Hoi iedereen ik zit met een probleemje, Ik wil graag mijn werken opnemen op de computer maar wat heb ik allemaal nodig? De ene zegt dat ik een usb mixer nodig heb, de andere zegt dat ik véél geluidskaarten nodig heb en veel usb poorten. Nu een computer dat heb je nodig dat weet ik maar bv: welke software,welke geluidskarten hoeveel usb aansluitingen heb je nodig en bestaan er ook geen kabels om van cinch naar usb te gaan?
Alvast bedankt.
User edit by the-melody on 16-12-2005 @ 20:01:30 (5%)
What do you think about Wat heb ik nodig om op te nemen op de com. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Thanx _ruud_ en djliberty, Dadelijk ga ik zo'n abonnementje nemen voor m'n telefoon met een PC erbij! Kwas van plan om daar vanalles op aan te sluiten, maar het idee hoe ik moest opnemen was ik nog niet aan begonnen. Bij deze!!
Misschien dat ik tegen die tijd Cubase wel aan de praat heb! Is alleen een lastiger pakket!
En succes trouwens djliberty, tmoet nu wel een eitje zijn!
graag gedaan maar ik krijg nu eerst een nieuwe computer van mijn vader en dan wat geluidskaarten insteken en toch eens onderhoren in een muziekwinkel is sint-niklaas.
Je kan ook het programmatje AudaCity downloaden. Erg simpel programmatje. Je hoeft dan alleen een kabeltje te leggen van je rec of tape uitgang op je mixer, naar de line in van je pc.
EDIT: oooops daar ging die link dus over.. Ik gebruik Audacity zelf ook en het werkt erg relaxed!
User edit by Cyrille on 17-12-2005 @ 12:23:10 (58%)
Ik heb het met mijn stereoketen gedaan heb een aux in op die stereoketen en van de mixer naar men stereoketen gegaan met cinch en dan met die kabel die bij men cdj-800 zat(contineuer) ben ik van de koptelefoon ingang op die stereo naar men line gegaan. En dat werkt!!!!!!
Te lang opgenomen alhoewel je 24uur hebt; of de kabel viel er uit dat had ik. Maar heb je de stappen die je op http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/ vond gevolgd dat heb ik gedaan.
in ieder geval heb je nodig een opneem programma, zoals.... bijv.. Geluidsrecorder, ik adviseer wel om een anders soort te nemen, een uitgebreiderder versie. Verder kun je Software mixen op je pc bijv. met Virtual Dj. Ook kun je 2 cd-spelers of 2 draaitafels aansluiten. De aansluiting is precies hetzelfde als alleen sluit je je master uitgang van je mengpaneel aan op je Pc. T'zit beetje raar in mekaar.
Ja dat is wel handig als je mp3-speler een opneemfunctie heeft , volgens mij kan de mijne dat ook. gelijk even proberen.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community