Gister heb ik besloten om gebruik te maken van de LINK functie binnen Rekordbox.
Om dit te doen heb ik een networkswitch nodig om mijn Macbook en CDJ's met elkaar te verbinden.
Tevens zit mijn Xbox 360 hier ook op aangesloten.
Zodra ik de CDJ's aanzet samen met Rekordbox en gebruik maak van LINK blijft er nog maar 1/3 van de snelheid over. De andere 2/3 gaat naar mijn CDJ's. Kortom, mijn CDJ's maken gebruik van de internetverbinding. Ik wil zowel kunnen internetten als kunnen draaien binnen Rekordbox. Ik heb maar 1 ethernet aansluiting op de Mac.
Een erg vervelende klacht als je bijvoorbeeld gebruik zou willen maken van een streamprogramma. Dit lukt simpelweg niet omdat de CDJ's je internetverbinding opzuigen.
Hoe ziet het hele netwerk eruit: Oude situatie Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Macbook --> optimale snelheid (90 mbit).
Nieuwe situatie (CDJ's uit) Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Netwerk Switch die word verdeeld naar mijn Macbook, Xbox 360 en 2 CDJ-2000's --> optimale snelheid (90 mbit).
Nieuwe situatie (CDJ's aan) Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Netwerk Switch die word verdeeld naar mijn Macbook, Xbox 360 en 2 CDJ-2000's --> Macbook 1/3 snelheid (30 mbit) - Xbox 360 uit - CDJ's 2/3 snelheid (60mbit).
Wat heb ik al gevonden of gedaan:- Het is een bekend probleem op
Pioneer DJ Forums, diverse topics zijn hierover te vinden.
- Ik heb diverse keren de volgorde gewijzigd van de kabels.
Een afbeelding van hoe de situatie is:

P.S. ik ben geen kenner van netwerken, mocht je een oplossing weten a.u.b zo simpel mogelijk uitleggen.