Residentie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 10-11-2010 13:03
Wat zijn in jullie opzicht de voor en nadelen van een residentie:

Voordelen ''+'' :
-Vastigheid
-Ruim van te voren plannen

Nadelen ''-'' :
-Je bouwt een status om je heen van ( dj uit .... ) als je ergens anders staat
-Als je residentie weg valt heb je weinig andere contacten/lokatie's

Ik ben benieuwd met wat voor punten jullie komen...
( en mocht je jong zijn en denken dat je het helemaal heb gemaakt en alles al heb gezien of mocht je het toevallig allemaal beter weten en toevallig doen? Reageer dan even niet ik hoop hier een leuke discussie over te hebben zonder rand en bij zaken...... dat gebeurt al genoeg ''helaas'' hier op het forum!)

Bedankt!
User edit by Yorick on 10-11-2010 @ 13:10:22 (2%)

What do you think about Residentie ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 10-11-2010 13:08
Een voordeel en een nadeel is dat je t publiek kent....vaak vinden ze een nieuwe sound ook heel erg vet, en als je al jaren op dezelfde plek rondloopt...kruipen er toch vaste nummers in.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Joepardy    posted on 10-11-2010 13:16
In mijn geval is residentie niet mogelijk. Er zijn geen clubs/disco's waar de hele avond hardcore wordt gedraaid. Als de toko een speciale avond heeft, is het wel mogelijk. Maar vaak zit er dan ook een andere organisatie achter. Het beste is voor mij dus proberen het tot resident te schoppen bij bepaalde organisaties, zodat je op elk feest van hun komt te staan.

Hetzelfde geld voor andere hardere stijlen.
Epocs    posted on 10-11-2010 13:19
Voordeel is inderdaad dat je vastigheid hebt.
Nadeel is dat je echt gebonden bent en niet zomaar ergens anders mag staan.

Mixt-Ape    posted on 10-11-2010 13:21
Nadeel is ook dat je geen andere, misschien wel belangrijkere boeking kan aannemen op een avond waar je ook op je vaste plek moet draaien.
RemcoV    posted on 10-11-2010 13:57
In mijn geval:

Voordelen ''+'' :
- Je weet waar je aan toe bent, dus vastigheid en goede planning
- Je hebt een vast plekje, dus je bent gewent aan de apparatuur, het publiek en de omgeving
- Je gaat een vast clubje aan publiek krijgen (mits je het goed doet) die jou keihard supporten in alles wat je doet
- Je krijgt ook gratis drank als je langskomt op avonden dat je niet hoeft te werkenCool

Nadelen ''-'' :
- Je kunt moeilijk andere connecties opdoen, omdat je al ergens vast zit. Als je dan een grote kans krijgt om in een vette tent te draaien, moet je je huidige baas teleurstellen wat ervoor kan zorgen dat je je residentie kwijt raakt.
- Als je residentie wegvalt, heb je daar buiten weinig anders waardoor je opnieuw moet gaan zoeken.
- Lastig combineren met andere boekingen, wat op de lange termijn nadelig is voor je dj-carri?re (tenzij je natuurlijk al voor een hele vette tent / goede werkgever werkt)

Als ik een tip mag geven, probeer je dus niet voor 4 dagen in de week te binden aan ??n tent (mits het een hele goede is uiteraard).
Ik probeer het zelf te verdelen, zodat ik 2-3 vaste residenties heb en daarbuiten nog wat ruimte overhoud voor andere boekingen.
Epocs    posted on 10-11-2010 15:00
Meestal is het opzich wel een goede basis. Veel artiesten zijn ergens begonnen als Resident.
Tomazos    posted on 10-11-2010 16:33
Residentie is een zekere vastigheid (je kan alsnog elke zaterdag ontslagen worden), je loopt wel gauw de kans dat mensen je 'moe' worden als je niet goed genoeg kan varieeren,

geen residentie is altijd onzekerheid, blijven zoeken om je zaterdagen vol te krijgen, veel stress erbij..
belasting shit, facturen maken etc,

momenteel heb ik een vaste residentie, goed jaar salaris, bizar goed/top jaar contract, en kan in overleg zaterdagen vrij nemen, sta op de loon lijst, vastigheid voor een jaar.. vind het goed zo

ik kreeg het besef na me afgelopen residenties.. dat Groot niet altijd beter is,
prima naar me zin nu Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
PaulBrugel    posted on 11-11-2010 15:13
@ Tomazos: Ik sluit me hierbij aan??

This is an old Topic

No new postings for 5.413 days.
 Post CommentThat would be 180.4 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

423 Users online: 336 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 47.910
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.254.910