Poster: Mathiz
ik vind dat je zwaar overdrijft , t'is niet omdat jij stopt en jij niet aan de bak geraakt dat alles in mekaar zal storten hoor
Heb ik gezegd dat ik niet meer aan de bak kom dan?
Als ik wil kan ik nog ieder weekend in een discotheek staan.... dus dat is het niet waarom ik stop.
Ik stop omdat ik geen toekomst meer zie in de hedendaagse dj cultuur.
Want dj's gaan eruit, en daarvoor in de plaats krijg je entertainers. vato, chuckie en de partysquad vind ik daar wel goede voorbeelden van.
Gaat er niet om wat ze draaien, maar hoe ze het brengen.
Heb gehad dat de partysquad op mijn podium stond dat ze uit het niets andre hazes gingen draaien. raar maar het publiek verwachte het niet en ging los.
En dat is wat het publiek wil, het publiek wil geshockeerd worden, dingen mee maken die ze nog niet hebben beleefd of niet hadden verwacht in de positieve zin.
En dan kom je uit op de entertainer, en niet meer de dj.
En er zijn zoveel DJ's die op hun decks staren en er goeie muziek uit halen, maar dat wil het publiek niet meer.
Het publiek wil dat de dj op de booth gaat staan en zijn cd speler als gitaar gebruikt (chuckie) en vervolgens het publiek in springt.
En ik denk dat kleinere cafe's?de overstap gaan maken van dj naar computer, als het?nog niet is gebeurd.
De klant is niet meer trouw aan 1 cafe of discotheek, en wil op 1 avond 20 zaken aandoen, want ze zijn bang dat ze iets missen.....
En waar gaat een kleiner cafe dan op bezuinigen op de dj, want een bar man kan ook heel makkelijk mp3's in een player zetten. kijk maar eens rond er zijn al genoeg plaatsen waar een Barman/DJ gevraagd word. dus een barman die plaatjes kan draaien mocht het nodig zijn. (eindhoven verschillende plaatsen)
En grote disotheken vallen om goed voorbeeld is de Zenith, daar gingen nog wel mensen heen maar niet meer genoeg. en dan kun je de rekeningen niet meer betalen omdat je een stuk minder inkomsten hebt. en ja dan moet ook de grootste discotheek van de benelux? sluiten. en daar liepen denk ik op een avond al snel 10? dj's rond en dat zijn ook allemaal goede dj's (anders liep je daar niet rond).
En die hebben ook allemaal weer een nieuwe plaats moeten zoeken. en dat gaat weer ten kosten van andere. (denk ik zo).
Misschien heb ik er een andere kijk op door dat ik ook organiseer? en dus ook met andere dingen bezig ben dan alleen muziek zoeken. buiten dat ben ik ook heel erg bezig met wat doet de horeca momenteel, en wat moet ik doen om klanten binnen te krijgen en nog belangrijker 'hoe houd ik ze binnen'
En omdat ik er dagelijks mee bezig ben, en nogal wat dj's/mc's, boekingskantoren, muzieklabels en horeca mannen?spreek denk ik dat ik toch een redelijk inzicht heb in de trend/situatie van de dj's.
Wil niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb.
Nederland is groot en er is nog genoeg ruimte om je droom waar te maken. maar denk wel dat er dingen in de basis gaan veranderen.
En er word nog zeker wel goede muziek gemaakt ook top 40 daar ligt het niet aan.