kopen bij verhuur bedrijf???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rebounce    posted on 13-12-2005 17:15
hello

Ik ben vandaag eens naar een verhuurbedrijf geweest en daar doen ze aan stockopruiming in januari. Ze vernieuwen elk jaar alle gear.
Nu heb ik de mogelijkheid om pioneer en synq aan te schaffen.
Een cdj 1000 mk2 voor 600 eur , cdj 800 voor 400 , cdj 200 300 eur en cdj 100 voor 200 eur. Djm 600 voor 600 en synq smx 1 voor 350.
Mijn vraag is dit te vertrouwen? De eigenaar zei dat ze elke week 2 keer gebruikt werden. dit is echt goedkoop als je vergelijk met nieuwprijs , ... en anders kan ik nieuw met 800 eur maximum een jb of reloop table top nieuw kopen

What do you think about kopen bij verhuur bedrijf??? ??

Vote :   

Basrose    posted on 13-12-2005 17:32
jah tis altijd tricky denk ik van een verhuurbedrijf... vooral met een mixer (vanwege de faders) je kan niet zien hoever ze versleten zijn... bij een cdspeler kan je het nog wel in overweging nemen denk ik maar zelf zou ik geen mixer van een verhuurbedrijf kopen.
PatrickBeuken    posted on 13-12-2005 17:32
Vaak ben je bij verhuurbedrijven goed uit. Maar sommige dingen zijn echt heel erg versleten... maar dat zie je zelf natuurlijk t beste. Als ze jaarlijks alles verhuren lijkt het me een mooi aanbod.
Maartenb    posted on 13-12-2005 17:32
Ja het is goedkoop ja maar het is dan wel een speler die een jaar stevig gebruikt is. Misschien is het het beste als je de speler zelf gaat bekijken want nu heb je niet echt een idee van de staat van de apparatuur.

rebounce    posted on 13-12-2005 18:28
ja ik de rest van gear gezie nen et ziet er nog goed uit maar ziet gear echt zwaar af van ee njaar in de verhuur ( wil niet binnen 2 jaar weer alles opnieuw kopen)
PatrickBeuken    posted on 13-12-2005 21:07
Een jaar in de verhuur is niet zo heavy hoor... Als ze er van buiten netjes uitzien, dan kun je ervan uit gaan dat ze nog helemaal in orde zijn. Vaak zitten zo'n apparaten namelijk in flightcases, en dan gaat zoiets echt heel lang mee.
Basrose    posted on 13-12-2005 21:14
Poster: PatrickBeuken
Een jaar in de verhuur is niet zo heavy hoor... Als ze er van buiten netjes uitzien, dan kun je ervan uit gaan dat ze nog helemaal in orde zijn. Vaak zitten zo'n apparaten namelijk in flightcases, en dan gaat zoiets echt heel lang mee.

Ja maar aan wie verhuren verhuurbedrijven? aan mensen die geen gear hebben of voor een feest ofzo waar jan en alleman dat ding staat te misbruiken... mensen zijn meestal niet zo moeilijk met verhuur spul (helaas)
DJMaiK    posted on 13-12-2005 21:21
altijd eerst testen daar en kijke naar baschadigingen enz opzich wel chill goed koop maarja ..
PatrickBeuken    posted on 14-12-2005 12:21
Poster: DJ-BasRose
Poster: PatrickBeuken

Ja maar aan wie verhuren verhuurbedrijven? aan mensen die geen gear hebben of voor een feest ofzo waar jan en alleman dat ding staat te misbruiken... mensen zijn meestal niet zo moeilijk met verhuur spul (helaas)

Ja, daar heb je gelijk in. Maar goede verhuurbedrijven kiezen alleen road-proof appratuur en merken, dus dan merk je niet zo eraan hoe misbruikt die dinge zijn...
robbert    posted on 14-12-2005 12:45
Ja het is wel een groot risico, maar je kunt de gok wagen.

rebounce    posted on 15-12-2005 17:31
ben eens gaan kijken naar de gear en ziet er dik in orde uit. alleen wat krassen. dus vraag : cdj 1000mk2 voor 700 eur kopen of niet?
W.i.M    posted on 15-12-2005 19:41
Poster: rebounce
ben eens gaan kijken naar de gear en ziet er dik in orde uit. alleen wat krassen. dus vraag : cdj 1000mk2 voor 700 eur kopen of niet?

Die beslissing kun je alleen zelf nemen. Iedereen zal een eigen mening hebben. Ik zelf zou liever voor nieuw gaan omdat ik vind dat het toch al een groot bedrag is en liever niet de gok zou wagen op zo'n bedrag. Iemand anders zou de gok misschien zo nemen en ziet het als een koopje. Misschien de CDJ-800 (nieuw) ook als optie toevoegen aan je lijst en dan hou je nog wat geld over.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
djwillem    posted on 15-12-2005 19:55
mischien kun je ze laten onderzoeken bij een bedrijf.
dan weet je wel of ze goed zijn.
Lead    posted on 15-12-2005 20:38
Ga die CDJ-1000MK2 eens bekijken. Krassen zijn niet zo boeiend.

Check of het jogwheel overal nog goed aanraakgevoelig is, zet een CDtje op en hou de plaat tegen op een aantal plaatjes. Denk aan een klok, tik op ieder uurcijfer een keer.

Draai de jog rond, deze moet gelijkmatig en lekker soepel gaan.

Bekijk de Slot In, daaraan kun je meestal goed zien of er een beetje CDs in zijn geweest Winking my eye.

Let wel, dit hoeft er niet perfect en schoon uit te zien, in een gemiddelde CDJ kunnen per avond wel zo'n 1000-1250 CDs in en uit gaan. Dit maal 2-3 avonden per week (en misschien tussendoor nog een paar keer) maakt dat er wel zo'n 130.000 ker per jaar een CD in en uit gestopt kan worden WOW

De prijs is goed als het toestel goed werkt, het uiterlijk zou voor mij op de 2de plaats komen....
Let the BASS be louder
rebounce    posted on 15-12-2005 20:48
thx voor de tips lead
zal zaterdag gaan doen
Mount    posted on 30-12-2005 01:07
Idd gewoon gaan testen..

verhuurbedrijf is opzich geen ramp want de spullen zijn er voor gemaakt. Alleen is het belangrijk om te kijken of alles nog werkt, die paar krassen maak je er zelf na verloop van tijd toch wel op.

Trouwens check ook meteen of alle knoppen nog stevig vast zitten maar niet blijven plakken. En hoe de aansluitingen zitten, vooral tulp wil na vaak aan/af gekoppelt te zijn geweest wel eens wat los in de behuizing gaan zitten (zelfde geld voor aansluitingen op  mixers ed.), geen onoplosbaar probleem maar zou dan toch voor een van de andere CDJ 1000 mk2's kiezen als die er staan.
User edit by Mount on 30-12-2005 @ 01:07:49 (4%)
DjCheng    posted on 30-12-2005 13:21
Rebounce, mag ik vragen bij welke bedrijf dit is en waar da gelegen is en wnr dat plaats vindt?

Ik ben namelijk ook van België en ben uiteraard ook zeer geinteresseerd
rebounce    posted on 30-12-2005 14:56
@dj cheng ruud dat is in oostende. Ik ben deze middag naar dat bedrijf geweest en daar zeiden ze me dat ze na de vakantie hun gear veranderen. de site is http://www.slb-bvba.be/. der staat nog niets van op de site en slechts geregisteerde leden kunnen van de ' uitverkoop' profiteren eerst krijgen wij het aanbod en als er nog iets over is krijgen de andere ook een kans. En de hoeveelheid en soorten van gear worden na de vakantie definitief door gestuur. de eigenaar heeft slechts een voorlopige lijst gegeven en ik kan ze zelfs nu nog niet kopen  dus w8ten tot na de  vakantie
vanaf 15/01/06 wordt alles vrijgegeven
DjCheng    posted on 30-12-2005 18:10
Oostende is sowieso wat te ver ...

Maar toch bedankt voor de info!
rebounce    posted on 30-12-2005 18:14
van waar ben jij mss?

This is an old Topic

No new postings for 7.210 days.
 Post CommentThat would be 240.3 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

294 Users online: 50 Guests (244 Unknown)
Pages generated today : 105.735
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.757.747