Instromen in het Dj'en (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Danny    posted on 16-10-2010 23:19
Hey, Ik heb vandaag even heel het forum doorgespit en heb al flink wat dingen bijgeleerd, maar nu zit ik nog met 1 vraag, Ik ben 14 jaar en beginnende dj, draai met Virtual Dj en een Dj controller + externe geluidskaart en hoofdtelefoon. Ik draai hardstyle/hardcore maar mix ook house makkelijk aan elkaar. Ik oefen nu al ruim 3 jaar met het mixen, het gaat steeds beter en ben sinds kort ook begonnen met wat 'produce' werk. Ook dit vergaat me goed. Maar nu vroeg ik me dus af hoe ik wat vaker kan gaan draaien. Aangezien ik dat wel erg leuk vind. Is er misschien iemand die wat tips heeft om wat meer in die scene te komen? MvG, Danny

What do you think about Instromen in het Dj'en ??

Vote :   

DJSHAK3S    posted on 17-10-2010 19:46
als je met laptop draait kan je eventueel ook gewoon een goedkope mixer zonder effecten kopen en dan iets voor digitale effecten
D-Danny    posted on 17-10-2010 19:59
Dat zou zeker kunnen, maar waar vind ik digitale effecten?
T-to-the-J    posted on 17-10-2010 21:33
In traktor, maar dan moet je spelers hebben met midi en een geluidskaart, of een speler met ingebouwde geluidskaart. Of je koopt een midi controller zoals reloop mixage of vms4, dan heb je ook digitale effecten. Maar daar heb je wel eenlaptop/pc met software zoals traktor of itch voor nodig
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Bootstrap    posted on 18-10-2010 12:52
Ik snap niet helemaal waarom je perse over wil stappen op CD's. Niet dat het niet leuk is, maar het lijkt nu net alsof het merendeel hier vindt dat je dan pas een goede DJ kunt worden. Dit is onzin. Met een mooie controller en bijvoorbeeld Traktor kan dat ook Happy, laughing Dan ben je vaak nog goedkoper uit en kun je met 4 decks gaan draaien als je wil.

Ik weet dat dit weer de eeuwige discussie is, maar ik wilde het de TS even duidelijk maken.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Joep    posted on 18-10-2010 13:39
Precies, ik heb daar zo?n hekel aan. Volgens de meesten hier `hoor je er pas bij? wanneer je minimaal 2 cd-spelers hebt (waar dan eigenlijk toch wel Pioneer op moet staan.)
Met het budget wat je nu te besteden hebt, kun je een kwalitatief goede midicontroller kopen. Persoonlijk zou ik daar liever voor gaan, maar dat is natuurlijk je eigen keuzeWinking my eye
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Bootstrap    posted on 18-10-2010 14:16
Kijk bijvoorbeeld eens naar de VMS4 van American Audio.

D-Danny    posted on 18-10-2010 16:55
Ik heb al een Midi controller, maar ik heb besloten gewoon al mijn geld te houden en door te sparen!
T-to-the-J    posted on 18-10-2010 16:56
Oke, kan je op een later tijdstip leukere spulletjes kopen!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
D-Danny    posted on 18-10-2010 17:07
Idd, dat was wel de bedoelingWinking my eye!

Heb er wel 2 dingen aan toegevoegd, heb er nu een hooefdtelefoon + een externe geluidskaart bij gekocht, zodat ik ook met de Midi controller voor kan beluisterenWinking my eye!
Bootstrap    posted on 18-10-2010 17:09
Haha dat is opzich wel handig ja, dat je kunt voorbeluisteren Cool
Tekhead    posted on 18-10-2010 17:11

Poster: D-Danny
Ik heb al een Midi controller, maar ik heb besloten gewoon al mijn geld te houden en door te sparen!

geen slecht idee, kan je toch wat betere spulletjes kopen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D-Danny    posted on 18-10-2010 17:14
Poster: Bootstrap
Haha dat is opzich wel handig ja, dat je kunt voorbeluisteren Cool

Haha, dat is het zekerWinking my eye!
D-Danny    posted on 21-10-2010 18:49
Heb ik dat?

Maar anyway:

Ik mag aanstaande donderdag naar de baas van FearFm. Dus dat zit goed!

Verder mag ik zelf in het jongerencentrum een hele eigen 'disco avond' voor alle stylen organiseren!
Hiervoor heb ik ook al een uitnodiging!

Erg bedankt voor de tips zou ik zeggen!!
Limb-Girdle    posted on 21-10-2010 18:58
Poster: D-Danny
Heb ik dat?

Maar anyway:

Ik mag aanstaande donderdag naar de baas van FearFm. Dus dat zit goed!

Verder mag ik zelf in het jongerencentrum een hele eigen 'disco avond' voor alle stylen organiseren!

Hiervoor heb ik ook al een uitnodiging!

Erg bedankt voor de tips zou ik zeggen!!

Wat wil je bij de baas van FearFM doen?
Where the music meets the deejay!
D-Danny    posted on 21-10-2010 20:16
Hij heeft me uitgenodigd om een dagje samen met hem mee te gaan en te draaienWinking my eye
Awave    posted on 21-10-2010 20:23
Leuke kans!

Mocht je toch nog ge?nteresseerd zijn in een midi-controller kan ik je de Vestax VCI 100 SE aanraden! op
www.djtechtools.com hebben ze daar speciale mappings en? tutorials voor! Erg handig! Werkt superrr met Traktor.

In ieder geval, veel succes bij FearFM en grijp die kans! Thumbs Up
D-Danny    posted on 21-10-2010 20:23
Bedankt, maar zoals te lezen is, heb ik al een Midi controller hahaWinking my eye

Die kans zal ik zeker grijpen!

This is an old Topic

No new postings for 5.435 days.
 Post CommentThat would be 181.2 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 69 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 67.567
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.540