Digitaal draaien discussie (4/19)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 06-11-2010 22:35
Om het een nette discussie te houden zal ik even alles op een rijtje zetten wat al besproken is. Ga ajb niet te ver weg van de stelling dan wordt het een chaos

Stelling:
Digitaal draaien is oke!

De stelling is gedefini?erd als;
Digitaal draaien, dmv dan een controller icm Traktor, VDJ of iets dergelijks is oke.
Digitaal draaien, dmv van puur software, is ook oke.

Verder ben ik van mening dat een mix voor de radio gemaakt mag zijn met Ableton.

Argumten voor:

Hoe dan ook blijf ik van mening dat het gaat om hoe het klinkt en wat voor platen je kiest, niet om de manier waarop het gemaakt is. Ik vind het zelfs erg kortzichtig om alle vormen anders dan het traditionele draaien uit te bannen, je loopt dan een hoop creativiteit mis.

Daarnaast is elke industrie of markt onderhevig aan vernieuwing, of je het nou leuk vindt of niet. Het is niet ondenkbaar dat het digitale draaien over een tijdje de standaard is.

Ten eerste Staat bootstrap zijn arugmant echt nog keihard overeind. Niemand die zijn argument tot nu toe omver heeft gekickt.
Vervolgens heb ik zelf ook een hekel aan mensen die op de sync knop klikken en dan zeggen; ik ben dj. En verder niet komen dan een fader heen en weer schuiven. maar er is wel degelijk een duidelijk verschil tussen mensen die een gruwelijke set neerzetten met sync knop, eventueel in combinatie van een controller, dan jongetjes van 8 die op sync klikken en dan de crossfader gebruiken. Die setjes klinken namelijk totaal anders dan van gasten zoals Bootstrap.

Dus zolang je mix niet volledig in Ableton gemaakt is, vind ik alles prima. Met puur een muis in VDJ kom je toch niet zover als op een goeie booth.
Met een controller draaien lijkt me juist een uitdaging om te laten zien dat je 3 decks tegelijkertijd kunt hebben zonder dat het vervelend klinkt..

Verder is digitaal gewoon de toekomst daar kun je niet om heen. Voor mij is op dit moment met cd's draaien nummer 1. Maar ik weet zeker dat wanneer alles goed wordt uigewerkt je een hoop meer creativiteit in digitaal kwijt kunt.

@Epocs, wat is nu jouw probleem precies? Ik snap het niet helemaal zegmaar. Ik zie jouw argumenten allemaal namelijk als een, ik kan het niet hebben dat er meerdere mensen beter zijn dan ik in beatmatchen doordat zij een sync knop hebben en ik niet.
Kom op..Het draaien gaat toch veel verder dan puur beatmatchen?? Waar is de platenkeuze, opbouw, eq technieken, effecten, filters, etc gelbeven? Dat doet de sync knop niet voor me hoor...

verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt vooral het laatste over beatmatchen, dat t maar een klein deel is van het mixen zelf

Ik denk dat FFM dit niet toestaat omdat ze echt live setjes willen hebben(Zoals eerder gezegt), nu vind ik traktor en een controller/externe mixer erbij toch ook echt een live set. Dat je nou (Weet niet precies hoe je het noemt) wave ziet bij traktor en de synq in kan drukken okee extra luxe? Aangezien je ook bij een cdj de wave hebt en er een BMPcounter in zit waar je ook vrij weinig meer aan hoeft te doen zie ik het verschil niet tussen 2 cdj1(2)000 en trakor/VDJ. Zelf vind ik ook dat er geen verschil zou moeten zijn tussen VDJ en traktor omdat dit 2 progamma's zijn die decks bevatten en afspelen. Dat het ene nou wat minder snel te vinden is(Virtual dj komt vrij snel naar boven wanneer je googled dj software) en het andere wat sneller dus meer ''aankloters'' VDJ hebben, sja dat is dan eenmaal zo.
Mixen die in DAW software zijn gemaakt vallen voor mij niet onder een liveset, dus dan zou je het gewoon als een mix moeten aankondigen. Veder, wat maakt het uit hoe iemand mixt? Bij welke manier dan ook worden je tracks niet uitgekozen en de timing+eq ook niet. Ik denk dat je dj's van goed en slecht moet gaan onderscheiden doormiddel van timing, platen keus en je eq techniek.
Dit zijn dingen die je toch nog zelf zou moeten doen(Bij platen keus kan je geholpen worden door software die de key decteert en tracks bij elkaar zoekt maar dit kan je ook net zo goed bij cd's toepassen!).

En als nou een echt talent van 13 jaar die niet veel geld heeft net een midi controllertje kan kopen met traktor en hij zet ECHT een goede mix neer neem ik hem even serieus als een bootstrap, Esmee of Kain(Om maar wat voorbeelden te noemen als ik mag)

Ik hoop dat ik mijn mening een beetje goed onderbouwt hebsmile!

Ik denk dat wanneer je een goeie set neerzet hij niet te gemaakt K-A-N zijn. Het gaat puur om een lekkere set neerzetten, en als alles naadloos in elkaar overloopt is dat top. Een klein schoonheidsfoutje boeit me aan de andere kant ook weer niet, we blijven mensen.
Alsof je een duidelijk verschil zal horen als ik met traktor draai ipv mn cd set? Ik zal alleen meer tijd hebben voor effecten enzo ipv me bezig te houden met beatmatchen.

Ik vind het erg leuk om te discussieren over van alles en nog wat, maar in deze discussie vind ik het jammer dat er weinig mensen ingaan op mijn argumenten. De enigen die erop ingaan zijn het met me eens, dus dat geeft geen goede discussie.

In principe zijn we aan het debatteren, waarbij je de ander probeert te overtuigen van jouw gelijk. Om dit te doen moet je de argumenten van de ander ontkrachten, wat niet wordt gedaan door velen hier.

Om het nog even samen te vatten is dit mijn grootste argument:

Het maakt niet uit hoe een mix voor op de radio gemaakt is, omdat het alleen belangrijk is hoe het klinkt.

Denk hierbij vooral aan plaatkeuze en opbouw en voor mij zijn beatmatchfoutjes in een radiomix erg storend.

Ik zie jullie tegenargumenten graag tegemoet.

Entertainment?
In het begin weet ik zeker dat je met normale house een stuk lekkere overgangen kan maken dmv 2 handen dan een computer. Vervolgens als je eenmaal all-round gebeure speelt zeg ik; mic! Dat kan een computer niet hoor...

En lees eens wat ik zeg allemaal... Ik heb het over VDJ incombi met een controller. En VDJ oid zonder controller werkt gewoon minder goed..
Wss kunnen de mensen achter FearFM zelf ook goed draaien, ze gaan zelf toch ook niet de hele dag staan draaien? Dat vind ik echt hetzelfde als de directeur van Philips vragen waarom hij schoonmakers zoekt omdat hij het toch ook zelf kan doen.

Argumenten tegen:

Een live mix met imperfecties hoor ik liever dan iets wat klinisch perfect maar 'nep' is. Waarom moet alles perfect zijn?

En Esmee.... volgens mij is beatmatchen iets bereiken. En iets bereiken kun je niet beter dan een ander laat dat heel duidelijk zijn iedereen stelt een andere doel aanzichzelf daarom maken mensen verschillende soorten sets snap je dat? Verderest mag je heel Mr. Leewen quote bekijken en denk dat je hierbij gelijk klaar bent.

Als je voorbeeldpersoon geen geld heeft voor wat gear dan heeft hij ook geen geld voor tracks , of doe ik nu flauw smile ?

Bootstrap helaas is jou argument al van de kaart omdat bvanleeuwen al zei dat het te gemaakt klinkt en dat dat dus niet goed is.

Esmee wat is het verschil tussen een playlist in een cafe en een virtual dj?
Leg mij dat is uit?

Veel verschil zit er niet in? Je kan ze ook op auto beatmatch zetten en netjes uitlaten fade enz. enz.?

En waarom zou fear fm dan nog DJ's uitnodigen als ze ook zelf met virtual dj een set neer kunnen zetten zijn totslot muziekliefhebbers dus hebben ze verstand van muziek?

Denk dat de Philips directeur dat ook zou doen als hij weinig geld heeft en het tijd bespaard.
Net als dat mijn baas gewoon de wc zit schoon te maken?
Even niet van belang....

Toch lees ik nog geen zin wat nou de USP van een digitale dj is in vergelijking met een jukebox? Jukeboxjes van tegenwoordig kun je zodanig instellen dat bijv. bij een verzwakt signaal hij de volgende track erin gooit. Met andere woorden hoort hij dat de outro begint gooit hij een intro er op in smile. Vervolges doe je een mixed key er overheen, gian controller erbij en voila je hebt een strakke mix? Of denk ik te makkelijk?

Verdere ordening heb ik morgen pas tijd voor sorry hiervoor.
User edit by Esmee on 06-11-2010 @ 22:36:21 (1%)

What do you think about Digitaal draaien discussie ??

Vote :   

Rusafli    posted on 09-11-2010 12:13
Sandr: Goed stuk. PS: Positieve feedback geven (zoals jij dat doet) wordt helaas niet door iedereen goed verwerkt/ ontvangen. Maar ja: So be it !
Tekhead    posted on 09-11-2010 12:15
Poster: Bvanleeuwen

Dan kom ik sowieso ook, even de brug over en ik ben er! Wil de Opa's (lees: oldskool ervaren mannenThumbs Uphaha) van dit forum wel eens op een pilsie ontmoeten.

haha ik ben een benidorm bastard Cool

@epocs,
Kan je me ff quoten, want weet niet waarover je het hebt over m'n techno verhaal
En je wacht nog op back-up, ik denk dat ik ook nog op jouw reply wacht zoals zoveel anderen.
En dat Sandr mss 1 foutje maakt, dat maakt niet uit, we hebben daar geen problemen mee om dat te lezen, maar jouw verhalen lezen echt wel moeilijk

Moet je mijn adres per email of huisadres ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 09-11-2010 @ 12:22:23 (100%)
Epocs    posted on 09-11-2010 12:18
Xtremer,

Heb ze ook thuis staan en leer af en toe mensen daarmee draaien die veel digitaal draaien(ook mensen die normaal gesprokken met vinyl draaien doet er even niet toe). Mag ieder hier raden wat ik 9 van de 10 keer te horen krijg.

Huh waar zit de sync. knop?
TH3llC    posted on 09-11-2010 12:20
Poster: Tekhead

Cool
Tekhead    posted on 09-11-2010 12:58
@epocs: awel welk adres moet je nu hebben.
qntr0l    posted on 09-11-2010 13:23
Poster: Epocs
Sandr mooie van alles is dat jij mij aanspreekt op me Nederlands terwijl jou stukje qua spelling ook niet klopt.
Beetje raar vind je ook niet om mensen aan te spreken op hun Nederlands terwijl je het zelf ook niet goed beheerst?
Overigens je hebt het over een ui-zonder-ring waar kan ik die kopen(eerste zin van jou) Albert Heijn?C1000?.

Je laatste zin past prima hierbij vind je ook niet? Want een goede binnenkomer is het halve werk voila! Als jij zo een brief naar mij toe zou sturen met als verzoek dat je mag komen draaien op mijn feest zou ik dus al bij je eerste zin zijn gestopt!

Muggenziften kun je ook terug krijgen alstu!

Wel grappig dat ik Sanders verhaal in ??n keer snap, en jou posts vaak drie keer door moet lezen voordat ik het snap. Ik kan nu op jou post ook heel hard gaan muggenziften, maar dan blijft er van de orginele post niks meer over. Dit aangezien jou zinsopbouw en gebruik van leestekens nergens op lijkt.

Back ontopic, behalve met Sander ben ik het ook met Rusalfi eens. Het maakt mij eigenlijk helemaal niks uit hoe je draait, als je je publiek maar vermaakt. Draai je de sterren van de hemel met Virtual DJ, is dat helemaal prima voor mij.
Epocs    posted on 09-11-2010 13:52
Maar wat voor forum is dit dan 10 voor taal-forum? Mafkees...

Aangezien ik dit hier snel snel tussendoor op me werk zit te typen kan ik er beter voor zorgen om even alles snel neer te kwakken ipv een mooi word documentje make spellingscontrole etc etc. Heb er trouwens ook geen behoefte aan om dat te gaan doen.

Overigens zie je maar weer wat voor meeloop kneusjes hier rond?zwerven de een begint ergens over en de volgende gelijk er achter aan. Net als met mijn leeftijd?ineens moesten er nog een paar het weten?

Maar in een topic waarbij ik mensen help hoor ik er nauwlijks wat over?
User edit by Epocs on 09-11-2010 @ 14:02:27 (11%)
nils7    posted on 09-11-2010 13:53
Xtremer,

Heb ze ook thuis staan en leer af en toe mensen daarmee draaien die veel digitaal draaien(ook mensen die normaal gesprokken met vinyl draaien doet er even niet toe). Mag ieder hier raden wat ik 9 van de 10 keer te horen krijg.

Huh waar zit de sync. knop?

Naar je oren wijzen zou ik dan doen Winking my eye
Ywe    posted on 09-11-2010 13:54
Sander schrijft een fantastisch stuk, wat heel goed te lezen is, en dan nog kritiek... jammer

Ik ook vraag me af of wat je zegt allemaal klopt Epocs, je taalgebruik is consequent scheef, niet een typfout als ui-zonder-ring. Je brein plaatst die T er toch wel tussen als je het leest. Omdat de zinnen goed lopen. Terwijl bij jou hele stukken niet lopen en mensen het een paar keer opnieuw moeten lezen voor de boodschap doorkomt....

Dat leest als een msn bericht van een 11 jarige, en daarom vragen mensen naar je leefttijd en betwijfelen ze alles.

Terwijl je zeker wel kennis hebt, zie EQ topic, alleen je drukt je onhandig uit, en laat je makkelijk op de tenen trappen.

Misschien om jezelf te bewijzen ga je met namen gooien maar dat werkt alleen maar averechts.

Er word dan ook aan geirriteerd, onder andere door mij.

Ik hoop dat de uitnodigingen voor Boot10 de kant van de geintresseerden opkomen,
en dat jullie een leuke avond hebben.?Cool
User edit by Ywe on 09-11-2010 @ 13:55:40 (1%)
Epocs    posted on 09-11-2010 14:08
Poster: Ywe
Sander schrijft een fantastisch stuk, wat heel goed te lezen is, en dan nog kritiek... jammer

Ik ook vraag me af of wat je zegt allemaal klopt Epocs, je taalgebruik is consequent scheef, niet een typfout als ui-zonder-ring. Je brein plaatst die T er toch wel tussen als je het leest. Omdat de zinnen goed lopen. Terwijl bij jou hele stukken niet lopen en mensen het een paar keer opnieuw moeten lezen voor de boodschap doorkomt....

Dat leest als een msn bericht van een 11 jarige, en daarom vragen mensen naar je leefttijd en betwijfelen ze alles.

Terwijl je zeker wel kennis hebt, zie EQ topic, alleen je drukt je onhandig uit, en laat je makkelijk op de tenen trappen.

Misschien om jezelf te bewijzen ga je met namen gooien maar dat werkt alleen maar averechts.

Er word dan ook aan geirriteerd, onder andere door mij.

Ik hoop dat de uitnodigingen voor Boot10 de kant van de geintresseerden opkomen,
en dat jullie een leuke avond hebben.?Cool

Mag ik vragen waarom je dit niet per PM doet?

User edit by Epocs on 09-11-2010 @ 14:11:25 (14%)
Roalin    posted on 09-11-2010 14:13
Aangezien ik dit hier snel snel tussendoor op me werk zit te typen kan ik er beter voor zorgen om even alles snel neer te kwakken ipv een mooi word documentje make spellingcontrole etc etc. Heb er trouwens ook geen behoefte aan om dat te gaan doen.

Een word documentje maken hoeft helemaal niet, in de WYSIWYG-editor zit gewoon spellingcontrole. In het midden staat een vinkje met daarboven 'ABC' en als je daarop klikt wordt automatisch de spelling gecontroleerd. Smile
Ywe    posted on 09-11-2010 14:22

Mag ik vragen waarom je dit niet per PM doet?

Had ik wel over nagedacht maar hou discussie graag open Happy, laughing Kunnen anderen mij aanvullen of juist tegenspreken.

maar we raken weer helemaal van koers... Misschien moeten we apart topic openen hiervoor? Cool
User edit by Ywe on 09-11-2010 @ 14:22:38 (21%)
Epocs    posted on 09-11-2010 14:29
En voordat we nog iets hier over zeggen wil ik wel iets opbiechten.

Trek zelf maar een conclusies of ik overspannen ben of wat dan ook kan best trouwens!

Ik ben en doe:

- 18 jaar
-?Studeer marketing
- Schrijf nu?een marketingplan voor een vuurwerkwinkel
- Heb een eigen evenementen bureau?die ik met 3 man run( Ik schrijf de communicatieplan uit)
- Ik loop stage bij?een KLEIN internationaal evenementenbureau (Mijn baas is ex directeur geweest van Ahoy)?regelmatig komt de directie langs van oa De RAI.
- Ik draai per week ong. 2x
- Ik verdien op me?18 jarige leeftijd?meer dan een gemiddelde werknemer in Nederland.
- Uit eendelijke doel is NIMA C hoogste marketing diploma

Werk nu 7 dagen per week dus ben wel echt mezelf aan het killen:p
Vandaar dat ik soms wel is iets?teveel agressie in me posts gooi!

Bij deze mijn excuses aan allen!

?
Ywe    posted on 09-11-2010 14:31
Kijk helder... mooi bezig mannetje dus Happy, laughing En veel werken is niet erg, zolang je maar doet wat je leuk vind, maar als ik dat zo hoor is dat geen probleem? Winking my eye wat mij betreft klaar... ga ik douchen en boodschappen doen...

Iets minder druk dus kan mooi hele dag studio verbouwen. Aangezien ik in theater werk heb ik eigenlijk alleen donderdag t/m zondag werkzaamheden.
User edit by Ywe on 09-11-2010 @ 14:32:30 (100%)
Dolivieira    posted on 09-11-2010 16:52
Amai Sander, je maakt er nogal werk van, van je reply's, maar je hebt wel gelijk. Cool

@epocs: Stuur mij maar een VIP,ik wil wel komen, mss samen met Dennis (dolivieira)als hij zin en tijd heeft.

Zet mij der maar bij. Maar wanneer was het ook al weer.

Epocs maak je niet zo druk jongen over de taal en zo.

En de andere jongens laten we het niet uit de hand?lopen in deze diccussie en hou het ontopic. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-11-2010 @ 20:10:56 (52%)
Bvanleeuwen    posted on 09-11-2010 18:29

Coolhahahahaha nice, soepele reactie, had iets anders verwacht!!
User edit by Bvanleeuwen on 09-11-2010 @ 18:31:08 (78%)
Tekhead    posted on 09-11-2010 20:17
that's me Cool
Estacy    posted on 09-11-2010 20:23
Poster: Epocsposting!

?

top! nu is alles duidelijk voor ons!

on-topic:

debatten zoals deze zullen er altijd zijn, discussies tussen mensen die liever bij vertrouwde dingen blijven en mensen die graag iets nieuws proberen.
Ik heb elk medium wel gebruikt (vinyl, cd, digitaal) alhoewel digitaal alleen met muis. en mij ligt vinyl het beste. dat kan voor iemand anders zijn en zolang je een goede set neerzet vindt ik het ook wel best
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ArCee    posted on 09-11-2010 20:52
Ik denk dat digitaal mixen ook een soort gevoelskwestie is bij veel mensen.
Het is net als naar Marco Borsato gaan en je merkt dat hij staat te playbacken.
Je weet dat hij het is, maar tis net niet helemaal waarvoor je eigenlijk kwam.
Je weet dat hij het is, maar?net niet niet helemaal 'echt genoeg?(en je vraagt je af of die 50 euro voor een kaartje wellicht iets aan de hoge kant was?).
Zo kijken veel mede deejays denk ik ook tegen digi-jocks aan?
Je weet wel dat hij mixt, je weet dat hij de platen heeft, maar tis net niet helemaal de deejay (alleen) die het doet?
Nu zal het een gemiddelde feestganger een biet zijn waar je mee aan het werk bent. Die wil gewoon los gaan op de juiste platen.
Het gaat nog meer op de dj. Een Armin van Buuren die met 2 Mac's staat te mixen trekt nog steeds makkelijker een zaal vol als een ArCee met 2 of 3 cdj's een ouwe kroeg vol trekt. Cool
Dit is ook veel meer een soort van interne dj topic, als wat anders.
niiicola    posted on 09-11-2010 21:03
Poster: Estacy

top! nu is alles duidelijk voor ons!

on-topic:

debatten zoals deze zullen er altijd zijn, discussies tussen mensen die liever bij vertrouwde dingen blijven en mensen die graag iets nieuws proberen.
Ik heb elk medium wel gebruikt (vinyl, cd, digitaal) alhoewel digitaal alleen met muis. en mij ligt vinyl het beste. dat kan voor iemand anders zijn en zolang je een goede set neerzet vindt ik het ook wel best

Met muis is toch veel anders dan met een controller. Met een controller heb je toch iets in je handen waarmee je goed kan corrigeren enzo. Met een muis moet je van de een naar de andere kant gaan, je hebt meerdere vingers maar slechts 1 muis.
Gewoon.
Dolivieira    posted on 09-11-2010 21:39
Poster: ArCee
Ik denk dat digitaal mixen ook een soort gevoelskwestie is bij veel mensen.
Het is net als naar Marco Borsato gaan en je merkt dat hij staat te playbacken.
Je weet dat hij het is, maar tis net niet helemaal waarvoor je eigenlijk kwam.
Je weet dat hij het is, maar?net niet niet helemaal 'echt genoeg?(en je vraagt je af of die 50 euro voor een kaartje wellicht iets aan de hoge kant was?).
Zo kijken veel mede deejays denk ik ook tegen digi-jocks aan?
Je weet wel dat hij mixt, je weet dat hij de platen heeft, maar tis net niet helemaal de deejay (alleen) die het doet?
Nu zal het een gemiddelde feestganger een biet zijn waar je mee aan het werk bent. Die wil gewoon los gaan op de juiste platen.
Het gaat nog meer op de dj. Een Armin van Buuren die met 2 Mac's staat te mixen trekt nog steeds makkelijker een zaal vol als een ArCee met 2 of 3 cdj's een ouwe kroeg vol trekt. Cool
Dit is ook veel meer een soort van interne dj topic, als wat anders.

Sorry Arcee. No hardfeelings. Maar ik ben het niet met je eens. Ik draai met een Laptop maar dan wel Timecoded daar heb ik 3 CDJs aan hangen die ik dan met 3 Decks gebruikt in Trakor Scratch Pro. En als je timecoded draait dan werkt de sync niet. Ik bereid niks voor en mix alles te plaatsen. En nog moet je gewoon beatmixen zoals jij met Cds op CDJ800 doet. Het enige wat je met Traktor op dat moment doet is dat je muziek kan gebruiken en beheren?die op je laptop staat en de effecten en loops en cue piont kan gebruiken en beheren. Heeft niks met platbacken te maken. Scheeld een hoop CD branden en Loops natloos lopen. Wat niet altijd met een CDJ kan. Het is jammer dat je zo ver woont anders had ik je uitgenodigt op het feest wat ik zaterdag moet draaien. Had je kunnen zien hoe dat gaat. Ik had van de week nog een oude kennis in een tent waar ik moest draaien die dacht er ook zo makkelijk over. Het was rustig dus heb ik hem effe het laten proberen. En het was moeilijker dan dat hij er over dacht.

Wat Armin doet is een laptop gebruiken met rekordbox en rekordbox doet niks dan alleen je muziek beheren cuepiont maken en loops maken. Meer doet Rekortbox niet. Dus dan moet je nog?zelf beatmachen.?Hetzelfde geld voor traktor in timecoded functie, De andere laptop daar draait hij logic op die hij dan live kan inmixen. Daar wil ik ook naar toe maar dan met ableton.???

Ook met een sync knop en vier decks kan je ook niet vergelijken met Playbacken. Dat is appels met peren vergelijken.
Estacy    posted on 09-11-2010 21:59
nou ja, beatmatchen op CDJ's is anders ook verdomd makkelijk (0.8 procent regel bij house, bij hogere bpm's is het iets anders)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
kobuz    posted on 09-11-2010 22:30
Heb je niet eens een regel voor nodig, gewoon de countertjes gelijk zetten en een beetje bijsturen...kan je net zo goed op de sync knop rammen Winking my eye

Poster: BouncyDigitaal draaien mag van mij best? Syncen, geen probleem? Maar als je al die hulpmiddelen gebruikt, krijg je van mij ook geen enkele kans om te falen, als je dan namelijk faalt ben je echt een kneus om het maar even hard te zeggen.

Dus als je digitaal draait kan je niet:
- per ongeluk de verkeerde track stoppen?
- een loop op het verkeerde moment pakken?
- fout eq-en?
- track op het verkeerde moment erin of eruit gooien?
- een draak van een plaat opzetten?
- heel de zaal leeg draaien?
- complete keyclash maken?
- vergeten dat je gain te hoog staat?
- dronken worden Winking my eye
- etc

Wat ik dus bedoel is dat digitaal draaien er echt niet voor zorgt dat je gelijk een goede dj bent. Bovenstaande punten zullen je niet snel gebeuren wanneer je meer ervaren en een wat betere dj bent (en dan nog gebeurt er ooit wel eens een stom foutje). Of je nu digitaal draait of 'analoog' (geldt eigenlijk alleen voor vinyl), je zal toch echt een hoop moeten leren voor je fatsoenlijk op een feest kan draaien. Daarom snap ik echt niet waarom er nog steeds mensen zijn die denken dat door software ineens iedereen kan draaien of dat het daarmee wel heel erg makkelijk is. Diegene die vanaf het begin alleen maar op de sync knop drukken vallen vanzelf een keer door de mand.
Dolivieira    posted on 09-11-2010 22:43
Kobuz dat bedoel ik nou te zeggen. Al zet de software de beats gelijk dan nog moet je goed timing hebben en moeten de key kloppen met elkaar ook het moment van in mixen doet software niet voor je dat moet je allemaal zelf doen. Enige wat ik wel vind dat het soms en dan bedoel ik zeker niet altijd een overgang heel steriel gaat klinken. Maar dat is mijn mening, We zitten nou bijna in?2011.?De techniek gaat vooruit en dat moeten wij DJs ook. Ik kan niet afscheid nemen van me SL1200s en mijn grote muziekcollectie aan platen ook mijn CDJs zijn heilig.?Maar ook mijn Trakor Scratch Pro. Nieuwe gadgets sta ik altijd open voor.
ArCee    posted on 10-11-2010 09:45
Poster: Dolivieira

Sorry Arcee. No hardfeelings. Maar ik ben het niet met je eens. Ik draai met een Laptop maar dan wel Timecoded daar heb ik 3 CDJs aan hangen die ik dan met 3 Decks gebruikt in Trakor Scratch Pro. En als je timecoded draait dan werkt de sync niet. Ik bereid niks voor en mix alles te plaatsen. En nog moet je gewoon beatmixen zoals jij met Cds op CDJ800 doet. Het enige wat je met Traktor op dat moment doet is dat je muziek kan gebruiken en beheren?die op je laptop staat en de effecten en loops en cue piont kan gebruiken en beheren. Heeft niks met platbacken te maken. Scheeld een hoop CD branden en Loops natloos lopen. Wat niet altijd met een CDJ kan. Het is jammer dat je zo ver woont anders had ik je uitgenodigt op het feest wat ik zaterdag moet draaien. Had je kunnen zien hoe dat gaat. Ik had van de week nog een oude kennis in een tent waar ik moest draaien die dacht er ook zo makkelijk over. Het was rustig dus heb ik hem effe het laten proberen. En het was moeilijker dan dat hij er over dacht.

Wat Armin doet is een laptop gebruiken met rekordbox en rekordbox doet niks dan alleen je muziek beheren cuepiont maken en loops maken. Meer doet Rekortbox niet. Dus dan moet je nog?zelf beatmachen.?Hetzelfde geld voor traktor in timecoded functie, De andere laptop daar draait hij logic op die hij dan live kan inmixen. Daar wil ik ook naar toe maar dan met ableton.???

Ook met een sync knop en vier decks kan je ook niet vergelijken met Playbacken. Dat is appels met peren vergelijken.

Daarom zei ik ook: IK DENK DAT MENSEN HET ZO VOELEN, EN IETS ZO VOELEN IS IETS ANDERS ALS WAT HET DAARWERKELIJK IS, TOCH?

Ik denk dat tegenstanders van digitaal draaien het voelen, alsof de deejay het allemaal niet zelf doet.
Dat is iets anders als way jij nu zegt, je bent wel degelijk met je muziek bezig etc.
Dus, gevoelsmatig denken de analoge deejays er misschien zo over, de praktijk is anders.
Wat Armin betreft, alleen zijn radio sets voor ASOT zullen op de makkelijkste en snelste manier worden gemaakt, want net als in de Fear FM topic, radio sets zijn iets anders als een live set.

Mensen kunnen iets op een heel andere wijze zien of ervaren, als wat het werkelijk is.
Iets kan er makkelijk of simpel uitzien, terwijl de werkelijkheid soms tegenvalt.
Ik denk dat daar de schoen een beetje knelt met analoge en digitale deejays.Confused??
In sommige gevallen een te makkelijke voorstelling van zaken?
User edit by ArCee on 10-11-2010 @ 09:47:04 (15%)

337 Users online: 260 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 2.107
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.579