Poster: TekheadBetrouwbaarder dan eBay? Dat kan haast niet..
er zijn betrouwbaardere plaatsen dan ebay om een 2de hands mac te kopen.
Poster: Vinnyo
Betrouwbaarder dan eBay? Dat kan haast niet..
Poster: LilQuintIk ook, is toch beter dan marktplaats, omdat het niet zo bekend is...
2dehandsemac.nl Heb ik hem vandaan,,
Poster: Hardbazz
thanks voor de replies jongens! Zal eens kijken naar zo'n 2e hands mac. Software heb ik al gekocht. Dus compleet legaal al bezig. Aanschaf van monitoren en software hoeft dus niet meer.
Mij gaat het om een leuke (rond de 100-150 euro) geluidskaart waar een mic ingang opzit en voor m'n keyboardje.
Welk keyboardje raden jullie aan en wat voor een hardware (als dat makkelijk is om te hebben dan...)?
Edit:
En wat voor eigenschappen moet een mac precies hebben om de software te kunnen draaien? En soms zie ik bij gasten
2 schermen staan. Is dit nuttig om ook aan te schaffen of overbodige luxe?
Poster: bambamstudio
Ik zou nooit gaan produceren met een laptop om verschillende redenen: 1: qua snelheid loopt iedere laptop achter een desktop, idem met de grote van de HD. En ja, alle bij-de-handjes gaan nu roepen externe HD, maar je wilt geen audio streamen van een USB HD. En heb je een mac nodig om te produceren? nee. Voor het geld van een 2e hands mac koop je een snellere PC met win7 En twee schermen? ja doen! Krijg je geen spijt van.
MAc loopt net zo goed vast als een windows PC. En waar ik me altijd aan stoor: als op een windows PC bijvoorbeeld Cubase of welk ander stukje software vastloopt, dan roepen de macfan boys KUT windows, als Cubase op een of welk ander stukje software vastloop dan roepen de macfan boys kut Cubase. En ja ik heb een macbook pro en een XP bak in de studio staan. Ik beta test voor Cubase, Rob Papen en Native Instrumets en geloof me nou, ook MAc is niet heilig. Maar het is natuurlijk veel stoerder om te roepen PC is kut en daardoor tegen iedereen te zeggen: kijk ik heb wel een Mac. Er is niets mis met een Windows PC, en vindt iemand dat wel, nodig ik hem of haar graag uit in de studio om eens te komen kijken en luisteren wat ik, in de ogen van sommige hier, met een XP bak uitvreet.
Poster: Sjoewe
GEEN Powermac kopen. Heel veel nieuwe programma's zijn alleen nog compatible met het Intel platform! Die zullen niet werken op een G5.
Poster: Tekhead
ik heb ze ook beide, en heb enkel problemen met vastlopen met de PC, maar ik heb geen cubase en?kan er dus geen mening over hebben over het al dan niet vastlopen op PC en/of Mac van dit programma.
en Hardbazz: neem de nieuwe i7 processor, 4 cores en minimaal 4 gig geheugen. Bespaar op de kast, want dat boeit niet. Neem ook 7200 of 10.000 toeren HD's. Ook een iets betere video kaart is aan e raden. En een tip: zet straks , als je je pc hebt, alle onzin van doorzichtige schermen, screensavers en al die programma's die op de achtergrond mee draaien uit. Wordt (ook een mac) sneller van.
Poster: niiicola
Kijk eens bij de Alternate PC Builder (mag niet linken dus zoek maar op Google). Die configurator is erg handig en ziet ook als dingen niet bij elkaar werken enzo..