Waarom CD timecode?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJSHAK3S    posted on 06-11-2010 20:45
Nou ik vraag me af,
Wat is het nut van cd timecode,
Voor minder geld en dezelfde kwaliteit heb je een midi controller,
Bij vinyl snap ik het nog,
Maar je geeft over de 1000,- uit voor 1 cdj terwijl bvb een mooi controller veel goedkoper is en vaak ook 2 decks heeft,

Wat vinden andere (misschien mensen met ervaring) hiervan.

What do you think about Waarom CD timecode? ??

Vote :   

Camino    posted on 06-11-2010 21:21
Ik draai met traktor, en al gebruik ik liever vinyl om mn timecode te bestuderen; hebben niet alle clubs draaitafels...
Ywe    posted on 06-11-2010 21:46
Ik had CDJ's en ook timecode.

Dan kan je dus CD's draaien, en digitaal.

Met een controller kan je geen CD's draaien als je dat wil, zelfde als je met platen hebt alsware
DJSHAK3S    posted on 06-11-2010 22:16
Poster: Ywe
Ik had CDJ's en ook timecode.

Dan kan je dus CD's draaien, en digitaal.

Met een controller kan je geen CD's draaien als je dat wil, zelfde als je met platen hebt alsware

dan kan je (volgens mij) beter alle cd's digitaal maken,
met bvb.een denon sc2000 kan je ook heelveel terwijl ie heel goedkoop is.
Epocs    posted on 06-11-2010 22:17
Dit was mijn redenering;

1. Wil ik in clubs draaien etc. JA
2. Wat staat daar> Vinyl of CD spelers
3. Is het slim om je eigen spul mee te nemen> Nee diefstal gevoelig
4. Wat ik met een CDJ kan kan ik dat ook met een midi controller> Nee
5. Heb ik het geld voor een CDJ> nee maar ik spaar wel door voor iets goeds.

Winston    posted on 07-11-2010 00:47
Van alle systemen heeft cd time code het minste nut.

Bij time code ging het om vinyl gevoel gecombineerd met al je tracks op een laptop i.p.v. sjouwen met platen.

Als je geen behoefte hebt aan vinyl gevoel en geen platen of cd's wil sjouwen, dan is een controller inderdaad het beste.

Als je met cd's draait draai je met cd players. En als je met de laptop draait, heb je controllers die i.d.d. goedkoper zijn met precies dezelfde en vaak meer functies dan de cd players.

Belangrijkste voordeel van cd players is dat je in al de clubs mee terecht kunt zonder speciale voorzieningen of? installeren van gear.
Tic Toc
User edit by Winston on 07-11-2010 @ 00:48:39 (29%)
Tekhead    posted on 07-11-2010 03:17
Vind ik ook dat cd weinig nut heeft.
Bij vinyl ligt dat anders, en vooral bij scratch-dj's die al wat ancienniteit hebben die willen scratchen met 12'?dus vinyl timecode. Het is doordacht?en knap ontworpen, is bij benadering het dichts bij het echte vinyl draaien, en beatmatch vinyljocks zullen het eens zijn met mij als ik zeg dat er toch belangrijke verschillen zijn tussen beide, en voor mij is dat de needledrop met echte vinyltracks. Ik ken bijna al m'n platen die?ik met regelmaat draai hun beatz en breaks bijna blindelings, dus plaat neerleggen en naald meteen in de juiste groef leggen, en dat lukt me niet met T-C.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJSHAK3S    posted on 07-11-2010 09:58
Volgens mij zijn de efecten dan ook niet meer bruikbaar ( weet niet zeker heb gehoord van iemand)
Maar als je naar club gaat kan je beter cd's meenemen lijkt me.
Sandr    posted on 08-11-2010 06:48
Ik heb traktor scratch en gebruik dit met cd's...waarom?

Vooropgesteld: het liefst draai ik met gewone cd's, als je echter allround dj bent betekend en ook nog eens heel veel originele cd's hebt betekend dat een hoop gesjouw...

Met timecode cd's kan ik draaien zoals ik gewend was met cd's. alleen tracks zoeken is anders en je hoeft niet meer van cd te wisselen.

Bovendien heeft niet elke discotheek of kroeg heel veel ruimte in zijn dj booth. Een laptop en je geluidskaartje kan je meestal wel kwijt. Een hele controller is dan weer wat moeilijker.

En natuurlijk het gevoel, met vinyl gaat dat nog meer op maar als je al jaren met cdj's draait heb je ook daar een 'gevoel' voor ontwikkeld en dat blijft zo behouden...
Play that funky music white boy....
Winston    posted on 08-11-2010 14:09
En wat doe je als straks alle clubs zijn voorzien van cd decks met usb. Met usb stickjes lopen of toch nog met een laptop en geluidskaartje?
Tic Toc
DJSHAK3S    posted on 08-11-2010 14:17
USB dan hoef je maar stickjes in te pluggen en beginne maar,
?
Camino    posted on 08-11-2010 15:52
Laptop en geluidkaart... dan kan ik alsnog met loops tekeergaan wat nooit puur met CD zou kunnen...
Dolivieira    posted on 08-11-2010 17:56
Poster: Sandr
Ik heb traktor scratch en gebruik dit met cd's...waarom?

Vooropgesteld: het liefst draai ik met gewone cd's, als je echter allround dj bent betekend en ook nog eens heel veel originele cd's hebt betekend dat een hoop gesjouw...

Met timecode cd's kan ik draaien zoals ik gewend was met cd's. alleen tracks zoeken is anders en je hoeft niet meer van cd te wisselen.

Bovendien heeft niet elke discotheek of kroeg heel veel ruimte in zijn dj booth. Een laptop en je geluidskaartje kan je meestal wel kwijt. Een hele controller is dan weer wat moeilijker.

En natuurlijk het gevoel, met vinyl gaat dat nog meer op maar als je al jaren met cdj's draait heb je ook daar een 'gevoel' voor ontwikkeld en dat blijft zo behouden...

+100000 Wij begrijpen mekaar en?ik ben Cd branden meer dan beu
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
aurelienvdv    posted on 08-11-2010 18:18
en het is zo gemakkelijk om je bibliotheek te ordenen.. eventjes op bpm ordenen, hmm even die naam intikken en je hebt je liedje op de seconde
Dolivieira    posted on 08-11-2010 18:52
Bijvoorbeeld. En je kan heel veel meenemen. Zoveel wat nooit en ten nimmer met CDs of platen mogelijk is.

Winston@ ?nog met traktor draaien. Want je kan hem overal op aansluiten zowel MIDI als Timecoded. Geld ook voor Serato en Virtual DJ.??

Tekhead @ Ben ik niet met je eens. Probeer hem maar eens op je Technics SL DZ1200. Er gaat een wereld voor je open.

Het vinyl gevoel is leuk maar een beetje achterhaald verhaal?omdat veel CDspelers zijn die het vinyl gevoel prima nabootsen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-11-2010 @ 18:59:17 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.416 days.
 Post CommentThat would be 180.5 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

400 Users online: 317 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 48.307
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.255.307