DJ cursus
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJSHAK3S    posted on 03-11-2010 21:53
Hey mensen!(of andere wezens).
Ik zit op drum en via mijn muziekschool ga ik ook (met korting anders was het veel te duur) een dj cursus volgen.
Ik hoor veel mensen die zeggen met verschilende meningen over zo'n cursussen duss,
ik ga bijhouden elke week als ik les heb, wat ik geleerd heb en wat er gebeurd is,
De cursusstart 24 november (duurt nog wel even) .
is elke week.
1 uur les per keer.
ik Hou jullie op de hoogte en,
Brand maar los!

What do you think about DJ cursus ??

Vote :   

Estacy    posted on 03-11-2010 21:55
Ik vindt dat als je begint met DJ'en je beter kunt experimenteren dan les volgen. maargoed. tis handig als je weet wat DJ'en inhoudt en wat beatmatchen is enzo. schiet allemaal sneller op dan dat je dat zelf moet gaan uitvogelen (zoals ik had)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Limb-Girdle    posted on 03-11-2010 21:55
waar moeten we op los branden?
Where the music meets the deejay!
DJSHAK3S    posted on 03-11-2010 22:04
@ limgirdle reacties wat jullie vinden

@Estacy dat ga ik dus nu proberen uit te vinden hoe en wat er op zo'n cursus gebeurt.
Lomme_    posted on 03-11-2010 22:43
Maw je wilt zeggen dat we alles aan jou kunnen vragen, terwijl hier muziekfanaten zitten die meer dan 20 jaar met muziek bezig zijn?
TH3llC    posted on 03-11-2010 22:51
ik vind het veel fijner om alles zelf te leren,
bv. ik heb 8jaar gitaar gesteeld en pas lessen gevolgt op 6jaar voor speciale effecten en trukjes die je zogoed als onmogelijk zelf kunt leren.
in jou geval vind ik dat je beter een jaar ofzo zelf probeert dat je al zeker kan beatmatchen dat is de basis daar moet iedereen mee beginnen.. ik denk dat na een jaar de lessen veel meer effect gaan hebben.
maar langs de andere kant, ze zeggen dat het moeilijker is iemand iets af te leren dan iets bij te leren
dus als je iets verkeert zou doen.. je snapt het wel
maa toch veel succes met de cursus
DJSHAK3S    posted on 04-11-2010 08:33
@lomme_?
ik bedoel dat veel mensen dingen over die cursussen hier dingen over cursussen gaan zeggen, terwijl jullie nog niet eens weten hoe zo'n cursus gaat,
hou ik bij wat er gedaan word zodat jullie kunnen oordelen voor andere mensen ofzo of zo'n cursus echt veel voordelen heeft,
Yorick    posted on 04-11-2010 10:53
Maar aan de andere kant is het ook wel goed als je les neem, (als je doorgewinterd ben is het natuurlijk anders).
Je wordt er altijd wel wat wijzer door en en leert sneller bepaalde dingen. Als je vragen heb of ergens info over zoekt kan je het direct vragen.
Een zanger (semi / prof) zanger neemt toch ook regelmatig zang (stem) les?
Hiermee kan je het vergelijken.

Heeft hier iemand wel is met een andere ''ervaren'' dj positieve en/of negatieve besproken van de de manier waarop je draai?
Hier leer je ook heel erg van..
Tekhead    posted on 04-11-2010 11:00
Zo een cursus is niks mis mee, zeker als je totaal geen kennis hebt van benamingen tellen van beats en alle nieuwe snufjes, maar 1 uur per week vind ik dan wel weinig, 2 uur aaneen en een keer of 3 per week is dan wel het minimum, want als je iets misbegrepen hebt en je oefent thuis en je merkt dat er geen jota van klopt moet je een week wachten en dat proberen recht te trekken in de volgende les, en als je dat 2x overkomt denk ik dat de interesse snel over is.

Btw, hoeveel kost zo een cursus eigenlijk ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bvanleeuwen    posted on 04-11-2010 11:14
Ik heb dat ook gedaan, je kan de basis erg snel leren. Dat kan trouwens via dit forum ook. Er zijn een heleboel mensen die erg goed uit kunnen leggen. Dat kost dan een paar biertjes en avonden leeswerk, maar is natuurlijk minder gezellig. Het nadeel van het dj'en is dat je uren lang alleen bezig bent tijdens het leerproces. Ik vond het altijd vet om andere beginnende dj's tegen te komen. Bovendien waren de 'tutoren' knettergek en super lachen!!
Tekhead    posted on 04-11-2010 11:21
Jaja, alle oldskool dj's en Tutors zijn knettergek. LOL
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 04-11-2010 12:28
Ben het eens met Tekhead dat de frequentie laag is. En ook met Bvanleeuwen dat je gewoon gebruik kan maken van internet tutors.

Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. Dus ik volg je.

Succes!
Tic Toc
DJSHAK3S    posted on 04-11-2010 15:04
@tekhead ik wil hier geen excacte prijs noemen maar laten we houden op een paar tientjes ( alleen omdat mijn hele familie lid is van die muziekschool.)
@bvanleeuwen dat d8 ik dus ook.
ik wil ook eens op de wat duurdere apperatuur draaien dus dat leek me ook leuk.
Esmee    posted on 04-11-2010 16:57
Ik heb zelf zo'n cursus gevolgd paar jaar geleden toen ik zelf nog geen apparatuur had. Ik heb er wel aardig wat van geleerd. Qua eq'en bijv. Ik vond het wel leuk en leerzaam.
DJSHAK3S    posted on 04-11-2010 21:23
dit is dus de redn dat ik bijhoud hoe zo'n cursus gaat je ziet iedereen wat endere reactie hebben.
Starmack    posted on 05-11-2010 08:54
Helemaal niks mis met een DJ cursus. Je krijgt alles te weten wat je moet weten en het is aan jezelf hoe je deze kennis gebruikt. Waar ga jij die cursus doen eigenlijk?
Bringing the best in Trance & Progressive
DJSHAK3S    posted on 05-11-2010 10:56
In venlo zelf :D
georganiseerd door lokale muziekcshool samen met perron55 (poppodia)

This is an old Topic

No new postings for 5.304 days.
 Post CommentThat would be 176.8 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 21 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 27.860
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.836.319