Poster: Tekhead
Bullshit, toen ik destijds personeelsmanager was in Afterclub Carat, heb ik dj wout (Sylver) een job aangeboden als dj als jobstudent (hij was toen net 15) hij moest enkel draaien, geen licht, schoonmaken oid en kreeg toen als rookie 125,00 euro voor 3 uurtjes en gratis drank etc... De jongen kwam zelfs toen nog met de fiets !!?Na 3 maand kreeg hij al opslag naar 200,00 euro, en na een jaartje 400,00 euro, en nog steeds geen schoonmaken, begrijp niet dat je dat accepteert voor 50,00 euro, we zitten in Europa, niet in een of ander apenland he ! BTW de prijzen die ik vernoemde waren volledig wit, met alle afhoudingen er al afgehouden.
Poster: Jorrit
Ik vind dat als je als beginnende huis-DJ in een horeca-gelegenheid gewoon op hetzelfde niveau staat als het barpersoneel, dus je helpt lekker mee. Meeste beginnende DJ's schatten zichzelf echt te hoog in wat betreft dit soort dingen.
Poster: Jorrit
Ik vind dat als je als beginnende huis-DJ in een horeca-gelegenheid gewoon op hetzelfde niveau staat als het barpersoneel, dus je helpt lekker mee. Meeste beginnende DJ's schatten zichzelf echt te hoog in wat betreft dit soort dingen.
Poster: DJELVRIESO
Ok?, je hebt gelijk. Maar dan mag je op ze minst toch wel wat meer verdienen! Vooral als je non stop staat te draaien.
Poster: kollius
jongens, jongens toch. Verwachten jullie nou echt meteen een top-loon? Ga eens als 16-jarige in de supermarkt werken. Dan ben je blij dat je met draaien geld kan verdienen, waarbij het ook nog eens stukken leuker is.
Dat ene uurtje schoonmaken doet er dan ook niet meer toe, je hoeft tenminste niet?12 uur p/w?in een supermarkt te?k*tten?voor hetzelfde bedrag. Maar goed, da's mijn mening
Poster: DJADMIN
He-le-maal correct
Dat mensen de illusie hebben om net zoals jongens zoals VATO 2000 per uur te beuren....
Dan help ik je uit de droom
Poster: Tomazos
dan heb ik nieuws voor je,
van die 2000 eu blijft weinig over!!
mensen kijken altijd hoeveel iemand uit betaald word, niet hoeveel hij ervan over houdt
--
over dat bedrag..
toen ik 16 was en draaide, kreeg ik voor een zaterdag 180euro. wat ik toen echt bizar veel vond,
dit was wel een grotere zaak,
als je op je 16e als huis dj gaat draaien, reken op tussen de 50 en 80/100 euro per avond van 6 uur
aangezien je als beginnend dj gaat draaien, sta je op dezelfde 'rang' als bar personeel.
dus gewoon schoonmaken en mee helpen, is ook wel goed voor de binding met de baas en personeel, en duurt meestal niet zo lang.
bar personeel verdient gemiddeld 10 eu per uur, en dj's krijgen soms iets meer, dus dan zit ik met tussen de 50 en 80/100 eu per avond wel goed
zie ook even hier het voordeel dat je vastigheid hebt, en dit een betaalde 'leerschool' is
Poster: ArCee
http://financieel.infonu.nl/geld/11030-minimumloon-minimumjeugdloon-juli-2010-uurloon.html
Na 12 uur heb je recht op nacht-toeslag, maar een 16 jarige mag deze uren niet werken, kortom, zal wel zwart zijn, dus geen poot om op te staan, tenzij je een contract hebt.
Zoals zoveel jonge mensen word je dus duidelijk uitgeknepen en onderbetaald.
1 keer controle in de zaak en de sjaak
Daarbij is zo weinig geld voor een avond draaien weer een prachtig voorbeeld van de maktwaarde van dj's verzieken, alleen om een plekkie te veroveren,?en doet mij erg sterk denken aan deze topic:
////www.djresource.eu/Forum/topic/19335/DJ-tijdperk-voorbij/
Poster: kollius
@ ArCee: Beste vrind de marktwaarde wordt nog altijd bepaald door vraag en aanbod... Als jij genoeg gevraagd wordt als DJ?kun je ook een hogere vraagprijs riskeren. Ben je beginnend zul je toch consessies moeten doen.
Als je als ervaren DJ nog steeds niet dat salaris kunt vragen wat je eigenlijk wilt verdienen, ben je quite frankly niet goed genoeg en zul je het dus moeten doen voor de prijs die men bereid is voor jou te betalen, of stoppen met draaien...
In ieder geval kan de marktwaarde van een DJ alleen verziekt worden door zichzelf! Niet door beginnende DJ's. Als jij na pakweg 5 jaar draaien niet beter? bent dan een beginnende DJ hoef je ook niet meer te krijgen als salaris... Het moge duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met het aangedragen artikel.