welke nummertjes op een eetfestijn?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 08-11-2010 22:19
hallo, ik werd gevraagd om te gaan draaien op een eetfestijn, je kent het wel, een bedrijf organiseert een personeelsfeest, 200 man ongeveer, ze willen kleine discobar, nu, de firmaleider vroeg om ook voor het eten, tijdens de receptie wat muziek te draaien, tijdens het eten, en erna sfeer brengen

een klein overzichtje:
-receptie: welke muziek draai ik hier?
-eten: welke muziek draai ik hier?
-na het eten: het personeel is gemiddeld 35 a 40 jaar, dus had ik gedacht aan een mix van hedendaags, 70's, 80's en 90's

titeltjes van nummertjes zijn welkom Winking my eye

What do you think about welke nummertjes op een eetfestijn? ??

Vote :   
Bootstrap    posted on 08-11-2010 22:25
Tijdens het eten en de receptie moet je vooral erg rustige achtergrondmuziek draaien op een laag volume. Mensen willen met elkaar praten en alleen maar wat muziek op de achtergrond om de stilte te vullen. Na het eten kun je het volume langzaam wat opschroeven en de voor het publiek bekende muziek draaien. Denk hierbij aan hitjes uit de jaren '70, '80 en '90. Iets oudere top40 muziek van nu doet het misschien ook goed.

Aantal artiesten:

Rolling Stones
Doe Maar
Status Quo
Creedence Clearwater Revival
Meatloaf
Robbie Williams
Beatles
U2
Men at Work
etc

Besef wel dat dit misschien wel de lastigste feestjes zijn om op gang te krijgen. Een publiek met veel verschillende leeftijden dat ook niet zo snel los zal gaan.

Succes ermee!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
youngbeatsz    posted on 08-11-2010 22:31
ik weet het, het wordt een moeilijke klus, maar zeg nu zelf, jhebt toch niet liever dan dat? feestjes waar jij bepaald of er sfeer is of niet. dat maakt het ook lastig voor je natuurlijk, als je faalt, dan is het slechte reclame, maar geloof me, het is het bedrijf waar mn vader werkt, was daar vorig jaar ook, als gast, discobar trok op nix, dus slechter kan het niet zijn denk ik Winking my eye als je nog hitjes weet, laat maar komen!
timmy90    posted on 08-11-2010 23:00
der zijn cds zoals, komen eten, mijn restaurant, ideaal voor zon gelegenheden!
youngbeatsz    posted on 08-11-2010 23:30
moet je die dan eigelijk ook feiloos mixen?
of maakt het daar ni zoveel uit?
Bootstrap    posted on 08-11-2010 23:33
Nee dat is niet echt te doen met die muziek. En als het zacht staat horen ze dit toch niet. Sowieso is plaatkeuze veel belangrijker dan mixtechniek op zo'n soort feest.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
youngbeatsz    posted on 08-11-2010 23:39
ja dacht ik ook vandaar dat ik het ook aanvaard
het is namelijk zo dat ik dan misschien al op 10 feestjes gedraaid zal hebben, dus ga ik daar gewoon proberen mn ding te brengen en ervaring op te doen, en met behulp van dit forum kan ik misschien wel aan de juiste plaatjes geraken
BennoRevelli    posted on 09-11-2010 11:59
Poster: youngbeatsz
en met behulp van dit forum kan ik misschien wel aan de juiste plaatjes geraken

oow oow oow Unhappy schaam je

Explore, je moet niet alles laten voorkauwen.
Ga googlen, zoek party cds , check nummers op y0utube , ga naar je lokale muziekwinkel, raadpleeg (hit)lijsten,
zoek,zoek,zoeken

Maargoed, mocht je niet zo creatief zijn zou ik Bootstraps eerste post als leidraad nemen.

Succes ermee!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
youngbeatsz    posted on 09-11-2010 18:31
Poster: Beatunite

oow oow oow Unhappy schaam je

Explore, je moet niet alles laten voorkauwen.
Ga googlen, zoek party cds , check nummers op y0utube , ga naar je lokale muziekwinkel, raadpleeg (hit)lijsten,
zoek,zoek,zoeken

Maargoed, mocht je niet zo creatief zijn zou ik Bootstraps eerste post als leidraad nemen.

Succes ermee!

excuseer, ik doe niets anders ganse dage, maar mense met ervaring kunne altijd wel iets bijbrengen toch?
LLCoolP    posted on 09-11-2010 18:33
meestal doet die 80s? rock het wel goed tijdens rustigeren momenten:

Denk ook aan:
- Walk of life
- Radar love
- When the ladie smiles.

Z'n nummers draia ik dan teminste. Niet meteen dansen maar wel bekende teksten die dat ouder volk in een goede stemming brengt.
Join the party and become famous!
michiel505    posted on 09-11-2010 18:37
Ik heb zelf in september ook zo'n feest gedaan. Tijdens het eten was er dan lounge-muziek en jazz-lounge. Dit deed het wel vrij goed, hierover heb ik achteraf ook nog complimenten gehad. ('buddha bar' is misschien ook mogelijk? Hier heb ik al veel goeds over gehoord, maar nog nooit echt getest.)

Voor daarna, kan zowel iets als de Q-music top 1000 als de Pr?historie cd's, ik heb beiden toen gedraaid, tegen het einde deed de Pr?historie het wel beter. Ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

243 Users online: 58 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 66.921
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.402.452