Baan aangeboden. Maar het bedrag? (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 24-10-2010 01:36
He mede DJ's/Composers,

Ik had zojuist gister mijn eerste avond dat ik moest draaien in een club bij mij in de buurt. Je kon het zien als een soort van sollicitatie gesprek, moest een avond draaien en als ze het goed vonden zouden ze misschien nog wel meer willen.

Nou ging de avond best wel redelijk, volgens de baas ging het heel goed, dus dat is mooi. Hij heeft me een baan aangeboden om bv. 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken te draaien.

Ik ben nog erg jong, 16 jaar, en kan dus niet veel geld verwachten. Ik heb gezegd dat ik best 50 euro wil krijgen voor een avondje.
Nu blijkt het? te zijn dat ik moet helpen schoonmaken, dat had ik niet verwacht, ook moet ik zo'n 5 1/2 tot 6 uur draaien (gem. 4 uur toch?)

Ik vind 50 euro voor zo'n tijd toch best wel matig, vooral omdat ik ook nog moet helpen schoonmaken. Ik draai dan ongeveer van 10 tot half 4 non stop en moet daarna mee helpen schoonmaken.
Wat kunnen jullie mij aanraden? Er is hier nergens iets in de buurt en dit is de enige club waar ik kan draaien op dit moment, ook is echt een aardige vent maar heeft hij een hele harde kant dus een te groot bedrag kan ik er waarschijnlijk niet uithalen.

Ik weet echt niet zo goed wat dan redelijk voor mij zou zijn, wil toch misschien voor zo'n lange avond dan 80 euro hebben. Wat denken jullie?

Edit: Nog iets, hoeveel verdienden jullie toen jullie net begonnen? En wat vinden jullie zelf van het prijs/tijd waarmee ik nu zit?
User edit by Melle on 24-10-2010 @ 01:43:58 (13%)

What do you think about Baan aangeboden. Maar het bedrag? ??

Vote :   

ArCee    posted on 02-11-2010 14:26
Poster: kollius

@ ArCee: Beste vrind de marktwaarde wordt nog altijd bepaald door vraag en aanbod... Als jij genoeg gevraagd wordt als DJ?kun je ook een hogere vraagprijs riskeren. Ben je beginnend zul je toch consessies moeten doen.

Als je als ervaren DJ nog steeds niet dat salaris kunt vragen wat je eigenlijk wilt verdienen, ben je quite frankly niet goed genoeg en zul je het dus moeten doen voor de prijs die men bereid is voor jou te betalen, of stoppen met draaien...

In ieder geval kan de marktwaarde van een DJ alleen verziekt worden door zichzelf! Niet door beginnende DJ's. Als jij na pakweg 5 jaar draaien niet beter? bent dan een beginnende DJ hoef je ook niet meer te krijgen als salaris... Het moge duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met het aangedragen artikel.

Kerel, dit is geen consessies doen, dit is gewoon he reinste misbruik maken van iemand, en iemand uitkleden. Ik bedoel, zoveel uur op je poten staan en een zaal vermaken, en ook nog eens schoonmaken achteraf?
Je draait ook nog eens NA 00.00 uur, dus dan heb je uberhaupt al recht op (nacht)toeslag.
De enige winnaar hier is de zaaleigenaar die zich kapot lacht.
Ook beginnende deejays moeten hun rug recht houden in de onderhandeling. Als jij bij 50 euro meteen ja zegt dat heeft een zaaleigenaar het voor elkaar.
Hij moet verdomme tot laat in de nacht draaien.
Werk een paar uur bij Appie op een zaterdag en je hebt meer. Sterker nog, als die mensen met 50 euro naar huis stuurt na zoveel uur werken?dan heeft hij meteen een vakbond aan zijn broek hangen.
Sorry hoor, maar degene die dit doet is zo gek als een deur.
Je laat je zelf uitkleden op deze wijze, en bij de volgende dj?die dit bedrag niet accepteerd krijg je te horen: Ow, de dj van vorige week had er geen moeite mee, hoezo de markt niet verzieken? Toppunt van naief denken?goos.
Op mijn eerste proffesionelere draaiavond pakte ik 150 gulden, van 21.00 t/m 02.00 uur, onbeperkt consumpties en NIET schoonmaken!!!!!!! Ik was 17 (alles daarvoor was liefdewerk in een buurthuis wat onvergelijkbaar is met een club o.i.d).

Elke zaaleigenaar weet natuurlijk dat er meer dj's zijn als plekken beschikbaar en buiten dat zo uit. Lekker goedkoop.
Een beetje aspergetelster die dit probeert met wat Polen heeft laatst weken vast gezeten, maar als dj moet je blij zijn dat je de kans krijgt? Schei toch uit!!!!!!!!!! Ik vind het zowat misdadig om iemand dit te bieden, 50 euro voor draaien tot diep in de nacht. Ik had hem zelf zowat aangegeven!!
Dan zwijg ik nog even over het feit dat een 16 jarige bij de wet geen toestemming heeft om tot dat tijdstip te werken, nog iets om die vent aan op te hangen!! Cool
Met andere woorden, ook een beginnende dj heeft recht op een nette vergoeding voor de gemaakte uren en dit is puur onderbetaald werken wat gewoon 100& strafbaar is.
Of je nu aan het draaien bent, barkeeper bent of toilet dame, de uren moeten gewoon betaald worden en door te denken zoals jij werk je onderbetaling zelf in de hand.
User edit by ArCee on 02-11-2010 @ 14:30:40 (14%)
kroket    posted on 02-11-2010 14:46
maar aan de andere kant,
50 euro voor 6-7-8 uur werken als 16 (!) jarige is wel (uitgaande vna 8 uur werken) 2x zoveel geld dan dat je met een normaal baantje zal verdienen. bovendien is dit het leukste baantje wat je kan krijgen lijkt me:P
(minimum loon 16 jarige in horeca is iets van 3 e/u)

dus je moet even bij jezelf ten rade gaan, of je dit als bijbaan wilt zien of als dj zijnde.
als bijbaan is dit het beste/leukste wat je ooit zal gaan doen op die leeftijd lijkt me.
DJSHAK3S    posted on 02-11-2010 15:43
als jij al jong bent wat ben ik dan? Cool

eeven serieus,
we kunnen niks zonder dat jij weers eens wat te vertellen hebt....
kollius    posted on 02-11-2010 15:46
Poster: ArCee

Kerel, dit is geen consessies doen, dit is gewoon he reinste misbruik maken van iemand, en iemand uitkleden. Ik bedoel, zoveel uur op je poten staan en een zaal vermaken, en ook nog eens schoonmaken achteraf?
Je draait ook nog eens NA 00.00 uur, dus dan heb je uberhaupt al recht op (nacht)toeslag.
Ook beginnende deejays moeten hun rug recht houden in de onderhandeling. Als jij bij 50 euro meteen ja zegt dat heeft een zaaleigenaar het voor elkaar.
Werk een paar uur bij Appie op een zaterdag en je hebt meer. Sterker nog, als die mensen met 50 euro naar huis stuurt na zoveel uur werken?dan heeft hij meteen een vakbond aan zijn broek hangen.
Je laat je zelf uitkleden op deze wijze, en bij de volgende dj?die dit bedrag niet accepteerd krijg je te horen: Ow, de dj van vorige week had er geen moeite mee, hoezo de markt niet verzieken? Toppunt van naief denken?goos.
Op mijn eerste proffesionelere draaiavond pakte ik 150 gulden, van 21.00 t/m 02.00 uur, onbeperkt consumpties en NIET schoonmaken!!!!!!! Ik was 17 (alles daarvoor was liefdewerk in een buurthuis wat onvergelijkbaar is met een club o.i.d).

Elke zaaleigenaar weet natuurlijk dat er meer dj's zijn als plekken beschikbaar en buiten dat zo uit. Lekker goedkoop.
Een beetje aspergetelster die dit probeert met wat Polen heeft laatst weken vast gezeten, maar als dj moet je blij zijn dat je de kans krijgt? Schei toch uit!!!!!!!!!! Ik vind het zowat misdadig om iemand dit te bieden, 50 euro voor draaien tot diep in de nacht. Ik had hem zelf zowat aangegeven!!
Dan zwijg ik nog even over het feit dat een 16 jarige bij de wet geen toestemming heeft om tot dat tijdstip te werken, nog iets om die vent aan op te hangen!! Cool
Met andere woorden, ook een beginnende dj heeft recht op een nette vergoeding voor de gemaakte uren en dit is puur onderbetaald werken wat gewoon 100& strafbaar is.
Of je nu aan het draaien bent, barkeeper bent of toilet dame, de uren moeten gewoon betaald worden en door te denken zoals jij werk je onderbetaling zelf in de hand.

Lees eerst eens mijn vorige posts samen met die van Tekhead en dan begrijp je misschien een beetje beter hoe de wereld in elkaar zit.?Heb geen zin om dezelfde discussie nogmaals te voeren...
qntr0l    posted on 02-11-2010 17:02
Poster: ArCee

Als het nu zou gaan zoals jij het nu zegt zou het wel heel mooi zijn. Helaas is de werkelijkheid gewoon anders, en wordt deze door meneer Kollius perfect omschreven. Het is niet leuk, maar zo gebeurt het.
Esmee    posted on 02-11-2010 17:04
het is nu eenmaal zo, je moet gewoon blij zijn met wat je krijgt klaar. Zolang je nog geen naam hebt kun je het maar beter met 2 handen aangrijpen en ervaring op doen.
nils7    posted on 02-11-2010 17:09
pff mag ook blij zijn als ik 15e per uur krijg hoor.... kom ik niet dan wel tig anderen Winking my eye
JeBoyKie    posted on 02-11-2010 17:37
Gewoon lekker doen, het is toch je hobby? Leuk bijbaantje op je 16e en als je week in week uit ervaring op doet en over een jaar of 2 a 3 denkt van ik heb nu zoveel ervaring opgedaan dat ik ook wat groters kan doen dan ga je daarnaar opzoek.
Julemac    posted on 02-11-2010 18:57
Poster: nils7
pff mag ook blij zijn als ik 15e per uur krijg hoor.... kom ik niet dan wel tig anderen Winking my eye

Zo is het precies, je mag tegenwoordig in je handjes klappen als je ergens aan de slag kan.
Ook is de horeca CAO niet heel erg fijn, dus al werk je wit en minimumloon zit je nog onder
de 50 euro. Dus nachtwerk gaat niet echt op..
PaulBrugel    posted on 03-11-2010 08:20
Kijk niet naar het geld, maar de ervaring!! Als je nu al een jaar of 8 / 9 draait en ze bieden je dit dan aan, kan je zeggen.. sorry maar dit is voor mij niet rendabel.

In het begin heb ik ook overal gedraaid voor een laag bedrag. maar je CV wordt langer, meer ervaring... en zo kan je ook meer vragen! Ga lekker aan de slag!! Suc6!!
FML    posted on 03-11-2010 08:46
7x3.90 = ?27.30 dat zou je ong verdienen met het min. loon horeca .

het is +/- 20 euro meer kies maar ofdat jij daar voor wilt schoonmaken Winking my eye

dan nog doe je wel 5 uur lang wat je leuk vind !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 03-11-2010 @ 08:47:08 (35%)
CaSE    posted on 03-11-2010 23:48
Denk dat het wel duidelijk is... KANS VOL PAKKEN!

Ik bedoel, kijk hoevaak (en waar) de mensen draaien die zeggen dat je het niet moet doen? SLAAPKAMER!

Yorick    posted on 04-11-2010 10:54
Zullen we nu maar eens wachten op antwoord? Word een beetje overkill aan antwoorden en nutteloze post's....
Ben onderhand wel benieuwd waar hij voor heeft gekozen......
ArCee    posted on 04-11-2010 17:23
Geweldig gevalletje 'generatiekloof dit CoolCoolCool
Melle    posted on 06-12-2010 16:53
Sorry voor de ontzettende bump, maar ik zie dat mensen toch benieuwd waren naar wat ik uiteindelijk had gedaan. Had niet opgemerkt dat dit topic zo vaak werd beantwoord.

Heb uiteindelijk de baan aangenomen, heb het zoonjte gesproken, hij werk achter de bar en verdient 5,50. Ik accepteer 50 euro eigenlijk wel en hij doet ook niet moeilijk over schoonmaken als ik een keerjte niet kan ofzo. De baan is opzich best relaxed en verdient toch beter dan de meeste baantjes op mijn leeftijd.
Heb het dus gewoon geaccepteerd zoals het is. Omdat er voor mij vrij weinig andere kansen nu zijn wegens omgeving en leeftijd.

Dus prima zo! Heb de baan, vind het leuk! En krijg nog redelijk betaald!
tparadise    posted on 06-12-2010 16:56
En je vind 5 a 6 uur draaien achter elkaar niet lang elke week?
Melle    posted on 06-12-2010 17:04
Nou ja, het is even wennen, maar ik begin het nu wel onder de knie te krijgen. Ik draai ook niet elke week, dat wil ik namelijk niet. Ik krijg zwart betaald en ja, schoonmaken hoort erbij, dat doet iedereen. Het blijft een beetje raar maar ik wil het nu best doen voor het geld, gewoon ook door het feit dat ik hier verder geen andere keus heb. Ik doe dit liever dan dat ik voor 3 euro per uur in de Albert Heijn ga werken.
Estacy    posted on 06-12-2010 17:08
ik wou zeggen, nu doe je iets dat je leuk vindt en je wordt nog beter betaald dan in een supermarkt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Melle    posted on 06-12-2010 17:09
Poster: Tomazos
mooi voorbeeld dat ik welles gaf,

ik heb bijna 1,5 jaar bij de hollywood (rotterdam) gedraaid in de hoofdzaal,
een betere leerschool is er in mijn ogen gewoon niet, alles is top, je word op je vingers getikt als je iets verkeerds deed, je krijgt uitleg/tips/trainingen

ik reed elke donderdag/vrijdag/zaterdag 2 uur heen en bijna 2 uur terug

voor let op: 100 eu per avond,

dit was puur een 'voor jou 100000 andere' kwestie,
ik zag dit als inverstering om er veel te kunnen leren. en ging daarmee akkoord,

MAAR omdat je dat op je lijstje hebt staan, en het bijna een hele opleiding was in het Entertainent draaien (dus niet sloom plaatjes plakken, maar echt orgineel wezen en veel dingen doen, mensen ophypen) willen andere discotheken je graag hebben, en betalen voor die ervaring die jij daar hebt opgedaan, wat anderen missen.

toen naar spanje en bij terug komst naar de Zenith (was de grootste van Benelux), en de bobs saloon in uitgeest..
weer naar spanje, nu terug.. en draai nu in een redelijk groot feest cafe in Alkmaar als huis dj..

wat elke donderdag/vrijdag/zaterdag VOL zit.. en volledig vrij bent om te draaie wat ik wil, personeel gezellig is, een hoop toeters,bellen,licht/geluid aanwezig is, dj set is knap.. en er gaat maar 700 man in.. kleiner dan die andere disco's, maar als je je ergens thuis voelt, en dichter bij je publiek staat, en minder op je vingers gekeken word, draait dat een heel stuk leuker!!!

en ook nog een leuk jaar salaris en contract gekregenCool

sommige dingen moet je zien als een inverstering en niet overal veel geld willen kunnen verdienen

Erg blij met deze post. Met ieders zijn post trouwens. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, mensen om me heen staan met open mond als ik ze vertel dat ik 50 euro op een avond verdien. Dus ik kan er nu blij mee zijn, plus ik kan goed lullen met de baas en de mensen die er werken. Doen nooit moeilijk en ik zie het als een leerschool zoals jij al zei, ik heb zelf namelijk geen set en zo?n vrijdag is dan voor mij ook een dag om te kunnen oefenen. (ik heb ook dj les dus daar heb ik iedere week ook nog een uurtje a 1 of 2 om te oefenen).

@Ectasy

Ja compleet gelijk.
User edit by Melle on 06-12-2010 @ 17:09:56 (2%)
Oliviero    posted on 31-12-2010 13:03
5 uur achter elkaar 0.0
krijg je dan niet heel erg pijn in je nek? (of ligt het aan mijn dj meubel dat ik altijd zo veel pijn krijg in me nek?)
www.soundcloud.com/oliverheldens
AdenFarleigh    posted on 31-12-2010 15:18
Pijn is nooit een goed teken..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
MaximDJ    posted on 31-12-2010 20:15
@ Arcee,

Generatiekloof valt wel mee hoor Winking my eye Ik ben het 100% eens met je (lange) post Happy, laughing
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 01-01-2011 09:17
Poster: Oliver_Hero
5 uur achter elkaar 0.0
krijg je dan niet heel erg pijn in je nek? (of ligt het aan mijn dj meubel dat ik altijd zo veel pijn krijg in me nek?)

Vroeger deden we niet anders.? Soms nog langer ook van?22.00 tot 05.00?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 01-01-2011 @ 09:19:06 (19%)
Tekhead    posted on 01-01-2011 11:01
En tijdens de weekdagen ook nog min. 8 uur werken, wat zijn sommige toch verwend hoor.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MaximDJ    posted on 01-01-2011 12:06
Ik draai bijna altijd rond de 5 a 6 uur....En dan met Drive-in, die ook opgebouwd en afgebroken moet worden
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 01-01-2011 @ 12:06:30 (100%)

178 Users online: 91 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 74.419
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.342.392