FL Studio 2 Vraagjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DelCortez    posted on 03-11-2010 18:28
2 Vraagjes About Fl Studio Het kan zijn dat het dom overkomt, maar ben pas net begonnen met het produceren :$ 1. Is het mogelijk om 2 tracks die je over elkaar zet en dat je die kan sync. Net zoals Virtual DJ. 2. Hoe kan ik de pitch echt helemaal voluit krijgen. 100% Ik kan nu met mijn Pitch Wheel op me Midi maar tot 200 Cents... Ik wil de volle pot gebruiken om een een mooi opbouwend geluidje te maken.

What do you think about FL Studio 2 Vraagjes ??

Vote :   

main    posted on 03-11-2010 19:07
1: linksboven op de mp3 (nadat je die in je playlist hebt gezet) kun je de optie:'fit to tempo' aan klikken. daarmee kun je m syncen aan de/het bpm.
2: geen idee.. bij mij gaat ie wel de volle 100%
DelCortez    posted on 03-11-2010 19:31
Bedankt Voor Je Reactie!

2: Ik bedoel bijvoorbeeld de track: One (Swedish House Maffia) Het begin. Steeds dat de beat sneller gaat.
main    posted on 03-11-2010 19:34
hmm, kun je misschien het beste doen met een pio cd speler. loopje maken van een bass (die moet je dus van te voren amekn).
en dan loop out adjust.

en anders word het heeeeeeeeel veel werk.

of als je dus de pitch zelf bedoelt: in je sample opties (dus pitch en volume en echo etc. etc.) staat ook iets van: time, vergrootte versie van de pitch. maar daar kun je helaas geen automation op doen
DelCortez    posted on 03-11-2010 19:45
Ok, Ik zal eens even puzzelen Winking my eye Bedankt voor je hulp!
main    posted on 03-11-2010 19:50
graag gedaanSmile we zijn er immers om elkaar te helpen, niet?
Esmee    posted on 03-11-2010 20:30
Nou gebruik ik zelf geen FL, maar is het niet mogelijk om een bass te maken, deze de sampelen, en dan vervolgens gewoon te spelen met die toon op je keyboard, dus eerst rustig en dan zegmaar hem 10x binnen 1 sec neerzetten ofzo... en dan dat monotooneloopje van C naar D naar E zetten en zo steeds hoger?
main    posted on 03-11-2010 21:24
nope, dan krijg je geen soepel geluidje..
DelCortez    posted on 04-11-2010 09:11
Hmmm, Het is me nog steeds nog niet gelukt...
main    posted on 04-11-2010 09:39
het gaat je ook zeker niet in 1x lukken, je moet het producen jezelf aanleren (althans dat heb ik tot nu toe gedaan, en nog steeds) en dat heeft tijd nodig. dingen die je wilt bereiken gaan gewoon niet in 1x lukken! trial and error
no-rush    posted on 04-11-2010 19:11
ik wil je graag helpen maar ik snap niet precies wat je bedoeld
Epocs    posted on 05-11-2010 15:04
Wat SHM doet aan eht begin is een kick.
Verkorten de decay, automation clip op de bpm steeds sneller en dan hele tijd in de snelheid varieren waardoor je dat golverig geluid krijgWinking my eye Wat het ook kan zijn is op ze top laten met BPM en de volume van hard naar zacht Winking my eye

Succes ermee...
User edit by Epocs on 05-11-2010 @ 15:04:29 (42%)
main    posted on 05-11-2010 15:36
Poster: Epocs
Wat SHM doet aan eht begin is een kick.
Verkorten de decay, automation clip op de bpm steeds sneller en dan hele tijd in de snelheid varieren waardoor je dat golverig geluid krijgWinking my eye Wat het ook kan zijn is op ze top laten met BPM en de volume van hard naar zacht Winking my eye

Succes ermee...

gewoon een sidechain dus.. ze gaan 100% zeker geen automation op de bpm doen, dat is veeeeeeels te lastig en onhandig. dan zou je m onmogelijk zo makkelijk kunnen mixen!

TripleSpin    posted on 05-11-2010 16:57
Als je dat doet met de bpm, even omzetten naar wav. En die via slicex in je project in fruity gooien. Even in pianoroll aanzetten hoelang je die wil hebben.

Dat kan wel en is niet zo lastig. Verder kun je het dan ook met verschillende tonen in een audio channel gooien.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
main    posted on 05-11-2010 17:24
dat kan idd, maar niet in een nummer zelf een automation op de bpm, da's rete lastig om m dan weer op het juiste bpm te krijgen! (uit ervaring)
TripleSpin    posted on 05-11-2010 17:33
Ja dat klopt wel. Ooit wel eens gedaan maar eigenlijk niet goed te doen. En als je een delay op auto bpm aan hebt staan flipt die ook meteen.

Dus eigenlijk de simpelste methode is gewoon ff een .wav maken, anders weet ik het ook niet.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Epocs    posted on 06-11-2010 01:23
Dan nodig ik jou uit in mijn studio main om jou ervaring even wat bij te klussen
minder dan 1 min dit in elkaar gezet geen replica maar even een voorbeeld! Alstu!

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
User edit by Epocs on 06-11-2010 @ 01:43:02 (100%)
main    posted on 06-11-2010 08:00
Dan nodig ik jou uit in mijn studio main om jou ervaring even wat bij te klussen
minder dan 1 min dit in elkaar gezet geen replica maar even een voorbeeld! Alstu!

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

de triller is idd heel goed, maar de pitch moet ook nog geleidelijk!

ik zei ook: in een nummer zelf is dit lastig, als je wavje maakt (slimme opmerking van triplespin) zit dit heel anders!
Epocs    posted on 06-11-2010 17:17
ja ik doe het als test ik kan natuurlijk het ook geleidelijk doen....

Liet aan het begin ook even snelh oren dat je hem vast kan laten lopen en dat je hem in ene keer weer terug zet naar de BPM.

Wave maken vind ik teveel tijd kosten en omslachtig... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Of snap ik je nu niet dat kan ook natuurlijk (A)
main    posted on 06-11-2010 17:38
haha klopt! vind t wel zeer netjes moet ik zeggen!

maarja, 6 jaar produce ervaring kan ik moeilijk tegen op h?Cool
Epocs    posted on 06-11-2010 19:17
6 jaar is wel wat overdreven....
Ik produceer nu ong. 1,3 jaar house en dan begin je steeds meer alles door te krijgen HELAAS heb ik gister te horen gekregen dat ik ga stoppen met FL. Me stageleider heeft me gister kunnen mededelen dat ik een IMAC krijg dus Logic here i come!!!
Ferox    posted on 26-11-2010 18:55
ja ik doe het als test ik kan natuurlijk het ook geleidelijk doen....

Liet aan het begin ook even snelh oren dat je hem vast kan laten lopen en dat je hem in ene keer weer terug zet naar de BPM.

Wave maken vind ik teveel tijd kosten en omslachtig... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Of snap ik je nu niet dat kan ook natuurlijk (A)

hoe heb je dat nu gedaan? automation clip op BPM niet he? maar hoe dan wel?
DelCortez    posted on 26-11-2010 19:07
Volgens mij gewoon AM op BPM hoor,
Lucalicious    posted on 27-11-2010 14:01
bij de shm - one, hebben ze hem wel heel goed getimed, want hij stopt precies na ??n phrase.
BennoRevelli    posted on 27-11-2010 14:58
Poster: Lucalicious
bij de shm - one, hebben ze hem wel heel goed getimed, want hij stopt precies na ??n phrase.

mag het Winking my eye het zijn niet de minste producers Happy, laughing
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
main    posted on 27-11-2010 16:23
Poster: Beatunite

mag het Winking my eye het zijn niet de minste producers Happy, laughing

daarme bedoeld ie dat t hoogst waarschijnlijk een automation is geweest, aangezien je die precies kunt instellen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

269 Users online: 132 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 95.325
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.892.362