melodie dimt bij kick (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rrrickk    posted on 07-11-2010 12:55
hoi ik heb een vraagje. als ik in fruityloops mijn melodie samen met de kick afspeel dan gaat de melodie ineens een stuk zachter:S en als ik de kick uitzet zeg maar dan hoor je de melodie weer goed. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of wat ik verkeerd doe? gr rick

What do you think about melodie dimt bij kick ??

Vote :   

Esmee    posted on 07-11-2010 13:03
Heb je niet toevallig je sidechain aanstaan?
Sebasz    posted on 07-11-2010 13:05
staat je kick waarschijnlijk te hard of je melodie ook..
main    posted on 07-11-2010 13:27
wat sebasz hierboven zegt, weet de term niet precies maar heet dat niet 'phasen' ofzo?
kun je heel makkelijk checken door even je vu per kanaal te bekijken of ie niet clipt

zoals esmee zegt: in fl is er een project preset met standaard sidechain, als je die gebruikt dan maakt ie automatische een sidechain van je kick

ook een tip: je kick met een eq zachter zetten op de melodie en andersom ook.

Lucalicious    posted on 07-11-2010 14:17
of gewoon even een compressor op je kick zetten, treshold op -15 db ongeveer, ratio 0p 1:7 oid, release (of hoe die ook weer heet, konpje linksonder) omgeveer halverwege, die daarnaast ook, maar al die settings moet je ook beetje zelf uitzoeken hoe die goed klinkt.
MoXeGy    posted on 07-11-2010 15:31
goed eq'en(niet teveel), compressen(niet teveel), plaatsing van je sound(s) en levelling. Het scheelt een hoop als je dat doet. het kan ook zijn dat je melodie te sappig/vol en dat je dus iets uit je sound van je melodie moet halen en dan vooral in het laag.
rrrickk    posted on 07-11-2010 16:00
ik heb nou 1 kick weggehaald en dan is het over, het lag denk ik aan de kick.
misschien was ie te laag ik weet het niet.
maar die kick zorgde wel voor het volle bass geluid zegmaar.
main    posted on 07-11-2010 16:01
te vol dus. hij ging clippen. of zat teveel in de frequenties van de melodie
Epocs    posted on 07-11-2010 17:13
Dit heb ik wel eens geschreven naar iemand uit de ouwe doos dus is het echt op ze kinders en op ze arabisch geschreven;

---------------------------------------------------------------------------
ITS BETTER TO CUT THAN TO BOOST. Je moet je voorstellen dat er een meneer is genaamd
87-Hertz en een mevr 87-Hertz beiden proberen ze een verhaal te vertellen.
Jij verstaat er geen reet van want ze praten allebei te gelijk.
Nou is meneer 87-Hertz een beetje asociaal. Dus die gaat harder praten waardoor je mevr 87-Hertz bijna niet meer verstaat.

Nou ben ik een amateur producer en ik wil dit probleem op lossen.......................
Wat doe ik? Ik ga mevr 87-Hertz der volume omhoog doen. Zodat ze nog harder schreeuwt dan meneer hertz. Het probleem heb je nu niet opgelost. Want nog steeds praten ze door elkaar heen en ze schreeuwen allebei. Dus wat is nou de beste oplossing?
Je laat meneer 87-Hertz zijn?mond dicht houden. Zodat alleen mevr 87-hertz aan het woord is. Dit is iets wat elke producer die net is begonnen maar niet beseft.
En op zich is dit niet vreemd. Want als je een track solo hoort klinkt dit lelijk, je mist meneer 87-Hertz maar in een mix wordt dit opgevuld door mevr 87-Hertz.
En waarom betekenen nou al die Freq/Hertz charts geen ene fuck? Waarom heb je niet een perfecte preset? Omdat het bij song 1 dhr 87-Hertz is en bij Song 2 dhr 75-Hertz
Een producer met ervaring herkent welke hertz sneller botst dan een amateur. Elke songs heeft een andere freq voor bass etcetra.

Heb dit verhaaltje wel is doorgestuurd en heb echt veel positieve reacties hier over gehad.
Als er enige interesse is voor dit onderwerp(EQ) wil ik er best een topic over openen.
rrrickk    posted on 07-11-2010 18:15
ik heb er wel interesse in mischien kan ik er nog wat van leren.
thanks voor de info allemaal, ik ga weer ff verder tobbenWinking my eye
main    posted on 07-11-2010 18:17
dat bedoelde ik dus met: 'of zat teveel in de frequenties van de melodie '
Esmee    posted on 07-11-2010 18:24
Mooie post epocs! Ik ga wel veel tegen je in in het digitaal topic ding... maar dat is niets tegen jou persoonlijk hoor Winking my eye
Dit soort uitleg kan ik wel weer van je waarderen!
Bouncy    posted on 07-11-2010 18:54
Poster: main
wat sebasz hierboven zegt, weet de term niet precies maar heet dat niet 'phasen' ofzo?
kun je heel makkelijk checken door even je vu per kanaal te bekijken of ie niet clip.

Phasen..... Ducking bedoel je denk ik Thumbs Up
main    posted on 07-11-2010 19:19
dat ja Cool en phasen is dan 2 tracks tegelijk afspelen en dan net een 100e seconde ernaast waardoor je een phase krijgt

haal allemaal begrippen door elkaar, krijg je doordat er zoveel zijn..
User edit by main on 07-11-2010 @ 19:19:43 (62%)
Epocs    posted on 07-11-2010 19:24
Dankje Esmee snap het wel hoor!
Mijn vraag aan jullie is het slim om een topic over EQen te maken. En zoja waar kan ik dat dan.

Vaak krijg je trouwens dit soort problemen omdat je de standaard layout van FL gebruikt daar zit limiter in als je die neit goed afstelt krijg je dit als snel. Overigens is Limiter ook een compressor.
Esmee    posted on 07-11-2010 19:38
Je hebt PM Winking my eye laten we het topic verder niet vervuilen.
Epocs    posted on 08-11-2010 12:28
Topic over EQ staat in DJ Talk succes ermeeWinking my eye
Dolivieira    posted on 08-11-2010 21:57
Poster: rrrickk
hoi ik heb een vraagje. als ik in fruityloops mijn melodie samen met de kick afspeel dan gaat de melodie ineens een stuk zachter:S en als ik de kick uitzet zeg maar dan hoor je de melodie weer goed. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of wat ik verkeerd doe? gr rick

Is je kick niet te hard. en gebruik je een compressor. Dan gaat die zuigen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lucalicious    posted on 08-11-2010 23:13
Poster: Epocs
Dankje Esmee snap het wel hoor!
Mijn vraag aan jullie is het slim om een topic over EQen te maken. En zoja waar kan ik dat dan.

Vaak krijg je trouwens dit soort problemen omdat je de standaard layout van FL gebruikt daar zit limiter in als je die neit goed afstelt krijg je dit als snel. Overigens is Limiter ook een compressor.

tip voor de fl gebruikers, gebruik maximus, ipv fruity limiter, klinkt een stuk beter vind ik, als je de juiste preset kiest.
Epocs    posted on 09-11-2010 12:31
Tip van mij: Gebruik gewoon niks!
Illusion    posted on 09-11-2010 12:48
Kwestie van goed afmixen, en goed spelen met de kick frequenties.

Je kick staat duidelijk te hard. Doordat de kick te hard staat wordt de melodie weg gedrukt.
Probeer te spelen met bovenstaande dingen. Dat is een onderdeel van productie, onderdeel van afmixen.

Als je je Master in FL zachter zet, gaat het wel goed, alleen is dit niet echt de bedoeling.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tairip    posted on 09-11-2010 13:09
Sidechainen!
main    posted on 09-11-2010 14:14
Poster: Lucalicious

tip voor de fl gebruikers, gebruik maximus, ipv fruity limiter, klinkt een stuk beter vind ik, als je de juiste preset kiest.

maximus + fruity limiter
Epocs    posted on 09-11-2010 15:16
Illusion nooit aan je master volume zitten!:D

Overigens moet je ook zorgen dat je het headroom afmixt. Je zorgt ervoor dat er dan wat ruimte open blijft mocht er wat tussen komen.
Illusion    posted on 09-11-2010 15:51
Ik produceer al zo lang:p haha, dat wist ik.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Prozei    posted on 09-11-2010 19:09
de compressor van je master kanaal afhalen.
fl laad standaard een compressor op je master kanaal.
dit doe je normaal pas als je met je eindmix bezig bent

252 Users online: 63 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 67.192
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.402.723