Copyright Remix/Bootlegs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danielvb    posted on 27-10-2010 22:31
Ook zoals men weet is het illegaal om met niet gratis aangebode tracks te gaan draaien buitenshuis.
Nu vroeg ik me af; wat nu als een persoon een remix heeft gemaakt van een nummer. Deze persoon bied deze remix gratis aan om te downloaden. Is het dan illegaal om dit buitenshuis te draaien? En werkt dit met bootlegs het zelfde?

Dus bijvoorbeeld: Funk'd bied af en toe gratis bootlegs aan, kan ik deze downloaden en buitenshuis gaan draaien zonder illegaal bezig te zijn?

Vroeg me dit af, en hoop dat iemand me een onderbouwd antwoord kan geven.

Mvg,

Daniel

What do you think about Copyright Remix/Bootlegs ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 27-10-2010 23:23
nee is niet illegaal, zolang het nummer maar niet bij een label gesignt is. maar vaak is dit met bootlegs niet zo, een bootleg is namelijk een niet-uitgebrachte remix Winking my eye
Danielvb    posted on 27-10-2010 23:41
Maar als het originele nummer wel bij een label gesigned is. Is het dan nog steeds legaal?
Prozei    posted on 28-10-2010 00:15
een bootleg is niet een niet uitgebrachte remix maar een remix die zonder toestemming gemaakt is van de artiest of het label.

het is dus niet legaal om een bootleg te draaien. dit omdat er geen rechten over de plaat zijn afgedragen aan de buma.

wil je een bootleg toch legaal draaien dan moet je iig het orgineel kopen.
zit je alleen nog met copyright die je verbied kopieen te maken van het orgineel.
maar daar doen ze vast niet moeilijk over als je netjes de rechten hebt betaald
Mod edit by Prozei on 28-10-2010 01:29 (78%)
spilo    posted on 28-10-2010 00:40
Super vroeg me dit ook onlangs af Happy, laughing
Epocs    posted on 28-10-2010 10:11
Bootleg stamt af van vroeger waar men tijdens een bijv. live concert van ik zeg maar wat Rolling stones alles gingen opnemen en dat verspreiden.

In de tegenwoordige tijd is een bootleg min of meer een?on-officieele remix.
Niet erkend dus, dus met andere woorden is het gewoon illegaal.
Danielvb    posted on 28-10-2010 12:04
Oke duidelijk, bedankt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.428 days.
 Post CommentThat would be 180.9 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 109 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 67.875
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.848