In mijn geval:Voordelen ''+'' :
- Je weet waar je aan toe bent, dus vastigheid en goede planning
- Je hebt een vast plekje, dus je bent gewent aan de apparatuur, het publiek en de omgeving
- Je gaat een vast clubje aan publiek krijgen (mits je het goed doet) die jou keihard supporten in alles wat je doet
- Je krijgt ook gratis drank als je langskomt op avonden dat je niet hoeft te werken
Nadelen ''-'' :
- Je kunt moeilijk andere connecties opdoen, omdat je al ergens vast zit. Als je dan een grote kans krijgt om in een vette tent te draaien, moet je je huidige baas teleurstellen wat ervoor kan zorgen dat je je residentie kwijt raakt.
- Als je residentie wegvalt, heb je daar buiten weinig anders waardoor je opnieuw moet gaan zoeken.
- Lastig combineren met andere boekingen, wat op de lange termijn nadelig is voor je dj-carri?re (tenzij je natuurlijk al voor een hele vette tent / goede werkgever werkt)
Als ik een tip mag geven, probeer je dus niet voor 4 dagen in de week te binden aan ??n tent (mits het een hele goede is uiteraard).
Ik probeer het zelf te verdelen, zodat ik 2-3 vaste residenties heb en daarbuiten nog wat ruimte overhoud voor andere boekingen.