Actieve speakers in een voetbalkantine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 18-10-2010 17:00
Beste allemaal,

As donderdag vertrek ik voor een maand naar Thailand en daarvoor heb ik beloofd om nieuwe speakers op te hangen in de kantine van de voetbal.

Alles is besteld bij bax etc dus daarin geen problemen. Nu heb ik gekozen voor actieve speakers en dat betekend dat ik naast de signaalkabel ook stroom naar de speakers moet brengen.

Nu kan ik dat zelf wel aansluiten en heb ik ook al bedacht hoe, alleen wilde ik het hier nog even neerleggen zodat jullie misschien nog tips hebben of een betere/handigere manier.

Even provisorisch getekend maar hoop dat de bedoeling duidelijk is. Ik wil er een schakelaar tussen zetten zodat alle speakers in 1x aan en uit gezet kunnen worden. Vervolgens ga ik met 3x installatiedraad naar een speaker toe, daar zet ik op elke draad een lasklem waarna ik er 1 doorverbind naar me speaker en de andere weer door richting de volgende speaker. Dit wil ik bij elke speaker zo doen, gaat dit geen problemen opleveren?

En nog een vraag, er liggen al gele elektrabuizen dus daar wil ik alles doorheen trekken. Ik heb een vrij dunne microfoonkabel als signaal kabel. Kan deze samen met de stroom door 1 buis of gaat dit problemen (signaalstoring oid) opleveren?

Ik hoop dat iemand met verstand mijn idee kan bevestigen of onderuit kan halen.

BVD!
Play that funky music white boy....

What do you think about Actieve speakers in een voetbalkantine ??

Vote :   

djroy16    posted on 18-10-2010 21:17
Reken goed uit welk vermogen de versterkers trekken. Let hier bij ook op een opstart stroom. Ik denk dat h? het beste een automaat kunt gebruiken ipv een standaard werkschakelaar. Met een automaat ben je gelijk beveiligd tegen kortsluiting of een te zware belasting op het net.

Ik zou signaal en voeding nooit door hetzelfde buisje trekken. Iedere kabel heeft een inductie spanning. ( soort magnetisch veld ) dit betekend dat dit op je signaal kabel kan gaan storen. Mocht je geen andere optie dan alles door 1 buisje dan raad ik je aan om een kabels te nemen met een goede dikke isolatie.
User edit by djroy16 on 19-10-2010 @ 11:19:31 (9%)
Sandr    posted on 18-10-2010 22:25
Een automaat? Waar vind ik die en wat kost dat?

Ik kan de signaal kabel eventueel allemaal bovenlangs de buisjes leggen en vastzetten met tairips of iets dergelijks. Maar ik ben benieuwd wat je me aanraad...
Boyd    posted on 18-10-2010 22:30
Hij bedoelt een installatie automaat. Dat is een schakelaar en 16A beveiliging in een. Alleen als er al een meterkast aanwezig is, is dit niet echt nodig. Wat je wel hebt is dat je in een keer een aantal versterkers tegelijk opstart en zo dus veel stroom trekt.
Sandr    posted on 18-10-2010 22:50
Het gaat over 5 Behringer Eurolive B208D actieve speakers

Dit heb ik erover kunnen vinden:

Europe 230 V~, 50 Hz (T 2.0 A H 250 V)

Power consumption max. 300 Watts
Mains connection Standard IEC receptacle

Aangezien ik van berekeningen geen verstand heb ben ik benieuwd wat jullie hiervan zeggen. Kan dat makkelijk op 1 groep met bijvoorbeeld een pc, een mengpaneel en een draadloze microfoon? Ik weet alleen niet of ik nog een vrije groep kan vinden/krijgen in de kantine. Maar dat is mijn probleem dan.

Lucalicious    posted on 18-10-2010 23:08
300 W / 230 V = ca. 1.3 A
16 A / 1.3 A = 12.3
dit houdt in dat?je maximaal 12 speakers op ??n groep kunt aansluiten, mits er niks anders bij zit natuurlijk!

(verbeter me als ik het fout heb)
TH3llC    posted on 19-10-2010 01:29
Poster: Lucalicious
16 A / 1.3 A = 12.3
dit houdt in dat?je maximaal 12 speakers op ??n groep kunt aansluiten, mits er niks anders bij zit natuurlijk!

denk dat hier niets aan te verbeteren valt
T-to-the-J    posted on 19-10-2010 09:29
Poster: Lucalicious
16 A / 1.3 A = 12.3

Je was me net voor :+ Heb dit pas nog geleerd voor een repetitie Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Sandr    posted on 19-10-2010 11:12
Oke, nice.

Als ik geen vrije groep heb moet ik dus even kijken welke andere apparaten er nog opzitten en wat die verbruiken.
En misschien is het een idee om er 2 schakelaars tussen te zetten zodat niet alle 5 de speakers tegelijk worden aangezet. Of zal dat wel loslopen?

Lucalicious    posted on 19-10-2010 12:42
ik denk niet dat dat veel uitmaakt, de powerconsumptie is maximaal 300 w, hier zal de beginstoot zegmaar ook bij meegetelt zijn, dus als je gewoon goed rekent dat er niet te veel op ??n groep komt te staan moet dat geen problemen geven bij het aanzetten.
Sandr    posted on 25-11-2010 11:51
Even een kort vraagje:

Ik ben nu bezig en alle stroom gaat door de pvc leidingen en de signaal kabels gaan 'los'.

Nu is mijn vraag: kan ik de signaal kabel wel aan de buitenkant van de gele pvc buisjes leggen?
Dus dat ik de signaal kabel met tie wraps of iets dergelijks aan het pvc buisje vast maak. Dit houdt alle kabels wel netter bij elkaar maar ik weet niet of ik dan alsnog signaal storing krijg?

Kan iemand me dit vertellen?
DaDragon    posted on 25-11-2010 13:09
Poster: Sandr
Even een kort vraagje:

Ik ben nu bezig en alle stroom gaat door de pvc leidingen en de signaal kabels gaan 'los'.

Nu is mijn vraag: kan ik de signaal kabel wel aan de buitenkant van de gele pvc buisjes leggen?

Dus dat ik de signaal kabel met tie wraps of iets dergelijks aan het pvc buisje vast maak. Dit houdt alle kabels wel netter bij elkaar maar ik weet niet of ik dan alsnog signaal storing krijg?

Kan iemand me dit vertellen?

Het idee van een automaat ertussen vind ik persoonlijk een hele perfecte oplossing. Maar is natuurlijk wel een duurdere oplossing dan een normale schakelaar.

Ook als je ze aan de buitenkant van de pvc vastzet kan je last krijgen van het magnetisch veld van de voedingskabels.
Met nadruk op KAN want het hoeft niet zo te zijn.

This is an old Topic

No new postings for 5.391 days.
 Post CommentThat would be 179.7 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

310 Users online: 136 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 69.688
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.725