en vooral bij opnames vallen schommelingen in volume ontzettend op.

itunes op key sorteren weet ik niet.
Tic Toc
AdenFarleigh    posted on 16-11-2010 14:32
Inderdaad; zorg dat je gains gelijk staan, en dat je altijd je faders voluit hebt staan 'in' de mix.
Zorg dat je niet midden in een break, refrein of bridge gaat mixen, maar (met house/electro doe ik dat graag) juist precies erna of ervoor (wanneer de eerste bass weer doorklinkt, of wanneer de laatste is weggevallen).

Dat laatste vereist wel dat je je nummers kent; maar hoe leer je die beter dan door veel te oefenen Winking my eye
Daarna inderdaad opslaan en terugluisteren; en voor jezelf bepalen wat je lekker vond klinken en wat niet. Hou tracklists bij als je in tijdnood komt.

Wat ik zelf ook wel makkelijk is, omdat ik met CD's draai heb ik alles op BPM geselecteerd. Dit maakt niet alleen het beatmatchen makkelijker maar ook de opbouw van je set is hiermee, in veel gevallen, geholpen.

Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.409 days.
 Post CommentThat would be 180.3 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

390 Users online: 324 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 2.542
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.270.515