jumpmusic.tk
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrtnt    posted on 16-12-2005 16:46
beste leden , ik meld u het droevige nieuws mee dat de site jumpmusic.tk plat ligt en ik vrees voor altijd.
de zogenaamde I.F.T.P (iets als sabam) heeft hem platgelegd omdat er liedjes opstonden die beschermd waren.
zit hier soms een moderator/administrator die hier meer van weet.

What do you think about jumpmusic.tk ??

Vote :   

mrtnt    posted on 16-12-2005 22:45
niemand??
DJ-Emotion    posted on 16-12-2005 23:40
wat denk jezelf?
Lead    posted on 17-12-2005 00:27
Ik heb geen idee wat je hier bedoeld. Ik ken de site niet en als ik er nu kijk zie ik een Plesk scherm.

Wat betekend I.F.T.P ? en wat doen ze ?
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-12-2005 00:27 (13%)
W.i.M    posted on 17-12-2005 01:06
Ik krijg alleen maar een "kan de pagina niet weegeven"

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
EclipX    posted on 17-12-2005 10:39
Dit is een mail dat ik gehad heb:

Geachte Heer,

Ik maak u dit schrijven over, waarvan de datum van het elektronische schrijven als verzendingsdatum geldt, in mijn hoedanigheid van Bedrijfsjurist van IFPI Belgium.

IFPI Belgium V.Z.W. is de Belgische vertegenwoordiger van I.F.P.I. (“International Federation of the Phonographic Industry�). Onze leden zijn Belgische producenten van fonogrammen of Belgische licentienemers van producenten van fonogrammen. Onze leden produceren of verdelen ongeveer 95% van de op de Belgische markt legaal verdeelde en/of verkochte geluidsdragers. IFPI Belgium werd gemandateerd door haar leden om in rechte op te treden ter bescherming van de rechten op de muziekopnamen van hun repertoire. U kunt onze ledenlijst raadplegen op de site www.ifpi.be.

Eén van onze taken is het bestrijden van alle inbreuken op de intellectuele eigendom van onze leden en actie te ondernemen tegen alle natuurlijke – en rechtspersonen die het illegale gebruik van het repertoire van onze leden vergemakkelijkt, aanmoedigt of toelaat, zowel off- als on-line.

Wij hebben vastgesteld dat u via het hierondervermelde forum, waarvan u lid bent, mixes van muziekopnamen waarvan onze leden de rechten bezitten, in digitaal formaat of links naar deze mixes ter beschikking stelt aan het publiek.

http://www.jumpmusic.tk/

Krachtens artikel 39 van de wet van 30 juni 1994, hierna de auteurswet genoemd, hebben onze leden op de hen toebehorende muziekopnamen, de volgende exclusieve rechten:

- de reproductie, direct of indirect, tijdelijk of duurzaam, volledig of gedeeltelijk op om het veen welke wijze en in om het even welke vorm;
- de mededeling aan het publiek volgens ongeacht welk procédé, met inbegrip van de beschikbaarstelling op zodanige wijze dat deze voor leden van het publiek op een door hen individueel gekozen plaats en tijd toegankelijk zijn;

Wij vragen u om onmiddellijk deze inbreuk op de rechten van onze leden te staken.

Bij gebreke aan een prompte reactie zullen wij ons wenden tot de bevoegde rechtbank om de staking van deze inbreuken te bekomen en een passende schadevergoeding te eisen.

Wij behouden ons in alle geval het recht om een vergoeding voor de schade die onze leden hebben geleden te eisen.

Gelieve ons de ontvangst van deze notificatie per kerende te bevestigen, ons te informeren over de door u genomen maatregelen om deze inbreuk stop te zetten en ons expliciet te bevestigen dat u zich in de toekomst zal onthouden van het plegen van inbreuken op de rechten van onze leden.

Dit electronisch geldt als kennisgeving en ingebrekestelling en wordt u overgemaakt onder voorbehoud van al onze rechten en zonder nadelige erkentenis.

Olivier Maeterlinck
Bedrijfsjurist - Juriste d' Entreprise - Company lawyer
IFPI Belgium VZW-ASBL (406.594.306)
place de l'Almaplein, 3 b 2
1200 Brussel-Bruxelles
tel.: 0032-2-779.41.74
fax: 0032-2-779.16.69
www.ifpi.be

Mod edit by Lead on 17-12-2005 10:50 (1%)
DJ-Emotion    posted on 17-12-2005 10:50
de Belgische "Buma Stemra" cq. Brein....

Lead    posted on 17-12-2005 10:53
Ze hebben je dus ontdenkt via het forum van Jumpmusic.tk.

Maar waarom share je auteursrechtelijk beschermde muziek ??

Als je een mix van jezelf shared kan ik daarin komen, maar als je hele tracks shared op een website houden ze dit natuurlijk tegen.

Maar heb je die gasten al gebeld ?? Wellicht kunnen ze toelichten waarover het precies gaat....

btw, is het niet gewoon spam ?? Gezien de rare karakteres die ze gebruiken.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-12-2005 10:53 (21%)
mrtnt    posted on 17-12-2005 13:08
euhm, ik ben geen mod.
maar jumpmusic.tk was gewoon een forum waar er over vanalles gepraat werd en request werden gedaan, als iemand achter een liedje zoekt, dan kon je via RAPIDSHARE dat online zetten en die link op het forum zetten.
maar ik heb alle artiesten overlopen en er zijn geeneen tussen die jumpmusic draaien. zou het kunnen zijn dat het bv. door een jumpmix met madonna ontdekt is? want madonna is wel beschermd.
hoe dan nog ik viind het dik klote. @ lead en wim , eerst als je naar de site ging dan kreeg je die mededeling en nu hebbenze hem volledigg van het internet gezet.
Frantic    posted on 18-12-2005 20:37
Whaha dat hoeft niet alleen over jump te gaan hoor :x Dit geldt voor alle soorten muziek.
Lead    posted on 18-12-2005 23:28
En terecht ook wel een beetje... Denk na als je zelf een nummer hebt gemaakt, dan vind je het ook fijn als je er nog iets mee verdient Winking my eye

En de grote uitgevers krijgen denk ik gewoon tips van mensen die in die muziek zitten... Als een plaat goed is wordt hij bekend, en dan vanzelf ontdekt...
Let the BASS be louder
EclipX    posted on 19-12-2005 02:58
Ik gebruikte jumpmusic voornamelijk voor geripte vinyls te downloaden, ik beluisterde ze dan, en als ze me bevallen ging ik ze gaan kope n zodat ik ze ook echt kon draaien, want als dj, als je draait en sabam bv komt kijken ben je echt serieus de dupe
King_Vicious    posted on 19-12-2005 09:27
Maar hoe zit het dan met mixes die je op je site aanbied die je zelf hebt gemixt ter promotie van je DJ skills? Weet iemand hoe dat zit?
EclipX    posted on 19-12-2005 10:23
Poster: King_Vicious
Maar hoe zit het dan met mixes die je op je site aanbied die je zelf hebt gemixt ter promotie van je DJ skills? Weet iemand hoe dat zit?

Kzou 't begod niet weten Happy, laughing
kickntodabeat    posted on 12-01-2008 14:16
Moest er iemand intresse hebben, de site is terug up and running ....

Check: www.jumpmusic.tk

Greetz

This is an old Topic

No new postings for 6.357 days.
 Post CommentThat would be 211.9 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 14 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 4.450
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.558.702