Ook zoals men weet is het illegaal om met niet gratis aangebode tracks te gaan draaien buitenshuis. Nu vroeg ik me af; wat nu als een persoon een remix heeft gemaakt van een nummer. Deze persoon bied deze remix gratis aan om te downloaden. Is het dan illegaal om dit buitenshuis te draaien? En werkt dit met bootlegs het zelfde?
Dus bijvoorbeeld: Funk'd bied af en toe gratis bootlegs aan, kan ik deze downloaden en buitenshuis gaan draaien zonder illegaal bezig te zijn?
Vroeg me dit af, en hoop dat iemand me een onderbouwd antwoord kan geven.
Mvg,
Daniel
What do you think about Copyright Remix/Bootlegs ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
nee is niet illegaal, zolang het nummer maar niet bij een label gesignt is. maar vaak is dit met bootlegs niet zo, een bootleg is namelijk een niet-uitgebrachte remix
een bootleg is niet een niet uitgebrachte remix maar een remix die zonder toestemming gemaakt is van de artiest of het label.
het is dus niet legaal om een bootleg te draaien. dit omdat er geen rechten over de plaat zijn afgedragen aan de buma.
wil je een bootleg toch legaal draaien dan moet je iig het orgineel kopen.
zit je alleen nog met copyright die je verbied kopieen te maken van het orgineel.
maar daar doen ze vast niet moeilijk over als je netjes de rechten hebt betaald
No new postings for 5.428 days. Post CommentThat would be 180.9 months or a whopping 14.9 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.