Ableton ''master tempo''
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JMwan    posted on 06-11-2010 21:11
als je in ableton nummers verlaagt in bpm verandert de toonhooogte niet, master tempo wordt dat op de pioneers genoemd of op andere spelers key lock. Is er een manier om dit uit te zetten want mijn tracks gaan verneukt klinken als ik de bpm te sterk aanpas..

What do you think about Ableton ''master tempo'' ??

Vote :   

Camino    posted on 06-11-2010 21:19
Uit zetten weet ik niet, maar selecteer hoge kwaliteit als je cpu het aankan...
Bootstrap    posted on 06-11-2010 21:36
Het uitzetten van mastertempo heeft waarschijnlijk geen effect op de uiteindlijke kwaliteit. Als je een mp3tje heel erg vertraagt zal hij altijd slecht gaan klinken.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Sjoewe    posted on 06-11-2010 21:43
Op de track klikken. Dan komt er een menu'tje onderaan. Daar zit een knop in met 'Warp' en die zet je uit. Dan wordt die track niet gekoppeld aan het mastertempo Happy, laughing
Epocs    posted on 06-11-2010 21:54
Poster: Bootstrap
Het uitzetten van mastertempo heeft waarschijnlijk geen effect op de uiteindlijke kwaliteit. Als je een mp3tje heel erg vertraagt zal hij altijd slecht gaan klinken.

Helpt zeker wel en het hoeft niet ten koste te gaan.

Bootstrap    posted on 06-11-2010 22:22
Natuurlijk gaat het wel ten koste van de kwaliteit als je een mp3 vertraagt. Dat is gewoon een feit, als je wil leg ik je wel uit hoe het werkt. Maar dat kun je zelf ook wel opzoeken.
main    posted on 06-11-2010 23:31
offtopic:
@bootstrap: heeft dat niet te maken met het aantal khz? waarvan 44khz normaal is voor een nummer
Bootstrap    posted on 06-11-2010 23:39
Ja klopt. Dat betekent dus dat er 44.000 samples per minuut zijn. Als je zo'n track oprekt gaat alle data verder uit elkaar liggen waardoor er in principe 'gaten' ontstaan. Software zoals Ableton en Traktor kunnen deze gaten heel slim opvullen waardoor het niet snel slecht gaat klinken, maar in principe raak je dus altijd kwaliteit kwijt als je gaat rekken. Zeker als het heel extreme vormen aanneemt gaat het raar klinken. Je kunt wel oneindig versnellen zonder kwaliteitsverlies, eigenlijk verhoog je de bitrate dan dus Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.410 days.
 Post CommentThat would be 180.3 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

274 Users online: 125 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 94.848
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.891.885