DJ MAG 100 uitgelekt (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 24-10-2010 09:28
Ja mensen, Jaah! Hier is ie dan de DJ MAG top 100 met weer neerlands trots op nummer 1!!

Top 10
1. Armin van Buuren
2. David Guetta
3. Ti?sto
4. Deadmau5
5. Above & Beyond
6. Paul van Dyk
7. Gareth Emery
8 .Markus Schulz
9. Ferry Corsten
10. Axwell

11. ATB
12. Sander van Doorn
13. Infected Mushroom
14. Steve Angello
15. Dash Berlin
16. Sebastian Ingrosso
17. Laidback Luke
18. Judge Jules
19. Afrojack
20. Aly & Fila
21. Fedde le Grand
22. Carl Cox
23. Swedish House Mafia
24. Cosmic Gate
25. Bobina
26. Benny Benassi
27. Sasha
28. Simon Patterson
29. John Digweed
30. Eric Prydz
31. Richie Hawtin
32. Andy Moor
33. John O'Callaghan
34. Roger Shah
35. Kaskade
36. Headhunterz
37. Chuckie
38. Bob Sinclar
39. Avicii
40. Kyau & Albert
41. DJ Feel
42. Moonbeam
43. Joachim Garraud
44. Daft Punk
45. Lange
46. Sean Tyas
47. Eddie Halliwell
48. Erick Morillo
49. James Zabiela
50. Umek
51. Paul Oakenfold
52. Matt Darey
53. Mark Knight
54. Richard Durand
55. Martin Solveig
56. tyDi
57. Hernan Cattaneo
58. Sven V?th
59. Astrix
60. Super8 & Tab
61. Andy C
62. Myon & Shane 54
63. Marcel Woods
64. Roger Sanchez
65. Wally Lopez
66. Mat Zo
67. Marco V
68. Leon Bolier
69. Ronski Speed
70. Wolfgang Gartner
71. W&W
72. Boys Noize
73. D-Block & S-te-Fan
74. Dubfire
75. Dirty South
76. John B
77. Daniel Kandi
78. Arty
79. BT
80. Boy George
81. Pete The Zouk
82. Fatboy Slim
83. Skazi
84. Paul Kalkbrenner
85. Pete Tong
86. The Bloody Beetroots
87. Arnej
88. Joris Voorn
89. Dada Life
90. Noisecontrollers
91. Showtek
92. Laurent Wolf
93. Claudia Cazacu
94. Calvin Harris
95. Luciano
96. Marcus Sch?ssow
97. Sied van Riel
98. The Thrillseekers
99. Justice (FR)
100. DJ Vibe

Bron: Partyflock

What do you think about DJ MAG 100 uitgelekt ??

Vote :   

Tekhead    posted on 25-10-2010 23:05
Poster: Epocs
Verschil tussen Afrojack en Hardwell zit hem in de style.
Afrojack heeft een GEHELE eigen style vandaar.

A: tis een belachelijke poll
B: qua kwaliteit van de DJ kun je ze totaal neit vergelijken.... want een laidback luke in vergelijking met een Headhunterz doet VEEL meer in zijn set. (Weet dat ik boze mensen ga krijgen maar hardstyle is qua mixen zo simpel als ik weet niet wat).
C: Stylen naast elkaar zetten is NOOIT goed
D: Ben het wel eens met de top 3 dat hun boven aanstaan... Tiesto krijgt iedereen altijd los. Guetta word gezien als een pionier. en Armin tja zegt genoeg.

E: En waar zijn alle belgen dan(A)? ( Joke)

die doen niet mee aan deze poll !

@Renzis: kan ik van jouw ook zeggen, altijd maar hoe goed de Nederlanders zijn en die superieure trance blabla, alsof je daar zo een super dj voor moet zijn om dat te beatmatchen etc... ben benieuwd hoe je gaat reageren als er een veranderings is !

BTW, dat uitvinden van trance zinnetje, geef ik als bron het laatste nieuws: interview met Armin Van Buuren over de release van z'n nieuw album in Belgie.

Geestige opmerking nochtans Renzis.?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 25-10-2010 @ 23:13:09 (63%)
Epocs    posted on 25-10-2010 23:37
Tekhead ik had vroeger ook al is een Belgie Nederland kwestie met jou en begin het eigenlijk aardig zat te worden op een forum waar dit niet mag uitmaken.
?
Beatmatchen is zeker makelijk in de trance sfeer maar vergeet niet dat ik bijv. ALTIJD Tiesto heb afgekraakt tot ik hem live mee maakte ik stond om me heen te kijken en IEDEREEN gaat los zegt genoegWinking my eye
?
Draai jij dan maar trance, zelfde publiek, zelfde sponsers, etc etc kom je toch echt niet blij thuis.
Renzis    posted on 25-10-2010 23:59
@Tekhead: Allereerst is in alle grote stijlen (Techno, Trance, House en Hardstyle) is beatmixen een eitje, het tempo ligt in een smal kader wat vaak niet meer dan 6,8 max van elkaar verschilt. Dubstep en Drum & Bass zijn vrij lastig.

DJ'en draait ook niet om beatmatchen (veel gemaakte fout onder beginnende dj's, had jouw daar toch niet onder geschat) maar om de platenkeuze, het aanvoelen van het publiek en het daarop kunnen inspelen met de opbouw van zijn sets. Blijkbaar kunnen de dj's in deze lijst dat goed en zijn ze daarom geliefd en gewaardeerd. Het publiek dat de moeite neemt daarop te stemmen die kiest (neem ik dan maar aan) zijn favorieten daarop.

Ik heb nooit gezegt dat onze trance suprieur is, je hooguit op de feiten gewezen dat Nederlandse trance-dj's het nogal goed doen wereldwijd (zie graadmeter DJ MAG TOP 100 boven).

Ik wordt er echter moe van dat je elke keer weer een discussie over NED-BEL begint. Terwijl dat in dit topic toch absoluut niet van toepassing zou moeten zijn. Wij Nederlanders mogen toch immers trots zijn dat er flink wat landgenoten in die lijst staan? Waarom moet daar op worden afgegeven of balkan-belgi? weer worden aangehaald? Vanwaar die haat? Kan je Nederlanders niet uitstaan ga dan alsjeblieft ergens anders lopen zaniken. Hier worden we er stilletjes aan nogal moe van... Ga maar na hoeveel discussie je hier inmiddels hebt moeten voeren en de waarschuwingen die je (hoop ik dan) hebt gehad!
User edit by Renzis on 25-10-2010 @ 23:59:27 (1%)
Tekhead    posted on 26-10-2010 00:24
Heb je gelijk in, maar ik heb niemand aangevallen, ben aangevallen. Maar heb er ook geen zin in, in weer dezelfde blabla. Wat je verteld over Tiesto heb ik in een mindere mate dan jij ook gedaan, maar heb ook verteld dat ik hem ontmoet heb, met een gewonnen meet & great, en ook danig onder de indruk was van de persoon Tiesto en zijn attitude tegenover ons en het publiek, het siert hem.

Wat draaien over trance betreft, ik draai normaal geen trance meer, wel Retro trance, draai al jaren het hardere Techno werk, ?andere stijl, andere clubs, ander publiek.

@Renzis: ik heb niks, maar dan ook niks verkeerd gezegd over de Nederlanders, begrijp niet waarom jij je zo druk maakt, ik heb tenminste ook nog de Nederlanders gefeliciteerd met hun prima resultaat, geeft zeker aan dat ik de Nederlanders niet haat, maar jouw uitval daarentege, bewijst?de andere?richting dan wel weer. Ach heb hier geen zin meer in. BTW Flauw dat Balkan mopje.?
User edit by Tekhead on 26-10-2010 @ 00:34:03 (68%)
Epocs    posted on 26-10-2010 13:23
Tiesto als persoon is echt een knurft!

Mijn geluidsman heeft met beide gewerkt, en kon mij vertellen dat Armin iedereen bij het opbouwen en afbouwen langs ging.

Tiesto wou niet draaien omdat hij te vroeg aankwam en de helft nog gedaan moest worden.

Beetje een attitude van een blikje knakworst
Renzis    posted on 26-10-2010 13:48
Poster: Epocs
Tiesto als persoon is echt een knurft!

Mijn geluidsman heeft met beide gewerkt, en kon mij vertellen dat Armin iedereen bij het opbouwen en afbouwen langs ging.

Tiesto wou niet draaien omdat hij te vroeg aankwam en de helft nog gedaan moest worden.

Beetje een attitude van een blikje knakworst

Dus op basis van 1 keer dat je geluidsman hun gezien heeft bepaal je dat Tiesto een knurft is! Beetje naief. Daarnaast als ik ergens geboekt wordt om te draaien dan kom ik daarvoor en niets anders tenzij dat gevraagd wordt. Heb je Kanye West, The Rolling Stones of welke wereldster dan ook wel eens kabeltjes zien oprollen?

Daarnaast is het zijn goed recht te weigeren als er niet aan zijn (voorafgegeven) voorwaardes is voldaan. Dat kan vanwege zijn status. Heeft niks met arrogantie te maken, hij wordt geacht een zaal van 10.000 man op zn kop te zetten dan moet hij daar de faciliteiten toe hebben.

@Tekhead, we laten het rusten. Begin/ga er volgende keer niet op in als de kwestie boven tafel komt. Aight?
Epocs    posted on 26-10-2010 16:46
Hele tiesto concept deugt niet Renzis ben je nou achterlijk of wat?
Vorig jaar ook al slechte publiciteit dat hij een track gedeeltelijk heeft overgenomen van een DEMO.

Toen hij hoorde dat hij 2de werd had je hem moeten horen fitte Winking my eye

Edit: nu dat ik je tekst goed leest vind ik je?nu eigenlijk nog stommer dan dat je overkwam!

Volgens mij hoor je mij niet over kabeltjes praten of over het helpen met alles?
Volgens mij is het moraal van het verhaal dat Armin weet dankzij wie en door wie hij hier kan staan.

En dat Tiesto zich beter voelt dan een gemiddelde mens dat overigens van zotte is!

User edit by Epocs on 26-10-2010 @ 16:57:02 (100%)
Bvanleeuwen    posted on 26-10-2010 16:58
Je weet het allemaal wel erg goed Epocs Thumbs Up
Als jij begint over de attitude van Tiesto mag je eerst bij jezelf beginnen en eens normaal tegen Renzis praten.
Gerdo    posted on 26-10-2010 17:32
Poster: Bvanleeuwen
Als jij begint over de attitude van Tiesto mag je eerst bij jezelf beginnen en eens normaal tegen Renzis praten.

helemaal mee eens!
Lucalicious    posted on 26-10-2010 17:50
epocs heeft wel gelijk naar mijn idee, maar brengt het niet zo slim Winking my eye
als je bijvoorbeeld armins boek hebt gelezen kun je daar lezen hoe egoistisch tiesto, of vooral zijn label blackhole, soms?was.
zo zat tiesto eerst ook bij dave lewis (manager), waar nu oa armin, ferry, en markus bij zitten. toen zei tijs op een gegeven moment gewoon doodleuk, je moet al die andere dj's ontslaan, en alleen nog voor mij werken. vind ik nou niet echt sociaal.
en zo wou armin altijd samen met tiesto een concert geven, maar dit wou hij, of meer zijn label blackhole, niet, omdat ze armin een goedkope kopie van tijs vonden.
tja, ik heb er zelf verder geen ervaring mee, maar sommige verhalen die ik over hem hoor zijn nou niet dat ik denk, die jongen is met beide voeten op de grond gebleven.
tegengestlede geldt voor armin, wat epocs ook zegt, die is nuchter als wat, heeft voor iedereen even tijd, blijft gerust een uur lang handtekeningen uitdelen, etc., ik denk ook wel dat dat iets is waarom hij zo populair is. maar zo krijgen we weer de armin vs tiesto discussie, en die hebben we hier al vaak genoeg gevoerd Winking my eye
Bvanleeuwen    posted on 26-10-2010 17:55
Ik heb dat boek, inmiddels al weer lang geleden, ook gelezen. Wat je schrijft klopt allemaal, maar het zijn natuurlijk interpretaties van 1 kant. Wat wel vet is, is dat Ferry er volgens mij een beetje tussen zit. Die gaat met beiden lekker Thumbs Up

Hoe dan ook, de top100 lijst is naar mijn mening gewoon een marketing middel met stemmers uit de hele wereld. Wellicht dat 'wij' de lijst niet zo belangrijk vinden maar er zijn wel degelijk plekken waar een hogere positie simpelweg meer boekingen opleveren. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk, anders zouden bepaalde mensen niet zoveel aandacht vragen ervoor!
User edit by Bvanleeuwen on 26-10-2010 @ 17:58:31 (100%)
Lucalicious    posted on 26-10-2010 17:58
ik vond het een goed boek haha, jij? :P
?
nee maar klopt, is natuurlijk maar van een kant bekeken, maar ik had wel het idee dat het waar was, het was verre van overdreven gebracht om tiesto zwart te maken ofzo, maar ja, is natuurlijk allemaal relatief.
DJADMIN    posted on 26-10-2010 18:02
Poster: Renzis
@Tekhead: Allereerst is in alle grote stijlen (Techno, Trance, House en Hardstyle) is beatmixen een eitje, het tempo ligt in een smal kader wat vaak niet meer dan 6,8 max van elkaar verschilt. Dubstep en Drum & Bass zijn vrij lastig.

DJ'en draait ook niet om beatmatchen (veel gemaakte fout onder beginnende dj's, had jouw daar toch niet onder geschat) maar om de platenkeuze, het aanvoelen van het publiek en het daarop kunnen inspelen met de opbouw van zijn sets. Blijkbaar kunnen de dj's in deze lijst dat goed en zijn ze daarom geliefd en gewaardeerd. Het publiek dat de moeite neemt daarop te stemmen die kiest (neem ik dan maar aan) zijn favorieten daarop.

Ik heb nooit gezegt dat onze trance suprieur is, je hooguit op de feiten gewezen dat Nederlandse trance-dj's het nogal goed doen wereldwijd (zie graadmeter DJ MAG TOP 100 boven).

Ik wordt er echter moe van dat je elke keer weer een discussie over NED-BEL begint. Terwijl dat in dit topic toch absoluut niet van toepassing zou moeten zijn. Wij Nederlanders mogen toch immers trots zijn dat er flink wat landgenoten in die lijst staan? Waarom moet daar op worden afgegeven of balkan-belgi? weer worden aangehaald? Vanwaar die haat? Kan je Nederlanders niet uitstaan ga dan alsjeblieft ergens anders lopen zaniken. Hier worden we er stilletjes aan nogal moe van... Ga maar na hoeveel discussie je hier inmiddels hebt moeten voeren en de waarschuwingen die je (hoop ik dan) hebt gehad!

Een hele dikke agree...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Winston    posted on 26-10-2010 18:44
Wie is boy george op 80?
Tic Toc
Dyno    posted on 26-10-2010 18:49
Poster: Winston
Wie is boy george op 80?

Dat is die van The Culture Club. Cool

http://www.youtube.com/watch?v=JmcA9LIIXWw
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Winston    posted on 26-10-2010 19:05
Unbelievable, maar volgens mij draait hij wel aardig. Ik had hem ooit na de culture club tijd gezien op het nieuws als DJ.
Tic Toc
Dyno    posted on 26-10-2010 19:16
Volgens mij heeft ie ook nog een hele tijd in de bak gezeten.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Epocs    posted on 26-10-2010 20:18
Poster: Bvanleeuwen

Mag me redelijk aangevallen voelen als iemand mij naief noemt en zelf de tekst maar half begrijpt. Tot slot vind ik dit een hele off topic verhaal worden en wil ik je bedanken dat ook jij het aandacht gunt Winking my eye Bovendien vind ik het wel complimenteus van je dat je dit over mij zegt DANKU!

En @ Lucalicous juist jij snapt hem volkomen!

Jammer dat hier mensen zitten die zich in dit soort topics gelijk al willen uiten over dingen waar ze de balen van weten. Ik ga toch duidelijk niet verzinnen dat Tiesto arrogant is en Armin niet?

Winston    posted on 26-10-2010 20:32
De tijd van The Culture Club was me wat. Ze maakten best aardige muziek. Maar Boy George interesseert me verder zo niet.

Toch wel bijzonder dat hij/zij zo lang overleeft in de muziekindustrie.
Tic Toc
Lucalicious    posted on 26-10-2010 20:40
klopt! ik hoop dat ie wel wat aan die make up gedaan heeft :P
Tekhead    posted on 26-10-2010 20:44
Poster: Dyno
Volgens mij heeft ie ook nog een hele tijd in de bak gezeten.

Idd, Hij heeft voor verschillende feiten in de bak gezeten, drugs, alcohol, rijden onder invloed etc... Cult.club was in de 80's een zeer populaire groep met de extravagante Boy George als frontman Toen hun populariteit ten einde was en het tijdperk ook, liep hij van de kant in de sloot, en jaren later en tientallen kilo's zwaarder is hij dankzij z'n vroegere manager DJ geworden, ik heb hem 3x zien djingen, 1x in de Zillion, 1x op Antwerp is Burnin', en nog eens ergens, en kan je melden dat hij er geen?pap van heeft gegeten, hij word geboekt voor z'n verleden en z'n naam, niet voor z'n kunsten, en dan nog maar te zwijgen over z'n gage. Maar je kan vragen wat je wil, als m'n het wil betalen heb je geluk.?
Geloof me, als dj is hij een over het paard getilde?waardeloze nicht.?

@Renzis:
Ik ging geen discussie aan, nogmaals ik heb gewoon een onnozel weetje toegevoegd.
Heb ik toch ook niet gezegd dat beatmatchen hetgeen is waar dj'n om draait, dat is pas belangrijk (min of meer) geworden in de 90's. Ben het trouwens helemaal niet eens als je zegt dat Techno een eitje is, (echte Techno en Schranz) en dat zullen de weinige techno dj's hier op het forum alleen maar kunnen beamen. Ik heb bvb Dave Clarke als dj sets weten geven in alle uiteenlopende muziekstylen, zelfs Hip Hop en RnB, en met groot suc6 trouwens, en een laaiend enthousiast publiek, maar omgekeerd heb ik het nog niet gezien of gehoord.
Rusafli    posted on 26-10-2010 20:45
Nope, die make-up zit ook vandaag de dag nog op zijn hoofd. lol
Tekhead    posted on 26-10-2010 20:49
Poster: Rusafli
Nope, die make-up zit ook vandaag de dag nog op zijn hoofd. lol

In z'n hoofd zeker lol
Winston    posted on 26-10-2010 22:04
JA, hij/zij heeft nog steeds make up op.

Draait Pete Tong (nr. 85) echt op feesten/in de clubs? Ik ken hem alleen maar van radio one. En ik heb de indruk dat hij niet weet te beatmixen.
Tic Toc
Tekhead    posted on 26-10-2010 22:11
Poster: Winston
JA, hij/zij heeft nog steeds make up op.

Natuurlijk, anders ziet hij er niet uit, maar het is toch niet meer dat hevig wit met die verschillende kleuren van oogliners en mascara als vroeger, nou ja, hij loopt ook anders gekleed nu, en heeft een almost bold haircut, en een 40 kg zwaarder ongeveer.

450 Users online: 359 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 51.771
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.570.686