DJ tijdperk voorbij? (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-10-2010 11:56
Na jaren vinyl, cd's en mp3's te hebben gedraaid met gigs, soms grote,?in Nederland, Belgie en Duitsland sta ik nu op een punt om te gaan stoppen met deze mooie hobby.

Waarom ga ik stoppen zullen vele denken, ik ben van mening dat het met de dag moeilijker word om nog net als vroeger je platen te draaien in een leuke discotheek.
Zelf organiseer ik feesten (houselicious, Massive en The 90's Club) en daaraan zie ik ook dat ook 'lokaal bekendere dj's het steeds moeilijker krijgen om te draaien. En sommige dj's produceren ook met regelmaat platen die dan te koop zijn via de muzieksites.
Per week krijg ik 5/6 verzoeken of jongens op mijn feesten mogen draaien, dat is geen probleem mits het niveau goed is. Maar onder deze dj's zitten ook jongens die op het punt staan van doorbreken of al onder contract staan bij een agency. Maar hieruit blijkt wel dat het ook voor deze jongens steeds moeilijker word om te kunnen draaien.

Ook het publiek is verandert, zelf zie ik dat het publiek (de massa) pas reageert op de commerciele hits, en niet op de manier dat een pro dj draait of hoe zijn platen keuze is. hee wat leuk daar is 'show me love' weer.....En dit is ook door menig pro dj bevestigd, de massa wil gewoon top 40 dance horen. en niet de muziek van de betreffende dj's.

Ook als je naar de laatste jaren kijkt. op alle grote feesten staan bijna allemaal dezelfde namen. het moet ook steeds groter en mooier en beter. De nederlandse stappers/partygangers zijn verwend.
En als er eens een keertje geen laser of vuur bij een show zit dan was het een slecht feest....

Met de intreding van Traktor en andere systemen word het ook steeds makkelijker om te gaan draaien. Bij traktor is het?zo gemakkelijk dat iedereen zonder ook maar enige vorm van dj achtergrond, gemakkelijk?2 nummers in elkaar kunnen mixen.

Met deze dingen, het steeds meer verzadigen van de markt, en het?steeds makkelijker worden om te draaien. en het moeilijker worden van het publiek,?denk ik dat het echte DJ'en voorbij is.

DJ's hoeven niet meer met zware tassen te shouwen (is ook niet zo heel erg), een goede set voorbereiden is handig, maar blijkt ook vaak dat je (als all-round resident) toch niet weet welke kant het opgaat. En als je geboekt word voor een set van 1 1/2 uur voor jouw style, dan krijg je toch altijd de vraag: heb je niet dat nummer uit de top 40.....!?
En als pietje van 12 met zijn mp3's tegenwoordig je concurent is omdat hij maar 20 euro vraagt (wat soms genoeg zegt) dan houd het toch snel op.

En daarom ben ik van mening dat het hele DJ gebeuren langzaam stopt. en ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
www.moonentertainment.nl

What do you think about DJ tijdperk voorbij? ??

Vote :   

djmamo    posted on 12-10-2010 15:51
ik bedoel met de 12 jarige, dat als je bijv. een offerte neer moet leggen voor een feest (drive-in of anders) dat er dan maar vaak voor de jonge, net beginnende dj word gekozen die voor 20 euro 6 uur komt draaien.

En dan sta je mooi te kijken met je jaren lange investering in muziek, apparatuur en je referenties.

Maar denk ook wel dat de muziek industrie hier ook wel wat mee te maken?heeft. Vroeger kon je met een plaatje nog wat geld verdienen. nu moeten de dj's het hebben van de boekingen die komen na een plaat die ze hebben gemaakt en eventuele murchandise.

Horeca valt met bosjes om. weet niet hoe bekend mensen zijn met de (nederlandse) horeca? maar grote en kleine cafe's en discotheken vallen om, ook grote en kleine festivals en feesten door dat mensen geen kaarten meer kopen zeker geen kaarten die tegen de 100,- lopen. Maar voor de horeca is het natuurlijk ook niet makkelijk, mensen willen vermaakt worden en dat kost geld. ook het pand enz kost geld. ook inkoop van de drank kost geld. alles kost geld. en men wil gemiddeld nog maar 7,50 uitgeven per avond. en dan word het krap.

denk dat heel het uitgaans leven in Nederland op zijn einde loopt of er gaat veel veranderenConfused. En je kan nog zoon goede dj zijn. maar als er minder of geen plaatsen meer zijn waar je kan draaien, dan houd het wel op en ik zie dat wel een beetje gebeuren.
www.moonentertainment.nl
Prozei    posted on 12-10-2010 16:52

Poster: Stagair
En wat zit er in die liveset van jou.. Eigen werk, of commerciele hits/onderdelen daarvan? TS heeft in mijn ogen gelijk, ik concentreer mij nu volledig op het produceren en een liveset met uitsluitend eigen werk en remixes, het draaien is voor mij nog steeds hardstikke leuk. Maar ik zet liever mijn eigen muziek op de planken.
  livesets wordt mix van eigen werk en bestaande tracks. bestaande tracks worden iig helemaal uitelkaar getrokken en in een nieuw jasje gestoken. dit om iets herkenbaars in de set te krijgen maar met een andere twist. aan de set komt een access virus ti in atomizer mode te hangen waar ik loops sounds en effecten uit haal. tegenwoordig zie je veel livesets waarbij de set helemaal van te voren is opgenomen. 1x play drukken en beetje aan de effecten zitten. dit gaat bij mij iig niet gebeuren.
Mod edit by Prozei on 12-10-2010 16:54 (35%)
nils7    posted on 12-10-2010 17:06
Het is ook de vraag van de horeca (ben het voor de rest eens met de OP).
Maar veel plaatsen merk ik ook wel dat het niet meer 1 genre is, ken nog weinig tenten die kunnen teren op alleen Trance of House of R&B bijvoorbeeld...
Mathiz    posted on 12-10-2010 17:13
ik vind dat je zwaar overdrijft , t'is niet omdat jij stopt en jij niet aan de bak geraakt dat alles in mekaar zal storten hoor
User edit by Mathiz on 12-10-2010 @ 17:14:15 (2%)
DJSHAK3S    posted on 12-10-2010 22:31
ok iedereen heeft hier verschillende meningen maar beina iedreen zit vooroordelen te geven.
ik ben 12 jaar en dj maar dat betekent niet dat ik bvb zon mongool ben die zo doet.
ok veel kinderen van mijn leeftijd die denken dat ze dj zijn doen zo en proberen naar feesten te gaan etc.
ik ga zit gewoon op mijn kamer zet alles aan sluit laptop aan en ga oefene.
en digitaal is en blijft goedkoper (hoewel ik ook draaitafels en cd spelers heb).

DJ SHAK3S
main    posted on 12-10-2010 22:40
Poster: DJSHAK3S
ok iedereen heeft hier verschillende meningen maar beina iedreen zit vooroordelen te geven.
ik ben 12 jaar en dj maar dat betekent niet dat ik bvb zon mongool ben die zo doet.
ok veel kinderen van mijn leeftijd die denken dat ze dj zijn doen zo en proberen naar feesten te gaan etc.
ik ga zit gewoon op mijn kamer zet alles aan sluit laptop aan en ga oefene.
en digitaal is en blijft goedkoper (hoewel ik ook draaitafels en cd spelers heb).

DJ SHAK3S

dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.

we hebben het hier vooral over de 12 jarigen die voor een 10tje 4 uur lang vdj aan laten staan met de net gedownloadde top 40
ArTy    posted on 12-10-2010 23:36
sorry maar waar gaan jullie uit, ik heb namelijk nog nooit een 12 jarige dj in een caf?/disco gezien.. De jongste die ik tegenkom zijn +/-16.. Hoe kan je dan in godsnaam een 12 jarige die af en toe bij kennissen en op familiefeestjes draait als concurrrent zien voor jou dj plek.. Ik draai vast in 1 cafe en 1 disco en ik zie wel concurrenten (al zie ik ze als coleca's) maar die zijn (bijna)?allemaal 18+ en hebben passie voor het vak. Een caf? eigenaar is ook geen mongool hoor, hij kan ook wel een dj uitkiezen die een beetje verstand van zaken heeft..

Verder ben ik ok van mening dat er helemaal niets mis is met commerciele muziek, het zijn allemaal goede producties die veel mensen leuk vinden, anders komt het niet in de top40. Allicht dat de normale bezoeker dan graag die nummers zijn. Hier word commercieel altijd als iets negatiefs gezien maar het zijn bijna altijd producties van hoge kwaliteit en ik durf te wedden dat iedereen hier stiekem toch wel een eigen track in de top40 zou willen hebben.

Ben het wel gedeeltelijk eens met de discussie hier maar vind hem 100x te overdreven.

'dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen'
feestbeest    posted on 13-10-2010 08:21
Poster: ArTy
Hier word commercieel altijd als iets negatiefs gezien maar het zijn bijna altijd producties van hoge kwaliteit en ik durf te wedden dat iedereen hier stiekem toch wel een eigen track in de top40 zou willen hebben.

Ben het wel gedeeltelijk eens met de discussie hier maar vind hem 100x te overdreven.

'dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen'
  +1 Ik post vanmiddag nog wel wat, want ik heb hier ook wel een mening van.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Dolivieira    posted on 13-10-2010 09:10
?Hier word commercieel altijd als iets negatiefs gezien maar het zijn bijna altijd producties van hoge kwaliteit en ik durf te wedden dat iedereen hier stiekem toch wel een eigen track in de top40 zou willen hebben.

Tuurlijk maar dat wil niet zeggen dat er ook veel bagger in de Top40 zit. Want het gaat ook meestal om de marketing er om heen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 13-10-2010 09:50
sorry maar waar gaan jullie uit, ik heb namelijk nog nooit een 12 jarige dj in een caf?/disco gezien.. De jongste die ik tegenkom zijn +/-16.. Hoe kan je dan in godsnaam een 12 jarige die af en toe bij kennissen en op familiefeestjes draait als concurrrent zien voor jou dj plek.. Ik draai vast in 1 cafe en 1 disco en ik zie wel concurrenten (al zie ik ze als coleca's) maar die zijn (bijna)?allemaal 18+ en hebben passie voor het vak. Een caf? eigenaar is ook geen mongool hoor, hij kan ook wel een dj uitkiezen die een beetje verstand van zaken heeft..

ik doel op de drive-in shows van 12 jarigen, die natuurlijk nog niet in caf?'s draaien
Nvie    posted on 13-10-2010 10:05
Poster: djmamo
Maar voor de horeca is het natuurlijk ook niet makkelijk, mensen willen vermaakt worden en dat kost geld. ook het pand enz kost geld. ook inkoop van de drank kost geld. alles kost geld. en men wil gemiddeld nog maar 7,50 uitgeven per avond. en dan word het krap.

denk dat heel het uitgaans leven in Nederland op zijn einde loopt of er gaat veel veranderenConfused. En je kan nog zoon goede dj zijn. maar als er minder of geen plaatsen meer zijn waar je kan draaien, dan houd het wel op en ik zie dat wel een beetje gebeuren.
  Misschien wordt dit een beetje vloeken in de kerk, maar het haakt in ieder geval in op wat je hierboven zegt. Ik sluit me in het geheel aan bij de tekst 'mensen willen vermaakt worden'.

De grotere discotheken stromen inderdaad massaal leeg, en zijn een beetje 'geweest'. Maar heeft dit te maken met het feit dat mensen minder geld willen uitgeven, of dat er een trend is in andere vormen van entertainment (noem optredens van bands en traditionele artiesten (die met instrumenten)). Ik zet al langer vraagtekens bij de waarde van DJ's aan een beleving, mede door het enorm kwantitatieve aanbod.

Boeken mensen tegenwoordig niet liever een band i.p.v. een DJ? Is het voor mensen en organisatoren niet veel interessanter om een band te boeken (qua chemie op het podium, en de beleving/experience die daarbij hoort) dan het boeken van een DJ (die in zijn eentje het publiek moet 'bespelen'?). Neemt de horeca (voornamelijk de kleine) niet zelf de functie van DJ over (met de 'moderne' muzieksystemen) om zo kosten te besparen?

Efin, zoals eerder gezegd is dit wel een beetje vloeken in de kerk, maar heeft dit wel te maken met het verzadigen van een markt? Is deze verzadiging niet het resultaat van het 'uit de mode raken' van een DJ/trend?
Epocs    posted on 13-10-2010 10:32
Onderwerp waar ik vaak over filosofeer.

Maar toch denk ik dat je het goed kan bespelen hoor. Vaak ga ik naar de wat commerci?lere boekingen altijd met een berg vol remixen opstap puur omdat je een compromis heb tussen jou style en tussen hen die top 40 luisteren.

Ook geloof ik er in dat top 40 mensen tot een zekere hoogte wel mee te sleuren zijn naar een minder commerci?le fase denk dat het volledig aan de DJ is.

Graag hoop ik dat de DJ en Producer trend heel snel kapt waardoor veel mensen gaan afhaken en dan maar zien wij er over blijven. Mensen die echt bekend zijn timmeren langer aan de weg dan Pietje en Koosje die heel goed kunnen draaien maar niet grote boekingen kunnen draaien.

Was altijd van mening dat een goede DJ inderdaad een dijk van een track in ze bezit moet hebben. Tis gedeeltelijk waar ik word de laatste tijd geboekt omdat men mijn nummers goed vind. Maar ook dit zie ik somber in..
Heb zelf 2 grote tracks klaarstaan en ben benieuwd hoe het loopt qua boekingen enz.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn; shefida.hyves.nl ( eat my drums bijv.)

soundcloud.com/shefida
User edit by Epocs on 13-10-2010 @ 10:32:35 (4%)
Tekhead    posted on 13-10-2010 11:19
Ik vind dat het een beetje aan de dj zelf ligt, als je op al die verzoekjes voor een top 40 ingaat dan creeer je zelf een beetje de problemen, behalve als je op een allround feest draait uiteraard. Hier in belgie heb je vrijwel geen clubs waar allround top 40 muziek gedraaid word, maar zijn het meer hokjesclubs, specifiek hun eigen styl' en waar het publiek komt voor die muziekstyl' en niet voor top 40 muziek (wat trouwens nooit echt populair geweest is in Belgie), die wordt meestal alleen op specifieke feesten zoals huwelijk,?bedrijfs en andere feesten gedraaid. Ik heb nooit de vraag van een top 40 plaatje gekregen in een club, zou daar trouwens niet op ingaan, want dan verloochen ik de huisstijl van de club en dat zou niet in dank afgenomen worden, niet door de eigenaar en niet door het publiek, en daarom ook ben ik zo een voorstander van hokjesmuziek.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djmamo    posted on 13-10-2010 11:42
Poster: Mathiz
ik vind dat je zwaar overdrijft , t'is niet omdat jij stopt en jij niet aan de bak geraakt dat alles in mekaar zal storten hoor

Heb ik gezegd dat ik niet meer aan de bak kom dan?
Als ik wil kan ik nog ieder weekend in een discotheek staan.... dus dat is het niet waarom ik stop.

Ik stop omdat ik geen toekomst meer zie in de hedendaagse dj cultuur.
Want dj's gaan eruit, en daarvoor in de plaats krijg je entertainers. vato, chuckie en de partysquad vind ik daar wel goede voorbeelden van.

Gaat er niet om wat ze draaien, maar hoe ze het brengen.
Heb gehad dat de partysquad op mijn podium stond dat ze uit het niets andre hazes gingen draaien. raar maar het publiek verwachte het niet en ging los.

En dat is wat het publiek wil, het publiek wil geshockeerd worden, dingen mee maken die ze nog niet hebben beleefd of niet hadden verwacht in de positieve zin.
En dan kom je uit op de entertainer, en niet meer de dj.

En er zijn zoveel DJ's die op hun decks staren en er goeie muziek uit halen, maar dat wil het publiek niet meer.
Het publiek wil dat de dj op de booth gaat staan en zijn cd speler als gitaar gebruikt (chuckie) en vervolgens het publiek in springt.

En ik denk dat kleinere cafe's?de overstap gaan maken van dj naar computer, als het?nog niet is gebeurd.
De klant is niet meer trouw aan 1 cafe of discotheek, en wil op 1 avond 20 zaken aandoen, want ze zijn bang dat ze iets missen.....

En waar gaat een kleiner cafe dan op bezuinigen op de dj, want een bar man kan ook heel makkelijk mp3's in een player zetten. kijk maar eens rond er zijn al genoeg plaatsen waar een Barman/DJ gevraagd word. dus een barman die plaatjes kan draaien mocht het nodig zijn. (eindhoven verschillende plaatsen)

En grote disotheken vallen om goed voorbeeld is de Zenith, daar gingen nog wel mensen heen maar niet meer genoeg. en dan kun je de rekeningen niet meer betalen omdat je een stuk minder inkomsten hebt. en ja dan moet ook de grootste discotheek van de benelux? sluiten. en daar liepen denk ik op een avond al snel 10? dj's rond en dat zijn ook allemaal goede dj's (anders liep je daar niet rond).

En die hebben ook allemaal weer een nieuwe plaats moeten zoeken. en dat gaat weer ten kosten van andere. (denk ik zo).

Misschien heb ik er een andere kijk op door dat ik ook organiseer? en dus ook met andere dingen bezig ben dan alleen muziek zoeken. buiten dat ben ik ook heel erg bezig met wat doet de horeca momenteel, en wat moet ik doen om klanten binnen te krijgen en nog belangrijker 'hoe houd ik ze binnen'
En omdat ik er dagelijks mee bezig ben, en nogal wat dj's/mc's, boekingskantoren, muzieklabels en horeca mannen?spreek denk ik dat ik toch een redelijk inzicht heb in de trend/situatie van de dj's.
Wil niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb.
Nederland is groot en er is nog genoeg ruimte om je droom waar te maken. maar denk wel dat er dingen in de basis gaan veranderen.

En er word nog zeker wel goede muziek gemaakt ook top 40 daar ligt het niet aan.
www.moonentertainment.nl
FML    posted on 13-10-2010 11:55
Ik denk dat je het zwaar overdrijft , natuurlijk weet ik niet hoe de situatie in jou regio is . 12 jarige? zie ik niet in de clubs waar ik kom. als ze een 12 jarige laten draaien in een club dan lijkt mij dat meer zeggen over de club.

no offense naar de ' Jonge leden ' maar op die leeftijd hoor je gewoon nog niet thuis in een club vind ik.

Dance top 40? tja , ook hier geen last van..er zijn hier in de buurt TAL clubs en discotheeks die alleen harde Gerne draaien. ook zijn er veel in de buurt waar Prog. house / electro word gedraaid.

tuurlijk zijn er top 40 tentjes maar tijdens het uitgaan slaan wij ze over !

Als ik de ts zo lees , lees ik meer frustratie uiting dan waarheden , mischien moet je is naar de clubs gaan waar ze WEL jou muziek draaien , Fatsoenlijke clubs met fatsoenlijke dj's. geloof me die zijn er nog genoeg.

En mischien vind jij die gast die met koffers zeult en platen , en weet ik veel wat een DJ maar ik vind dat nog steeds de gene die het feest van muziek voorziet.

Ik denk dat de meeste een te hoge air hebben als ze het over de 'digitale' dj hebben.
net ofdat mixen met cd's / vinyl? een wereld opgave is ?? nee dus dat kan iedereen leren.

veel dj's gaan helaas hun doel voorbij.

Edit :?

lol DJ of entertainer Confused volgensmij heb je het zelfde doel maar goed.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 13-10-2010 @ 11:58:35 (7%)
Epocs    posted on 13-10-2010 12:46
Luni-B heeft zeker gelijk maar er zit ook wel een kern van waarheid bij de topicstarter..Dat het een gehypte iets aan het worden is.
nils7    posted on 13-10-2010 13:00
Laatste post van Mamo kan ik het helaas wel in vinden.
Het loopt gewoon terug... Ook heb je ook belachelijk veel volk wat zich DJ noemt en enkel en alleen op het juiste moment een leuk plaatje instart.
Met de juiste playlist kom je tegenwoordig een heel eind.
Ik denk dat ik m'n moeder er zelfs weg kan zetten (qua mixwerk komt er niks van terecht maar qua muziek zal de tent wel vol blijven).
En er zijn wel bijzonder veel gasten die ik de laatste tijd tegen kom die belachelijk veel hitjes draaien maar mixen komt er niet veel van, helaas is dat voor zat locaties!!! Voldoende...
Speelt ook mee en die gasten vinden ?50 genoeg en eerlijk gezegd zijn ze niet meer waard!
Wil ook niemand afkraken en dit soort 'DJ's' heb je ook nodig maar vervaagd de grens tussen win amp en een DJ.
Lucalicious    posted on 13-10-2010 13:04
Poster: djmamo

Ik stop omdat ik geen toekomst meer zie in de hedendaagse dj cultuur.
Want dj's gaan eruit, en daarvoor in de plaats krijg je entertainers. vato, chuckie en de partysquad vind ik daar wel goede voorbeelden van.

Gaat er niet om wat ze draaien, maar hoe ze het brengen.
Heb gehad dat de partysquad op mijn podium stond dat ze uit het niets andre hazes gingen draaien. raar maar het publiek verwachte het niet en ging los.

En dat is wat het publiek wil, het publiek wil geshockeerd worden, dingen mee maken die ze nog niet hebben beleefd of niet hadden verwacht in de positieve zin.
En dan kom je uit op de entertainer, en niet meer de dj.

En er zijn zoveel DJ's die op hun decks staren en er goeie muziek uit halen, maar dat wil het publiek niet meer.
Het publiek wil dat de dj op de booth gaat staan en zijn cd speler als gitaar gebruikt (chuckie) en vervolgens het publiek in springt.

?

Ik vind dit juist een goede verandering opzich, een dj is natuurlijk ook een entertainer, een dj die goed mixed maar alleen maar naar zijn decks staart vind ik minder leuk om naar te gaan kijken, dan een dj die er echt een feestje van maakt.
djmamo    posted on 13-10-2010 13:30
Poster: Luni-B
Ik denk dat je het zwaar overdrijft , natuurlijk weet ik niet hoe de situatie in jou regio is . 12 jarige? zie ik niet in de clubs waar ik kom. als ze een 12 jarige laten draaien in een club dan lijkt mij dat meer zeggen over de club.

no offense naar de ' Jonge leden ' maar op die leeftijd hoor je gewoon nog niet thuis in een club vind ik.

Dance top 40? tja , ook hier geen last van..er zijn hier in de buurt TAL clubs en discotheeks die alleen harde Gerne draaien. ook zijn er veel in de buurt waar Prog. house / electro word gedraaid.

tuurlijk zijn er top 40 tentjes maar tijdens het uitgaan slaan wij ze over !

Als ik de ts zo lees , lees ik meer frustratie uiting dan waarheden , mischien moet je is naar de clubs gaan waar ze WEL jou muziek draaien , Fatsoenlijke clubs met fatsoenlijke dj's. geloof me die zijn er nog genoeg.

En mischien vind jij die gast die met koffers zeult en platen , en weet ik veel wat een DJ maar ik vind dat nog steeds de gene die het feest van muziek voorziet.

Ik denk dat de meeste een te hoge air hebben als ze het over de 'digitale' dj hebben.
net ofdat mixen met cd's / vinyl? een wereld opgave is ?? nee dus dat kan iedereen leren.

veel dj's gaan helaas hun doel voorbij.

Edit :?

lol DJ of entertainer Confused volgensmij heb je het zelfde doel maar goed.

ik denk dat je het niet helemaal snapt.

er staan hier geen jongens van 12 in de discotheken, daarom staat er ook drive-in show.
En het zijn gefrustreerde waarheden en anders vraag ik wat 'jullie mening' is.
Ook zeg ik niet dat hier geen style gebonde clubs zijn. maar dat de vraag naar top 40 in deze clubs wel stijgt.

wat mij betreft vind ik dat?je met?je reactie even een plank mis slaat.

www.moonentertainment.nl
AdenFarleigh    posted on 13-10-2010 13:49
Als de clubs je nu niet zo aanstaan; waarom probeer je dan geen radioshow? Je liefde voor de hobby zal vast niet z? snel doven dat je er helemaal mee wilt stoppen..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
djmamo    posted on 13-10-2010 13:57
Poster: AdenFarleigh
Als de clubs je nu niet zo aanstaan; waarom probeer je dan geen radioshow? Je liefde voor de hobby zal vast niet z? snel doven dat je er helemaal mee wilt stoppen..

Ik ga met draaien stoppen, maar daar gaat het topic eigenlijk niet over. wil niet zeggen dat ik niets meer met muziek doe....
www.moonentertainment.nl
stevew    posted on 13-10-2010 16:13
Dit is nog eens een prachtgesprek op DJR! Een plezier om te lezen.
Ik kan me zeker vinden in al de reacties hier en deel dan ook graag mijn mening met jullie.

Top 40:
als je het vergelijk maakt tussen de top 40 van vroeger en nu zijn we nu toch al veel verbeterd vindt ik. Vergeet niet dat top 40 muziek meer is dan K3, schlager en commercialiteit, tegenwoordig staat daar zeer kwalitatieve muziek in?dat?op alle festivals en bijna in alle disco's gedraaid wordt zoals vb: Tim Berg, swedish house mafia, armin, tiesto, enz.... en iedereen draait die platen wel.?
Dus top 40?is in mijn ogen?zeker zo rampzalig niet?zoals sommigen hier aangeven.?

Verzadiging van dj's:
dit is inderdaad een spijtige zaak, ze zien dj's op tv en het is cool, ze willen dat ook worden en ze willen zo snel mogelijk headliner van dance-festivals worden maar zo zit de wereld niet in elkaar. Er zijn massa's jongeren die dj willen worden maar die snel terug afhaken. Ik heb er al veel zien komen en gaan. Ik weet 1 ding: Dj's die verstand hebben waar ze mee bezig zijn en er hun uiterste best voor doen en die hun motivatie halen uit de respons van het publiek en passie voor de muziek, die mensen hebben werk. Je kan heel snel het kaf van het koren scheiden. Zeker wij dj's horen op 10min al of iemand goed of niet goed is. Diegenen die voor 50? een hele nacht komen draaien nemen inderdaad het werk van de kwalitatieve dj's af maar het publiek waar ze voor draaien keren heel snel terug naar de kwalitatieve dj's en betalen graag meer omdat het publiek?zich veel beter amuzeerd met pro dj's. Iedereen kan 2 uur mensen entertainen achter de booth maar laat ze eens een set doen van 8 uur en het zal direct veel minder zijn want na?2 uur zijn alle bommetjes erdoor gedraaid?Thumbs Up

Digitaal tijdperk:
Ikzelf heb jaren met vinyl en cd's gedraaid maar ik heb nu ook een macbook pro met software erop?gekocht en daar heb ik zeker geen schaamte in terwijl ik vroeger wel altijd zei dat ik?de echte kunst met vinyl en cd's nooit achter mij zou laten en kijk nu, ik ben geworden wat ik nooit wou worden, dat noemen ze overstappen naar de dark side in star wars Happy, laughing. Het is een enorm gemak en daar ben ik zeer tevreden mee. Natuurlijk gaat hier ook een enorme vergemakkelijking mee gepaard zoals det automatisch syncen bij sommige programma's en daarmee wordt de kunst volledig in het water gegooid en kan zelfs grootvader perfecte mixen doen. Hier ben ik dan wel volledig tegen.

Cool
User edit by stevew on 13-10-2010 @ 16:17:15 (3%)
Vinnyo    posted on 13-10-2010 16:25
Eigenlijk vind ik dat we niet zo moeten zeuren, als dit zo is (waar ik niks van merk) dan zijn we toch echt verkeerd bezig. Als je als DJ niet mee kunt komen met de nieuwe generatie moet je er inderdaad mee stoppen.
Dolivieira    posted on 13-10-2010 16:35
Het is ook niet zeuren wat Maarten doet. Maar je moet zo zien dat het wel terug aan het lopen is en er veel te veel DJs zijn. Hij probeert alleen aan te geven dat?de kwaliteit minder is geworden. Maar goed het.?Het is nu eenmaal zo. En we moeten er maar mee leren leven. Wel vind ik dit toch een intersante topic om daar over te discussieren.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 13-10-2010 16:48
Op het schoolfeest bij mij op school vind ik juist precies het tegenovergestelde van wat hier wordt gezegt: De zaal wil meer house! Want als ik een lekker house nummer draai gaan ze los, en als ik er een top40 nummer achter aan gooi gaan de mensen drinken halen en ff zitten, volgensmij is dat juist het tegenovergestelde van wat hier beweert word. Als ik na het feest(de maandag daarna) vraag aan mn klasgenoten wat ze leuker vinden, de house of de top40, zegt het merendeel van de klas HOUSE, 'want daar kan je beter op los gaan'

Maar ik moet nu ook voor wiskunde een enqu?te houden, die ik natuurlijk over muziek heb gehouden Winking my eye , en ik ga waarschijnlijk na de vakantie een conclusie maken over wat de meeste luisteren en leuker vinden: house of top40.

?En dat jochies van 12 (no offence) (die niet weten wat beatmatchen is) Het overnemen van de ervaren dj's klopt niet. Ik heb nog nooit gehoord dat er in een caf?, bar of een club een prutserig klein jochie staat met vdj!

Excuses voor type fouten, ik ben niet zo goed in Nederlands.

EDIT: Waarom moet chrome zo gek doen? Hij pakt de enters niet en geen quote's
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 13-10-2010 @ 16:52:36 (11%)

192 Users online: 107 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 79.755
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.426.533