CDJ-2000/Rekordbox met network switch (HUB)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Xtremer    posted on 28-10-2010 11:24
Gister heb ik besloten om gebruik te maken van de LINK functie binnen Rekordbox.
Om dit te doen heb ik een networkswitch nodig om mijn Macbook en CDJ's met elkaar te verbinden.
Tevens zit mijn Xbox 360 hier ook op aangesloten.

Zodra ik de CDJ's aanzet samen met Rekordbox en gebruik maak van LINK blijft er nog maar 1/3 van de snelheid over. De andere 2/3 gaat naar mijn CDJ's. Kortom, mijn CDJ's maken gebruik van de internetverbinding. Ik wil zowel kunnen internetten als kunnen draaien binnen Rekordbox. Ik heb maar 1 ethernet aansluiting op de Mac.

Een erg vervelende klacht als je bijvoorbeeld gebruik zou willen maken van een streamprogramma. Dit lukt simpelweg niet omdat de CDJ's je internetverbinding opzuigen.

Hoe ziet het hele netwerk eruit:
Oude situatie

Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Macbook --> optimale snelheid (90 mbit).

Nieuwe situatie (CDJ's uit)

Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Netwerk Switch die word verdeeld naar mijn Macbook, Xbox 360 en 2 CDJ-2000's --> optimale snelheid (90 mbit).

Nieuwe situatie (CDJ's aan)

Meterkast --> Modem --> Router --> Netwerkkabel naar de 1e verdieping --> Netwerk Switch die alle verbindingen verdeeld binnen het huis --> Netwerkkabel naar zolder --> Netwerk Switch die word verdeeld naar mijn Macbook, Xbox 360 en 2 CDJ-2000's --> Macbook 1/3 snelheid (30 mbit) - Xbox 360 uit - CDJ's 2/3 snelheid (60mbit).

Wat heb ik al gevonden of gedaan:
- Het is een bekend probleem op Pioneer DJ Forums, diverse topics zijn hierover te vinden.
- Ik heb diverse keren de volgorde gewijzigd van de kabels.

Een afbeelding van hoe de situatie is:

P.S. ik ben geen kenner van netwerken, mocht je een oplossing weten a.u.b zo simpel mogelijk uitleggen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 28-10-2010 @ 17:49:16 (4%)

What do you think about CDJ-2000/Rekordbox met network switch (HUB) ??

Vote :   

Ywe    posted on 28-10-2010 16:30
Je hoeft toch geen internet aan te sluiten aan je CDJ's?

Als je internet gewoon naar je Xbox gaat, en je een apart doosje neemt voor je CDJ;s is het toch prima?
Xtremer    posted on 28-10-2010 16:44
Ik hoef ook geen internet op mijn CDJ's. Ik wil wel internet op mijn Macbook.
Het is mogelijk om met je CDJ-2000's direct te draaien vanuit je Rekordbox libary via de meegeleverde LINK kabels.
Dit zijn dood normale LAN kabeltjes.
Mijn Macbook heeft 1 aansluiting hiervoor en dus daarvoor heb ik een switch gekocht zodat ik 2 CDJ's kon verbinden met mijn Macbook en tegelijkertijd kon blijven internetten.

Even visualizeren:

Zodra je de CDJ's in gebruik neemt in combinatie met Rekordbox gaat de inkomende verbinding naar de CDJ's en vrijwel niet meer naar de Mac.
User edit by Xtremer on 28-10-2010 @ 16:53:17 (21%)
Ywe    posted on 28-10-2010 17:09
ah ja ok.... is draadloos (internet) dan niet handiger? Dan heb je helemaal geen kabels meer nodig. En kan je netwerkpoort van MB helemaal voor RBX werken. Ik zou niet weten hoe je dit probleem anders vermijd...
niiicola    posted on 28-10-2010 17:14
Met kabels is wel altijd sneller.. Ik heb bij m'n vader gewoon LAN kabel in m'n laptop terwijl ik ook draadloos kan gewoon omdat het sneller is Happy, laughing
Gewoon.
DJXplore    posted on 28-10-2010 17:21
Het geen wat je wil bereiken zal volgens mij niet lukken zonder aan snelheid te verliezen.
Xtremer    posted on 28-10-2010 17:29
Ja dat denk ik dus zelf ook, maar het is toch belachelijk dat de CDJ's uberhaubt gebruik maken van je internetverbinding?
Ik zit nu op draadloos (zelfde plek als met draad) en de pagina doet er 45 seconden te laden en 2 a 3 met draad, dus das een verschil. Zit ook op zolder.

De CDJ's moeten namelijk hun data halen uit de Macbook en niet van het internet. Mijn Macbook zit via het kastje aangesloten op de CDJ's, dus zou hij van internet af moeten blijven.

Voorbeeld: als jij een printer hebt via het netwerk en jij stuurt daar een opdracht naartoe legt hij toch ook je internet niet plat?

Voorbeeld 2: als jij een media speler gebruikt om video's te laten afspelen vanaf je PC ligt ook je internet niet plat.

Conclusie het is iets in de CDJ wat ervoor zorgt dat je internet nokkie gaat.

--------------------------------------------

Edit: ik denk dat ik begin te begrijpen wat er aan de hand is. Mijn CDJ's communiceren continu met mijn Macbook zodra ze aan staan. Dat alleen al kost veel bandbreedte en moet door dat ene kabeltje die naar mijn Macbook gaat. Daar moet ook een internetverbinding doorheen. Het gevolg is dat internet traag werkt, omdat die 2 niet samen door 1 kabel kunnen. Heb ik het goed?
User edit by Xtremer on 28-10-2010 @ 18:15:46 (100%)
Tomazos    posted on 28-10-2010 19:32
even kijken of ik goed heb opgelet op de cdj 2000 cursus/uitleg van jeroen (lead) vorig jaarHappy, laughing :
het heeft geen zin om cdj's op internet te zetten,

cdj's vragen geen IP adres, dus zullen ook niks doen met de internet aansluiting,
je moet gewoon een aparte router kopen, en daar je cdj's inpluggen..

de cdj's zullen de IP functie van de router ook niet gebruiken, de router gebruiken ze alleen voor het gezamelijk doorsturen/connecten van gegevens met elkaar..

volgens mij hoeft er ook nog geen eens stroom op de router te staan.. dit laatste weet ik niet helemaal zeker..

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Xtremer    posted on 28-10-2010 19:39
Ik breng het zooitje wel mooi terug naar de winkel. Heb een hekel aan omslachtig gedoe als het om dit soort dingen gaat. Mensen die gewoon willen internetten en plaatjes willen draaien d.m.v. een network switch kunnen niet internetten als de CDJ's aanstaan. Snap trouwens ook niet waarom alle DJ software via USB werkt en Rekordbox niet. Ga weer gewoon draaien met mijn HDD en link de CDJ's wel weer netjes aan elkaarSmile.
Tomazos    posted on 28-10-2010 19:42
ehm, ik dacht dat je meerdere cdj's met elkaar wou linken.. als je alleen de cdj's aan je macbook wilt hangen, gewoon een USB hub kopen, in je laptop(macbook) en klaar..

rekordbox werkt ook met usb..

wat jij wilt, een macbook ergens in het huis plaatsen en dan via je Thuis internet netwerk muziek kunnen afspelen, dat gaat inderdaad niet lukken,

omdat de cdj geen IP adres vraagt/afgeeft, en dus ook niet als 'apparaat' opgenomen word in het netwerk
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 28-10-2010 @ 19:43:54 (100%)
Xtremer    posted on 28-10-2010 20:06
Ik wou met 2 CDJ's muziek draaien wat in mijn Rekordbox libary staat. Dit gaat via Rekorbox LINK.
Ik heb nu een CDJ aangesloten via USB aan mijn Macbook, maar kom niet in de Rekordbox libary en Rekordbox herkend de CDJ ook niet.
Dolivieira    posted on 28-10-2010 20:22
Via USB kan je alleen maar een DVS programma aansturen met je CDJs. En het geluid laten lopen via de ingebouwde soundcards
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 28-10-2010 20:23
Echt? Kan het niet met Traktor pro, moet je daar meteen scratch pro voor hebben Unhappy
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dolivieira    posted on 28-10-2010 20:38
Ik bedoel een programma zoals traktor, Serato VirtualDJ. Maar Rekordbox werkt alleen via link. UTP Kabel en UTP HUB

Ik bedoelde geen DVS maar een digitale programma zoals hier boven genoemd. Sorry
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 28-10-2010 @ 20:39:48 (71%)
T-to-the-J    posted on 28-10-2010 20:43
Owh ok? dan is het duidelijk, geeft niet Happy, laughing
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xtremer    posted on 28-10-2010 21:03
Jammer dat het niet werkt via USB, zou wel een uitkomst zijn voor mensen die met Rekordbox willen draaien denk ik.

Vaag genoeg leek het net wel te werken. Ik had mijn Macbook naast de CDJ staan ZONDER netwerkkabel.
Ik was verbonden met het draadloze thuisnetwerk en had de CDJ alleen via USB aangesloten.
Ik kreeg het LINK icoon linksonder in beeld, maar de CDJ werkte wel erg traag qua laden.
Even later kreeg ik een E-8302 player-error in beeld.
User edit by Xtremer on 28-10-2010 @ 21:12:01 (100%)
Prozei    posted on 29-10-2010 01:21
het probleem is denk ik de cdj's op het normale netwerk.

een switch is een slimme hub.het kan herkennen voor welk apparaat een pakketje is en stuurt het naar dat apparaat.
dit herkent ie aan een ip adres.

de pioneer dj link werkt volgens mij zonder ip adressen. de cdj stuur een pakketje naar de switch maar de switch weet niet waar het heen moet dus stuurt het overal heen. elk apparaat dat een pakketje ontvangt stuurt een bevestiging dat het pakketje voor hem bestemt is of niet voor hem bestemt is.

elk apparaat in je netwerk gaat waarschijnlijk reageren op het pakketje van je cdj.

en zorgt er denk voor dat je netwerk traag wordt.
enige oplossing die er is om je cdj's in een gewoon netwerk te gooien is een smart switch.

met een smart switch kan je aparte netwerkjes maken.
zo worden de pakketjes van de cdj alleen nog maar naar de apparaten verstuurt die ook wat met de pakketjes kunnen doen.
wil je dit niet dan zal je toch echt een apart switch/hub moeten kopen voor je dj-set
Mod edit by Prozei on 29-10-2010 01:24 (9%)
Tekhead    posted on 29-10-2010 09:52
wat een gedoe zeg.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 29-10-2010 10:20
Poster: Tekhead
wat een gedoe zeg.

Mee eens. Ik heb alles weer terug gebracht naar de winkel. Dat omdat ik simpelweg niet wil klooien in het netwerk en ik er weinig verstand van heb. Hopelijk zal er ooit een USB LINK update komen voor de CDJ's en Rekordbox. Draaien via HID wil ik liever niet, omdat ik alles net zo overzichtelijk wil als dat je met een stick of HDD draait.

Wat mij betreft kan hier dus een slotje opCool.
Einnek    posted on 29-10-2010 12:23
Poster: Prozei
het probleem is denk ik de cdj's op het normale netwerk.

een switch is een slimme hub.het kan herkennen voor welk apparaat een pakketje is en stuurt het naar dat apparaat.
dit herkent ie aan een ip adres.

de pioneer dj link werkt volgens mij zonder ip adressen. de cdj stuur een pakketje naar de switch maar de switch weet niet waar het heen moet dus stuurt het overal heen. elk apparaat dat een pakketje ontvangt stuurt een bevestiging dat het pakketje voor hem bestemt is of niet voor hem bestemt is.

elk apparaat in je netwerk gaat waarschijnlijk reageren op het pakketje van je cdj.

en zorgt er denk voor dat je netwerk traag wordt.
enige oplossing die er is om je cdj's in een gewoon netwerk te gooien is een smart switch.

met een smart switch kan je aparte netwerkjes maken.
zo worden de pakketjes van de cdj alleen nog maar naar de apparaten verstuurt die ook wat met de pakketjes kunnen doen.
wil je dit niet dan zal je toch echt een apart switch/hub moeten kopen voor je dj-set

fout! een switch doet niet switchen op IP niveau, dit doet een router.
een switch werkt dmv mac adressen.

zijn er nog andere pc's in je netwerk? en is jou switch 100mbit of 1gbit? ik betwijfel namelijk of je cdj gebruikt maakt van het internet.

Klinkt eerder dat de uplink naar je macbook overbelast is (ivm link vanuit cdj's)
Ywe    posted on 29-10-2010 16:18
Poster: Xtremer
. Draaien via HID wil ik liever niet, omdat ik alles net zo overzichtelijk wil als dat je met een stick of HDD draait.

Ik draai met mn 850 via HID, en dat werkt nog overzichtelijker. Op beeldschrm van de CD spelers staat gewoon titel, tijd en bpm. Enige verschil is dat de 'jogwheel' niet vloeiend draait maar schokkerig
Xtremer    posted on 01-11-2010 14:36
Hier kan een slotje op. (topic report gedaan)

Heb besloten gewoon te draaien via Rekordbox LINK en dan zonder internet verbinding.
LINK via USB heeft geen zin, dit in verband met de snelheid.
Prozei    posted on 01-11-2010 22:45
Lead    posted on 02-11-2010 23:28
De CDJs gebruiken via de ProDJ link nogal wat data verkeer op het netwerkje zoals je zult begrijpen. Als je met 2 CDJ's werkt kun je het beste een directe link maken tussen de spelers met een netwerk/RJ45 kabeltje. Met 2 spelers heb je dus helemaal niets te maken met netwerk, ProDJ Link en dat soort dingen.

Heb je 3 of 4 spelers die je wilt linken met elkaar en heb je geen DJM-2000, dan heb je een netwerk switch nodig om de ProDJ Link werkende te maken. Koop in dat geval een degelijk Netwerk Switch (bijv. LinkSys) en link je spelers.

Link via USB komt er niet, daar kun je dus lang op wachten Winking my eye
Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

137 Users online: 19 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 15.292
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.688.244