Volume van opgenomen mix verhogen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaykFroix    posted on 17-10-2010 12:28
Even een kort vraagje: Wanneer ik mijn mixes opneem dan zit ik altijd met het probleem dat deze een stuk zachter zijn dan de rest van de muziek die ik heb.

Ik ga normaal gesproken als volgt te werk: Ik neem mijn mix op via de interne recorder van Traktor Scratch Pro. Hierbij zet ik mijn output en input volume in Traktor zo hard mogelijk, zodat hij net onder het rood blijft. Vervolgens open ik het wav bestand in Sony Soundforge en normalize ik het bestand op 0 db. Daarna gooi ik er de Waves L3 Multimaximizer erover heen met de preset op High Res CD Master. En voila, de mix klinkt goed in mijn oren. Volume is wat gelijk getrokken en de dynamiek blijft aanwezig, alleen de mix blijft te zacht.

Mijn vraag is dan ook hoe ik het volume van de mix achteraf kan verhogen zonder dat deze gaat clippen of dat de hele dynamiek uit mijn set is? Alvast bedankt voor de reacties! Happy, laughing
User edit by MaykFroix on 17-10-2010 @ 17:54:13 (5%)

What do you think about Volume van opgenomen mix verhogen ??

Vote :   
MaykFroix    posted on 26-10-2010 15:19
Die mix staat al online en is hier ook gepost. Happy, laughing
Dit is dus het resultaat:

////www.djresource.eu/Forum/topic/19448/M-Fifty-Five-Fcking-Fresh-Tunes-House/
ArCee    posted on 26-10-2010 16:32
Ik zou zeggen, MP3 Gain. Instellen rond de 95 db en gaan?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

118 Users online: 6 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 29.942
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.209.811