Koppen xl: documentaire over het dj'en
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 12-10-2010 18:31
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=bfyh5Tpwm8Y Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=cKebSPovNbw&feature=related Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=ZdtBxDapR2k&feature=related
User edit by JJenzz on 12-10-2010 @ 19:00:37 (65%)

What do you think about Koppen xl: documentaire over het dj'en ??

Vote :   

Hampsink    posted on 12-10-2010 18:33
Heb ik toen live gezien. Leuke uitzending
JJenzz    posted on 12-10-2010 18:45
User edit by JJenzz on 12-10-2010 @ 19:00:46 (100%)
Ziax    posted on 12-10-2010 19:11
Ik heb het ook gezien, ik vind het een beetje spijtig dat ze zeggen: 'in amper 10 minuten maakt david guetta een nieuwe melodie'. Alsof elektronische muziek op 30min en een paar klikjes af is..
LLCoolP    posted on 12-10-2010 19:14
:pgehe echt weer belgische reporatge (NIKS kwaads bedoelt) maar beetje zo jambers achtig. .

Moet zeggen,snap die eigenaar vand e club helemaal. je wilt natuurlijk niet iemand hebben die daar alleen staat voor zijn eigen ding, gaat uiteindelijk om de mensen aan het dansen te krijgen .
Join the party and become famous!
nils7    posted on 12-10-2010 19:22
Poster: Ziax
Ik heb het ook gezien, ik vind het een beetje spijtig dat ze zeggen: 'in amper 10 minuten maakt david guetta een nieuwe melodie'. Alsof elektronische muziek op 30min en een paar klikjes af is..

Kan me best voorstellen als je al tig tracks en remixen hebt gemaakt je niet lang nodig hebt Winking my eye
spilo    posted on 12-10-2010 19:27
trekt de ogen wel ff open... :D
Ziax    posted on 12-10-2010 19:27
Ja natuurlijk maar dat bedoelde ik niet Winking my eye

ik vind dat het overkomt (vooral dan naar mensen die niet draaien of erg met muziek bezig zijn) alsof het allemaal niet veel werk is. Alsof ze zeggen dat hij ze nu wel makkelijk verdient. Plaatje maken op het vliegtuig, 's avonds in de club, daarna erbij zetten op z'n album en verkopen maar.

Ik vind het een beetje een verkeerde indruk geven naar de buitenwereld Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 12-10-2010 19:45
Leuke reportage Cool
Voor de liefhebbers: hier deeltje 3.
Where the music meets the deejay!
tairip    posted on 12-10-2010 19:49
Waarom hebben we dit niet in NL... dan deed ik mee!
N0L1F3    posted on 12-10-2010 20:16
heb die toen ook gezien op TV nice docu

DJ scholen zijn wel nice, maar volgens mij is er ook nog altijd een groot verschil tussen een DJ die in een club speelt en een DJ die dan ook zijn plaatjes zelf maakt. Iemand die geen eigen muziek maakt gaan ze niet meteen vragen om te draaien in de grotere clubs (omwille van naambekendheid nzo denk ik). Gewone DJ's die draaien in clubs moeten de mensen doen dansen. Dj's die hun eigen plaatjes maken en zo gaan ook proberen de mensen te doen dansen maar dan vooral met hun eigen muziek en eigen plaaten/stijl, ze zullen eerder hun eigen stijl houden want ze draaien daar toch niet iedere week. Als je er wel iedere week draait dan komen de mensen eerder voor te dansen en moet de DJ het publiek aanvoelen.
Bekendere DJ's die van club tot club gaan zullen meestal gwn hun set spelen zoals ze op zoveel verschillende plaatsen doen.

Wat ik dus wil zeggen is dat er nog een groot verschil is tussen die DJ's die worden opgeleid om de dansvloer aan te voelen en niet hun eigen muziek te maken en mensen daarop te doen dansen, en tussen DJ's als Guetta die hun eigen muziek hebben en hun sets spelen over de hele wereld

main    posted on 13-10-2010 14:56
geweldige docu! helemaal gekeken
ElVrieso    posted on 13-10-2010 15:36
Poster: main
geweldige docu! helemaal gekeken

^^
Bruno de Vries - @djelvrieso
JuniorDDP    posted on 13-10-2010 17:06
Poster: LLCoolP
:pgehe echt weer belgische reporatge (NIKS kwaads bedoelt) maar beetje zo jambers achtig. .

Moet zeggen,snap die eigenaar vand e club helemaal. je wilt natuurlijk niet iemand hebben die daar alleen staat voor zijn eigen ding, gaat uiteindelijk om de mensen aan het dansen te krijgen .
 ` Niet alle reportages in belgi? zijn jambers-achtig hoor :p! Maar het is een stijl die veel voorkomt!
-FLoriZ-    posted on 13-10-2010 18:24
Heb 'm helemaal gekeken, ik bleef serieus geboeid.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
BennoRevelli    posted on 13-10-2010 19:20
ik had part 1 al een keer gezien Winking my eye zeker geinige documentaire,, Toch meteen maar even part 2 & part 3 gekeken.. Leuk om een keertje met David Guetta mee te gaan.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
OneSixty    posted on 14-10-2010 00:04
Ze vertelt het allemaal heel lomp maar wss lijkt dat ook erger omdat wij bijna alles al weten wat ze zegt Winking my eye

Die dj school ziet er wel supper vet uit, lijkt mij echt dope om te doen.
Sowieso supper leerzaam!
main    posted on 14-10-2010 07:48
wat ook leerzaam is is dat ze daar al zeggen dat succes niet gegarandeerd is, zelfs met een school!
weet iemand eigenlijk een bekende dj die een dj school heeft gevolgd?
Tekhead    posted on 14-10-2010 11:19
Poster: LLCoolP

Racist ! Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-10-2010 @ 11:20:04 (1%)
Gerhard    posted on 14-10-2010 13:32
Leuke documentaire !
Cyberstorm    posted on 14-10-2010 20:05
Dj scholen vind ik maar bagger ... als je er priv? genoeg tijd instopt en je verplicht om niet aan hokjesmentaliteit te doen ga je even ver komen. Ok de leerkrachten geven je mss een gig en op die manier ben je gelanceerd, maar voor de rest zal het niet helpen. Ik ken dj's die meesterlijk goed draaien en sommigen daarvan komen met veel moeite aan 800 eur netto per maand. (zoals de laatste in het filmpje)

In het begin lijkt het idd makkelijk verdiend maar ik kan uit eigen ervaring zeggen: discobar opzetten en afbreken, 7 uur aan een stuk staan draaien (als trouwfeest dj), je voeten kapot, lichamelijk jezelf uitputten ... het is ook werken hoor Happy, laughing
http://www.allsound.be

This is an old Topic

No new postings for 5.442 days.
 Post CommentThat would be 181.4 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

149 Users online: 102 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 67.783
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.756