Digitaal draaien discussie (2/19)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 06-11-2010 22:35
Om het een nette discussie te houden zal ik even alles op een rijtje zetten wat al besproken is. Ga ajb niet te ver weg van de stelling dan wordt het een chaos

Stelling:
Digitaal draaien is oke!

De stelling is gedefini?erd als;
Digitaal draaien, dmv dan een controller icm Traktor, VDJ of iets dergelijks is oke.
Digitaal draaien, dmv van puur software, is ook oke.

Verder ben ik van mening dat een mix voor de radio gemaakt mag zijn met Ableton.

Argumten voor:

Hoe dan ook blijf ik van mening dat het gaat om hoe het klinkt en wat voor platen je kiest, niet om de manier waarop het gemaakt is. Ik vind het zelfs erg kortzichtig om alle vormen anders dan het traditionele draaien uit te bannen, je loopt dan een hoop creativiteit mis.

Daarnaast is elke industrie of markt onderhevig aan vernieuwing, of je het nou leuk vindt of niet. Het is niet ondenkbaar dat het digitale draaien over een tijdje de standaard is.

Ten eerste Staat bootstrap zijn arugmant echt nog keihard overeind. Niemand die zijn argument tot nu toe omver heeft gekickt.
Vervolgens heb ik zelf ook een hekel aan mensen die op de sync knop klikken en dan zeggen; ik ben dj. En verder niet komen dan een fader heen en weer schuiven. maar er is wel degelijk een duidelijk verschil tussen mensen die een gruwelijke set neerzetten met sync knop, eventueel in combinatie van een controller, dan jongetjes van 8 die op sync klikken en dan de crossfader gebruiken. Die setjes klinken namelijk totaal anders dan van gasten zoals Bootstrap.

Dus zolang je mix niet volledig in Ableton gemaakt is, vind ik alles prima. Met puur een muis in VDJ kom je toch niet zover als op een goeie booth.
Met een controller draaien lijkt me juist een uitdaging om te laten zien dat je 3 decks tegelijkertijd kunt hebben zonder dat het vervelend klinkt..

Verder is digitaal gewoon de toekomst daar kun je niet om heen. Voor mij is op dit moment met cd's draaien nummer 1. Maar ik weet zeker dat wanneer alles goed wordt uigewerkt je een hoop meer creativiteit in digitaal kwijt kunt.

@Epocs, wat is nu jouw probleem precies? Ik snap het niet helemaal zegmaar. Ik zie jouw argumenten allemaal namelijk als een, ik kan het niet hebben dat er meerdere mensen beter zijn dan ik in beatmatchen doordat zij een sync knop hebben en ik niet.
Kom op..Het draaien gaat toch veel verder dan puur beatmatchen?? Waar is de platenkeuze, opbouw, eq technieken, effecten, filters, etc gelbeven? Dat doet de sync knop niet voor me hoor...

verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt vooral het laatste over beatmatchen, dat t maar een klein deel is van het mixen zelf

Ik denk dat FFM dit niet toestaat omdat ze echt live setjes willen hebben(Zoals eerder gezegt), nu vind ik traktor en een controller/externe mixer erbij toch ook echt een live set. Dat je nou (Weet niet precies hoe je het noemt) wave ziet bij traktor en de synq in kan drukken okee extra luxe? Aangezien je ook bij een cdj de wave hebt en er een BMPcounter in zit waar je ook vrij weinig meer aan hoeft te doen zie ik het verschil niet tussen 2 cdj1(2)000 en trakor/VDJ. Zelf vind ik ook dat er geen verschil zou moeten zijn tussen VDJ en traktor omdat dit 2 progamma's zijn die decks bevatten en afspelen. Dat het ene nou wat minder snel te vinden is(Virtual dj komt vrij snel naar boven wanneer je googled dj software) en het andere wat sneller dus meer ''aankloters'' VDJ hebben, sja dat is dan eenmaal zo.
Mixen die in DAW software zijn gemaakt vallen voor mij niet onder een liveset, dus dan zou je het gewoon als een mix moeten aankondigen. Veder, wat maakt het uit hoe iemand mixt? Bij welke manier dan ook worden je tracks niet uitgekozen en de timing+eq ook niet. Ik denk dat je dj's van goed en slecht moet gaan onderscheiden doormiddel van timing, platen keus en je eq techniek.
Dit zijn dingen die je toch nog zelf zou moeten doen(Bij platen keus kan je geholpen worden door software die de key decteert en tracks bij elkaar zoekt maar dit kan je ook net zo goed bij cd's toepassen!).

En als nou een echt talent van 13 jaar die niet veel geld heeft net een midi controllertje kan kopen met traktor en hij zet ECHT een goede mix neer neem ik hem even serieus als een bootstrap, Esmee of Kain(Om maar wat voorbeelden te noemen als ik mag)

Ik hoop dat ik mijn mening een beetje goed onderbouwt hebsmile!

Ik denk dat wanneer je een goeie set neerzet hij niet te gemaakt K-A-N zijn. Het gaat puur om een lekkere set neerzetten, en als alles naadloos in elkaar overloopt is dat top. Een klein schoonheidsfoutje boeit me aan de andere kant ook weer niet, we blijven mensen.
Alsof je een duidelijk verschil zal horen als ik met traktor draai ipv mn cd set? Ik zal alleen meer tijd hebben voor effecten enzo ipv me bezig te houden met beatmatchen.

Ik vind het erg leuk om te discussieren over van alles en nog wat, maar in deze discussie vind ik het jammer dat er weinig mensen ingaan op mijn argumenten. De enigen die erop ingaan zijn het met me eens, dus dat geeft geen goede discussie.

In principe zijn we aan het debatteren, waarbij je de ander probeert te overtuigen van jouw gelijk. Om dit te doen moet je de argumenten van de ander ontkrachten, wat niet wordt gedaan door velen hier.

Om het nog even samen te vatten is dit mijn grootste argument:

Het maakt niet uit hoe een mix voor op de radio gemaakt is, omdat het alleen belangrijk is hoe het klinkt.

Denk hierbij vooral aan plaatkeuze en opbouw en voor mij zijn beatmatchfoutjes in een radiomix erg storend.

Ik zie jullie tegenargumenten graag tegemoet.

Entertainment?
In het begin weet ik zeker dat je met normale house een stuk lekkere overgangen kan maken dmv 2 handen dan een computer. Vervolgens als je eenmaal all-round gebeure speelt zeg ik; mic! Dat kan een computer niet hoor...

En lees eens wat ik zeg allemaal... Ik heb het over VDJ incombi met een controller. En VDJ oid zonder controller werkt gewoon minder goed..
Wss kunnen de mensen achter FearFM zelf ook goed draaien, ze gaan zelf toch ook niet de hele dag staan draaien? Dat vind ik echt hetzelfde als de directeur van Philips vragen waarom hij schoonmakers zoekt omdat hij het toch ook zelf kan doen.

Argumenten tegen:

Een live mix met imperfecties hoor ik liever dan iets wat klinisch perfect maar 'nep' is. Waarom moet alles perfect zijn?

En Esmee.... volgens mij is beatmatchen iets bereiken. En iets bereiken kun je niet beter dan een ander laat dat heel duidelijk zijn iedereen stelt een andere doel aanzichzelf daarom maken mensen verschillende soorten sets snap je dat? Verderest mag je heel Mr. Leewen quote bekijken en denk dat je hierbij gelijk klaar bent.

Als je voorbeeldpersoon geen geld heeft voor wat gear dan heeft hij ook geen geld voor tracks , of doe ik nu flauw smile ?

Bootstrap helaas is jou argument al van de kaart omdat bvanleeuwen al zei dat het te gemaakt klinkt en dat dat dus niet goed is.

Esmee wat is het verschil tussen een playlist in een cafe en een virtual dj?
Leg mij dat is uit?

Veel verschil zit er niet in? Je kan ze ook op auto beatmatch zetten en netjes uitlaten fade enz. enz.?

En waarom zou fear fm dan nog DJ's uitnodigen als ze ook zelf met virtual dj een set neer kunnen zetten zijn totslot muziekliefhebbers dus hebben ze verstand van muziek?

Denk dat de Philips directeur dat ook zou doen als hij weinig geld heeft en het tijd bespaard.
Net als dat mijn baas gewoon de wc zit schoon te maken?
Even niet van belang....

Toch lees ik nog geen zin wat nou de USP van een digitale dj is in vergelijking met een jukebox? Jukeboxjes van tegenwoordig kun je zodanig instellen dat bijv. bij een verzwakt signaal hij de volgende track erin gooit. Met andere woorden hoort hij dat de outro begint gooit hij een intro er op in smile. Vervolges doe je een mixed key er overheen, gian controller erbij en voila je hebt een strakke mix? Of denk ik te makkelijk?

Verdere ordening heb ik morgen pas tijd voor sorry hiervoor.
User edit by Esmee on 06-11-2010 @ 22:36:21 (1%)

What do you think about Digitaal draaien discussie ??

Vote :   

Epocs    posted on 07-11-2010 18:03
OW grappig? Dacht dat Vato altijd ze mixjes per pio maakte?
Rusafli    posted on 07-11-2010 18:06
Poster: Epocs

@ En wat heeft mijn leeftijd voor relevante waarde?

Veel dus:

Ik en velen met mij kunnen zo een koppeling maken tussen bijvoorbeeld je ervaring en je uitspraken.

User edit by Rusafli on 07-11-2010 @ 18:08:23 (100%)
Esmee    posted on 07-11-2010 18:06
OW grappig? Dacht dat Vato altijd ze mixjes per pio maakte?

De eerste volgensmij wel, maar daarna niet meer. Hij zegt wel ze live te kunnen doen.
Epocs    posted on 07-11-2010 18:11
Poster: Esmee

De eerste volgensmij wel, maar daarna niet meer. Hij zegt wel ze live te kunnen doen.

Wou al zeggen Winking my eye Heb het per ping even voor de zekerheid gevraagd aan een vriend van hemWinking my eye Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat die style hoe hij ze mixtapes in elkaar zet echt wel zijn pure skills zijn hoe hij live ze performance neerzet. Hak op de tak style :P
Esmee    posted on 07-11-2010 18:17
Ja dat zeker, hij kan ze ook live allemaal, daar ben ik van overtuigd. maar dit vind hij handiger omdat mocht er een klein foutje inzitten hij het zo even kan aanpassen en anders niet. Er is ergens een topic over hier in djr...
Rusafli    posted on 07-11-2010 18:18
Poster: Rusafli

Veel dus:

Ik en velen met mij kunnen zo een koppeling maken tussen bijvoorbeeld je ervaring en je uitspraken.

ConfusedConfused

Epocs    posted on 07-11-2010 18:32
Poster: Esmee
Ja dat zeker, hij kan ze ook live allemaal, daar ben ik van overtuigd. maar dit vind hij handiger omdat mocht er een klein foutje inzitten hij het zo even kan aanpassen en anders niet. Er is ergens een topic over hier in djr...

Reden waarom hij zelf zegt dat de mixtape telkens in release verschuift?
-FLoriZ-    posted on 07-11-2010 18:44
Poster: Bvanleeuwen

Waarschijnlijk ouder dan jij aangezien hij niet met 'kanker' loopt te schelden.

Dat is ff lastig lezen zeg...

Dat is dat wel een beetje overdreven toch? Premixen gaat niet echt zover ik mijn RB ken. Je kan hoogstens een playlist samenstellen zodat je tijdens het mixen niet uren hoeft te scrollen/typen. Quepunten opslaan kon bij de MK3 ook dus dat is niet echt een extra. Het gaat nu makkelijker dat wel.
Verder ben ik het wel met je eens hoor: heb twee 2000's en? nog een MK3 staan hier en met de MK3 moet je wel nog meer werk verrichten. En toch, het is de real deal...(haha daar gaan we weer...)Cool

Je opmerking is echt zo relevant aan dit topic. Draagt echt zoveel bij, ja, misschien aan mijn vermaak.
Laatste wat ik daarover ga zeggen is dat we in Nederland leven en in Nederland mag je zeggen wat je wil, mogen jullie ook over mij. Daar mag ik dan echter wel op reageren, jullie ook. Maar volwassen reageren mag ook hoor. /thread.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
feestbeest    posted on 07-11-2010 18:45
Poster: Rusafli

Veel dus:

Precies waarom ik het vroeg,

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Epocs    posted on 07-11-2010 19:02
Maar waarom word dit dan publiekelijk gevraagd terwijl het ook per?PM kan?
Is dat dan expres discussie of vermaak opzoeken?

Dus nogmaals mijn vraag wat heeft dit voor relevante waarde? Volgens mij is dit een digtaal gerelateerde topic? En heeft een koppeling hier niets mee te maken?

Net als dat ik Jantje hier op het forum ga navragen... word jij elke dag thuis geslagen?waardoor jij naief reageerd in elke topic?

Kom op he?

Edit: weetje wat ik nou geweldig vind.... dat ik hier vaak lees richting (< pro's) Hee gebruik de zoek functie amateur..... Geld precies voor jullie beiden stond gewoon open en bloot in stel jezelf voor helaas heb ik dat dan ook weg gehaald om jullie te sarre!Cool
User edit by Epocs on 07-11-2010 @ 19:09:42 (62%)
Bootstrap    posted on 07-11-2010 19:06
Ik ben het met Epocs eens dat het een beetje flauw is om elke keer om zijn leeftijd te vragen, voegt zeer weinig toe aan de discussie. Aan de andere kant begrijp ik dan weer niet dat je er geheimzinnig over doet, maar dat moet je zelf weten.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Epocs    posted on 07-11-2010 19:12
Poster: Bootstrap
Ik ben het met Epocs eens dat het een beetje flauw is om elke keer om zijn leeftijd te vragen, voegt zeer weinig toe aan de discussie. Aan de andere kant begrijp ik dan weer niet dat je er geheimzinnig over doet, maar dat moet je zelf weten.

Bootstrap ik heb al snel het gevoel dat iemand dat niet voor niets vraagt.... Na een poos is dat dan vervelend en krijg ik het gevoel dat ze er iets mee willen doen snap je. ( zal vast niet in een kwade zin zijn van beide maar dan nog)
Esmee    posted on 07-11-2010 19:22
Ik denk dat het voor bedoelt was van... jij loopt wel te klagen over onze leeftijd... maar hou oud ben jij dan wel niet?
Maar aangezien het toch vrij duidelijk is dat je er geen antwoord op gaf snap ik niet dat mensen dan door blijven zeuren... je hoeft niet overal antwoord op te geven.
Bouncy    posted on 07-11-2010 19:39
Wie van jullie heeft eens een keer het verschil beluisterd tussen analoog en digitaal op fatsoenlijke speakers? Dat zet je echt aan het denken...

Verder, het digitale tijdperk heeft alles veel makkelijker gemaakt, iedereen kan tegenwoordig tekst verwerken, je kunt voor niks een brief aan een ander sturen (e-mail) en je ben altijd in contact met je vrienden (msn, fora, hyves). Ook in de pro-audio wereld is alles een stuk makkelijker geworden (zeker sinds de DiGiCo SD reeks er is), maar al dat gemakkelijker maken... word dat niet ingewikkeld? Om als voorbeeld de DiGiCo te noemen, ik heb hier regelmatig discussie's over met m'n maten, zij vinden het namelijk ideaal, weinig gewicht, klein, compact en 'overzichtelijk'. Ik zie hier inderdaad het ideale we van in, als je het apparaat moet verslepen (zie het als het verschil tussen een platentas en een usb stickje), maar is dat wel ideaal... Doordat de tafel zo klein is, en HELEMAAL OVERLADEN met functies, heb je eigenlijk te weinig ruimte om de functies te kunnen bedienen, waardoor knoppen dubbele functies hebben en je soms op de kop moet gaan staan met 1 been in je nek en je rechterhand op de linkerknop terwijl je het halleluja achterstevoren zingt om een galmpje aan te passen... Nee, doe mij dan maar een 400Kilo wegende analoge tafel, zo kan ik teminste snel en goed werken, en is de klant EN de artiest ook weer tevreden (want die houden er niet zo van dat ze lang moeten wachten en dat mensen lopen te prutsen).

Verder zit je met digitaal ook nog met het probleem dat er geen standaard patroon in zit. Zoals ik net vertelde moest ik bij de DiGiCo op de kop gaan staan met 1 been in m'n nek en m'n rechterhand op de linkerknop terwijl ik het halleluja achterstevoren zong om een galmpje aan te passen... Geef me daarna een Yamahahahahahahahahahahaha tafel en ik moet met m'n hoofd richting Amsterdam op de knieeen het onze vader bidden terwijl ik in een 7/8 maatsoort trioolen tik op het witte knopje linksbovenaan de tafel met een BPM van 140?

Vergelijk dit nu eens met het draaien? Digitaal draaien kan op zoveel uiteenlopende en verschillende manieren (en ik zie draaien met CD's trouwens ook als een manier van digitaal draaien) dat je niet kunt bepalen of digitaal in het algemeen goed of fout is?

Digitaal draaien mag van mij best? Syncen, geen probleem? Maar als je al die hulpmiddelen gebruikt, krijg je van mij ook geen enkele kans om te falen, als je dan namelijk faalt ben je echt een kneus om het maar even hard te zeggen.

Dus: het maakt mij geen f*ck uit hoe je je DJ set er neer zet, desnoods doe je het met een jukebox waar je ieder nummer een duppie in moet pleuren, zolang je de mensen maar geeft wat ze willen? Een stukkie lekkere muziek?

Ander (neven) puntje waar mensen zich (misschien nog wel meer) zorgen over maken is dat je tegenwoordig steeds makkelijker DJ bent, de drempel ligt bij ongeveer 0 euro? En dat klopt, maar iemand zonder liefde voor muziek, die het alleen om de chickies doet, zal nooit bekender worden dan een zandzak, en komt zichzelf snel genoeg tegen omdat ze de feeling missen, zalen leeg laten lopen e.d

Amen
Esmee    posted on 07-11-2010 19:53
Hoppa!
feestbeest    posted on 07-11-2010 20:00
@Epocs:
Mijn excuses dan, die vraag was er zeker niet naar kwade zin. Gewoon meer van hoeveel ervaring heb jij om zo te praten?(Snapje?)
Maargoed als jij dat niet vrij wilt geven, prima.

Back ON-toppic:
Eigenlijk vraag ik me ook af, vinden jullie of er ook nog verschil is tussen iemand die de interne mixer gebruikt van zijn software of het alleen als 'dekcs' gebruikt?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Xurion    posted on 07-11-2010 20:13
Ik gebruik een analoge mixer. Dus de software alleen als decks. 4 decks van Traktor met 10 kanalen van Ableton.
-FLoriZ-    posted on 07-11-2010 20:13
Poster: Bouncy
Wie van jullie heeft eens een keer het verschil beluisterd tussen analoog en digitaal op fatsoenlijke speakers? Dat zet je echt aan het denken...

Verder, het digitale tijdperk heeft alles veel makkelijker gemaakt, iedereen kan tegenwoordig tekst verwerken, je kunt voor niks een brief aan een ander sturen (e-mail) en je ben altijd in contact met je vrienden (msn, fora, hyves). Ook in de pro-audio wereld is alles een stuk makkelijker geworden (zeker sinds de DiGiCo SD reeks er is), maar al dat gemakkelijker maken... word dat niet ingewikkeld? Om als voorbeeld de DiGiCo te noemen, ik heb hier regelmatig discussie's over met m'n maten, zij vinden het namelijk ideaal, weinig gewicht, klein, compact en 'overzichtelijk'. Ik zie hier inderdaad het ideale we van in, als je het apparaat moet verslepen (zie het als het verschil tussen een platentas en een usb stickje), maar is dat wel ideaal... Doordat de tafel zo klein is, en HELEMAAL OVERLADEN met functies, heb je eigenlijk te weinig ruimte om de functies te kunnen bedienen, waardoor knoppen dubbele functies hebben en je soms op de kop moet gaan staan met 1 been in je nek en je rechterhand op de linkerknop terwijl je het halleluja achterstevoren zingt om een galmpje aan te passen... Nee, doe mij dan maar een 400Kilo wegende analoge tafel, zo kan ik teminste snel en goed werken, en is de klant EN de artiest ook weer tevreden (want die houden er niet zo van dat ze lang moeten wachten en dat mensen lopen te prutsen).
In dit geval gaat het erom of je de functies weet te bedienen of niet, als je ze niet kan bedienen heb je hier een punt, anders niet.

Verder zit je met digitaal ook nog met het probleem dat er geen standaard patroon in zit. Zoals ik net vertelde moest ik bij de DiGiCo op de kop gaan staan met 1 been in m'n nek en m'n rechterhand op de linkerknop terwijl ik het halleluja achterstevoren zong om een galmpje aan te passen... Geef me daarna een Yamahahahahahahahahahahaha tafel en ik moet met m'n hoofd richting Amsterdam op de knieeen het onze vader bidden terwijl ik in een 7/8 maatsoort trioolen tik op het witte knopje linksbovenaan de tafel met een BPM van 140?
Ik moest lachen.

Vergelijk dit nu eens met het draaien? Digitaal draaien kan op zoveel uiteenlopende en verschillende manieren (en ik zie draaien met CD's trouwens ook als een manier van digitaal draaien) dat je niet kunt bepalen of digitaal in het algemeen goed of fout is?
Cd's is naar mijn idee geen digitaal draaien, voor mij moet er bij digitaal toch een controller of timecode setje staan, maar da's mijn mening.

Digitaal draaien mag van mij best? Syncen, geen probleem? Maar als je al die hulpmiddelen gebruikt, krijg je van mij ook geen enkele kans om te falen, als je dan namelijk faalt ben je echt een kneus om het maar even hard te zeggen.
+1

Dus: het maakt mij geen f*ck uit hoe je je DJ set er neer zet, desnoods doe je het met een jukebox waar je ieder nummer een duppie in moet pleuren, zolang je de mensen maar geeft wat ze willen? Een stukkie lekkere muziek?
+1

Ander (neven) puntje waar mensen zich (misschien nog wel meer) zorgen over maken is dat je tegenwoordig steeds makkelijker DJ bent, de drempel ligt bij ongeveer 0 euro? En dat klopt, maar iemand zonder liefde voor muziek, die het alleen om de chickies doet, zal nooit bekender worden dan een zandzak, en komt zichzelf snel genoeg tegen omdat ze de feeling missen, zalen leeg laten lopen e.d
Ik wil na dit puntje eigenlijk wel m'n buurt rondrennen al streakend en HAIL WYTSE roepend.

Amen

@ Epocs; Draai er niet zo omheen. Of je zegt je leeftijd, of niet. Maar wees daar dan ook duidelijk in.

@Epocs:
Mijn excuses dan, die vraag was er zeker niet naar kwade zin. Gewoon meer van hoeveel ervaring heb jij om zo te praten?(Snapje?)
Maargoed als jij dat niet vrij wilt geven, prima.

Back ON-toppic:
Eigenlijk vraag ik me ook af, vinden jullie of er ook nog verschil is tussen iemand die de interne mixer gebruikt van zijn software of het alleen als 'dekcs' gebruikt?

Als mensen met decks draaien is 't prima, zonder decks en alleen een interne mixert en een muis/toetsenbord vind ik wel lelijk opzich.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 07-11-2010 @ 20:15:20 (15%)
Epocs    posted on 07-11-2010 20:34
Amen

Ik ben een persoon die dat wel interesseerd? Vind het leuk dat er verschillen zijn alleen ben ik niet fan van digitaal draaien omdat het te gemaakt is.

Eieren van een vrij uitloop kip en een legbaterij kip smaken het?zelfde maar de afkomst?ligt dus anders. Je?snapt wat ik bedoel.?

Bouncy    posted on 07-11-2010 20:38

Eieren van een vrij uitloop kip en een legbaterij kip smaken het?zelfde maar de afkomst?ligt dus anders. Je?snapt wat ik bedoel.?

En blind getest zul je het verschil niet proeven...

Das net zoals de discussie tussen analoog en digitaal qua klank... Ik kan iets digitaals zo laten klinken dat iedereen roept: dat komt zeker van een analoge bron! Ik kan met CD's zo draaien dat iedereen zich afvraagt of ik hem niet gemaakt heb met ableton... Hele discussies over gehad hier op DJResource.. (zoek maar eens in het archief..)
Epocs    posted on 07-11-2010 20:42

Das net zoals de discussie tussen analoog en digitaal qua klank... Ik kan iets digitaals zo laten klinken dat iedereen roept: dat komt zeker van een analoge bron! Ik kan met CD's zo draaien dat iedereen zich afvraagt of ik hem niet gemaakt heb met ableton... Hele discussies over gehad hier op DJResource.. (zoek maar eens in het archief..)

Had het eigenlijk over het feit dat het hem niets kan schele waar het vandaan komt over klank ga ik me niet mee bemoeien :P
Bouncy    posted on 07-11-2010 20:50

Had het eigenlijk over het feit dat het hem niets kan schele waar het vandaan komt over klank ga ik me niet mee bemoeien :P

Nee, maar om even te vergelijken dat er qua eindproduct geen verschil zit, in de manier van werken wel...
Sjoewe    posted on 07-11-2010 21:38
Dit topic op AboutDJ is een prachtige illustratie van hoe het fout kan gaan met digitaal DJ'en. Meer zeg ik niet.

http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=25&t=6414

User edit by Sjoewe on 07-11-2010 @ 21:41:02 (3%)
Tekhead    posted on 07-11-2010 21:44

En toch blijf ik je uitleg hierover bullshit vinden, je kan een digitale tovenaar zijn, maar nooit krijg je digitaal hetzelfde geluid als analoog, niet met ableton, audacity of welke software whatever.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ywe    posted on 07-11-2010 21:46
Poster: Sjoewe
Dit topic op AboutDJ is een prachtige illustratie van hoe het fout kan gaan met digitaal DJ'en. Meer zeg ik niet.

http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=25&t=6414

Ja, maar dit zijn types die lopen vanzelf wel tegen zichzelf aan....

Ik vind het erg leuk om mn gear te programmeren en te mappen en alles eruit te halen wat ik kan. Originele mixen maken en kloten met nummers.

Iemand die dit VEUL seriezer als mij aanpakt en er echt mee door gaat kan zo enorm leuke dingen maken!

Trouwens, gister kreeg ik DVD binnen van Sensation. Eerst beeld van Joris Voorn & 2000 And One is Traktor op de Macbook. 'Intro Senstion V2' oid.... leuk toch Happy, laughing Die draaiden met 2 mixers en 2 Mac's als ik t goed zag... Heb alleen maar even door de dvd geskipt omdat ik weg moest maar toch benieuwd was naar de show. Viel me wat tegen trouwens...

228 Users online: 104 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 19.287
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.253