Instromen in het Dj'en (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Danny    posted on 16-10-2010 23:19
Hey, Ik heb vandaag even heel het forum doorgespit en heb al flink wat dingen bijgeleerd, maar nu zit ik nog met 1 vraag, Ik ben 14 jaar en beginnende dj, draai met Virtual Dj en een Dj controller + externe geluidskaart en hoofdtelefoon. Ik draai hardstyle/hardcore maar mix ook house makkelijk aan elkaar. Ik oefen nu al ruim 3 jaar met het mixen, het gaat steeds beter en ben sinds kort ook begonnen met wat 'produce' werk. Ook dit vergaat me goed. Maar nu vroeg ik me dus af hoe ik wat vaker kan gaan draaien. Aangezien ik dat wel erg leuk vind. Is er misschien iemand die wat tips heeft om wat meer in die scene te komen? MvG, Danny

What do you think about Instromen in het Dj'en ??

Vote :   

main    posted on 16-10-2010 23:22
veel promoten, mond op mond reclame.

het begon bij mij via contacten in mn straat en via de tennisclub met mn ouders haha.

gewoon overal laten weten dat je draait en dat graag doet is mijn advies
Tekhead    posted on 16-10-2010 23:26
Om in d? scene te komen ben je nog te jong, maar je kan alvast proberen jezelf wat te promoten in je school/sport/sociale vriendenkring en omgeving,door te laten weten dat je bent aan't jingen, of geef zelf een klein feestje waar je zelf de muziek brengt, geef hier en daar een cd-tje met enkele mixen aan de juiste personen, klein beginnen, en veel, heel veel, zelfs ontzettend veel geduld, doorzettingsvermogen en ook nog geluk hebben om gekend te worden en het te maken. Alvast suc6.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
main    posted on 16-10-2010 23:34
Poster: Tekhead
Om in d? scene te komen ben je nog te jong, maar je kan alvast proberen jezelf wat te promoten in je school/sport/sociale vriendenkring en omgeving,door te laten weten dat je bent aan't jingen, of geef zelf een klein feestje waar je zelf de muziek brengt, geef hier en daar een cd-tje met enkele mixen aan de juiste personen, klein beginnen, en veel, heel veel, zelfs ontzettend veel geduld, doorzettingsvermogen en ook nog geluk hebben om gekend te worden en het te maken. Alvast suc6.

ik had het niet beter kunnen verwoorden! dankje tekCool
D-Danny    posted on 16-10-2010 23:38
Dankje voor de snelle reactie's Ik heb sindskort ook contact met 2 mensen gehad, die zeiden dat ik erg veel potentie had - De baas van FearFm (Bekend bij jullie?) - Een oudere maat van me (Doet drive-in shows, gisteren voor de eerste keer mee geweest, erg leuk, vaker doen!) Ik ga deze 2 dingen zeker door zetten, en hard oefenen met het maken van eigen tracks. MvG, Danny
specialm    posted on 16-10-2010 23:52
Maak eens een mix en stuur het op naar Internet Radio Station's

Of naar De locale omroep. Probeer bij de locale Jeugcentra's Te vragen of ze nog iemand nodig hebben om te draaien.

via msn zou het ook goed kunnen of verschillende Profiel Pagina's Zoals : Hyves/twitter/facebook

zoals hierboven Staat Gewoon iedereen moet het weten dat je draai.
Tekhead    posted on 16-10-2010 23:54
Poster: main

ik had het niet beter kunnen verwoorden! dankje tekCool

Te Nada main.

FearFm kennen we ja, en als hij zegt dat je potentieel hebt, geloof hem dan maar, alleen is dat niet genoeg jongeman, maar alvast wel leuk om horen, geeft je een? boost om door te gaan en dat zal nodig zijn.
User edit by Tekhead on 16-10-2010 @ 23:56:30 (1%)
D-Danny    posted on 16-10-2010 23:56
Poster: specialm
Maak eens een mix en stuur het op naar Internet Radio Station's

Of naar De locale omroep. Probeer bij de locale Jeugcentra's Te vragen of ze nog iemand nodig hebben om te draaien.

via msn zou het ook goed kunnen of verschillende Profiel Pagina's Zoals : Hyves/twitter/facebook

zoals hierboven Staat Gewoon iedereen moet het weten dat je draai.
  Ik heb al enige mixen gemaakt, zal er nu direkt een paar opsturen! Bedankt voor de tip! Verder, zal ik aankomende week eens bij de poort (ons jongerencentrum) binnenstappen, en daar ook eens informeren Tek, ik zal me zeker doorzetten, ik krijg misschien ook een eigen show, dit moet ik nog nader met hem bespreken, maar dit gaan we ook zeker doen! Mvg, Danny
User edit by D-Danny on 16-10-2010 @ 23:58:07 (25%)
Tekhead    posted on 16-10-2010 23:59
je kan je mixen ook hier kenbaar maken, en een linkje naar een of ander muziekkanaal (soundcloud, megaupload o.i.d.) erbij posten, kunnen wij ook comment geven.
Bootstrap    posted on 17-10-2010 00:01
Leuk dat je zo enthousiast bezig bent met draaien Happy, laughing Je zou ook mixjes en tracks op dit forum kunnen posten. Wij kunnen je dan tips geven om beter te worden. Hoewel je nu een beetje jong bent om de 'scene' te komen, heb je over een tijdje wel een voorsprong op jongens die pas op hun 18e beginnen met draaien. Het lijkt me leuk om een keer een mixje van je te horen.

edit: haha, Tek was net sneller CoolHet opsturen van mixjes naar radiostations is ook een goed idee. Hier hoef je in principe geen bepaalde leeftijd voor te hebben namelijk.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 17-10-2010 @ 00:02:10 (48%)
D-Danny    posted on 17-10-2010 00:04
Oke, ik kan jullie al wel een linkje geven Is een mix die ik een tijdje geleden heb gemaakt, duurt 1 uur. ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Bootstrap    posted on 17-10-2010 00:38
Ik heb nu 25 minuten geluisterd en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben! Wel een aantal schoonheidsfoutjes, maar het valt heel erg mee. Hardstyle is niet mijn genre, dus misschien ben ik niet de beste persoon voor deze beoordeling. Ik zou graag ook een house mixje van je willen horen Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 17-10-2010 00:53
Poster: D-Danny
Oke, ik kan jullie al wel een linkje geven Is een mix die ik een tijdje geleden heb gemaakt, duurt 1 uur.
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

kga ook eens luisteren, en heb gelijk je link klikbaar gemaakt, hebben we hier graag Cool
User edit by Tekhead on 17-10-2010 @ 00:54:54 (28%)
D-Danny    posted on 17-10-2010 08:39
Poster: Bootstrap
Ik heb nu 25 minuten geluisterd en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben! Wel een aantal schoonheidsfoutjes, maar het valt heel erg mee. Hardstyle is niet mijn genre, dus misschien ben ik niet de beste persoon voor deze beoordeling. Ik zou graag ook een house mixje van je willen horen Happy, laughing
  Ik zal meteen vandaag weer eens aan de mix gaan, erg bedankt voor je complimentHappy, laughing! Edit: op verzoek van Bootstrap een house mix, ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
User edit by D-Danny on 17-10-2010 @ 10:43:54 (30%)
Tekhead    posted on 17-10-2010 10:49
maak je linken ff klikbaar zoals ik al vroeg, is niet de bedoeling dat ik dat telkens doe he??Cool
D-Danny    posted on 17-10-2010 10:54
Zal ik eerlijk zeggen, ik ben aan het proberen geweest dat te doen, maar het lukte me niet, Hoe doe je dat preciesWinking my eye?
Tekhead    posted on 17-10-2010 11:42
Poster: D-Danny
Ik zal meteen vandaag weer eens aan de mix gaan, erg bedankt voor je complimentHappy, laughing! Edit: op verzoek van Bootstrap een house mix,????? ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
 zo dus, als je de link typt, effe met rechter muisknop copy over de link, dan krijg je die schakel te zien naast het icoontje en smiley, daarop klikken, krijg je een klein venstertje te zien, daarin plakje die link, op insert klikken en hij wordt blauw, en klikbaar.
User edit by Tekhead on 17-10-2010 @ 11:45:35 (100%)
D-Danny    posted on 17-10-2010 11:45
Oke, bedanktWinking my eye!
Tekhead    posted on 17-10-2010 11:51
geen dank, hier zijn we om elkaar te helpen.
DaCompra    posted on 17-10-2010 12:00
waarom heb je niet even een mp3'tje gemaakt van die house mix? want nu is het zo'n groot bestand weetjewel.. verder is het wel leuk gedaan allemaal. voor iedereen geldt, laat inderdaad overal weten dat je graag draait en bezig bent als dj, en gewoon lekker enthousiast doorgaat als het even tegenzit met draaien. ik heb aan mezelf gemerkt dat het enthousiasme verdwijnt als je even 2 maanden geen klussen hebt, dus ik was me meer gaan focussen op het producen. alleen nu na een tijdje beginnen mn handen toch weer te jeuken om te gaan draaien. dat is misschien wel het belangrijkste om te doen als beginner-zijnde; doorzetten als het even tegenzit.
ElVrieso    posted on 17-10-2010 12:07
Misschien moet je wel over een tijdje van Virtual DJ af stappen en met CDs beginnen wil je echt verder gaan. Maar dat is mijn mening. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
Tekhead    posted on 17-10-2010 12:08
Met vinyl nog beter !
D-Danny    posted on 17-10-2010 12:22
Poster: Tekhead
Met vinyl nog beter !
  Vinyl, valt voor mij al af. Maar voor CD's heb ik het probleem dat ik dan eerst even zal moeten sparen voor een goede set. Heeft er iemand wat aanbevelingen voor setjes van Cd spelers & en mixer? (Los mag ook!) Budget rond de ?400
User edit by D-Danny on 17-10-2010 @ 13:20:27 (32%)
Joep    posted on 17-10-2010 15:46
400 euro voor een nieuwe set met CD spelers en een mixer is echt te weinig eigenlijk...
H??l misschien kun je tweedehands wat vinden, maar ik denk dat je beter wat meer kunt investeren of gewoon kunt doorsparenWinking my eye
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
D-Danny    posted on 17-10-2010 15:48
Zou best meer willen investeren, maar dat geld heb ik niet, ik kan max 600 euro ophoesten denk ikWinking my eye
niiicola    posted on 17-10-2010 15:48
Waarom heb je eigenlijk 2 dezelfde topics gemaakt??
Gewoon.

137 Users online: 89 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 67.740
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.713