avondje draaien op afstand
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayVeeNL    posted on 04-11-2010 12:49
Heyhey Happy, laughing ik had een vraagje met betrekking tot onze jeugdsoos. voor 3 jaar terug begon ik bij ons lokale honk als dj op de vrijdagavond, en ben sinds een week verhuisd naar antwerpen. nu heb ik met de jongens die het hebben overgenomen afgesproken dat ik 1x in de maand op de vrijdagavond nog wel zou willen draaien. ons idee is nu dat we 1x in de maand een webcam op het publiek gericht hebben, en daarbij met een scriptje op 't internet die cam met chat uitzenden, zodat ik in antwerpen kan zien hoe druk het is en hoe het volk op de muziek reageert, de chat dan dus voor verzoekplaatjes. ze draaien in de soos met virtual dj, en mijn idee was nu dus om dan op afstand over het internet live te gaan dj'en. (gewoon vanaf mijn eigen laptop, ook de muziek) met welk programma is dit het beste om te gaan doen, is de kwaliteit goed genoeg om in een zaal uit te zenden en hebben jullie misschien nog tips over hoe ik dit misschien beter kan doen of gewoon toch maar over het internet te doen? alvast heel erg bedankt :D ohja, ik hoop dat ik dit in het juiste topic heb geplaatst? ;P

What do you think about avondje draaien op afstand ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 04-11-2010 13:25
Wtf....Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :P Djeez
HEEL slecht idee ben ik bang...Gaat geheid niet goed, of iets mis..
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 04-11-2010 @ 13:36:27 (100%)
DJADMIN    posted on 04-11-2010 13:28
Ik zou zeggen : mission impossible.

En als het possible is...zal het waarschijnlijke en dikke investering zijn !!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
TH3llC    posted on 04-11-2010 13:30
denk dat de kans heel klein is dat er niets mis zal gaan..
Bootstrap    posted on 04-11-2010 13:37
Er zit een functie in traktor waarmee je live kunt streamen. Een vriend van me doet dit wel eens, werkt heel goed Happy, laughing Je hebt dan wel iets van een server nodig om over te streamen, weet niet precies hoe dit werkt eerlijk gezegd. Bij DeepFM wordt dit trouwens ook gedaan.

Nog makkelijker is om via Skype te streamen, maar dan heb je volgens mij wel een lagere audiokwaliteit. Je kunt wel je de line-in op je laptop als audiobron gebruiken voor Skype.

Mijns inziens zou de mooiste oplossing een audiostream vanuit traktor via een eigen server met beeld via Skype zijn. Je zult vast wel eens last hebben van schokkerige audio of beeld, maar je moet zelf vooral maar eens gaan testen. Wel een geinig idee Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
EleMentcp    posted on 04-11-2010 13:58
ik weet wel dat richie hawtin zo iets doet met traktor en liveset van andere mensen nemen en die weer in zijn set verwerken via traktor. via livestream in traktor.

correct me if i am wrong

Bootstrap    posted on 04-11-2010 14:03
Dat is wel heel erg vet! Cool
BennoRevelli    posted on 04-11-2010 14:45
Ik heb dat een keer gedaan als een experiment met een groepje gemotiveerde mensen.

Draaien vanaf een andere locatie in de buurt via een livestream in 320 KBPS.

Uiteraard met een media encoder en via een server en een grootte buffercache zodat je geen bliepjes of onderbrekingen in je audio krijgt.

Je hebt daarvoor sowieso ook een stabiele interconnectie voor nodig met genoeg bandbreedte.

Maar de kans op technische fouten is natuurlijk aanzienlijk groter.
Lijkt me wel een leuk experiment voor je.. meer ook niet

Echt werken gaat zoiets namelijk niet,,
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 04-11-2010 @ 14:47:25 (32%)
JayVeeNL    posted on 04-11-2010 15:16
het is ook meer voor een jeugdsoos he, dus niet voor een bekende club met een goeie naam ofzow Winking my eye
gaat nu sowieso vaak wat mis, ze zijn net een paar weken open, afgelopen week hoorde ik dus al dat 1 van de 2 speakers al uit was gevallen, dit bleek gelukkig maar een los contactje te zijn. en dat het een en ander ging clippen. dus dat de verbinding af en toe wegvalt is niet zo'n ramp. wij hebben in antwerpen een snelle goeie verbinding, en hoogstwaarschijnlijk straks in de jeugdsoos ook. een server heb ik ook nog wel staan, dus dan ga ik dat eens met tractor uitproberen Happy, laughing
voor nu iig thnx, ik laat het binnenkort wel ff weten hoe het uiteindelijk is gegaan.
en uiteraard staat er in de soos ook nog iemand van de tech 8er voor het geval het mis gaat, dat hij het zo over kan pakken Winking my eye
We should try it with tractor Winking my eye
ElVrieso    posted on 04-11-2010 15:57
Ja ok?, maar het is toch leuk om op het publiek in te spelen? Waar draaien natuurlijk ook een groot deel om gaat?
Ik zou zeggen, zoek bij jou in de buurt een jeugd-gebeure op. Ga daar dan draaien. (als dit mogelijk is)
Laat hun maar een andere DJ zoeken. xd

Maar je kan natuurlijk altijd alles een keer proberen! Winking my eye

Bruno de Vries - @djelvrieso
Sebasz    posted on 04-11-2010 18:11
Gewoon streamen @ 320kbps moet wel kunnen Happy, laughing Zeker geen mission impossible hoor.

OtsAV DJ ofzo moet je hebben en dan shoutcast plugins e.d.
AdenFarleigh    posted on 04-11-2010 19:14
Je moet een server hebben voor een fatsoenlijke kwaliteit; al ben ik niet bekend met de kwaliteit van een serverloze Traktor. Skype is sowieso een afrader.
Mocht je de beschikking over een server kunnen krijgen, gebruik dan B.U.T.T. ofzo..
Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
jochemke    posted on 04-11-2010 20:55
Een handige site hiervoor is www.listen2myradio.com
Ik heb het zo ongeveer ook gedaan en dan gewoon die gegevens in traktor ingeven en je bent vertrokken. Het is even wennen en zoeken maar het lukt wel.

groetjes
EleMentcp    posted on 04-11-2010 23:31
Poster: EleMentcp
ik weet wel dat richie hawtin zo iets doet met traktor en liveset van andere mensen nemen en die weer in zijn set verwerken via traktor. via livestream in traktor.

filmpje gevonden, interview met richie over ze setup richie hawtin sync via internet

TH3llC    posted on 04-11-2010 23:47
het blijft me riskant lijken..
ik wens je veel succes maar misschien niet slecht voor een backup voor in het jeugdhuis..
Bootstrap    posted on 05-11-2010 00:51
Poster: EleMentcp

filmpje gevonden, interview met richie over ze setup richie hawtin sync via internet

Dat filmpje ken ik wel, maar hij zegt ethernet geen internet. Hij bedoelt gewoon dat hij met midi clock synced met andere laptops via een ethernetkabel op locatie Cool
Gerdo    posted on 05-11-2010 13:21
Poster: DJELVRIESO
Ja ok?, maar het is toch leuk om op het publiek in te spelen? Waar draaien natuurlijk ook een groot deel om gaat?
Ik zou zeggen, zoek bij jou in de buurt een jeugd-gebeure op. Ga daar dan draaien. (als dit mogelijk is)
Laat hun maar een andere DJ zoeken. xd

Maar je kan natuurlijk altijd alles een keer proberen! Winking my eye

Wat djelvrieso hier zegt maar het is toch leuk om op het publiek in te spelen. Dat lijkt me moeilijk om het van een webcam in te schatten wat het publiek doet. Je hebt via de webcam niet het hele overzicht over de zaal volgends mij. Maar je kunt het altijd proberen.

succes ermee
kobuz    posted on 05-11-2010 17:59
Poepoe, wat een hoop negatieve reacties hier! Wat de boer niet kent vreet ie niet? Technisch is het hartstikke goed mogelijk en ik vind het wel een geinig idee. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar met de tips van hierboven moet je wel iets uit kunnen vogelen volgens mij. Traktor streamen werkt prima, zolang je inderdaad via een goede stabiele server gaat. Heb zelf in ieder geval al vaker streamende live sets inclusief beeld gevolgd zonder problemen.

En tja, misschien dat er af en toe een hickup in zal zitten, boeiend, dat zal niemand in zo'n jeugdsoos erg vinden of wel? Laat alleen maar extra zien dat jij vanuit Antwerpen nog steeds aanwezig bent Happy, laughing
Lange    posted on 16-11-2010 21:39
ik vind het een origineel idee maar er kleven wat nadelen aan:

- Streamen (check je bandbreedte en stabiliteit van je aansluiting die je tot je beschikking hebt, vooral in Belgie wil dat nog wel eens een probleem zijn)
- PC's met voldoende rekenkracht, denk aan het eventueel bufferen van het geluid
- Anticiperen op publiek is lastig maar met een goede webcam moet dat te doen zijn.

Ik zou zeggen, gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Zorg gewoon voor een backup dj op de testavond voor het geval de verbinding het niet trekt dan kan je het opgeven en de inhouse dj het over laten nemen.

This is an old Topic

No new postings for 5.291 days.
 Post CommentThat would be 176.4 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 26 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 63.163
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.736.115