Baan aangeboden. Maar het bedrag? (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 24-10-2010 01:36
He mede DJ's/Composers,

Ik had zojuist gister mijn eerste avond dat ik moest draaien in een club bij mij in de buurt. Je kon het zien als een soort van sollicitatie gesprek, moest een avond draaien en als ze het goed vonden zouden ze misschien nog wel meer willen.

Nou ging de avond best wel redelijk, volgens de baas ging het heel goed, dus dat is mooi. Hij heeft me een baan aangeboden om bv. 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken te draaien.

Ik ben nog erg jong, 16 jaar, en kan dus niet veel geld verwachten. Ik heb gezegd dat ik best 50 euro wil krijgen voor een avondje.
Nu blijkt het? te zijn dat ik moet helpen schoonmaken, dat had ik niet verwacht, ook moet ik zo'n 5 1/2 tot 6 uur draaien (gem. 4 uur toch?)

Ik vind 50 euro voor zo'n tijd toch best wel matig, vooral omdat ik ook nog moet helpen schoonmaken. Ik draai dan ongeveer van 10 tot half 4 non stop en moet daarna mee helpen schoonmaken.
Wat kunnen jullie mij aanraden? Er is hier nergens iets in de buurt en dit is de enige club waar ik kan draaien op dit moment, ook is echt een aardige vent maar heeft hij een hele harde kant dus een te groot bedrag kan ik er waarschijnlijk niet uithalen.

Ik weet echt niet zo goed wat dan redelijk voor mij zou zijn, wil toch misschien voor zo'n lange avond dan 80 euro hebben. Wat denken jullie?

Edit: Nog iets, hoeveel verdienden jullie toen jullie net begonnen? En wat vinden jullie zelf van het prijs/tijd waarmee ik nu zit?
User edit by Melle on 24-10-2010 @ 01:43:58 (13%)

What do you think about Baan aangeboden. Maar het bedrag? ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 28-10-2010 20:45
Als ik zo'n kans zou krijgen zou ik het wel weten. Maar ik ook ben inderdaad benieuwd!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
kollius    posted on 28-10-2010 20:48
Sorry zag idd na mijn edit dat het een beetje onoverzichtelijk werd....
Tekhead    posted on 28-10-2010 22:18
Poster: kollius
@Yorick tja, de discussie liep een beetje uit.... Ben toch wel benieuwd wat Melle nu uiteindelijk doet.... of heb ik hier overheen gelezenConfused

@Tekhead; Ook hier ben ik met je eens dat het soms zonde is voor de mensen die wel serieus willen beginnen en dat niet lukt omdat de markt op dat moment verzadigd is met prijsvechters. Maar ook dat is ondernemen. Op het juiste moment je bedrijf opzetten. Niet meteen willen beginnen zonder eerst gekeken te hebben naar de mogelijkheden op dat moment. Dat pakt nou eenmaal niet altijd goed uit.

Maar dat het wel sneu is ben ik volkomen met je eens. Een ondernemer met goede bedoelingen ligt sowieso al een punt voor bij mij.

Ziezo, we zitten nu op dezelfde lijn. Het was fijn deze discussie te voeren met U. Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tomazos    posted on 29-10-2010 06:14
we hebben ECHT domme/niet slimme mensen op het forum zitten denk ik!

blijf dan lekker thuis als je geen 1000 eu per avond krijgt al beginnend artiest..
hebben wij meer werkCool

topic starter,
lees mijn post even terug op de vorige paginaHappy, laughing

ga gewoon lekker draaien/leren/zuipen/gek doen/ervaring opbouwen..
gewoon kans die je moet pakken, ongeacht het bedrag..

als jij het niet doet voor 50a100 eu als beginner.. is er wel iemand anders die het doet.. dus waarom niet..
je bent beginnend dj.. dan zit je de 'ervaren' dj's niet in de weg.. die staan vaak op plekken waar ervaring voor is geeist, en dus ook de gages vaak hoger liggen,

je zit dus niet in elkaars 'markt' te verzieken.. dat gaat in mijn ogen namelijk gewoon langs elkaar heen Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Gerdo    posted on 29-10-2010 10:21
Poster: Tomazos

topic starter,
lees mijn post even terug op de vorige paginaHappy, laughing

ga gewoon lekker draaien/leren/zuipen/gek doen/ervaring opbouwen..
gewoon kans die je moet pakken, ongeacht het bedrag..

als jij het niet doet voor 50a100 eu als beginner.. is er wel iemand anders die het doet.. dus waarom niet..
je bent beginnend dj.. dan zit je de 'ervaren' dj's niet in de weg.. die staan vaak op plekken waar ervaring voor is geeist, en dus ook de gages vaak hoger liggen,

je zit dus niet in elkaars 'markt' te verzieken.. dat gaat in mijn ogen namelijk gewoon langs elkaar heen Happy, laughing

Gewoon aannemen die baan zoals tomazos hier schrijft. Ik heb hier echt niks aan toe te voegen! Ervaring opdoen is zo belangrijk. Het gaat niet om het geld wat je er voor krijgt maar om de ervaring te krijgen. En je moet het natuurlijk leuk vinden. Toen ik 4 jaar terug begon met draaien in het cafe waar ik nog steeds draai. Was het voor mij geen eens nodig om betaald te worden zo leuk vond/vind ik het. Ik krijg er wel voor betaald.
Vinnyo    posted on 29-10-2010 11:12

Uhu uhu! Wat jij zegt Happy, laughing
Snoey    posted on 29-10-2010 11:25
Zonder ervaring ben je niks waard, dus ik zou het in het begin gewoon doen. Naarmate je langer werkt is het dan ook redelijk dat je meer gaat verdienen. Daarnaast moet je bedenken hoeveel uur je kwijt bent aan vakken vullen, voordat je 50 euro hebt verdiend.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RemcoV    posted on 29-10-2010 11:44
Gewoon doen, dit zijn kansen die je niet vaak zult krijgen goos...
Tomazos    posted on 29-10-2010 18:15
mooi voorbeeld dat ik welles gaf,

ik heb bijna 1,5 jaar bij de hollywood (rotterdam) gedraaid in de hoofdzaal,
een betere leerschool is er in mijn ogen gewoon niet, alles is top, je word op je vingers getikt als je iets verkeerds deed, je krijgt uitleg/tips/trainingen

ik reed elke donderdag/vrijdag/zaterdag 2 uur heen en bijna 2 uur terug

voor let op: 100 eu per avond,

dit was puur een 'voor jou 100000 andere' kwestie,
ik zag dit als inverstering om er veel te kunnen leren. en ging daarmee akkoord,

MAAR omdat je dat op je lijstje hebt staan, en het bijna een hele opleiding was in het Entertainent draaien (dus niet sloom plaatjes plakken, maar echt orgineel wezen en veel dingen doen, mensen ophypen) willen andere discotheken je graag hebben, en betalen voor die ervaring die jij daar hebt opgedaan, wat anderen missen.

toen naar spanje en bij terug komst naar de Zenith (was de grootste van Benelux), en de bobs saloon in uitgeest..
weer naar spanje, nu terug.. en draai nu in een redelijk groot feest cafe in Alkmaar als huis dj..

wat elke donderdag/vrijdag/zaterdag VOL zit.. en volledig vrij bent om te draaie wat ik wil, personeel gezellig is, een hoop toeters,bellen,licht/geluid aanwezig is, dj set is knap.. en er gaat maar 700 man in.. kleiner dan die andere disco's, maar als je je ergens thuis voelt, en dichter bij je publiek staat, en minder op je vingers gekeken word, draait dat een heel stuk leuker!!!

en ook nog een leuk jaar salaris en contract gekregenCool

sommige dingen moet je zien als een inverstering en niet overal veel geld willen kunnen verdienen
Dolivieira    posted on 29-10-2010 19:03
Idd Tomas, Snoey en Remco. Heb pas verleden week ook Residentie voor 100 euro aangenomen. Die jongen is net begonnen, Dan kan je geen hoge gages vragen. Hij had eerst een eene DJ Coen die 250 vroeg maar die was nog geen eens 10tje?waard, wat die voor mekaar bakte. dus die kon weer ophoepelen. Ik heb wel gezegd zit die zaak elke?keer als ik draai vol dan wil ik meer. Goede?kennis van me die net begonnen is op de markt in Gouda. Het tentje heet Flinq. Bar restaurant en Dancing. Ik hoef ook niks mee te nemen alleen muziek. En er staan CDJ1000s en Dateq Apollo. Alleen schoon maken doe ik niet meer. Nergens niet waar ik draai. ????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-10-2010 @ 13:22:27 (24%)
Tekhead    posted on 29-10-2010 19:54
Vind ik normaal ook dat ie dan meer moet betalen als je de zaak vol houd.
Vinnyo    posted on 29-10-2010 21:00
Poster: Tekhead
Vind ik normaal ook dat ie dan meer moet betalen als je de zaak vol houd.

Ja maar dat is TOTAAL niet aan de orde.. Hij heeft nog geen ervaring etc etc, dan kun je niet zeggen dat hij het vol houd.. Wat een onzin is dat zeg..
Joep    posted on 29-10-2010 21:12
Poster: Vinnyo

Ja maar dat is TOTAAL niet aan de orde.. Hij heeft nog geen ervaring etc etc, dan kun je niet zeggen dat hij het vol houd.. Wat een onzin is dat zeg..

Tekhead bedoelt dat hij het normaal zou vinden als Dolivieira meer zou vragen als hij elke keer de zaal vol draaitWinking my eye
Het gaat dus niet over de topicstarter.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
DJSHAK3S    posted on 29-10-2010 21:43
zijn er nog updates van jou kant melle?
Dolivieira    posted on 30-10-2010 13:18

Ja indd hij heeft het Tekhead heeft het tegen mijCool. Maar de topicstarter moet gewoon gaan. Daar doe je ervaring mee op. Zo ben ik 20 jaar geleden ook gaan draaien in een club. Eerst wat laten zien dan kan je pas eisen stellen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-10-2010 @ 13:18:40 (1%)
Tekhead    posted on 31-10-2010 12:59

lees eerst voor je reageert, was dus idd tegen dennis.
Starmack    posted on 01-11-2010 13:10
toen naar spanje en bij terug komst naar de Zenith (was de grootste van Benelux), en de bobs saloon in uitgeest..
weer naar spanje, nu terug.. en draai nu in een redelijk groot feest cafe in Alkmaar als huis dj..

Je draait zeker in Joeys of niet? Winking my eye
Bringing the best in Trance & Progressive
Tomazos    posted on 01-11-2010 14:47
Poster: Starmack

Je draait zeker in Joeys of niet? Winking my eye

klopt,
sinds kort,

1e zaterdag van de maand ben ik er niet Happy, laughing
User edit by Tomazos on 01-11-2010 @ 14:50:55 (52%)
Rusafli    posted on 01-11-2010 15:54

klopt,
sinds kort,

Dus we kunnen a.s. zaterdag eindelijk naar prima muziek luisteren in Joeys ?? Happy, laughing
User edit by Rusafli on 01-11-2010 @ 15:54:30 (16%)
Tekhead    posted on 01-11-2010 15:59
Poster: Rusafli

klopt,
sinds kort,

Dus we kunnen a.s. zaterdag eindelijk naar prima muziek luisteren in Joeys ?? Happy, laughing

foei foei

Rusafli    posted on 01-11-2010 16:01
Poster: Tekhead

foei foei

Beetje humor kan hij wel hebben hoor. haha
Julemac    posted on 01-11-2010 18:37
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de topic starter besloten heeft, aangezien hij niet meer reageert?
Tomazos    posted on 01-11-2010 20:42
Poster: Rusafli

Beetje humor kan hij wel hebben hoor. haha

lol
BennoRevelli    posted on 02-11-2010 11:58
Poster: Dolivieira

Ja indd hij heeft het Tekhead heeft het tegen mijCool. Maar de topicstarter moet gewoon gaan. Daar doe je ervaring mee op. Zo ben ik 20 jaar geleden ook gaan draaien in een club. Eerst wat laten zien dan kan je pas eisen stellen. ?

Helemaal mee eens! je kan geen eisen stellen wanneer je jezelf nog niet hebt bewezen.
ben ook benieuwd wat de uitkomst is van deze situatie..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
kollius    posted on 02-11-2010 13:06
Volgens mij heeft Melle geen zin om alle 100 posts te lezenCool

146 Users online: 95 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 104.153
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.450.931