[M] random house mixje, met nieuwe cdj!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

main    posted on 27-10-2010 14:04
dames,

zoals enkele van jullie al hebben gehoord/gezien heb ik een nieuwe aanwinst, een pioneer cdj 200!
die kun je natuurlijk niet stil laten staan! dus besloot ik meteen mixje te maken en deze op youtube te gooien.

http://soundcloud.com/k-lect/randommixing-k-lect

helaas heb ik de mededeling dat onze dj's uit belgi? en nog een paar landen het niet kunnen zien door een copyright claim van meerdere labels e.d.

reactie's tot nu toe:

gerdo: '
Leuk gedaan. Alleen in het begin jammer dat er 2 vocals door elkaar lopen. Maar verder echt netjes gedaan.'

ridalio: 'als jij zo draait als je live draait snap ik ook niet dat jij niet in de lomp grote clubs staat'
xurion: 'Wel oke, maar misschien is het een idee om een climax op te bouwen want ik zie er nog niet echt publiek op los gaan'
21 jarigebroer
: 'Heb dat mixje even doorgestuurd naar een paar huisgenoten, ze vroegen zich af wanneer je naast Lucien Foort in de Monza staat...!'

luuk dresen: 'netjes ouwe! alleen op 6:30 is niet 100 procent, maar kan gebeuren Winking my eye'

enjoy!
User edit by main on 29-10-2010 @ 13:41:10 (27%)

What do you think about [M] random house mixje, met nieuwe cdj! ??

Vote :   
Jorrit    posted on 27-10-2010 14:25
Ik trek de eerste paar minuten echt niet, bars liggen niet goed over elkaar, beatmixen is niet heel strak, 2 vocals door elkaar en de combinatie van de drie platen is best wel vreemd. Hey Hey remix - bliepjeshouseplaat - Hey Hey origineel. Waarom?

Verder zie ik nog wat schoonheidsfoutjes (platen ineens wegtrekken, doormixen tijdens een opbouw naar een climax).

Platenkeus is zoals je titel al doet vermoeden random. Mijn tip zou zijn bij het opnemen van een mix: neem een tijdvlak en locatie in je hoofd waar je zou draaien, en draai zoals je echt zou doen. Deze set zou in de Monza de plank mis slaan volgens mij, denk daar eens over na.
Wel cool vind ik dat je het tempo er in probeert te houden met drie decks, maakt het mixen ook een stuk moeilijker, vandaar die schoonheidsfoutjes wellicht?
main    posted on 27-10-2010 14:59
Poster: Jorrit
Ik trek de eerste paar minuten echt niet, bars liggen niet goed over elkaar, beatmixen is niet heel strak, 2 vocals door elkaar en de combinatie van de drie platen is best wel vreemd. Hey Hey remix - bliepjeshouseplaat - Hey Hey origineel. Waarom?

Verder zie ik nog wat schoonheidsfoutjes (platen ineens wegtrekken, doormixen tijdens een opbouw naar een climax).

Platenkeus is zoals je titel al doet vermoeden random. Mijn tip zou zijn bij het opnemen van een mix: neem een tijdvlak en locatie in je hoofd waar je zou draaien, en draai zoals je echt zou doen. Deze set zou in de Monza de plank mis slaan volgens mij, denk daar eens over na.
Wel cool vind ik dat je het tempo er in probeert te houden met drie decks, maakt het mixen ook een stuk moeilijker, vandaar die schoonheidsfoutjes wellicht?

edit: groot verhaal is vervelend lezen dus simpel gezegd:
thuis mix ik nooit serieus, en zeker niet nu: dit was puur het uittesten van werken met 3 channels en de cdj 200 eens testen. zoals altijd thuis: on the fly, random. en in een club draai ik natuurlijk altijd anders. en kies ik wel mn tracks uit. nu kies ik wat in de eerste 5sec lekker klinkt.
User edit by main on 27-10-2010 @ 15:18:03 (40%)
Esmee    posted on 27-10-2010 15:23
Ik had op youtube al wat neergezet. Maar ik wil nog wel even zeggen dat ik je vorige mixen wat strakker gedaan vond. Hier was het hier en daar meerdere malen een beetje rommelig. De overgangen die goed gingen, gingen daarentegen wel echt lekker. Vind ik.

Verder, vind ik de platen keuze een beetje sja... standaard. Maar dat maakt het nogsteeds geen slechte mix en het tempo zit er zeker lekker in.
Jorrit    posted on 27-10-2010 15:59
@main: Waarom thuis niet serieus mixen, en dan vooral bij een opname? Zo'n mixje als deze komt soms ook bij een promotor terecht, en die heeft nu dus een verkeerde indruk van je...
main    posted on 27-10-2010 16:59
Poster: Jorrit
@main: Waarom thuis niet serieus mixen, en dan vooral bij een opname? Zo'n mixje als deze komt soms ook bij een promotor terecht, en die heeft nu dus een verkeerde indruk van je...

het is maar youtube toch? achja, ik heb er wel bij staan dat het meer uitproberen is aangezien ik nog de 3 channels moet leren beheersen.

@ esmee: dankje! tja, komt denk ik deels door dat ik het geluid rechtstreeks in mn laptop heb gedaan. door mn krk's in mn kamer klonk het namelijk een stuk rustiger en vlakker
DJSHAK3S    posted on 27-10-2010 17:55
bevalt de cdj 200 je er zitten volgens mij ( heb me er niet echt in verdiept) niet veel dingen op geen efx , geen scratch etc
main    posted on 27-10-2010 19:06
bevalt heel goed! zitten 3 effecten op: wah, zip en jet!
Estacy    posted on 28-10-2010 11:36
De CDJ200 heeft alles wat een DJ nodig heeft. pitch, een slot-in en betrouwbaarheid. meer heb je niet nodig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
W.i.M    posted on 25-11-2010 18:53
Link bestaat niet meer dus dit topic kan op slot
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

174 Users online: 55 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 1.109
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.407.743