speakers voor in de kamer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vincjuhh    posted on 21-10-2010 19:29
hallo,
ik heb even jullie mening nodig voor een keuze te maken
ik wil me zelf een goede speaker set aanschaffen het is niet de bedoeling dat ik ga producen ofzo ,
enkel voor wat muziek te luisteren aan goede kwaliteit en waar goede bass in zit , en dat soms toch wel is goed hard moet kunne spelen

ik had eerst gedacht aan de behringer b3031a setje + een goede actieve sub ( alleen die van behringer voor de monitors zijn niet meer te krijgen -

oftewel de behringer b1500d pro sub dus met de behringer b212d topsen , en eventueel goede equilizer of iets om het geluid aantepassen ?

moet nu wel zeggen de kamer is 3.5 meter op 3 meter , nuja der staat wel een bed en burea en wat rommel dus hol zal het zekers al niet klinken :D

khoop dat jullie met goede setjes uit de bus komen ?
of me eventueel op het goede pad kunne stuuren had gedacht aan 1000 tot 1250 euro ong

mvg vincent

What do you think about speakers voor in de kamer ??

Vote :   

mp    posted on 21-10-2010 20:55
Een eerste vraag die ik me stel is moeten die speakers mee on the road in de toekomst,of ga je dan nieuwe kopen??
Als het gewoon voor thuis is kan je net zo goed de zogenaamde installatie reeks van een merk kopen.
Heb thuis 2 ld systems LD SAT62 speakers hangen,die voldoen zeker voor jouw kamer.
Als ik on the road ga draaien,dan is dat meestal met een setje d&b max 15's en 2 rcf 18' subs.
beide setjes klinken zeer goed,
alleen kan je met de ld systems speakers geen zaal vullen.
wat met een d&b set wel een makkie is.
ook moet je heel wat plaats hebben als je sub's en top's op je kamer wilt zetten.
als je nog vragen hebt,hoor ik het wel.
grtz, M.
elke dag is een feest!!
User edit by mp on 21-10-2010 @ 20:56:47 (15%)
vincjuhh    posted on 21-10-2010 21:04
hallo , het is echter de bedoeling dat het een vaste installatie op mijn kamer blijft , kgan 2 topsen tegen muur bevestigen

en sub op de grond eventueel

kgan is zien na de speaker die je mij zegt ( vind het persoonlijk niet zo veel in vermogen )

ik had dit in gedacht uiteindelijk

dB Technologies Arena 10 passieve luidspreker

+

dB Technologies Arena SW 15 passieve subwoofer

met een simpele meng + dap p900 versterker kwam op een 1300 euro uit
grtjs vincent
User edit by vincjuhh on 21-10-2010 @ 21:38:24 (100%)
Bootstrap    posted on 21-10-2010 22:08
Dus als ik het goed begrijp wil je dit op een kamer van 10,5 m2 zetten? Dan hoef je echt niet de tops en subs die je opnoemt neer te zetten, dat is echt een hele flinke overkill. Die sub alleen al pompt er 500 Watt RMS en max 130dB uit. Ik weet niet of je weet hoe veel dit is?! Ik zou als ik jou was voor een mooie hifi set gaan Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
vincjuhh    posted on 21-10-2010 22:54
hey , wat zow je mij dan voorstellen ?

grtjs vincent
Bootstrap    posted on 21-10-2010 23:19
Met speakers vind ik altijd dat je zelf moet gaan luisteren, omdat iedereen andere voorkeuren heeft. Je zou kunnen kijken naar setjes van Dynaudio bijvoorbeeld. Ga gewoon eens bij een hifi winkel langs Happy, laughing Het is ook een optie om studiomonitoren te kopen, zoals velen hier doen. Echter zou ik dat niet doen als je de set alleen wil gebruiken om muziek mee te luisteren en niet te gaan produceren. Speakers die 'vlak' klinken zijn vaak namelijk niet prettig om lange tijd naar te luisteren en missen voor je gevoel waarschijnlijk wat bas.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Chili    posted on 22-10-2010 12:14
Ik zou in jouw geval absoluut niet voor een PA of monitorset gaan, maar voor een hifi-set. Die zijn gemaakt om in een wat kleinere ruimte zoals een kamer (dus geen zaal) een mooi vol geluid te geven.
Ga inderdaad eens langs bij een audiozaak, in een goede winkel kun je rustig de tijd nemen om wat verschillende merken te beluisteren. Denk hierbij o.a. aan apparatuur van Denon, Marantz, Onkyo, HarmanKardon, Yamaha, Rotel. kijk voor speakers eens naar Kef, Mission, Bowers & Wilkins, JBL, Infinity of andere merken bij de betere hifi-zaak.
kobuz    posted on 22-10-2010 12:28
Mocht je toch voor een monitorset willen gaan: Voor een niet zo grote ruimte zijn de KRK rp5 en KRK rp6 (meer bass) ook leuk.
vincjuhh    posted on 28-10-2010 21:15
hallo , ik was al gaan zien voor de bose lifestyle t10 hier in de winkel ik was meteen wel verkocht alleen het prijskaartje is wel 1800 euro
het zal nu om een dilemma gaan ik wil het geld er wel aan geven , ma tis gwn miss dat ik voor dat geld toch nog iets kan kopen dat nog beter is , wand het word nogal vaak op hifi forums gezegt bose is een scheldwoord
het geld gaat eerder in reclame dan in de speakers zelf

grtjs vinc
Estacy    posted on 29-10-2010 12:59
Bose is wel goed spul met mooi geluid, maar iets te duur imo. Ik zou eens kijken naar bijv. Dali luidsprekers. erg mooi geluid voor een goede prijs. 2 Dali Ikon 6 speakers kosten ong. 800 e. Een marantz versterker klinkt erg leuk samen met Dali (ervaring mee) dus dat zou een mooie keuze zijn. voor 400E ofzo kun je die ook wel kopen.
dan heb je een erg leuk, maar vooral goed klinkend setje dat genoeg power heeft voor de gemiddelde slaapkamer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.418 days.
 Post CommentThat would be 180.6 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

299 Users online: 134 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 69.563
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.600