Starten serieus produceren (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardbazz    posted on 15-10-2010 15:00
Hoi iedereen,

Ik ben nu een aantal jaartjes aan het 'spelen' met FL, Cubase etc.
Dit deed / doe ik op een simpele laptop met windows vista.

Dat spelen ben ik nu wel zat en wil een stapje gaan maken in de wat serieuzere richting.
Mijn budget is 1000-1200 (max)?euro en ik wil graag weten wat ik hiervoor kan kopen en wat prioriteit heeft.

Nu weet ik wel dat een hele goede macbook pro al meer als dat kost. Maar als ik op Ebay kijk,
dan staan daar ook leuke mac's voor maar 500 euro die het werk ook goed kunnen doen.
En het hoeft van mij niet eens perse een mac te zijn. Als ik op Windows genoeg kan doen en dat
bespaard geld, dan is een mac niet nodig.

Wat raden jullie mij aan qua soft -en -of hardware? De basis lijkt mij een pc die snel kan rekenen,
software die ik al heb (Cubase etc.), een hoop VST's, goede geluidskaart, midi-keyboardje en eventueel hardware.

Hardware (behalve midi keyboard) heb ik nog niet mee gewerkt. Dus weet niet goed welke handig is om te hebben en wat? al te ver gaat voor mij als beginner.

Kortom wat adiveseren jullie me? Laptop of PC, mac OS of Windows etc etc. Thanks alvast voor jullie meningen!

P.S. boxen heb ik al van Mission, dus die heb ik niet meer nodig Winking my eye

What do you think about Starten serieus produceren ??

Vote :   

TH3llC    posted on 18-10-2010 00:39
misschien een yamaha kx-49, heb deze zelf gehad maar omdat produceren me niet echt lag heb ik hem doorverkocht aan focus(naam is verandert naar richard als ik me niet vergis) misschien kan je hem eens over wat info vragen, hij kan je er meer over vertellen als ik, denk ik toch^^

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

200 Users online: 145 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 2.914
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.896.459