Digitaal draaien discussie (19/19)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 06-11-2010 22:35
Om het een nette discussie te houden zal ik even alles op een rijtje zetten wat al besproken is. Ga ajb niet te ver weg van de stelling dan wordt het een chaos

Stelling:
Digitaal draaien is oke!

De stelling is gedefini?erd als;
Digitaal draaien, dmv dan een controller icm Traktor, VDJ of iets dergelijks is oke.
Digitaal draaien, dmv van puur software, is ook oke.

Verder ben ik van mening dat een mix voor de radio gemaakt mag zijn met Ableton.

Argumten voor:

Hoe dan ook blijf ik van mening dat het gaat om hoe het klinkt en wat voor platen je kiest, niet om de manier waarop het gemaakt is. Ik vind het zelfs erg kortzichtig om alle vormen anders dan het traditionele draaien uit te bannen, je loopt dan een hoop creativiteit mis.

Daarnaast is elke industrie of markt onderhevig aan vernieuwing, of je het nou leuk vindt of niet. Het is niet ondenkbaar dat het digitale draaien over een tijdje de standaard is.

Ten eerste Staat bootstrap zijn arugmant echt nog keihard overeind. Niemand die zijn argument tot nu toe omver heeft gekickt.
Vervolgens heb ik zelf ook een hekel aan mensen die op de sync knop klikken en dan zeggen; ik ben dj. En verder niet komen dan een fader heen en weer schuiven. maar er is wel degelijk een duidelijk verschil tussen mensen die een gruwelijke set neerzetten met sync knop, eventueel in combinatie van een controller, dan jongetjes van 8 die op sync klikken en dan de crossfader gebruiken. Die setjes klinken namelijk totaal anders dan van gasten zoals Bootstrap.

Dus zolang je mix niet volledig in Ableton gemaakt is, vind ik alles prima. Met puur een muis in VDJ kom je toch niet zover als op een goeie booth.
Met een controller draaien lijkt me juist een uitdaging om te laten zien dat je 3 decks tegelijkertijd kunt hebben zonder dat het vervelend klinkt..

Verder is digitaal gewoon de toekomst daar kun je niet om heen. Voor mij is op dit moment met cd's draaien nummer 1. Maar ik weet zeker dat wanneer alles goed wordt uigewerkt je een hoop meer creativiteit in digitaal kwijt kunt.

@Epocs, wat is nu jouw probleem precies? Ik snap het niet helemaal zegmaar. Ik zie jouw argumenten allemaal namelijk als een, ik kan het niet hebben dat er meerdere mensen beter zijn dan ik in beatmatchen doordat zij een sync knop hebben en ik niet.
Kom op..Het draaien gaat toch veel verder dan puur beatmatchen?? Waar is de platenkeuze, opbouw, eq technieken, effecten, filters, etc gelbeven? Dat doet de sync knop niet voor me hoor...

verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt vooral het laatste over beatmatchen, dat t maar een klein deel is van het mixen zelf

Ik denk dat FFM dit niet toestaat omdat ze echt live setjes willen hebben(Zoals eerder gezegt), nu vind ik traktor en een controller/externe mixer erbij toch ook echt een live set. Dat je nou (Weet niet precies hoe je het noemt) wave ziet bij traktor en de synq in kan drukken okee extra luxe? Aangezien je ook bij een cdj de wave hebt en er een BMPcounter in zit waar je ook vrij weinig meer aan hoeft te doen zie ik het verschil niet tussen 2 cdj1(2)000 en trakor/VDJ. Zelf vind ik ook dat er geen verschil zou moeten zijn tussen VDJ en traktor omdat dit 2 progamma's zijn die decks bevatten en afspelen. Dat het ene nou wat minder snel te vinden is(Virtual dj komt vrij snel naar boven wanneer je googled dj software) en het andere wat sneller dus meer ''aankloters'' VDJ hebben, sja dat is dan eenmaal zo.
Mixen die in DAW software zijn gemaakt vallen voor mij niet onder een liveset, dus dan zou je het gewoon als een mix moeten aankondigen. Veder, wat maakt het uit hoe iemand mixt? Bij welke manier dan ook worden je tracks niet uitgekozen en de timing+eq ook niet. Ik denk dat je dj's van goed en slecht moet gaan onderscheiden doormiddel van timing, platen keus en je eq techniek.
Dit zijn dingen die je toch nog zelf zou moeten doen(Bij platen keus kan je geholpen worden door software die de key decteert en tracks bij elkaar zoekt maar dit kan je ook net zo goed bij cd's toepassen!).

En als nou een echt talent van 13 jaar die niet veel geld heeft net een midi controllertje kan kopen met traktor en hij zet ECHT een goede mix neer neem ik hem even serieus als een bootstrap, Esmee of Kain(Om maar wat voorbeelden te noemen als ik mag)

Ik hoop dat ik mijn mening een beetje goed onderbouwt hebsmile!

Ik denk dat wanneer je een goeie set neerzet hij niet te gemaakt K-A-N zijn. Het gaat puur om een lekkere set neerzetten, en als alles naadloos in elkaar overloopt is dat top. Een klein schoonheidsfoutje boeit me aan de andere kant ook weer niet, we blijven mensen.
Alsof je een duidelijk verschil zal horen als ik met traktor draai ipv mn cd set? Ik zal alleen meer tijd hebben voor effecten enzo ipv me bezig te houden met beatmatchen.

Ik vind het erg leuk om te discussieren over van alles en nog wat, maar in deze discussie vind ik het jammer dat er weinig mensen ingaan op mijn argumenten. De enigen die erop ingaan zijn het met me eens, dus dat geeft geen goede discussie.

In principe zijn we aan het debatteren, waarbij je de ander probeert te overtuigen van jouw gelijk. Om dit te doen moet je de argumenten van de ander ontkrachten, wat niet wordt gedaan door velen hier.

Om het nog even samen te vatten is dit mijn grootste argument:

Het maakt niet uit hoe een mix voor op de radio gemaakt is, omdat het alleen belangrijk is hoe het klinkt.

Denk hierbij vooral aan plaatkeuze en opbouw en voor mij zijn beatmatchfoutjes in een radiomix erg storend.

Ik zie jullie tegenargumenten graag tegemoet.

Entertainment?
In het begin weet ik zeker dat je met normale house een stuk lekkere overgangen kan maken dmv 2 handen dan een computer. Vervolgens als je eenmaal all-round gebeure speelt zeg ik; mic! Dat kan een computer niet hoor...

En lees eens wat ik zeg allemaal... Ik heb het over VDJ incombi met een controller. En VDJ oid zonder controller werkt gewoon minder goed..
Wss kunnen de mensen achter FearFM zelf ook goed draaien, ze gaan zelf toch ook niet de hele dag staan draaien? Dat vind ik echt hetzelfde als de directeur van Philips vragen waarom hij schoonmakers zoekt omdat hij het toch ook zelf kan doen.

Argumenten tegen:

Een live mix met imperfecties hoor ik liever dan iets wat klinisch perfect maar 'nep' is. Waarom moet alles perfect zijn?

En Esmee.... volgens mij is beatmatchen iets bereiken. En iets bereiken kun je niet beter dan een ander laat dat heel duidelijk zijn iedereen stelt een andere doel aanzichzelf daarom maken mensen verschillende soorten sets snap je dat? Verderest mag je heel Mr. Leewen quote bekijken en denk dat je hierbij gelijk klaar bent.

Als je voorbeeldpersoon geen geld heeft voor wat gear dan heeft hij ook geen geld voor tracks , of doe ik nu flauw smile ?

Bootstrap helaas is jou argument al van de kaart omdat bvanleeuwen al zei dat het te gemaakt klinkt en dat dat dus niet goed is.

Esmee wat is het verschil tussen een playlist in een cafe en een virtual dj?
Leg mij dat is uit?

Veel verschil zit er niet in? Je kan ze ook op auto beatmatch zetten en netjes uitlaten fade enz. enz.?

En waarom zou fear fm dan nog DJ's uitnodigen als ze ook zelf met virtual dj een set neer kunnen zetten zijn totslot muziekliefhebbers dus hebben ze verstand van muziek?

Denk dat de Philips directeur dat ook zou doen als hij weinig geld heeft en het tijd bespaard.
Net als dat mijn baas gewoon de wc zit schoon te maken?
Even niet van belang....

Toch lees ik nog geen zin wat nou de USP van een digitale dj is in vergelijking met een jukebox? Jukeboxjes van tegenwoordig kun je zodanig instellen dat bijv. bij een verzwakt signaal hij de volgende track erin gooit. Met andere woorden hoort hij dat de outro begint gooit hij een intro er op in smile. Vervolges doe je een mixed key er overheen, gian controller erbij en voila je hebt een strakke mix? Of denk ik te makkelijk?

Verdere ordening heb ik morgen pas tijd voor sorry hiervoor.
User edit by Esmee on 06-11-2010 @ 22:36:21 (1%)

What do you think about Digitaal draaien discussie ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 10-04-2011 22:04
Poster: Epocs
Digitale dj's in de zin van software zullen altijd een streepje achterliggen op de rest.
Ze missen gewoon een?fase die vinyl/cdj gebruikers wel hebben doorlopen.

En wat als je dit allemaal wel doorlopen hebt en digitaal draaien netzoveel wardeerd als zijn eerste Technics set die hij kocht midden jaren 80?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Winston    posted on 10-04-2011 22:06
Ik heb gewoon een weerzin om een laptop/pc te gebruiken om te draaien.
?
Qua resultaat, wat het publiek te horen krijgt maakt het weinig uit met wat wordt gedraaid.
Het maakt ook weinig uit of de papa van Epocs ermee draait of Armin van Buuren.
Software is ook gemakkelijker en betrouwbaarder geworden, even betrouwbaar als een cd player set up.
Het is nog steeds goedkoper dan een vergelijkbare DJ Hardware set up.
?
Maaaarrrr ....................
?
Ik heb hetzelfde gevoel als:
I.p.v. met een iPod op stap, met een mac book op stap, met oortjes aan de headphone output
I.p.v. met een camera op stap om te filmen, met een webcam filmen gekoppeld aan een laptop
I.p.v. met een echte racewagen racen, spelen met 'Need for Speed' pc-game op een laptop
I.p.v. met een vriend gezellig gaan stappen, chatten op msn op je laptop thuis

?
Tic Toc
User edit by Winston on 10-04-2011 @ 22:19:45 (4%)
Bootstrap    posted on 10-04-2011 22:19
Ik snap eigenlijk niet dat hier nog steeds over gediscussieerd wordt.. Iedereen heeft er zijn eigen mening over en echte goede argumenten zijn er niet. Het gaat de hele tijd over het gevoel dat je erbij krijgt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Winston    posted on 10-04-2011 22:23
Qua eindresultaat, was het een goede live-set (?),?zijn er geen goede argumenten. Dat hangt helemaal af van de DJ.

Maar technisch zijn er wel voor- en nadelen. En die kun je tegen elkaar afwegen afhankelijk van het soort DJ dat je wilt zijn of worden.
Tic Toc
User edit by Winston on 10-04-2011 @ 22:24:43 (15%)
Tekhead    posted on 10-04-2011 22:26
Poster: bambamstudio
En wat als je dit allemaal wel doorlopen hebt en digitaal draaien netzoveel wardeerd als zijn eerste Technics set die hij kocht midden jaren 80?

Ach Marc, stop geen tijd en energie in die gast, hij weet alles beter en hij waardeerd enkel zichzelf. Bluf-bluf, dat is alles wat hij al bewezen heeft.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 10-04-2011 22:35
Poster: Winston
Maar technisch zijn er wel voor- en nadelen. En die kun je tegen elkaar afwegen afhankelijk van het soort DJ dat je wilt zijn of worden.

Ja die voor- en nadelen zijn toch al uitvoerig besproken? Ze worden zo ongeveer elke pagina opnieuw benoemd in andere woorden. Uiteindelijk blijft het een mening of je deze voor- en nadelen ook echt als voor- en nadelen beschouwd. Je kiest dan zelf voor een weg als 'digitale DJ', 'vinyl purist' of een of andere combinatie van iets.

Je kunt hier wel eindeloos over blijven ouwehoeren, maar als alle technische feitjes en meningen allemaal al een keer zijn langsgekomen houdt het een keer op lijkt me.

Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 10-04-2011 @ 22:36:10 (1%)
Tekhead    posted on 10-04-2011 22:45
Poster: Bootstrap
Ja die voor- en nadelen zijn toch al uitvoerig besproken? Ze worden zo ongeveer elke pagina opnieuw benoemd in andere woorden. Uiteindelijk blijft het een mening of je deze voor- en nadelen ook echt als voor- en nadelen beschouwd. Je kiest dan zelf voor een weg als 'digitale DJ', 'vinyl purist' of een of andere combinatie van iets.

Je kunt hier wel eindeloos over blijven ouwehoeren, maar als alle technische feitjes en meningen allemaal al een keer zijn langsgekomen houdt het een keer op lijkt me.

Heel juist, maar telkens er een nieuw member bijkomt die denkt het warm water te hebben uitgevonden, zich nog wat gaat roeren in topics waar hij/zij geen bal van weet, gaan de poppen terug aan't dansen, iedere keer weer. Zoals je al zegt boots, het houd een keertje op, je kan?toch ?niemand veranderen als die niet wil veranderen.
Epocs    posted on 10-04-2011 23:23
Poster: Tekhead
Ach Marc, stop geen tijd en energie in die gast, hij weet alles beter en hij waardeerd enkel zichzelf. Bluf-bluf, dat is alles wat hij al bewezen heeft.

MOD EDIT:
Dat je niet je met duidelijke argumenten komt om jezelf te bewijzen en dat je ook vrij arrogant overkomt moet je zelf weten. Op deze manier naar andere members uithalen tolereren we echter niet..

@Bam veelal gaan vinyl artiesten over op timecode.... En tuurlijk heb je gelijk dat er veel artiesten wel het bekende pad hebben gevolgd maar weet zeker dat het niet de grotere partij is.
User edit by Epocs on 10-04-2011 @ 23:24:28 (1%)
Mod edit by Sandr on 11-04-2011 14:53 (24%)
Tekhead    posted on 11-04-2011 00:21
Ik ben idd altijd online, mijn computer staat thuis en op m'n kantoor?ALTIJD aan en online, en ik ben zelfstandige met mobiel internet, idem voor m'n gsm, en heb heel weinig slaap nodig. Ben jeugdvoetbaltrainer van mijn oudste zoon, en van een junioren ploeg, ik sta vroeg op om 1 kind z'n boekentas klaar te maken, zorg voor de kleinste, was en verschoon hem, en zorg voor mijn vrouw die revalideerd van een zwaar werkongeval, en tussendoor ben ik met muziek bezig. Ik spam de topics niet vol, en kraam geen onzin uit op djr, maar schenk wel prijzen voor mixcontest.?Ik draai 1 weekend op 2 minstens, en in tegenstelling tot gij, doe ik niet minachtend tegenover mijn Noorderburen.
Ik nodig je dan ook uit om langs te komen bij mij thuis, kantoor en voetbalvereniging, zodat je bovenstaande met je eigen ogen kan waarnemen. Stuur je gegevens maar, en wanneer je wil of kan?langskomen, en ik maak tijd vrij.?
User edit by Tekhead on 11-04-2011 @ 01:30:03 (10%)
bambamstudio    posted on 11-04-2011 00:27
Toch wel een voordeel, ik hoef niemand meer uit te nodigen, leden komen gewoon langs en schrijven een review over me Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 11-04-2011 00:30
-edit-
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 12-04-2011 @ 23:13:20 (100%)
Tekhead    posted on 11-04-2011 00:38
Toch wel een voordeel, ik hoef niemand meer uit te nodigen, leden komen gewoon langs en schrijven een review over me Happy, laughing

Idd, maar we weten dan ook allemaal, wat je hebt staan (gear en studiogear), wat je hebt gedaan en gemaakt, en wat je kan en geeft niet af op members met andere gedachte. Cool

on topic: heb jij de nextbeat staan ? en is dat leip die remote mogelijkheden ?

@Limb.: daar heb ik nog nooit last van gehad, heb geen enkele reden daarvoor. Happy, laughing
User edit by Tekhead on 11-04-2011 @ 00:41:02 (48%)
bambamstudio    posted on 11-04-2011 00:42
Nee heb niet dat veels te dure Nextbeat ding. Ik zou zoiets ook nooit kopen, geldt ook voor die nieuwe stanton
Tekhead    posted on 11-04-2011 00:54
Ik heb de prijs ook altijd buiten proporties gevonden, wil alleen graag weten of het leuk is om er mee te spelen, en wat dat nu echt allemaal kan, aankopen zou ik dat ook nooit doen, zeker niet voor zo'n prijs.
Ywe    posted on 11-04-2011 07:09
Ik heb de prijs ook altijd buiten proporties gevonden, wil alleen graag weten of het leuk is om er mee te spelen, en wat dat nu echt allemaal kan, aankopen zou ik dat ook nooit doen, zeker niet voor zo'n prijs.

Eat dat betreft ben ik ook zer jaloers op Marc, zoveel gear om te testen. Ik kijk altijd naar nieuw uitgekomen spul (maakt niet uit welk merk, heb tenslotte een Hercules controller bij een volledige Pioneer set staan) en zie dan de mogelijkheden, en dan gaan mn handen zo verschrikkelijk jeuken!

ben het wel eens met de eerdere opmerking dat elke pagina de zelfde meningen voorbij komen! De definitie digitaal draaien hebben we nu wel doorgezaagd. You hate it, you love it or you love to hate it!
LucDelpeche    posted on 11-04-2011 10:33
or hate it to love it Winking my eye
bambamstudio    posted on 11-04-2011 18:59
Poster: LucDelpeche
or hate it to love it Winking my eye

Love it Happy, laughing
Xurion    posted on 11-04-2011 19:15
Indeed love it!
Tekhead    posted on 12-04-2011 00:36
Love it Happy, laughing

who not ?
LucDelpeche    posted on 12-04-2011 00:59
Ik ben idd altijd online, mijn computer staat thuis en op m'n kantoor?ALTIJD aan en online, en ik ben zelfstandige met mobiel internet, idem voor m'n gsm, en heb heel weinig slaap nodig. Ben jeugdvoetbaltrainer van mijn oudste zoon, en van een junioren ploeg, ik sta vroeg op om 1 kind z'n boekentas klaar te maken, zorg voor de kleinste, was en verschoon hem, en zorg voor mijn vrouw die revalideerd van een zwaar werkongeval, en tussendoor ben ik met muziek bezig. Ik spam de topics niet vol, en kraam geen onzin uit op djr, maar schenk wel prijzen voor mixcontest.?Ik draai 1 weekend op 2 minstens, en in tegenstelling tot gij, doe ik niet minachtend tegenover mijn Noorderburen.
Ik nodig je dan ook uit om langs te komen bij mij thuis, kantoor en voetbalvereniging, zodat je bovenstaande met je eigen ogen kan waarnemen. Stuur je gegevens maar, en wanneer je wil of kan?langskomen, en ik maak tijd vrij.?

Harde werkers? de mannen van Antwerpen - Noord Happy, laughing Je woont dichtbij mij (all? waar ik nu resideer) mag ik ook eens langskomen om te praten en samen wat te draaien, je lijkt mij een respectabele persoon, en me dunkt dat jij niet oorspronkelijk van Essen bent maar van Antwerpen of de rand ervan ?
Poster: Limb-Girdle
Waarom worden de (kinderachtige) 'discussies' altijd op de man gespeeld hier op DJR?

Een user in de mid-life crisis vs. een puberende user... Hoe lang gaat dat nog door...

(Dit bericht kan je moet je niet al te serieus nemen Winking my eye)

Dit is een boter noch vis opmerking waarmee je alle kanten uit kan en toch sympathiek willen overkomen Cool?
En waarom een mid-life crisis, omdat hij zich niet laat aanvallen door een jongere of omdat hij op zijn leeftijd nog dj is ? Denk niet dat hij tijd noch redenen heeft voor een mid-life crisis Winking my eye
vanilladj    posted on 12-04-2011 10:17
Deze website is wel handig: http://www.digitaldjtips.com/
Was voorheen: Nils7
Limb-Girdle    posted on 12-04-2011 23:15
Harde werkers? de mannen van Antwerpen - Noord Happy, laughing Je woont dichtbij mij (all? waar ik nu resideer) mag ik ook eens langskomen om te praten en samen wat te draaien, je lijkt mij een respectabele persoon, en me dunkt dat jij niet oorspronkelijk van Essen bent maar van Antwerpen of de rand ervan ?

Dit is een boter noch vis opmerking waarmee je alle kanten uit kan en toch sympathiek willen overkomen Cool?
En waarom een mid-life crisis, omdat hij zich niet laat aanvallen door een jongere of omdat hij op zijn leeftijd nog dj is ? Denk niet dat hij tijd noch redenen heeft voor een mid-life crisis Winking my eye

Hier geef ik je gelijk in, nutteloze opmerking van me! Was iets te voorbarig om op de submit knop te drukken Winking my eye
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 12-04-2011 @ 23:16:21 (2%)
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 02:44
Ach, niet zo erg hoor, zal hij je wel niet kwalijk nemen denk ik.

ontopic: In de vele clubs die ik afgelopen tijd bezocht heb in Europa, zijn de meest gangbare booths momenteel, de cdj-2000 met DJM-800 of A&H, Rodec ook nog zeer veel, en andere topmixers, en op grote feesten, party's of rave's zie je dan meerdere laptop/timecoded/ controller dj's, is echt wel opvallend, en dit varieerd niet volgens leeftijd of nationaliteit van de DJ.
Tekhead    posted on 16-04-2011 03:06
Ach, niet zo erg hoor, zal hij je wel niet kwalijk nemen denk ik.

natuurlijk niet, ben niet kleingeestig

This is an old Topic

No new postings for 5.252 days.
 Post CommentThat would be 175.1 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

219 Users online: 173 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 31.535
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.563