Baan aangeboden. Maar het bedrag? (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 24-10-2010 01:36
He mede DJ's/Composers,

Ik had zojuist gister mijn eerste avond dat ik moest draaien in een club bij mij in de buurt. Je kon het zien als een soort van sollicitatie gesprek, moest een avond draaien en als ze het goed vonden zouden ze misschien nog wel meer willen.

Nou ging de avond best wel redelijk, volgens de baas ging het heel goed, dus dat is mooi. Hij heeft me een baan aangeboden om bv. 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken te draaien.

Ik ben nog erg jong, 16 jaar, en kan dus niet veel geld verwachten. Ik heb gezegd dat ik best 50 euro wil krijgen voor een avondje.
Nu blijkt het? te zijn dat ik moet helpen schoonmaken, dat had ik niet verwacht, ook moet ik zo'n 5 1/2 tot 6 uur draaien (gem. 4 uur toch?)

Ik vind 50 euro voor zo'n tijd toch best wel matig, vooral omdat ik ook nog moet helpen schoonmaken. Ik draai dan ongeveer van 10 tot half 4 non stop en moet daarna mee helpen schoonmaken.
Wat kunnen jullie mij aanraden? Er is hier nergens iets in de buurt en dit is de enige club waar ik kan draaien op dit moment, ook is echt een aardige vent maar heeft hij een hele harde kant dus een te groot bedrag kan ik er waarschijnlijk niet uithalen.

Ik weet echt niet zo goed wat dan redelijk voor mij zou zijn, wil toch misschien voor zo'n lange avond dan 80 euro hebben. Wat denken jullie?

Edit: Nog iets, hoeveel verdienden jullie toen jullie net begonnen? En wat vinden jullie zelf van het prijs/tijd waarmee ik nu zit?
User edit by Melle on 24-10-2010 @ 01:43:58 (13%)

What do you think about Baan aangeboden. Maar het bedrag? ??

Vote :   

TH3llC    posted on 24-10-2010 01:41
onderhandel een beetje?
als baas wil je altijd alles zo goedkoop mogelijk dus geeft hij je weinig voor het draaien, als je goed draait en hij zegt het zelf, daarmee zegt hij met andere woorden je bent meer als 50 euro waard.
dus je vraagt 80?, hij probeert af te pingelen naar 60 dus jij zegt 75, en dan zegt hij 65.
vind je dit goed zeg je ja...
Melle    posted on 24-10-2010 01:42
Poster: TH3llC
onderhandel een beetje?
als baas wil je altijd alles zo goedkoop mogelijk dus geeft hij je weinig voor het draaien, als je goed draait en hij zegt het zelf, daarmee zegt hij met andere woorden je bent meer als 50 euro waard.
dus je vraagt 80?, hij probeert af te pingelen naar 60 dus jij zegt 75, en dan zegt hij 65.
vind je dit goed zeg je ja...

Ja dat wil ik ook gaan? doen, ga volgende week even met hem onderhandelen. Ben net langs geweest om nog wat geld op te halen en tw zeggen dat ik nog zitten te twijfelen en er nog een keer over wil praten.
Maar wat vind jij zelf?
Tekhead    posted on 24-10-2010 01:54
Ook al ben je maar 16, 50 euro is te weinig, hij bied je een baan aan, je geeft een prijs en dan pas zegt hij hoe lang je moet draaien en dat je nog moet schoonmaken, is niet correct van hem, 80,00 euro vind ik toch het minimum. Ik heb nooit geweten dat een dj ook nog moet schoonmaken. M.i. wil hij wat profiteren van je leeftijd om zo laag te gaan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Melle    posted on 24-10-2010 01:58
Poster: Tekhead
Ook al ben je maar 16, 50 euro is te weinig, hij bied je een baan aan, je geeft een prijs en dan pas zegt hij hoe lang je moet draaien en dat je nog moet schoonmaken, is niet correct van hem, 80,00 euro vind ik toch het minimum. Ik heb nooit geweten dat een dj ook nog moet schoonmaken. M.i. wil hij wat profiteren van je leeftijd om zo laag te gaan.

ja, daarom had ik het ook niet verwacht. Ik kan er in het begin nog best mee akkoord gaan om voor 5 1/2 uur voor 50 euro te doen (en dan na een tijdje, over een prijsverhoging onderhandelen). Maar het feit dat ik niet na het draaien meteen naar huis kan maar ook nog moet schoonmaken en met z'n allen de zaak te sluiten (en dan uiteindelijk rond half 6 in me bed te liggen) vind ik te veel van het goede voor 50 euro.

Het blijkt dus ook nog zo te zijn, ga dan maar proberen een bedrag te kunnen krijgen van 70 tot 80 euro!
Tekhead    posted on 24-10-2010 02:03
idd, ofwel betaald hij 50,00 euro en ga je na je gig naar huis, ofwel 80,00 euro en sluit je mee de zaak.
Melle    posted on 24-10-2010 02:06
Mmm zal het met hem daarover hebben, thanks for your advice!
Anonymous    posted on 24-10-2010 02:48
Leuk gegeven is dat de grote Armin vroeger ook voor zes tientjes de hele nacht draaide en daarnaast de wc's schoonmaakte. Zie: http://media.leidenuniv.nl/legacy/Leidraad%202008%20januari.pdf
Vassilli    posted on 24-10-2010 03:20
toen ik begon verdiende ik ook iets van 50 eu en draaide 6 uur...
Bootstrap    posted on 24-10-2010 03:55
Toen ik net begon heb ik een tijdje in een kroeg gestaan van 21:00 tot 05:00 voor 50 euro met z'n 2en. We deden dat echt alleen om ervaring op te doen eigenlijk. Maar ik zou zeker onderhandelen met de baas. Nee heb je, ja kun je krijgen Happy, laughing Succes!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 24-10-2010 08:34
hmm, ik kreeg 15 euro per uur in een kroegje hier. totaal 75 euro op een avond, en ik hoefte echt niet schoon te maken!

ik zou zeker even zeggen dat een dj normaal niet schoonmaakt.
Rusafli    posted on 24-10-2010 09:17
Dan is het ook nog de vraag of je op de loonlijst komt of dat je het handje contantje krijgt. Bij het eerste wordt het aangeboden bedrag natuurlijk nog minder vanwege belasting afdracht.

De volgende vraag is dan of het je eerste dj job is ? Als dat zo is zou je het geheel als opstap kunnen gebruiken om bekender te worden.

Je keus is dan of je met minder genoegen neemt om je kunsten te laten zien en daar eventueel je voordeel uit kan halen

Dat schoonmaken is natuurlijk wat minder maar wat is schoonmaken ? Alleen glazen ophalen of ook vegen of toiletten schoonmaken ?

Bij mijn eerste dj job in een klein clubje kreeg ik minder geld en moest ik na afloop ook galzen halen en de tent een beetje bijvegen. Was natuurlijk niet top, maar soms best lachen met al het personeel onder elkaar.

Je kunt natuurlijk altijd proberen meer te krijgen en je schoonmaak taken af te wimpelen maar nu krijg je bij 6 a 7 uur werk toch 7 a 8 euro per uur. Het wettelijk minimum ligt net iets boven de 2 euro (belachelijk, maar ok), en het gemiddelde van 16 jarige rond de 5,5 euro.

Succes met je beslissing.
User edit by Rusafli on 24-10-2010 @ 14:14:02 (3%)
DJSHAK3S    posted on 24-10-2010 10:25
ik krijg nu (AL?) 10,- tot 15,- per uur.
maar dan niet in clubs of caffeen enzo.
maar ik ben daar blij mee + ik hoef niet helpen schoon te maken Winking my eye
zou het er maar over hebben hoor.

Good luck
MaximDJ    posted on 24-10-2010 10:41
Beetje raar hoor......Een schoonmaker gaat toch ook niet DJen...!? Ik zou gewoon onderhandelen, dat je ALLEEN komt draaien, dan is 50 euro prima. Maar schoonmaken erbij vindt ik nogal raar, en dat wil je echt niet in een Club...Kots enweetikveel wat...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 24-10-2010 12:12
50 euro plus schoon maken daar blijf ik toch voor thuis. Sorry veels te weinig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-10-2010 @ 12:12:39 (3%)
Estacy    posted on 24-10-2010 12:17
tja jij wel als ervaren rot. maar ik kan me voorstellen dat als je net begint met in clubs te draaien dat dat gewoon een leuk begin bedrag is.

En dat schoonmaken snap ik wel, hij ziet jouw als deel van het team, en dat hele team maakt schoon. Maar zoals de rest al zei, ik zou wel iets meer vragen.

Overigens, als je wat langer draait, en alles gaat goed (vraag het personeel eens of ze meer omzet maken sinds jij er bent) dan kun je wel wat meer vragen. Ook neemt een andere club je sneller aan als je al ervaring hebt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Basrose    posted on 24-10-2010 12:25
In veel clubs gezien... in sommige helpen de djs wel met schoonmaken in de andere niet en worden de djs als lui gezien Happy, laughing Ik vind je bent dj en dat is je werk. Schoonmaken hoort niet echt bij je functie. Wel zorgde ik dat de dj booth netjes was en dat er een doekje over de apperatuur heen ging.

En tja 50eu op een avond is idd wel weinig. Toen ik begon met draaien kreeg ik wel iets meer dan 100EU. Dan stond je wel met zn 2e dus een uurtje of 3 draaien (wel 6 a 7 uur aanwezig)

Het hangt natuurlijk ook een beetje af van de lokatie en de omstandigheden.
Gerdo    posted on 24-10-2010 12:44
In het cafe waar ik werk moet ik ook na sluitings tijd helpen schoonmaken. Ik moet dan 4 uur draaien en nog een uurtje schoonmaken. Toen ik net begon kreeg ik 60 euro en nu zit ik op 80 euro.
Als ik jou was zou ik toch vragen of je niet wat meer kunt krijgen dan 50 euro. En dat je moet schoonmaken dat moet je maar voor lief nemen. Je doet toch ervaring op.
Vinnyo    posted on 24-10-2010 15:08
Je moet het ook anders zien, hij bied je een baan aan als lid van het team die ook kan draaien ipv een DJ die komt draaien. Heel normaal voor je leeftijd..
nils7    posted on 24-10-2010 15:35
Blij zijn met wat je hebt....

Menig forum lid heeft het niet en op zon jonge leeftijd deze ervaring mee kunnen pakken.
Doe het een jaar, vraag dan opslag en na twee jaar kijk je wat verder rond zodra je mobiel bent Happy, laughing
Deze kan je wel mooi op je cv plakken, werkt altijd beter dan: ja 3 jaar ervaring op m'n slaapkamer en een feestje bij m'n tante!
D-Danny    posted on 24-10-2010 15:51
Ik zou gewoon aangezien je pas 16 bent, dit doen, en vooral genieten van het draaien zelf, geeft al een lekkere kick, dus dit voorlopig even doen. Dan als je er een tijdje zit (1 ? 2 jaar) eens gaan praten over wat meer loon.

MvG, Danny
djroy16    posted on 24-10-2010 21:14
Gewoon lekker ervaring op doen... Een DJ booth of een bar schoonmaken hoort er gewoon bij. Als je dit een paar maanden gedaan hebt, dan moet je het eens over wat extra loon gaan hebben. Succes met draaien!!
Vinnyo    posted on 25-10-2010 10:52
Poster: djroy16
Gewoon lekker ervaring op doen... Een DJ booth of een bar schoonmaken hoort er gewoon bij. Als je dit een paar maanden gedaan hebt, dan moet je het eens over wat extra loon gaan hebben. Succes met draaien!!

Klopt helemaal, het hoort erbij. Je moet dus ook niet gaan denken dat je nu een hoogwaardige DJ bent. In principe ben je gewoon het zelfde als iemand die achter de bar staat, die moet ook schoonmaken.
Tekhead    posted on 25-10-2010 11:22
Bullshit, toen ik destijds personeelsmanager was in Afterclub Carat, heb ik dj wout (Sylver) een job aangeboden als dj als jobstudent (hij was toen net 15) hij moest enkel draaien, geen licht, schoonmaken oid en kreeg toen als rookie 125,00 euro voor 3 uurtjes en gratis drank etc... De jongen kwam zelfs toen nog met de fiets !!?Na 3 maand kreeg hij al opslag naar 200,00 euro, en na een jaartje 400,00 euro, en nog steeds geen schoonmaken, begrijp niet dat je dat accepteert voor 50,00 euro, we zitten in Europa, niet in een of ander apenland he ! BTW de prijzen die ik vernoemde waren volledig wit, met alle afhoudingen er al afgehouden.
Rusafli    posted on 25-10-2010 12:13
Dan heeft hij geluk gehad. In de meeste kleine cafe's en kleine clubs werkt dit niet zo. En dan spreek ik uit ervaring (in mijn regio Nijmegen/arnhem). Zoals al eerder gemeld zien veel kroegbazen (van kleine cafe's en clubs) je als deel van het team. Vaak zijn er geen schoonmakers. Dit doe je als team.
Maar het feit blijft dat ik me goed kan voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Gooi het open.
Blijft hij bij zijn standpunt dan is de keus aan jou. Er zijn misschien genoeg startende dj's die het er wel voor over hebben om ervaring op te doen.
dJORD    posted on 25-10-2010 12:31
Het is inderdaad wat weinig, maar ik zou het zeker weten aannemen. Als je gewoon eerst een aantal keer gaat draaien, dan kun je vervolgens praten over je taken en je salaris. Want die werkgever van jouw zal ook denken; voor jou heb ik 10 ander. Ook is het maar de vraag of hij voor kwaliteit zal kiezen in plaats van kwantiteit en er een goedkoper iemand neer wil zetten. Ik zou het wel weten wat ik zou doen: gewoon lekker gaan draaien, want dat is de nummer 1 reden!!

402 Users online: 339 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 3.103
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.271.076